• 8.517.433 stemmen

Geregisseerd door: Jeff Balsmeyer

Met onder meer: Rhys Ifans, Miranda Otto en Justine Clarke

Releasedatum: 30 september 2004

Plot Danny Deckchair

"For anyone who ever dreamed of taking off."

Danny (Rhys Ifans) is een degelijke bouwvakker die ontzettend uitkijkt naar zijn jaarlijks terugkerende vakantie met zijn vriendin. De ambitieuze Trudy (Justine Clarke), die de kampeervakanties zo langzamerhand wel heeft gezien, kan een megadeal sluiten op haar werk en besluit de vakantie af te blazen. Danny die toch al niet zo lekker in z'n vel zit, is hopeloos teleurgesteld. Om Danny een beetje op te beuren organiseert Trudy een barbecue met wat vrienden. De aangewezen gelegenheid voor Danny om zijn briljante idee uit te proberen. Hij bedenkt een stunt om te ontsnappen aan zijn middelmatige bestaan. In een tuinstoel waaraan met helium gevulde ballonnen zijn vastgemaakt vliegt hij weg...

imageimage

Danny Morgan

Glenda Lake

Trudy Dunphy

Sandy Upman

Ray Vitali

Kate (as Jules Sobotta)

Real Estate Agent

Real Estate Agent (as Steven Rassios)

Real Estate Agent

kappeuter (crew films)

Wordt in Nederland uitgebracht onder de titel Danny’s Daydream.

stinissen (crew films & series)

Ik heb hem vanavond gezien onder de naam Danny Deckchair en ik moet zeggen de film was orgineel en zeer verfrissend een dikke acht dus 4*

avatar van kittyklitty

kittyklitty

Inderdaad een zeer vermakelijke film... vooral die scene met het vuurwerk... ik zeek zowat in mijn broek van het lachen... Heel verfrissend om eens een komedie te zien die eens echt leuk is en met relatief onbekende acteurs (in hoofdrollen)... 4*

avatar van zeus

zeus

Heb me zeer vermaakt tijdens deze film. Het was tenminste niet zo'n standaard comedy waarvan je bij voorbaat al vaak ziet wat er gaat komen. En idd dat vuurwerk geweldig, begin alweer te lachen als ik eraan denk. Een dik verdiende 4*.

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Grappige, gezellige komedie met een bijzonder sterk uitgangspunt en een prima eerste uur. Helaas gaat het tempo halverwege flink achteruit (mede dankzij een verschrikkelijke "You're the most beautiful people I've ever seen"-toespraak) en wordt het beduidend meliger, maar dankzij de sympatieke hoofdrollen van Rhys Ifans en Miranda Otto is het allemaal toch nog best genieten.

En ook de versie die ik gezien heb (naar verluid de integrale; 8 minuten langer dan de Amerikaanse) heette gewoon Danny Deckchair.

3 sterren.

avatar van dje-em

dje-em

zeer leuke film, al vind ik het verhaal hierboven toch niet helemaal de lading dekken.

ik bedoel zijn vriendin wilde toch gewoon die knappe verslaggever versieren en ze bedroog hem al half door met hem te flirten en zo.

ach maakt verder weinig uit

avatar van wackyboy

wackyboy

Film die veelbelovend begint maar eindigt in een soort Notting Hill, compleet met toespraak voor een menigte op het eind. Waar had ik dat toch eerder gezien.

Ik had eigenlijk wat meer deckchair willen zien en wat minder romantisch gezwijmel tussen Danny en zijn love interest.

avatar van GerwinF

GerwinF

Erg leuke film! Heb de film van begin tot eind met een glimlach op mn gezicht gekeken. Gebeurt niet zo vaak bij mij, wel bijv bij Jalla Jalla. En nu bij Danny Deckhair natuurlijk Zaten wel genoeg cliches en "geleende" scenes in maar ik vond het niet storend. 4 Sterren.

avatar van korne1983

korne1983

Ik vond het een grappige film. Die stoel was geweldig

Kijken!

avatar van Knarfje

Knarfje

Prachtige en leuke film, een echte aanrader voor een ontspannende avond.

Ik heb hem voor geen geld kunnen kopen bij shop21, zoals trouwens een groot deel van mijn collectie.

avatar van 19DIETER75

19DIETER75

zeer verassend goed 3.5*

avatar van maerk

maerk

Romantische en heel erg komische film uit Australië! Heel leuk! De film gaat over Danny die op een tuinstoel, vastgebonden aan tientallen heliumballonnen, naar een totaal andere stad vliegt en daar een soort van nieuw leven begint. Slaat nergens op maar is o zo leuk. Allerleukste stukje: Danny vliegt met zijn stoel omhoog waarop die andere vent zegt "Use the scissors!". Met diezelfde schaar in zijn handen .
Voor de rest een sterke Rhys Ifans die de film op zijn schouders draagt en leuk, verfrissend camerawerk. Jammer dat de montage soms iets te vluchtig is.

Een hele grappige feelgoodmovie die ik je aan kan raden als je niets te doen hebt.

avatar van nightbreed

nightbreed

Ohw ja, deze film heb ik ook ergens liggen.

