Shoot to Kill (1988)

Alternatieve titels: Deadly Pursuit | Met de Dood op de Hielen

Actie / Avontuur

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Sidney Poitier, Tom Berenger en Kirstie Alley

FBI-agent Stantin zit een misdadiger op de hielen die gijzelaars heeft gedood. Samen met een gids trekt hij de bergen in om te voorkomen dat de man ontsnapt. De gids heeft een goede reden om Stantin te helpen: zijn verloofde is gids van een groep jagers, waarbij de verdachte zich heeft aangesloten.

avatar van 606
Erg mooie actie / avontuur met soms zelfs komische stukjes erin.
Hele mooie locatie en natuur.
Actie was ook goed te doen en acteerwerk overtuigend.

3,5 ster

avatar van erik neuteboom
Degelijke actie thriller die het vooral moet hebben van de fantastische beelden van de Canadese natuur, enkele verrassende en sensationele momenten en een handvol humoristische vondsten. Er zit een redelijke opbouw in met een spectaculair slot maar uiteindelijk kom ik niet verder dan 3 sterren, toch net niet genoeg spannend en toch iets teveel standaard elementen. En het haar van Kirstie Alley bleef veels te mooi en te schoon, net zoals Charlie's Angels als ze door een moeras hadden gewaad of door de jungle waren gelopen, altijd net uit de haar salon!

avatar van superkooi
Ik kan mij nog herinneren dat ik deze op VHS huurde, omdat ik een voorstukje had gezien bij een andere film. Ik kwam niet bedrogen uit. Het is een zeer onderhoudende film die bij mij zelfs in mijn top 10 staat. Zeer goede rollen van Tom Berenger en Sidney Poitier, maar laten we de beestachtig goede schurk niet vergeten. Nooit heb ik een betere schurk meegemaakt m.u.v. de schurk uit Die Hard. De slanke Kirstie Alley heeft een beperkte rol, maar doet dat met verve. Wat mij vooral aansprak in de film dat eigenlijk alles er in zit. Een overval, achtervolgingen, prachtige natuur en een zeer goed verhaal. Heel goed gedaan is dat Tom Berenger het in de natuur voor het zeggen heeft en in de stad Sidney Poitier. Ook de subtiele humor o.a. met de beer maakt deze film helemaal af. Wat mij betreft een aanrader ook al is deze uit 1988.

avatar van Marlon Aarssée
Wat een spannende en steen goede film is dit zeg.
Berenger en Alley spelen aardig maar Poitier steelt de show.
zit goed in elkaar deze film, heel veel respect

Akron777
Deze film krijgt verrassend weinig aandacht op deze site. Ik vond dit altijd wel een spannende film.

avatar van Lexcoaster
Erg fijne avonturen-thriller. Vrij ondergewaardeerd.

Jammer dat er zo weinig reacties bijstaan, waarschijnlijk omdat het een oudere films is maar hij keek altijd erg lekker weg! Heb hem een paar keer gezien, zou hem zo nog een keer kijken!

avatar van otherfool
Aardige thriller met een leuke suspense-twist, in een mooie setting en met een prima cast. Paar keer op tv meegenomen, en zonder echt uit te blinken blijft de film vermakelijk. De Nederlandse titel mag er trouwens weer zijn!

3*.

avatar van boemboem27
spannende goede film met prima rollen vanTom Berenger en Sidney Poitier .
geen doorsnee politiefilm maar eentje met van alles wat.
aktie,humor drama achtervolgingen etc.
hele mooie natuurbeelden.
geen minuut verveeld..

Zeker voor eind jaren 80 was dit een geweldige film, spannend en met prachtige natuurbeelden. Heel erg ondergewaardeerd hier in mijn ogen!

degelijk goede film.

Vrij ondergewaardeerd hier

avatar van xxERWINxx
heb m vandaag gekeken, en het was een erg goede actie/avonturen film, zo zit je in de stad en zo in de natuur.
ook een goede ontknoping! je ziet niet dat deze film al een tijd oud is.

avatar van Spetie
Een degelijke en onderhoudende thriller, waarmee Sidney Poitier zijn comeback als actuer maakte, na tien jaar niet te hebben geacteerd.

