ad
  • 8.079.795 stemmen

Return of the Living Dead: Rave to the Grave (2005)

Horror / Komedie | 88 minuten

Genre: Horror / Komedie

Geregisseerd door: Ellory Elkayem

Met onder meer: Aimee-Lynn Chadwick, Cory Hardrict en John Keefe

Releasedatum: 15 oktober 2005

Over Return of the Living Dead: Rave to the Grave

"Dance till you drop... dead."

Een aantal jongeren realiseren dat je door het innemen van Trioxin in kleine dosis je een bijna-doodervaring kan krijgen. Trioxin wordt als het ware een drug, maar ze beseffen niet dat het ook nadelige gevolgen kan hebben...

imageimageimage

avatar van Justice4All

Justice4All

Volgens mij is deel 4 een vervolg van deel 5, zelfde acteur(s) en en regiseur. Ben benieuwd

JackTorrance

ik geef hem een 3,3.

Mr Confused

Waarschijnlijk gaat deel 5 eerder uitkomen dan deel 4. Dus ik denk niet echt dat het een vervolgverhaal gaat worden. Zo las ik op www.upcomminghorrormovies.com

avatar van Chainsaw

Chainsaw

De eerste drie Return of the Living Dead films kan ik altijd erg waarderen; een leuke combinatie van horror, humor en veel onzin. Sowieso kan het combineren van horror en humor goed uitpakken, helaas is daar in deze film erg weinig van te merken. De (make-up) effecten zien er leuk uit en weten voor een aantal aardige scènes te zorgen, maar meer positiefs is er over Rave to the Grave helaas niet te melden. De film is namelijk een nogal flauw, niet-grappig en soms zelfs irritatie- verwekkend product geworden.

De makers lijken op sommige momenten vergeten te zijn dat het om een horror/komedie gaat, want de film neemt zichzelf een aantal keer veel te serieus. En als de film dan eens grappig probeert te zijn, slaat de humor meestal totaal niet aan. Verder zijn de personages niets waard, is het plot te dom voor woorden en zitten er aardig wat momenten in de film waarop de fast-forward knop op de afstandsbediening goed van pas kwam.

Nee, regisseur Elkayem wist met zijn vermakelijke film Eight Legged Freaks toch beter humor en horror te combineren, want hier bakt hij er weinig van. Geef mij Braindead maar. Voor een paar amusante scènes en hier en daar een klein beetje leuke onzin kunnen er toch nog wel twee kleine sterren vanaf.

2 sterren.

Mr Confused

Het blijkt dan toch een soort van vervolg te zijn op de 4e film maar je hoeft deze echt niet gezien te hebben. Zelfs het hoofd personage in de film herrinert zich blijkbaar niet meer dat hij in zijn voorloper ook al tegen zombies heeft moeten vechten. Iets beter dan dan de 4e maar niet echt de moeite waard. Ik sluit me dus volledig aan met wat Chainsaw hierboven vermeld.

Mr Confused

Amaai mijn vorig bericht staat nogal vol met fouten!

avatar van TinkerTex

TinkerTex

Maybe there's money inside, stamelt de knul (Peter Coyote) nadat hij een van de welbekende zombiecontainers aanschouwt. Nu zal dit bij een willekeurige debiel niet door zijn hoofd schieten en al helemaal niet bij iemand die reeds een heel zombie-avontuur in het zogehete 'Necropolis' heeft de rug heeft. Want jawel, het gaat om dezelfde personages als in deel vier. Althans, degenen die het overleefden. Maar het is zo'n vervolg waarin wel dezelfde acteurs zitten die zelfde personages vertolken, alleen weten ze van niks meer. Erg irritant is dat, want gaat het nu om een sequel, een remake, een spin-off? Normaal zou ik er niet zo'n punt van maken, maar de film zelf is allesbehalve goed te noemen. Deel vier was nog wel vermakelijk, maar nu lijkt het meer op zo'n American Pie rip-off. Maar dan met zombies. Na een half uur had ik het al wel gezien. Skippen.

avatar van 606

Inderdaad is het super irritant dat de hoofdrolspeler van het vorige deel 4, nu in dit deel ineens van niks lijkt te weten, Hij ziet dan ook de zelfde containers en vraagt zich af WAT ZOU ER TOCH INZITTEN ??? ja hoor. Slaat echt nergens op. De zombietrip door middel van drugs van het groene gas is dan best leuk verzonnen maar zo werkelijk slecht uitgewerkt in dit geheel, wetende wat er in het vorige deel is gebeurd. Dit had beter een losstaand deel kunnen zijn.

avatar van 606

Vage shit, het bestaat echt

zombiedrugs