Zeer amusant filmpje wat ik me ervan kan herinneren.

avatar van flint

flint

Het verhaal is vast geinspireerd op "Lawnchair Larry", een amerikaan die in 1982 een aantal heliumbalonnen aan een tuinstoel bevestigde en er mee weg vloog.

avatar van Mads Smikkelsen

Mads Smikkelsen

Het begin was leuk, maar na een half uur kakte het in, weinig origineel en dus voorspelbaar. Het gedeelte met de stoel en de balonnen was erg leuk, zelfs hilarisch.

avatar van huVILEub

huVILEub

Leuke film, goede acteurs en leuke grappen. Af en toe wel een beetje standaard, maar daar hou ik wel van. Verder niets over te vertellen.

avatar van BigLou

BigLou

heb hem vanavond gezien. Echt een verrassende film.

Goed geacteerd en leuk verhaal.

avatar van ILDIB

ILDIB

Bijzonder prettige film, leuk ook, beetje moraliserend helaas. Maar echt een prettig modern sprookje.

avatar van Fryce

Fryce

• 1972 stemmen

Wat een heerlijk, rustig en sfeervol filmpje is dit. Gewoon lekker romantisch en relaxed. Alle personages zijn vrijwel geloofwaardig en niet echt kwaadaardig in beeld gebracht. Ik hou daar wel van, werkt erg goed voor een zorgeloos avondje.

avatar van m1701

m1701

Erg grappige film

Alleen zooooo ontzettend voorspelbaar en dan vooral het eind.

Maar daar is de film niet minder leuk om.

Acteerwerk was ook wel aardig.

Al met al een geslaagde comedy!

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2072 berichten

Lekker genieten bij deze film, zonnig en plezierig. Rhys Ifans speelt heel goed, ik had m al eens gezien in Once Upon a Time in the Midlands, waarin hij ook zo ontroerend speelde. Je kunt deze film makkelijk afdoen met een aardig tussendoortje, maar het is nog een hele kunst omdat dan ook goed te doen. De waardering hier geeft dat ook wel weer en ik sluit me daarbij aan.

avatar van booyo

booyo

Hilarische film. Het is nergens echt heel bijzonder, maar de hele sfeer is gewoon genieten. De Australische, droge humor, en dat in combinatie met Ifans kan niet fout gaan. Het kent de nodige clichés, maar waar ik me daar normaal nog wel aan wil ergeren was dat bij Danny Deckchair niet het geval.. Een bovengemiddeld tussendoortje!

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Verrassend leuke film uit Australië. Erg mooie shots en een cast die zeer degelijk acteert. Ook het verhaal is mooi uitgewerkt en de film zelf is een kijkje waard. Mag van mij persoonlijk meer publiciteit/aandacht krijgen. 3,5.

avatar van movies2323

movies2323

De kracht van dit filmpje, is de originaliteit en sfeer. Het is zeer rustgevend, en verfrissend om te zien. Ik heb mij geen enkel moment verveeld!

3,5***

avatar van homerjay

homerjay

Leuke film. Niet verrassend of origineel verloop na een frisse start, maar het idee is gewoon erg grappig met een prima sfeer. Rhys Ifans is de ster van de film.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Heerlijke film dit, echt van genoten. Dat ik hem niet eerder gezien heb!

*3.5

avatar van Shinobi

Shinobi

"Are you always like this?"

Tijdens het kijken deed de film me lichtelijk denken aan Up (2009), alleen ditmaal met een tuinstoel. Al lees ik nu dat het is gebaseerd is op 'Lawnchair Larry' die in 1982 een soortgelijke stunt heeft uitgehaald.

Op zich begint het prima, maar gaandeweg zakt het steeds meer en meer in. Het uit zich in een hoop clichés en voorspelbare dingen; met name als de toespraak zich aandient. Echt bijzonder wordt het dan ook nergens, hoewel de romance aandoenlijk is.

Het is dat Rhys Ifans zijn personage op een eigenaardige manier neerzet. Hierdoor blijft 'Danny Deckchair' nog enigszins vermakelijk. Daarnaast komt de relaxte sfeer door de gemoedelijkheid van het kleine stadje en enkele aardige shots goed over.

Al met al redelijk, zolang je maar niet let op de voorspelbaarheid.

2,5 Sterren.

avatar van Robi

Robi

• 2033 berichten

Een nogal vage romantische komedie over een man die wegvliegt in een tuinstoel met ballonnen. Het grootste probleem aan deze film is de ongeloofwaardigheid. Echt alles is over de top en gaat veel te ver om zelfs maar een klein beetje geloofwaardig over te komen. En verder had ik wat moeite met de casting van de hoofdpersoon. Deze man had voor mij absoluut niet de uitstraling die de hoofdpersoon van de film zou moeten hebben. Deze kwam heel saai en sullig over. En dat paste helemaal niet in het verhaal. Maar goed, ondanks de stompzinnigheden, keek de film toch lekker weg en had ie ergens ook wel wat. Maar absoluut geen hoogvlieger dus. Ondanks de ballonnen.