Day of the Dead (2008)

Horror

geregisseerd door Steve Miner
met Mena Suvari, Nick Cannon en Stark Sands

Als militair Sarah haar zieke moeder naar het ziekenhuis brengt, ontdekt ze dat een heleboel mensen in het Amerikaanse stadje tegelijkertijd ziek zijn geworden. Het duurt vervolgens niet lang voor het gruwelijke virus dat deze zieke mensen in hun lichaam hebben hun drager transformeert in bloeddorstige wezens. Sarah, een paar collega's en nog wat andere mensen worden vervolgens aangevallen door deze hongerige monsters. Ze moeten nu alles op alles zetten om uit de handen van deze zombies te blijven en te overleven.

Zouden ze het originele scenario verfilmen (zoals Romero dat destijds niet kon...)?

avatar van martijn77
Jammer, als je het repertoire van deze regisseur bekijkt, een handjevol horror sequels en wat slappe komedies, wordt nou niet direct het grootste vertrouwen gewekt bij mij..

ik wacht wel op 'I am legend' en 'Z-Nation'.

avatar van mikey
Toevallig ben ik wel een Minerfan . (House en warlock waren geen sequels, maar dat wist je natuurlijk al) Dus ik ben erg benieuwd. Zo goed als het origineel wordt het waarschijnlijk niet, maar lekker lachen met Miner is wat mij betreft altijd welkom.

Ach...hij heeft tenminste wel al ervaring met goedkope horror pulp. Meer verwacht ik hier ook niet van. Laat me nu maar hopen dat hij niet weer te zuinig is met de gore (zoals in Halloween h20). Verder is het wel leuk dat ze Ving Rhames ook in deze remake hebben. Benieuwd of (en hoe) hij hetzelfde personage speelt als in de Dawn remake.

avatar van mikey
Ach.. vervelender dan land of the dead en de remake dawn of the dead kan dit niet worden. (helemaal niet met miner ) eventjes lobbyen voor de beste man.

avatar van BoordAppel
Ik had liever Zack Snyder hier gezien dan deze matige regisseur. Hopelijk heeft hij goed gekeken naar de remake van Dawn of the Dead en ziet hij in hoe je een lekker lompe zombiefilm kan maken.

Chainsaw (moderator)
Ben het wel met Mikey eens dat Miner op zich helemaal nog niet zo'n verkeerde keuze is om deze remake te regisseren, hij kent en respecteert het genre als geen ander. Daarnaast ben ik ook blij dat ze ervoor hebben gekozen om het plot van het origineel, inclusief de personages, redelijk intact te laten.

Van de cast, die momenteel vermeld staat op Imdb, word ik echter totaal niet blij. Zo lijkt de charismaloze Mena Suvari de hoofdrol te gaan spelen en zal ze worden bijgestaan door acteurs als Nick Cannon . Ook de acteurs die de leukste personages van het origineel gaan vertolken (Rhymes als Rhodes en Rippey als Frankenstein) zie ik eigenlijk totaal niet zitten.

Maar goed, ik blijf natuurlijk hopen dat Miner ondanks dat hier een prima film van weet te maken. Zijn voorgangers Tom Savini en Zack Snyder hebben in ieder geval al prima werk afgeleverd, dus ik hoop ook dat de derde Dead ook een remake krijgt die het verdient.

En, zoals Mikey ook al zei, veel erger dan Romero's vierde deel Land of the Dead kan het haast niet worden.

avatar van mikey
Goed stuk en dank voor de bijval

Kunnen de zombies ook weer hard rennen

@Chainsaw, wat is er mis met land of the dead? Einde is erg slap, maar over het geheel genomen toch gewoon een makkelijk te verteren smulfilm. Zeker het aanzien waard, een goede middenmoter.

avatar van martijn77
als ik de gemiddelde toon in de voorgaande berichten zo lees zou men beter op zoek kunnen gaan naar een geschikte regisseur om Land ot Dead dan maar meteen te remaken..

De originele eerste 3 delen van Romero blijven, voor mij, onaangetast in charme ondanks al dit geremake.

martijn77 schreef:
als ik de gemiddelde toon in de voorgaande berichten .
Volgens mij bedoel je dat er zowel voor- als tegenstanders zijn mbt de regisseur.

Persoonlijk ben ik géén tegenstander van Miner. Zei enkel dat ie wel al ervaring heeft met pulp en daar valt wat mij betreft die remake van Day Of The Dead ook onder. Vind met name Warlock en Lake Placid best plezierig om naar zo af en toe eens op te zetten. Dus het kan best dat het een erg amusante film wordt.

Ben benieuwd. Het origineel van Romero was duidelijk de minste van de vier.

mikey schreef:

nee, ik bedoel dat LotD door veel liefhebbers van zowel Romero's werk als de remakes relatief laag gewaardeerd wordt.

Meneer Miner mag van mij verder lekker zijn gang gaan, het origineel staat toch al bij mij in de kast.

euroburger schreef:
@Chainsaw, wat is er mis met land of the dead?

