Zombie Honeymoon (2004)

Horror / Drama

geregisseerd door David Gebroe
met Tracy Coogan, Graham Sibley en Tonya Cornelisse

Een pas getrouwd koppel gaat op huwelijksreis. Eenmaal aangekomen op de bestemming wordt bruidegom Danny aangevallen door een zombie. Hierdoor verandert hij zelf in een zombie. Alhoewel hij nu de drang heeft om mensen te doden en op te eten probeert hij zichzelf te beheersen met de hulp van zijn vrouw. Maar dan komen een paar vrienden op bezoek...

avatar van mayhemblik
Mac Hammer Fan schreef:
Een film die ik met erg gemengde gevoelens bekijk. De special effects zijn gewoon spotgoedkoop. Het verhaal start als modieuze coca-cola-romantiek en krijgt dan een zombiekleedje. De cast is ongelijk.
En toch, met wat goede wil kun je toch nog een positieve metafoor ontdekken die schuilt achter dit tragische verhaal. Troma-releases zijn echter niet bepaald mijn smaak.
Liever toch het stijlvolle "Dellamorte Dellamore" van Michele Soavi, om wat in het zelfde genre te blijven.
*2* in een milde bui.
Er bestaan veel betere horrordrama's. Giorgio Ferroni's "Night of the Devils", ook een zombiefilm, bezorgt mij na veertig jaar nog steeds de huiver én de emotie.
Notte dei Diavoli, La (1972).
Hetzelfde geldt voor Pupi Avati's "Zeder".
Zeder (1983)
Onbekend is onbemind...

Voor mij zullen ze niet lang meer onbekend zijn en ook niet onbemind, bedankt voor de tips Mac.

avatar van 606
Dinner with the zombie maar gore genoeg.
Horror gedeelde is prima maar de rest is niet bijzonder.
Acteren van die man die zombie is was prima.
Rest was er geen echte spanning.

3 sterren

avatar van Rianneke_Dan
Vervelende film.

Het verhaal klonk in eerste instantie prima, maar het is gewoon enorm slecht uitgewerkt. Film is totaal niet geloofwaardig (voor zover dat kan met Zombies) Sommige scénes waren gewoon lachwekkend, en de acties die Denise maakt voor haar man slaan gewoon nergens op. Ook heel irritant gespeeld door Coogan. Gore was wel goed, al was het voor mij soms iets te. Ben niet zo'n fan van darmen opgegeten zien worden etc. Maar voor de liefhebber is dat dan nog wel een plus. Voor de rest kan ik er geen bedenken, gewoon een hele vervelende trage, dramatische film. Die totaal niet spannend is, en waarbij het verhaal zo onlogisch is dat het gewoon te irritant voor woorden is.

avatar van Naomi Watts
Concept is meer dan aardig maar de uitwerking rommelt aan alle kanten. Grootste pré is natuurlijk het creëren van een aandoenlijk koppel en dito huwelijk/relatie. Op dat punt faalt Zombie Honeymoon al, en als de fundering mist dan zakt het al gauw als een kaartenhuis in elkaar. De opbouw is slordig, acteerwerk is echt beroerd en ook is enige vorm van suspense nergens te bekennen. Gebroe doet ook wel wat goed, vond het candle light dinner erg de moeite waard, jammer dat het wel iets te kort was. Qua gore komt er wel wat voor bij, niet slecht maar ook verre van indrukwekkend. Bovendien leunt Zombie Honeymoon wel iets te veel naar de drama kant waardoor dit totaal out of place voelt. Jammerlijke keuze van Mr. Horror.

avatar van Boeikens
Ik hou wel van het zombiegenre maar hier waren de FX ondermaats waardoor de gore geen efect had. Alles leek te gesteld en onrealistisch. Bij een komedie had ik dat nog aanvaard maar hier...
Het verhaal heeft wel wat maar wordt slecht weergegeven. Acteertalent is ver te zoeken en spannend of sfeervol wordt het nooit.
Enkel de poging om een ander soort zombie te creëren, een die niet streft door een kogel in de kop en zich zowat kan controleren, was positief.

avatar van Drs. DAJA
Videorecensie voor de zombieweek op moviesense; Zombie Honeymoon – videoreview | MovieSense - Online filmmagazine

avatar van Nitrouz
ZOMBIE Honeymoon vandaag maar is gekeken, het verhaal klonk leuk en ik had toch wel enigszins verwachtingen, ondanks het vrij lage gemiddelde.
Het begint eigenlijk al heel amateuristisch met een verschrikkelijk saaie manier waarop de namen gegeven worden, nee, doe mij maar wat mooie beelden, in plaats van dit.
Maar wat daarop volgt is best leuk, het stelletje wordt aardig leuk gespeeld en hun enthousiasme is best overtuigend gespeeld.

De eerste zombie scène komt erg onverwachts, maar is wel erg tof en smerig gedaan. Ook de scène daaropvolgend in het ziekenhuis was best leuk gedaan.

De scène waarin we zien dat Danny echt een zombie aan het worden is, had toch wat meer in gezeten. De man die hij heeft opgegeten zien we eigenlijk niks van, en het bloed op het gezicht van Danny ziet er meer uit als verf, dan als bloed.
We zien wel dat Zombie Honeymoon een vrij originele zombiefilm is, dit is wel een positief punt.

