• 8.301.814 stemmen

Genre: Komedie / Sciencefiction

Geregisseerd door: Brad Anderson

Met onder meer: Marisa Tomei, Vincent D'Onofrio en Nadia Dajani

Plot Happy Accidents

"Sometimes the future is better than it used to be."

Ze vertelt haar therapeute over haar meest recente mislukking in de liefde. Hij was een beetje onhandig, maar wist haar wel snel in bed te praten en trok al binnen een week bij haar in. Toen ze echter ging twijfelen over zijn voorgeschiedenis vertelde hij haar een raar verhaal dat hij een reiziger uit de toekomst was die naar haar op zoek ging op basis van een foto.

imageimage

avatar van moon44

moon44

Een leuke komedie met leuke dialogen. Maar ook veel drama. Deze films is leuker dan menig GROTE Amerikaanse Romantische Komedies.

avatar van Dr.Strangelove

Dr.Strangelove

Leuk gegeven duurt alleen iets te lang.

avatar van filmarena

filmarena

heel mooie film met een leuke wending erin 5 sterren

avatar van Miss Daisy

Miss Daisy

Ik vond de montage en camerawerk heel goed in deze film. Het einde misschien iets te melig en ongeloofwaardig

avatar van FlorisV

FlorisV

Mooie, charmante en op een leuke manier een beetje gekke indie film, met een licht sci fi element dat met een laag budget slim is uitgewerkt.

Geweldige acteurs ook, zowel D'Onofrio als Tomei heb ik altijd al fascinerend gevonden.

Jammer alleen dat de beeldkwaliteit niet top is.

avatar van nightbreed

nightbreed

Leuke originele film.

Hij is gestopt in het hokje Komedie / Science-Fiction zie ik maar het is gewoon een dramafilm met een paar grappige momenten en dat Sci-Fi gedeelte is te verwaarlozen want dat speelt eigenlijk helemaal geen rol in deze film.

Ik heb me tot de laatste minuut vermaakt met deze mooie film.

avatar van soom

soom

Leuke momenten, maar toch niet heel spetterend. Al vond ik het wérkelijk hilarisch toen Anthony 'Call me Michael' Hall voorbijkwam, en dat er ook in deze film een verwijzing word gemaakt naar Sixteen Candles. Voor de rest niet echt een geweldige film, al kan Marisa. al deed ze dat toch al niet, bij mij echt geen kwaad meer doen.

avatar van De GeuS

De GeuS

Leuke, vlotte drama/comedie met leuke situaties en dialogen die echter een half uur te lang duurt; dikke 3*

avatar van Madeliefje

Madeliefje

nightbreed schreef:
Leuke originele film.
Ik heb me tot de laatste minuut vermaakt met deze mooie film.

Helemaal mee eens,
er zaten nog best veel grappige momenten in waarvan het niet leek alsof ze zo bedoeld waren, zoals bijvoorbeeld
"I'm not from Debuke"
"Where are you from then?"
"Debuke"
"Aaaaahhh!"

Echt een film die meer mensen zouden moeten zien!

avatar van SlasherMovieMan

SlasherMovieMan

Hoe kan je op een gelukkige wijze ongeluk veroorzaken?

Hmmmmm. Aparte film ervaring op een komische manier. Het acteerwerk is erg goed en het verhaal is ook erg apart. Dit is weer een van die eersten van Brad Anderson, aanrader!! Een dramafilm met komische elementen en een klein beetje sci-fi. Is zeker leuk voor een keer, maar niet meer dan dat. Ik wilde niet al te positief klinken

avatar van Movsin

Movsin

Prettige, originele, frisse en fantasierijke komedie. Spetterende dialogen en knap acteerwerk.

gauke

Een kleine, frisse, ongebruikelijke, ongewone, maar ook doorzichtig zoete romantische komedie met een slim plot, gevatte (k)luchtige dialogen en wrange humor. De doffe science fiction fantasie-elementen zijn een probleem en zitten de film zelfs in de weg (het tijdreisgegeven is logisch op een onechte wijze, niet boeiend, noh interessant).

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Verrassend leuke scifi/komedie met een leuk verhaal en er word goed geacteerd. Prima! 3,5 ster

avatar van Lord Flashheart

Lord Flashheart

Seks en de Stad.

Marisa Tomei speelt een op Carrie Bradshaw geïnspireerd personage van rond de 30 die over haar mislukkingen in de liefde verteld. Dit keer niet in een column over Mr. Big, maar tijdens een sessie met haar therapeut over Mr. Deed. Deze Sam Deed is haar nieuwste verovering, maar net als bij zijn voorgangers lijkt er een steekje los. Sam beweert namelijk een tijdreiziger uit de toekomst te zijn...

Vergeet de term sciencefiction daarom; dit is een onvervalste vrouwenfilm die thuishoort op Net5. Driekwart van de film is een variant op een gemiddelde Sex and the City episode, vol girl talk, gezeik op mannen, recepties en romantische dinertjes. Pas in het laatste kwartier worden we verrast met een leuke twist als blijkt dat het stikt van tijdreizigers uit de toekomst, inclusief Sam en de therapeut. En doordat liefde alles overwint is Sam in staat Ruby voor haar noodlot te behoeden. Liefhebbers van hier genoemde serie zullen ongetwijfeld wegsmelten bij een verhaal als dit, maar mij boeit het niet zo.

Qua komedie biedt de film iets meer, d.w.z. net zoveel als een gemiddelde romcom. Je moet ervan houden. De dialogen waren redelijk, maar de echte scherpte ontbrak. Verder zat er wat situatie humor in, aangezien Sam als mogelijke tijdreiziger blijkbaar niet weet hoe hij zich in onze tijd moet gedragen. Het leverde in ieder geval een aantal tenenkrommende momenten op.

Uiteindelijk beoordeel ik de film met een kleine voldoende. Het acteerwerk is naar behoren, hier en daar heb ik best kunnen lachen en het camerawerk is erg prettig. Anderson gebruikt een frisse en vrolijke stijl, kleurrijk en vlot. Hij weet van New York een zonnige Zuid-Europese stad te maken. Het was in ieder geval genoeg om mijn aandacht erbij te houden, maar een directe aanrader is Happy Accidents niet. 3***

avatar van _Casper_

_Casper_

Leuke, grappige Sf/roman

De film heeft een grappig verhaal, het gaat over een man die zegt van de toekomst te zijn en die krijgt dan een relatie met een vrouw

en die vrouw gaat dan toch een beetje zijn ''tic'' onderzoeken, de gesprekken die in de film gevoerd worden zijn grappig en orgineel en ook het acteer werk is prima

Tis net een wat andere film dan de standaard romkomedie en daarom extra leuk om te zien

avatar van Biosguru

Biosguru

Ik had ook wat problemen met het sex & the city gehalte. Onwerkelijk hoeveel die serie vernield heeft. Voor de rest zeer geslaagde mix van genre's. Goed acteerwerk helpt erg. En er zitten toch wel aardig wat plotwendingen in. Haar S&C "backstory" is helaas wel nodig, om het enigzins plausible te maken.