Wat mij betreft behoorlijk veel. Hij is op zich nog best vermakelijk hier en daar, maar als je hem vergelijkt met de meesterlijke trilogie Night, Dawn en Day, stelt de film echt helemaal niks voor. Cliché verhaal, irritante personages en de sfeer van een goedkope actiefilm dan van een intelligente horrorproductie. Zie anders mijn bericht bij Land of the Dead even.

Terug naar deze film; Ik had al niet zulke hoge verwachtingen toen ik zag welke castleden Miner in huis heeft gehaald, maar dankzij een bericht van Bloody-Disgusting (zie hier het bericht, maar pas op voor de grote spoilers) ben ik helemaal niet vrolijk meer.

Want als we die berichten moeten geloven krijgen we in deze remake dus een Bub, die vegetarisch is (en zal worden gespeeld door Stark Sands). Ik hoop eerlijk gezegd best wel een beetje dat dit gewoon een slechte grap is, want het klinkt aardig hopeloos.

NEE HE NEE HE!!!!!!!!!! gaan ze hier ook al een remake van gaan maken oh nee he dit moeten ze niet gaan doen ik vind het al erg bij dawn of the dead wou niet zeggen dat hij slecht is maar vind het zonde

avatar van megaman
in principe hebben we straks dan een complete geremakte Living Dead Trilogy:

night of the living dead (1968)
dawn of the dead (1978)
day of the dead (1985)

night of the living dead (1990)
dawn of the dead (2004)
day of the dead (2007)

avatar van Halcyon

lol, wat een schande!

jack-sparrow
weer een zombie -film.
cool , dat is best een goed genre voor een spannende film mee te maken.
maar er worden er wel zeer veel gemaakt van dit genre.
en dat is goed .
ik kijk er best naar uit..

avatar van megaman
persoonlijk heb ik liever een nieuw deel zoals Land in plaats van een remake. deze vond ik dan ook stukker beter dan Dawn 2004. rennende zombies vind ik gewoon 10X niks. ze zijn dan wel veel gevaarlijker misschien, maar de good-old-zombies uit Night, Dawn, Day en Land is meer mijn ding.

Romero's zombiefilms blijven voor mij het beste. ik heb al heel wat in dit genre gezien waaronder ook de Lucio Fulci films als Zombi en City of the Living Dead. hier lijkt men meer te focussen op de sterk overdreven gore dan de zombies zelf. verder vind ik het jammer dat de nieuwe Day niet door Romero wordt gemaakt.

maar ja, slechter dan Day of the Dead 2: Contagium kan haast niet denk ik dan. en als er GEEN rennende zombies in voor komen vind ik het al best. waarschijnlijk had Romero dat in Dawn 2004 gestopt in verband met die rennende freaks uit 28 days later. ik geef toe, ze zijn veel gevaarlijker. maar nogmaals, ik heb liever de oude zombies.

zombies bestaan niet echt dus je kunt ze in princiepe alles laten doen in films. gebruik maken van wapens (Burial Grounds), laten rennen (Dawn 2004) of zowel wapens als rennen (Nightmare City). maar vooral dat rennen vind ik niks. rottende lichamen kunnen niet rennen!

Romero...?

avatar van Quentin
Wat een bagger trailer:

Geheel nieuw verhaal lijkt me .... bespeur niets uit het origineel.

Chainsaw (moderator)
Teaser/ trailer ziet er inderdaad niet uit.

orbit
in principe hebben we straks dan een complete geremakte Living Dead Trilogy:

night of the living dead (1968)
dawn of the dead (1978)
day of the dead (1985)

night of the living dead (1990)
dawn of the dead (2004)
day of the dead (2007)

what's next? een remake van Land of the Dead?

Zucht, ja.. en behalve Dawn in 2004 voegen ze ook niets toe aan het genre Ze zijn mij ook veel te fris en te buffy-achtig.. alsof de films van Romero zo meesterlijk waren door het aantal mooie tienerhoofdjes of de stoere videoclipboys.
De nieuwe lichting filmmakers begrijpt iets fundamenteels niet geloof ik

AfterShocks
Het kan wel een remake zijn, maar ik had bij de trailer geen aanwijzing gezien dat het ondergronds gebeurde.. Ik bedoel ook al heb ik Dead '85 niet gezien maar wat ik wel weet is dat die ondergronds afspeelde. En in deze juist niet, wat voor remake is dit? Mij lijkt die trailer, by the way, een slappe hap... Dus de film ook!

avatar van james_cameron
Ah, ik zie het al in de trailer. Rhames speelt een totaal andere rol. Ziet er in ieder geval behoorlijk stakkerig uit allemaal. En inderdaad; geen ondergronds complex te bekennen.

Charles Manson
wat een vervelende trailer zeg.

A. ok, ik zeg het nog 1 keer... zombies rennen NIET
B. waarom maken de zombies geluid als een varken?
C. Licht het nu aan mij of worden er gewoon echt expres de meest nietszeggende acteurs voor horrorfilms gekozen?
D. de sfeer van het orgineel ontbreekt TOTAAL.

nee, ben bang dat dit niet veel soep gaat worden...

avatar van Horrordude
Waarom rennen zombies niet?? omdat jij het zo gewend bent uit andere films, maar stel dat ze een standaard zombie film hadden gemaakt had je het ook niet goed gevonden...