Op het moment dat de vrienden van het stel aankomen zien we erg slechte acteerprestaties, maar buiten dat kijkt het wel lekker weg.
De zombie ontwikkelt zich op een leuke manier, ik moest toch wel erg lachen toen Danny rustig met een hand kwam aanlopen, en er een hap uit nam.
De hand-lees scène is behoorlijk ziek, eindelijk échte smerige zombie-horror. Hier hebben we toch wel een tijdje op zitten wachten.
En ook tegen het einde aan krijgen we steeds meer 'zieke shit' voor onze kiezen. Op zich is het einde ook wel geslaagd.

Al met al is Zombie Honeymoon een erg geslaagd filmpje, maar als écht romantisch drama is het toch wat te simpel. Als zombiefilm doet hij het daarentegen érg goed, en dit is toch een vrij origineel filmpje geworden.

Een krappe 3 sterren voor Zombie Honeymoon, leuke film!

Hmm toen ik het plot las moest ik direct denken aan het einde van Shaun of the dead waarbij een vrouw voor een TV host staat te verdedigen dat ze nog steeds van haar (zombie-)man houdt

Maar ik vond het eigenlijk wel een hele aardige film, origineel stand punt.

avatar van perceived
Aardig.

Als totaalplaatje niet zo sterk. Wel gemaakt met gevoel en passie voor horror. Daarom zeker een leuk tussendoortje. 5/10*

avatar van Fryce
Kan het niet helemaal slecht noemen. Maar heb mij hoe dan ook niet vermaakt tijdens het kijken naar dit onsmakelijk stukje film. Nou .. misschien en heel klein beetje dan.

avatar van RuudC
Teveel honeymoon, te weinig zombie.

Sterker nog, het zombiegedeelte was uitermate teleurstellend. De hoofdpersoon was de saaiste en sufste zombie die ik wellicht ooit gezien heb. Er viel niets te lachen en sowieso werkt dat concept niet wanneer de zombie een groot deel van de tijd bij zijn volle verstand is. De gore was een geweldige tegenvaller. Als een prima regisseur je de ‘future of gore’ noemt, verwacht je stiekem toch wel iets meer dan slechts enkele liters bloed.

Zombie Honeymoon draait natuurlijk vooral om de liefde tussen de twee hoofdpersonen. Het redt de film niet, maar dat aspect was minder erg om aan te zien. Maar toch, wanneer de liefde van je leven de ene na de andere moord pleegt, zou ik het wel geweten hebben. De film bevat geen enkel memorabel moment en na een krappe twintig minuten was ik al aan het aftellen. Jammerlijke keuze van mr. Horror, maar het kan niet altijd feest zijn.

avatar van jeroentjuhhhhh
Begrijpelijk kieze van Mr. Horror. Past prima tussen de rest. Een iet wat afwijkend concept, maar wel binnen de lijntjes afgewerkt. Vond het zombie-aspect voldoende aanwezig. De nadruk lag niet per se meer op het drama dan de horror, of andersom. Prima mix van zoetsappige luchtigheid en bloederig gejank. Vlot, vermakelijk en niet zo alledaags. Springt helaas nergens in het diepe waardoor het nogal veilig en minimaal overkomt.

avatar van FillumGek
Helemaal zo slecht nog niet, al had ik me er van te voren wel op ingesteld geen volbloed horrorfilmpje te gaan zien. Zombie Honeymoon is een romantische film wat uitmondt in een drama door toedoen van horrorelementen... of zo. Gebaseerd op het verhaal van de zus van Gebroe die haar man verloor tijdens een surfincident. Hun favoriete liedjes zitten in de film, alsmede de wens naar Portugal.

De film begint erg vlot en de chemie tussen Coogan en Sibley was meteen goed voelbaar. De omgang met elkaar was leuk en het pasgetrouwde stel was oprecht gelukkig. Deze twee dragen de film dan ook met gemak, ook wanneer Danny langzaam in een zombie veranderd. Meeleven met Denise ging moeiteloos, maar ook met Danny kreeg ik een beetje medelijden.

De humor is schaars, maar gelukkig valt er wat betreft gore nog wat te genieten. Al is het niet veel, zeker niet voor een zombiefilm. De effecten zijn echter best goed gedaan voor een low budget independent movie. Een verfrissende invalshoek van het genre en de film blijft verrassend goed overeind doordat het geen onlogische beslissingen neemt of genreclichés opzoekt. Nu is het alleen de vraag waar de 'future of gore' van deze regisseur blijft...

avatar van joolstein
Als je een film met als titel ‘Zombie Honeymoon’ kijk, weet je min of meer wel wat hij of zij kan verwachten. Een luchtige film met een mix van zombie-horror, romantiek en komedie. Dat het ook een aardige film is geworden, ook al vertoond de film zo zijn mankementen, was dus een reuze meevaller! Het is een lekkere feel-good wegkijk-film, die met zijn vijfentachtig minuten een korte rit is en waarbij het tempo goed hoog ligt. Uitdieping van de karakters is er niet, maar de liefde voor elkaar was erg vlot en aanstekelijk uitgebeeld! De humor was gelukkig niet overdreven en te nadrukkelijk aanwezig wat ik alleen maar als positief kan ervaren. Wel zijn er een behoorlijk aantal scènes en uitspraken die nog goed voor gegniffel waren. Dat regisseur David Gebroe zichzelf niet al te serieus neemt, blijkt uit een scène in een videotheek waarin The Homeboy (de eerste film van de regisseur) wordt geretourneerd. Een slechte film was dit dus zeker niet maar het wordt ook nergens heel spectaculair. Het is vooral een pakkend aangenaam filmpje dat de moeite waard was!