Next Stop Wonderland (1998)

Komedie / Drama

geregisseerd door Brad Anderson
met Hope Davis, Alan Gelfant en Philip Seymour Hoffman

Erin is zuster in een ziekenhuis en recentelijk heeft haar vriend de lange relatie verbroken. Haar moeder Piper plaats een persoonlijke advertentie in de hoop om iemand voor haar te vinden. Alan een medewerker bij een aquarium zaak droomt ervan om een bioloog te worden. Zullen de paden van deze twee mensen elkaar kruisen?

bij deze film hoort mijn favoriete soundtrack! de film zelfs is trouwens ook helemaal niet zo slecht imo.

avatar van Dikkie Post
Leuke aandoenelijke film, ideaal om met zijn tweeen te kijken wanneer je er een romantisch avondje van wil maken.

Ik ben zeer benieuwd naar deze PSH film! Helaas is deze film nooit op tv. Ik zie zelfs geen enkele vermelding bij de statistieken. Een zeldzaamheid.

Weinig opzienbarend filmpje.

Het script is wat magertjes en schippert tussen arthouse en standaard romcom.
Jammer dat er geen richting is gekozen, de film had met wat meer artistieke durf een bijzondere film kunnen zijn.
Aan Hope Davis ligt het niet. Hoewel ze het type 'girl next door' speelt, weet ze er toch een bijzondere invulling aan te geven, met goed naturel spel.
Hope Davis is op de poster tien jaar jonger gemaakt om meer bezoekers te trekken. Zo ziet ze er in de film helemaal niet uit, en gelukkig ook maar, want in de film vind ik haar een stuk knapper.

Enfin, ik ging deze film kijken vanwege Philip Seymour Hoffman. Hij heeft echter maar een kleine rol. Daarbij komt dat deze rol voor Hoffmans doen weinig opvallend is. Jammer maar helaas, het kan niet altijd feest zijn.
Vermakelijk filmpje, maar niet veel meer dan dat.

avatar van jan
jan
Veel doelloos gepraat. Weinig humor. Misschien wel leuk voor dames, maar ik (man) vond er niets aan.

avatar van Passiebloempje
jan schreef:
Misschien wel leuk voor dames...

Misschien voor een bepaald type 'dame' dan, want deze film was wel héél erg oppervlakkig.

avatar van Passiebloempje
kappeuter schreef:
Het script is wat magertjes en schippert tussen arthouse en standaard romcom.

Arthouse...?? Way too much credit voor zo'n uitermate lege huppelk*ttenfilm!

Ik ben ook gaan kijken vanwege Hoffman, helaas was dit geen goede keus van hem.

avatar van gert_r
kappeuter schreef:
Passiebloempje schreef:
Arthouse...?? Way too much credit voor zo'n uitermate lege huppelk*ttenfilm!(...)

Wat kappeuter schrijft klopt wel, er zit wat mooifilmerij in en er wordt flink geleuterd over de zaken des levens, zoals dat ook in menige Franse ouwehoerfilm gebeurt. Niet echt mijn genre, dat laatste.
Film ook meegenomen vanwege Davis en Hoffman. Alleen de laatste overtuigt, maar heeft nauwelijks speelminuten. Arthouse, romcom en ook nog misdaad, want één van de hoofdrolspelers wordt gechanteerd door de onderwereld.
Al met al wordt het geen moment interessant; de toon van de film klopt gewoon niet.