menu

Film / Cast en crew / Philip Seymour Hoffman

zoeken in:
De rol in Before the Devil Knows You'... staat mij het helderst voor de geest. Before the Devil Knows You're Dead (2007) vind ik sowieso een fijne film. Sterke rol van Ethan Hawke ook.
Maar de heer Hoffman was eigenlijk altijd goed zo schiet me nu z'n rol in Mission Impossible III? was het denk ik te binnen. Eigenlijk het enige wat ik me van die film herinner. Zijn aanwezigheid krikt mijn waardering van een film flink op, zeg standaard van kijkbaar naar goed.

Die donatie-site heeft toch ook helemaal niets te maken met Philip Seymour Hoffman? Het is gewoon een theater waarmee hij verbonden was dat zijn dood gebruikt om geld op te halen. En geld geven in naam van een multimiljonair ... mjah, er zijn een hoop mensen die het een stuk harder nodig hebben.

(Mijn favoriete rol is trouwens waarschijnlijk die in Punch-Drunk Love of Magnolia. Of 25th Hour. )

Animosh schreef:
Die donatie-site heeft toch ook helemaal niets te maken met Philip Seymour Hoffman? Het is gewoon een theater waarmee hij verbonden was dat zijn dood gebruikt om geld op te halen. En geld geven in naam van een multimiljonair ... mjah, er zijn een hoop mensen die het een stuk harder nodig hebben.

Nou nou, als director en co-founder was LAB wel meer dan een gewoon een theater waar hij aan verbonden was. Heeft zich altijd enorm ingezet voor LAB. Daarom zeg ik ook dat je het geld als een symbolisch gebaar kan beschouwen. Als je dat allemaal wilt natuurlijk. Tuurlijk blijft de noodzaak hoger bij mensen die het nog meer nodig hebben.

Ja, maar het is dus wel een beetje een loos gebaar (symboliek hè ). Hoffman heeft er zelf niets aan, en volgens mij is hij met de miljoenen die hij voor zijn rollen heeft gekregen al meer dan genoeg bedankt.

laundromat
Favoriete rol en film is Doubt. Maar verder zoveel goeie rollen; Magnolia, Happiness, Before the Devil Knows You're Dead, The Savages, Boogie Nights...

Lv92
Kwam zojuist een mooie compilatie tegen:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://vimeo.com/87873042

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Z'n rol in Doubt was magnefiek. Zo ontzettend erg dat we nooit meer wat van hem mogen zien..

kappeuter (crew)
Aanstaande zondag 31 januari zendt AVROTROS de Close Up-documentaire ‘Philip Seymour Hoffman - Acteur’ uit.

De AVROTROS-documentaire ‘Philip Seymour Hoffman - Acteur’ vormt een terugblik op leven en werk van de acteur en focust daarbij op enkele van zijn indrukwekkendste rollen. Vrienden, collega’s, filmrecensenten en Hoffmans vroegere docenten komen aan het woord. Zij herinneren zich zijn geestigheid, zijn dapperheid en zijn ambitie, maar ook zijn kwetsbaarheid.

Close Up: Philip Seymour Hoffman - Acteur
zondag 31 januari
NPO 2 - 19.00 uur

Maakt helaas onderdeel uit van een tv-serie, waardoor de aflevering niet toevoegbaar is op MM.
"Too Young to Die" (2012) - imdb.com
Too Young to Die: Philip Seymour Hoffman - Télé - FocusVif.be

Gast
geplaatst: vandaag om 06:20 uur

geplaatst: vandaag om 06:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.