Day of the Dead (2008)

Horror

geregisseerd door Steve Miner
met Mena Suvari, Nick Cannon en Stark Sands

Als militair Sarah haar zieke moeder naar het ziekenhuis brengt, ontdekt ze dat een heleboel mensen in het Amerikaanse stadje tegelijkertijd ziek zijn geworden. Het duurt vervolgens niet lang voor het gruwelijke virus dat deze zieke mensen in hun lichaam hebben hun drager transformeert in bloeddorstige wezens. Sarah, een paar collega's en nog wat andere mensen worden vervolgens aangevallen door deze hongerige monsters. Ze moeten nu alles op alles zetten om uit de handen van deze zombies te blijven en te overleven.

avatar van frolunda
Van alle remakes van de Romero trilogie is dit toch wel de minste.Desondanks toch de moeite waard.

avatar van galaxydriver32
Wow, dit is het ergste soort zombie waarmee je te maken kunt hebben. Wel origineel, qua zombies dan. Ik bedoel maar, rennende zombies was al een erg soort maar dan ook nog is klimmende, springende, schietende zombies...

avatar van N23
N23
galaxydriver32 schreef:

Deze film was alles behalve 'origineel'. Kijk anders 28days later. Heb je veel meer aan

avatar van galaxydriver32
Ik zeg toch ook qua zombies is het origineel. Ik heb nog nooit een andere zombie-film gezien met zombies die klimmen, schieten, springen etc (alleen in Land of the Dead heb ik slimmere zombies gezien, maar verder moet ik al die 'Dead' films nog zien). Lees volgende keer iets beter, alsjeblieft dankjewel. Btw, 28 days en weeks later heb ik al gezien, hoewel dat al weer een tijdje terug is..

avatar van MovieMind
Dit was weer eens teleurstellend.
Het blijkt maar weer dat je niet makkelijk een goede zombiefilm maakt.

avatar van Kondoro0614
Slecht en Teleurstellend ,

Wat een slechte film is dit.
Het begon eigenlijk in het begin heel leuk, en je kreeg er een echt "Zombie" gevoel van toen je de Jeeps van het leger zag.
Na maten de film verder ging begon het achteruit te gaan.

Denk hierbij aan dat je een paar zombie's ziet rennen (En schieten) met AK-47's en Uzi's. Maar ook dat ze Spider-man achtig gaan doen en op het plafond kunnen lopen

Het was niet zo mijn Zombie film, zoals je ze meestal tegen komt. (Denk hierbij aan Resident Evil en Dawn of the death) Maar ook niet zoals de Serie The Walking Dead.

Vond het dus gewoon echt een SLECHTE zombie film, en zou hem daarom zeker niet aanraden!

avatar van GrobbekuikenXL
Dit is wel heel erg slecht ! Based on Romero's Day of the dead ?????????????

avatar van TomBroers
Vrij matige zombiefilm, nergens heel erg origineel, niet altijd goed geacteerd, slap verhaal en tegenvallende special effects. De film mist op eigenlijk alle fronten wel een aantal punten, wat dit voor mij een van de mindere zombiefilms maakt. Ook wil de film nooit echt spannend worden, ondanks de grote berg actie die (letterlijk) op je word afgevuurd.

Kom helaas niet verder dan 2*.

avatar van jmadejoode2008
Niet zo erg als dat ik had gedacht maar tering.. Dit heeft echt niks met het origineel van George A Romero te maken..

avatar van Alexander1900
Niks bijzonders. Je leeft niet mee met de personages, het acteerwerk is niet zo goed, er is weinig spanning en door de snelle beelden kun je niet zo goed zien wat er gebeurd. Ik heb betere zombiefilms gezien maar ook vele malen slechter.

Een voldoende.

avatar van DutchTakeshiro
Day of the Dead is een vrij matige zombiefilm die zich weet te plaatsen in de lijst "slechtste zombiefilms". De film had naar mijn idee beter kunnen zijn als de kwaliteit van het eerste halfuur doorgetrokken zou worden naar het einde. Het eerste deel is namelijk echt zo slecht nog niet. De film begint namelijk zoals de meeste zombiefilms: chaos en paniek. Wat is er nou precies aan de hand? Is er een virus of en bacterie aan het werk? Naarmate de film vordert en de effecten duidelijk in beeld komen blijkt meteen waarom deze film vrij slecht is: amateuristische effecten en zombies die aan een soort van sprintlopen doen, alsof ze net allemaal de drug speed hebben ingenomen.

Van acteren valt nauwelijks te spreken. De personages staan bol van de clichés en een enkele is irritant. De enige die redelijk speelt is Mena Suvari en dat komt voornamelijk omdat ze knap is en omdat ze zo'n beetje de enige vrouw is in het leger (van mij mogen er sowieso wel meer vrouwen in het leger). Michael Welch speelt een irritant en paniekerig ventje die van mij al meteen zijn strot had door mogen laten bijten door een zombie. Nick Cannon speelt de meest ongeloofwaardige soldaat die er is. Een soort kruising tussen een gangster en een soldaat. Het is zo belachelijk dat ik me er aan begon te ergeren.

Het leukste aan de film zijn de slachtpartijen, en daar kijken we een zombiefilm uiteraard allemaal voor. Maar Day of the Dead faalt verder in bijna alle opzichten. De goedkope effecten doen de film de das om. Tel hierbij op saaie en ongeloofwaardige personages en je hebt een zombiefilm die je het best zo snel mogelijk kan vergeten. De anderhalf uur die de film duurt kan je beter besteden aan een zombiefilm met betere recensies.

avatar van Phantasm
Te snelle en soms te drukke beelden, het kijkt niet echt lekker, geef me dan de origenele van George A. Romero maar.

avatar van keimpeS
Er zijn veel betere zombie-films, toch was de film best nog goed genoeg om uit te zitten. Ook hier zitten weer van die super-zombies in, wat normaal ongebruikelijk zou zijn. Alleen wordt hier in deze film gesproken over een mutatie en dat zou het wel kunnen verklaren. Ik ben het wel eens met Phantasm, ook ik heb de klasiekers van Romero ook liever..

avatar van Grindhouse62
De jongere horrorliefhebbers onder ons zouden zich eens moeten wagen aan originele slashers uit de tijdperken jaren 70-80 en 90. Dan zouden ze zich achter de oren krabben met al die remakes. Ik wil niet alle remakes af kraken, maar algemeen ga ik voor de originele. Maar deze remake vond wel aardig, misschien zelfs wel ietjes beter dan het origineel uit 1985. Komt waarschijnlijk doordat ervaren horrorregiseur Steve Miner de regie deed. Heb ze allebei dezelfde waardering gegeven. Heb mij wel vermaakt met deze versie.