Earthlings (2005)

Documentaire

geregisseerd door Shaun Monson
met de stem van Joaquin Phoenix

Earthlings is een documentaire over het houden van dieren en de afhankelijkheid van de mens van dieren voor voedsel, kleding, entertainment en voor experimenten op dieren. In een uitgebreide studie naar dierenwinkels, 'puppy mills' en asielen, de bio-industrie, de leer- en bonthandel, de sport- en entertainmentindustrie, en uiteindelijk de medische wereld en wetenschap, gebruikt Earthlings verborgen camera's en nog niet eerder vertoond beeldmateriaal om de dagelijkse gang van zaken in enkele van de grootste industrieën ter wereld die dieren vanuit een winstoogmerk gebruiken, in beeld te brengen. Deze tocht langs verschillende uitingen van de verhouding tussen mens en dier roept vragen op over onderwerpen als dierenrechten, de bio-industrie en vivisectie, zonder hier direct een antwoord op te geven of de kijker hierover een mening op te dringen.

Waarom doen mensen dit ?? Zijn er geen gevoelens en verdriet meer bij mensen die dit doen ?? Ik heb nog maar de trailer gezien die zoveel verdriet in me deed opkomen , niet normaal .. ik kan de gehele film niet zo zien , zou nog erger zijn denk ik ... al kan ik me dat nu al niet meer voorstellen , ongelooflijk , war voor een kut wereld zeg !!

Toch gezien met veel traantjes en veel biertjes , verschrikkelijk dat dit de waarheid is .
Ik ben wel "blij" dat ik hem gezien heb , uit respect voor alle dieren

avatar van Uier
maurice32 schreef:

Ik ben wel "blij" dat ik hem gezien heb , uit respect voor alle dieren

Ik moest je bedanken namens mijn hond.

avatar van behangplakker
Mijn ethiek professor was zo verstandig voor ons om het utilitarisme te analyseren aan de hand van een paper van Alistair Norcross, een filosoof die middels een confronterende analogie de morele kant ervan weergeeft. Toevallig is de paper een jaar voordat Earthlings uitkwam geschreven. Ik moest er toch tijdens het kijken van Earthlings aan denken. Hier de paper en hier een korte analyse ervan.