Scanners II: The New Order (1991)

Canada
Horror / Actie

geregisseerd door Christian Duguay
met David Hewlett, Deborah Raffin en Yvan Ponton

De goede Scanners worden steeds talrijker en machtiger. Maar ook de slechte Scanners hebben niet stilgezeten en zijn volop nieuwe mensen aan het rekruteren. Een Scanner-politieagent ontdekt een geheime overeenkomst tussen de slechte Scanners en de burgemeester; samen willen ze de macht over de stad in handen krijgen.

avatar van Hemdale
Er zitten wel leuke scenes in maar voor de rest wel een slechte film!

avatar van spidey2003
Dit vind ik persoonlijk, het beste deel uit de reeks.

Ik heb trouwens ergens gelezen dat er een deel 4 en 5 zijn.

Weet iemand hier iets van af?

avatar van Chainsaw
spidey2003 schreef:
Ik heb trouwens ergens gelezen dat er een deel 4 en 5 zijn.
Weet iemand hier iets van af?

Klopt, dat zijn Scanner Cop 1 en Scanner Cop 2.

avatar van xangadix
Niks bijzonders deze film. Het zit allemaal wel degelijk inelkaar, maar ik betrapte mezelf er steeds op weer naar de teller van de dvd-speler te kijken hoe lang hij nog duurde...

avatar van Chainsaw
Waardeloos vervolg op een best redelijke film.

Scanners 2 probeert de eerste Scanners film gewoon netjes over te doen, maar dit lukt voor geen kant. De film is een ongeïnspireerd en oninteressant zooitje, met superslecht acteerwerk.

Voor die paar redelijke scenes die in de film zaten toch anderhalve ster.

Meer van het zelfde.
Maar de verrassing en orginaliteit zijn weg.
Wat overblijft is een uitgemolken vervolg.

Heb zelf nooit deel 1 gezien dus de originaliteit was er voor mij wel nog, ik heb me dan ook prima bij deze film vermaakt.
Aan het goedkope saxofoonmuziekje op de achtergrond is natuurlijk wel te horen dat je met een B-film te maken hebt, maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van Baggerman
xangadix schreef:

Beter had ik het niet kunnen verwoorden....

Toch was de film minder matig dan ik had gevreesd.

avatar van Boeikens
Op zich is de film niet slecht maar als vervolgdeel valt de beoordeling wat lager uit aangezien er ten opzichte van zijn voorganger weinig vernieuwends in zit.

avatar van 606
aardig vervolg met voldoende spanning en leuk verhaal

3 sterren

avatar van Evil Kneel
Exacte kopie van de eerste film, alleen dan op ieder vlak slechter uitgevoerd dan het aardige eerste deel van Cronenberg. Een enorme tegenvaller dus, maar ik had het kunnen weten...de trilogie-box was goedkoper dan de eerste Scanners-film los.

avatar van Richard_Voorhees
Eigenlijk vond ik deze vermakelijker dan zijn voorganger: 4,5*

avatar van Richard_Voorhees
Nog maals bekeken en inderdaad, als vervolg valt het cijfer toch lager, maar als op zichzelf staande film zou dit een goeie film zijn geweest, er klopt trouwens helemaal niks van het stukje over de 'goeie scanner politieagent', het is een student diergeneeskunde.

erik1677
Ik heb alleen dit deel, en vind deze best goed.
gave exploderende hoofdn en gave gore.
Hehehehe wat wil je nog meer

avatar van wendyvortex
Verrassend sterk tweede deel.
Origineel is het vanzelfsprekend niet, zeker ook niet beter dan Cronenberg's film en de productie-waarden zijn van TV-film-niveau.
Toch behoorlijk spannende thriller met aan het eind nog redelijk gruwelijke climax.

dominion
2,o sterren voor de ontploffende hoofden

avatar van eavymetal
Redelijk vervolg op Scanners.

avatar van dutchtuga
Matig vervolg op het betere eerste deel van Cronenberg. Deze film kwam een heel decennium later dan Scanners en dat is te merken. De sfeer is volledig anders. Ook het vakmanschap is ver te zoeken, maar als 80's, begin 90's horrorwerkje an sich is het nog best te doen. De sfeer is lekker en de effecten tegen het einde maken veel goed.

Deze film valt niet tegen. Hij is niet minder dan deel 1. Vooral het verhaal boeit meer en er zitten enkele intressante scenes in. Vond de slechte Scanner zeer slecht spelen.

avatar van HK Senator
De slechtte scanner speelde vooral "over the top". Dit deel is toch niet slechter dan deel één wat ik één van de mindere Cronenbergs vindt. Eerdaags deel 3.

avatar van Phantasm
Stuk beter dan zijn voorganger, genoeg gore.