The Cleansing Hour (2019)

Horror

geregisseerd door Damien LeVeck
met Kyle Gallner, Ryan Guzman en de stem van Tara Karsian

De predikant Max leidt samen met zijn beste vriend Drew een succesvolle webshow waar ze live duiveluitdrijvingen uitvoeren die in werkelijkheid in scène gezet zijn. Op een dag besluiten ze Drews verloofde Lane als onderwerp te nemen om haar zogenaamd van haar demonische bezetenheid te genezen. Helaas beslist net dan een echte demon tevoorschijn te komen.

• vanaf 2 april te koop op dvd

avatar van Whitesharkii
Heb heerlijk genoten van deze film!

avatar van joolstein
Aangenaam verrast door deze film! Het uitgangspunt komt uit korte film met dezelfde naam. Waarin het ouderwetse verhaal over bezetenheid neemt en plaatst het in een moderne setting. Het is niet de perfecte film. Er zijn een paar ruwe CGI-momenten en er zijn ook een paar clichés maar over het algemeen heeft het geresulteerd in een leuke kijk op exorcisme gecombineerd met sociale media. De mindere CGI verpestte de film niet, want het heeft gelukkig ook veel leuks bieden. Prima praktische effecten, goede chemie tussen de acteurs, het acteerwerk is grotendeels solide en er zijn zelfs een aantal sociale commentaren. Iets nieuws doet de film misschien niet maar binnen het horror-genre was dit een zeer goed gemaakte film!