Poiteer doet het prima als FbI agent en ook Berenger speelt één van zijn betere rollen en overtuigt als de ervaren bergbeklimmer. Kisrtie Alley doet het minder en heb ik trouwens ook nooit een goede of leuke actrice gevonden. De regie is degelijk, en de locatie waar het verhaal zich grotendeels afspeelt, is absoluut de moeite waard. Het woeste berglandschap is sowieso een goede locatie voor een thriller als deze. Het is bij vlagen redelijk spannend en ondanks een aantal kleine onwaarschijnlijkheden, blijft het tot het einde toe vrij geloofwaardig.

Leuke film dus, die doet wat het moet doen, namelijk zeven kwartier vermaak bieden.

Aardige thriller, inderdaad. Ziet er vanaf het eerste begin erg gedateerd uit.

avatar van cdman19800
Wat een sullige, stuntelige bedoening was dit zeg...

avatar van Beertje45
Degelijke, spannende thriller met topcast Sidney Poitier, Tom Berenger en een heerlijke Clancy Brown. Ik vind die man altijd leuk als badguy.

Hallo,ik zoek de film "shoot to kill" (1988) met ondertiteling in het nederlands.Kan iemand mij daar bij helpen?

avatar van Iron Maiden
Ik heb deze paar jaar geleden bij de Media Markt gekocht.

avatar van Left4Dead
Prima werk met een geweldige samenwerking tussen Sidney Poitier en Tom Berenger. Prachtige natuur waarin de actie soms even ver te zoeken was maar met groot gemak trekt de regisseur je door de film en soms kun je ook nog even humor ontdekken. Vooral onze city slicker Poitier moest nog wel eens afzien in de wilde natuur en bracht daardoor leuke scenes met zich mee.
Heerlijk stuk vertier uit een mooi filmperiode, kwamen ze maar vaker langs!

Vandaag herbekeken,

erg goede actie/avonturen film, zo zit je in de stad en zo in de natuur.
ook een goede ontknoping!
je ziet niet dat deze film al een tijd oud is.

Aardige film waarin een FBI-agent een moordenaar volgt tot diep in de bergen en hierbij hulp krijgt van plaatselijke gids. Avontuurlijk en hier en daar ook redelijk spectaculair. Uiteraard draagt de prachtige locatie met de ongerepte natuur hier ook aan bij. Sidney Poitier en Tom Berenger vormen een leuk duo. Wel wat aan de lange kant allemaal.

Een degelijke, maar niet bijzonder spectaculaire buddy-actiethriller, met af en toe was humor. In het verhaal slopen enige ongeloofwaardigheden en bovendien was er sprake van een aantal gaten in het plot, maar de opnames van de bergen en bossen waren adembenemend. Sidney Poitier verscheen na 10 jaar weer eens voor de camera en speelde solide, al vond ik Tom Berenger overtuigender voor de dag komen.

avatar van xxERWINxx
Goede actie / avonturen film! Je kan niet echt zien dat hij al zo oud is!

avatar van Gang_Star
Na meer dan 10 jaar weer eens herzien, en nog altijd prima mee vermaakt. De opening is goed maar de film wordt eigenlijk pas echt leuk als de misdadiger de bossen ingaat. Van tijd tot tijd prachtige shots van de natuur en genoeg spannende momenten vooral de scene waarin Berenger aan die kabel klautert, het 'wagentje' losschiet, en waar hij zelf naar beneden stort is een uitschieter . Ook de nodige humor ontbreekt niet, de maaltijd en bijbehorende discussie over wat een marmot is en de situatie met de beer zijn bijvoorbeeld leuke momenten. Poitier en Berenger spelen hun rollen sterk.

avatar van Insignificance
Sidney Poitier's comeback. Een grillig filmpje. Een ijzersterke, brute opening kondigt een ferme thriller aan, maar eens in de wildernis wordt het af en toe een koddig buddy filmpje met vrij veel comic relief. Stadse vent in de bossen, dat werk. Daar zit wel eens wat leuks tussen (die eland bijvoorbeeld) en het heeft ook een paar aardige avontuurlijke capriolen in huis, maar ondanks dat raakt het de grip die het in Frisco voor elkaar kreeg, gaandeweg toch wat kwijt. De casting van het groepje waarin de killer zich ophoudt, is ook slimmer dan het script op dat vlak. Daar krijgt Spottiswoode het nooit helemaal onder stroom en wordt het mysterie van wie is de killer plompverloren uit de doeken gedaan. Twee factoren die ervoor zorgen dat de finale het niet haalt bij wat de opening beloofde.