• 8.671.523 stemmen

The Return of the Living Dead (1985)

Horror / Komedie | 91 minuten

Releasedatum: 28 november 1985

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Return of the Living Dead

"They're Back From The Grave and Ready To Party!"

Als de nieuwe medewerker aan zijn baas van een lokaal medisch magazijn vraagt wat het meest vreemde is wat hij ooit heeft gezien, zegt zijn baas een levende dode opgesloten in een stalen vat. Natuurlijk laat de baas dat vat zien aan de nieuwe medewerker, waarop met een rake klap op het vat de baas bewijst hoe sterk het vat is. Helaas is het vat niet meer 100% waarop deze knapt en een giftige damp zich via de luchtkokers verspreidt waarop de doden tot leven komen met maar een gerecht op hun menu: 'Brains!'

avatar van Corcicus

Corcicus

Make some light, Trash is taking her clothes off again

Opnieuw genoten van deze heerlijke horror komedie. Wat een personages, top muziek en zo een goede sfeer. Gewoon een erg leuke film.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een absurde punkhorrorkomedie die slecht acteren tot een kunst lijkt te verheven. Ongelofelijk fout op alle vlakken, maar deels daardoor net intrigerend. Te bedenken dat dit van de man komt die het script van Alien geschreven heeft en computeranimatie voor Star Wars verzorgd heeft. Boeiende achtergrond ook bij deze film. Het begon bij Night of the Living Dead van John Russo & George A. Romero. Mannen gaan uiteen zodat ze elk hun weg maken met zombiefilms. Romero maakt zijn reeks ... of the Dead films en Russo gaat verder met een reeks Return of the Living Dead. Een verschil in zombies ook en hier is meer humor.

De film heeft wel potentieel met foute humor die het een cultfilm maken. Romero heeft met zijn versie van zombies wel meer de stempel gezet hoe zombies tegenwoordig vertolkt worden, zodat het hier wel wat raar overkomt soms. Zeker als ze af en toe praten en vragen voor 'send more cops!'.

Je valt niet in slaap met de rollercoaster van deze film, maar kwaliteit kan je het niet noemen. Geen idee of het gewoon gebrek aan talent is, of dat het de bedoeling was om het zo'n foute film te maken.

avatar van Noodless

Noodless

Raar maar waar, nog nooit gezien...en ik heb me best wel vermaakt met dit pulpfilmpje die volledig fout is dat het leuk wordt. Er zitten heel wat toffe en grappige scènes in de film, maar ook op gebied van muziek, sfeer, foute personages zit je bij deze film wel goed. Goed is iets anders, maar de film doet wat hij moet doen en dat is namelijk voldoende entertainen. De foute humor is hier de kracht van de film. 6/10

avatar van Basto

Basto

Deze film is verrassend goed ouder geworden. Vind m nu misschien nog wel leuker en beter dan vroeger. Film doet binnen de eigen context echt alles goed.

De film is vlot, goor, geestig, origineel en weet met een beperkt budget en ruimte de perfecte zombie spoof neer te zetten die tevens respect behoudt voor het origineel.

Erg sterk. Verhoogd naar 4,5.

Duitse Steelbook is echt prima. Zelfde extra’s en transfer als de inmiddels onbetaalbare blu ray van Shout Factory.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Brains! Live Brains!! Absoluut één van de leukste horror-film-reeksen. Soort van Romero-zombies, maar dan komischer. Alle drie de delen zijn geweldig.

avatar van Shadowed

Shadowed

De cultklassieker.

Moet zeggen dat ik nauwelijks doorhad dat deze film überhaupt een klassieker was. Het is allemaal net wat grootser en minder serieus dan de algemene zombiefilm die we uit de tijd van 1980 kunnen verwachten, maar of het er ook een betere film mee is? Dat is uiteraard maar de vraag, maar ik heb er toch maar weinig van genoten.

Vervelende personages nemen de film tot zich, waarvan elk gelukkig wel een erg eigen persoonlijkheid heeft. Iedereen is op z'n eigen manier gestoord en vervelend dus, dat er wel voor zorgt dat de film consistent vermakelijk blijft. Ook de algemene omgeving is best leuk ingericht met veel regen, modder en onweer. Het is best goed voer voor een film als deze.

Moet zeggen dat ik soms de lol er wel van in kon zien, maar de fun breekt in z'n geheel veel te weinig door. Het vingertje daarvoor kan ik makkelijk wijzen naar O'Bannon, die geen idee lijkt te hebben wat hij moet doen. Vooral het camerawerk is ultiem lelijk. Het vliegt in elke richting maar slaagt er nooit in om maar een enkel plaatje naar behoren in beeld te krijgen. Ook de speciale effecten.. ik kan er het talent niet van inzien. Vond het allemaal maar makkelijk en weinig creatief.

Na enige tijd vallen de grapjes herhaaldelijk dood en is de finale ronduit suf te noemen voor een film die zolang bezig is om zichzelf op de kaart te zetten. Films als deze raken makkelijk in mijn wereld van vergetelheid terwijl ze er juist op mikken om memorabel te blijven. Het komt gewoon niet binnen. Elke poging van fun, komedie of grafische horror wordt nooit rustig of normaal in beeld gebracht, waardoor het zelden binnenkomt. Helaas.

Pure 80's Cult Zombie Flick met een Flinke Dosis aan Humor!!!

Wat een heerlijke partij droge humor en prachtig typisch 80's acteerwerk. De zombies zien er goed uit en hier en daar zijn er zelfs speciale zombies.

Het verhaal is lekker simpel en het werkt! De zombies zijn intelligent, praten en lokken zelfs mensen volgens een plan in de val. Dit maakt deze film best wel uniek en stijlvol.

Er zijn weinig films met zo'n sterke 80's uitstraling!

Prima gore maar had voor mij wel iets meer gemogen maar dit word vol gecompenseerd door andere sterke punten. Zeker één van de meest interessante zombie flicks!

☆4,5

avatar van Basto

Basto

Inmiddels uitgebracht in 4k door Scream Factory. Gauw bestellen

avatar van ibendb

ibendb

The Return of the Living Dead is een heel interessant project. George A. Romero en John Russo werkten er samen aan en wilden uiteraard een vervolg schrijven. Wegens creatieve meningsverschillen hebben ze hun wegen gescheiden. Romero kreeg de rechten op "of the Dead" en Russo op "of the Living Dead". Beiden hebben een heel andere visie op het zombie-genre maar beiden zijn erg vermakelijk.

De focus ligt hier echt op de comedy door de uitbundige acteerprestaties en ludieke dialogen. De horror mag echter niet onderdoen want hier en daar is er zeker wat te zien. De practical effects zien er spotless uit en dit deed mijn hartje zoveel deugd. Zombies hebben hier een andere definitie gekregen: ze zijn snel, kunnen praten en hebben een onstilbare honger voor hersenen. Ik geloof dat deze de eerste film was die dit introduceerde, maar ben het niet zeker. De film ziet er ook goed uit. Veel shots zijn artisitek en fun tegelijk. De epic graveyard dance scène is een van de vele voorbeelden.

Waar het net niet werkte voor mij was de spanning en de personages. Geen enkel moment vond voelde ik ook maar een hint van suspense. De karakters in de film zijn ook erg stereotiep, weinig interessant en soms ronduit vervelend.

Dit is deels dankzij het script die ze zo wil maken maar ik ergerde mij er best aan.

Een leuke film en ongetwijfeld een klassieker. Ook een goede mix van de twee genres, mits een paar missers.