Day of the Dead 2: Contagium (2005)

Horror

geregisseerd door Ana Clavell en James Glenn Dudelson
met Chris Estes, Justin Ipock en Johnny Diaz Reyes

Ergens in 1968 breekt er een onbekend virus vrij binnen de muren van het militaire ziekenhuis van Pennsylvania. Iedereen die er aan wordt blootgesteld sterft op een gruwelijke wijze. Jaren later is er niemand meer die zeker weet wat er gebeurd is, en wordt dit allemaal een mythe. Vijf patiënten in de kliniek ontdekken echter per ongeluk het virus en de gevolgen zijn niet te overzien...

avatar van kungfuzombie
Deze film zou eigenlijk niet eens Day of the dead 2 mogen heten! Wat een schijtfilm, fans van de serie (of andere goeie zombiefilms) moeten hier echt afblijven!

Na de introductie is het bijna 50 minuten vervelen met slecht acteerwerk en dom gelul! Om daarna nog even in een "normale" zombiefilm te veranderen.

Ook erg om te zien dat er geen geld was om met echte geweren en revolvers te schieten, de acteurs doen nu gewoon net alsof ze afvuren door hun hand achteruit te trekken! En vaak vallen de zombies zo neer zonder dat er een "inslag " is

avatar van Boeikens
De titel laat een vervolg op Romero's Day Of The Dead vermoeden maar dit is verre van waar. (Verkoopstactiek??)
Het verhaal is een beetje opgebouwd zoals The Return Of The Living Dead zonder diens klasse te evenaren en volledig zonder humor. De acteer-prestaties zijn waardeloos en het verhaal is zeer zwak opgebouwd. De film heeft het trouwens niet tot in de bioskopen gehaald. Ok, er is gore, en als liefhebber hiervan was dit voor mij toch nog iets, maar als het hier enkel om de gore moet gaan verkies ik wel een splatter met een goede dosis humor!

Max en Joep
allemachtig, een vervolg op de remake van een vervolg........

avatar van totalreject
Geen vervolg op de remake.
Deze film was er eerder dan de remake (een paar jaar eerder).

Gewoon een hele slechte aflevering van Buffy die ze proberen te verkopen onder de naam van een succesvolle film.
Verkooptactiek idd.

erik1677
moest godverdomme verboden worden, wil m al helemaal niet zien

avatar van movie acteurs
@erik1677

Ik weet ook niet wat dit moest voorstellen (een remake of een vervolg) maar ook mij lijkt het helemaal niets.

erik1677
@movie acteurs, ja dit kan echt niks wezen.
heb liever het orgineel

avatar van movie acteurs
Inderdaad, het origineel uit "84" heb ik ook liever. gelukkig worden we we niet gedwongen om dit te kijken en als ze een vervolg willen maken, laat Romero het dan doen.

erik1677
@movie acteurs, nou romero is de laatste tijd ook niet meer op zn sterkst, survival of the dead ging dan nog wel, maar vond die diary ervoor van een heel laag niveau.
heb trouwens gehoord dat hij nu met een remake bezig was van het geweldige suspiria, officieel van dario argento.
Ik ben zwaar benieuwd.

dominion
Diary vond ik juist erg goed en Survival vond ik echt crap.
Maar naar die remake van Suspiria kijk ik dan ook wel uit.

avatar van jeroentjuhhhhh
Jammer van de naam... (en dat zei ik toevallig ook al bij [url= Day of the Dead: Bloodline (2018) )

Dat de vroege werken van Romero nogal wat problemen hadden qua rechten is wel bekend (hij zag bijvoorbeeld nauwelijks centjes binnenkomen voor zijn meest iconische zombiefilm Night of the Living Dead). Hier is dat dus ook het geval. Na dit 'vervolg' zou er nog een remake verschijnen én afgelopen jaar nog een extra 'take' op de klassieke Day of the Dead: Day of the Dead: Bloodline (2018) , beide films zouden het bij het grote publiek iets beter doen dan deze, maar er blijft altijd dat extra scherpe commentaar wanneer je het linkt met een classic van Romero. Erg goed brachten ze het er dus niet van af.

Dat is hier niet anders en bovendien terecht. De makers hebben een bewuste keuze gemaakt om het zo op de markt te zetten (soort van Italiaans trucje, zoals Zombi 2 ook een ''vervolg'' moest zijn op Dawn of the Dead), maar als je de naam weglaat en er als zombie-fan neutraal naar kijkt, dan blijft er best een leuke low-budget zombie flick over. Met name het laatste half uur laat toch best wat toffe zombies en (hoewel goedkoop) een hoop blood & guts. Het middenstuk is wel bijzonder problematisch; veel te traag en bovendien erg slecht geacteerd. Desondanks wel boven verwachting en ben daarom nog wel benieuwd naar Dudelson's solo-film Museum of the Dead (2004) , die ligt hier al klaar op DVD. Creepshow 3 is ook nog wel interessant.