Grumpy Old Men (1993)

Komedie / Drama

geregisseerd door Donald Petrie
met Jack Lemmon, Walter Matthau en Ann-Margret

John (Jack Lemmon) en Max (Walter Matthau) zijn twee bejaarde buren. Ze hebben constant ruzie, en dit al 50 jaar lang. Wanneer Ariel (Ann-Margret) in de buurt van de mannen komt wonen voelen beiden zich tot haar aangetrokken, wat als gevolg heeft dat hun rivaliteit nog sterker wordt dan 'ie al was.

Leuker dan het vervolg.

FisherKing
Leuke cast : Matthau en Lemon hebben al sinds Fortune Cookie en The Odd Couple samen gespeeld en gaan op bejaarde leeftijd weer samen op pad; redelijk vermakelijk ; opgefleurd door Daryl Hannah ..

Grappige film, alleen al omdat 't eens niet over verliefde jongeren gaat. Het kijken naar die oudjes is al vermakelijk genoeg, ben benieuwd naar die opvolger.
***

avatar van Melkor
Matthau is gewoon een mesterlijk acteur in zulk soort films, werkelijk een amusante film.

avatar van Ralfke
Erg vermakelijk deze komedie; uitstekend uitgewerkte karakters en zowaar een emotioneel geladen laatste half uur. Ik heb me uitstekend vermaakt bij deze film en vooral het weerzien met 'Vader Happy Days' was erg leuk. Ik strooi kwistig met een ruime ***1/2.

tijd geleden helemaal gezien, nu een stukje. wat ik nog weet is dat ik geen een keer ook maar heb geglimlacht. stompzinnig sentiment en humorloze humor. lemmon is toch nog goed voor een ster in de slechtste film die ik van hem gezien heb.

het (mindere) vervolg maar niet kijken dan....

avatar van Epitaph
Leuke film om met moeders de vrouw naar te kyken.
Niks meer niks minder.

djelle
Mja, heb wel gezelligere/mooiere/grappigere komedies gezien... Maar het was met momenteel wel charmant. 2,5

avatar van citybird
Niet onaardige komedie met een goede cast (o.a. ook Burgess Meredith als de vader van Lemmon) en enkele leuke momenten. Fijn om Matthau en Lemmon nog eens samen in één film te zien.

avatar van Edie
Best een leuke film, had hem gekeken vanuit mijn bed toen ik ziek was rond kersttijd (eigenlijk een tijd ervoor, maar toen was het ook al aardig koud buiten ) en beviel me best wel, soms wat trage stukken (dus bijpassende titel...) maar voor een keer wel leuk, wel weer geen film die ik op DVD aanschaffen wil.

2.5 Sterren.

Edie

avatar van SuperSideSwipe
Zeer leuk!

Ik hou altijd wel van mopperende ventjes, en qua mopperen is Matthau toch wel koning.

De combinatie van hem en Lemmon gaat volgens mij ook al iets van 4 decenia terug. En dat is wel af te zien aan de uitstekende cemie tussen de twee.

Zeer grappige en leuke film!

Scratt
lol

Hehe, hier heb ik goed mee gelachen, goeie film om eens te ontspannen. 3.5 sterren

Briljante komedie.
De norsheid en gemekker is aandoenlijk en vooral grappig.
De komedie is leuk en dat dankzij prima acteerwerk.
Geen goedkope grappen, maar humor dankzij goed uitgewerkte personages.
Klein vleugje sentiment er bovenop maakt het geheel af.

Goede film maar soms o zo doorzichtig :s

Een film waar je niet mee kunt lachen. Lemmon en Matthau zijn gewoon te oud voor zulke rollen. 2.5 sterren.

avatar van gizzegiz
Pure poëzie, deze film! Prachtig!

Lemmon en Matthau zijn gewoon te oud voor zulke rollen

Het heet Grumpy Old Men voor een reden, he. Met jongere mensen zou het gewoon niet werken.

Ik vond het bij momenten wel leuk, niet echt geweldig grappig maar die twee doen dat goed en vooral overtuigend.
Ik heb hem gezien toen ik ziek was, en dan is dit soort film perfect.

avatar van 606
Erg leuke vermakelijke grappige film.
Goed geacteerd door de cast.

3,5 ster

avatar van Norma
Jack Lemmon en Walter Matthau zijn erg vermakelijk en ontroerend als de twee mopperende driftkikkers op leeftijd. Toegegeven, sommige grapjes zijn een tikkie te flauw, maar door de gemoedelijke sfeer en de winterse plaatjes met veel sneeuw kan ik daar totaal niet mee zitten. Lemmon heeft als oude man zijn olijke uitstraling niet verloren gelukkig. Ik word vrolijk van deze gezellige romantische komedie in kerstsfeer!

avatar van wendyvortex
Lemmon & Matthau...normaal een geniale combinatie, maar hier gaat het helemaal de mist in.
Zou haast niet mis kunnen gaan deze buren die al jarenlang een hekel aan elkaar hebben, maar er is geen goed plot en er zijn geen goede gags en er zijn al helemaal geen goede dialogen - en dan kunnen zelfs Lemmon en Matthau er helemaal niets mee.
Soort van saaie familiefilm die je nog wel eens op tweede kerstdag voorbij ziet komen om de middag een beetje op te vullen.
Lamlendig saai.

avatar van XfofaXX
Leuke film, iets tussen een zwarte komedie en een romcom met bejaarden. Nergens echt speciaal, maar toch over de hele lijn vermakelijk. De twee acteurs kende ik eigenlijk niet, maar ze lijken wel te werken als duo, ik onthou de namen alleszins.

Minpuntjes zijn de irritante vrouw en het soms wat melige/flauwe sfeertje. Neemt niet weg dat dit een best gezellige film is.

Aardige film waarin twee bejaarde buurmannen achter dezelfde vrouw aanzitten. Het duurt even voordat er echt een verhaal op gang komt. Redelijk vermakelijk, ook al is de humor wat aan de brave kant. Uiteraard is de grootste troef van de film de twee oude rotten Jack Lemmon en Walter Matthau als de grumpy old men.

avatar van Phantasm
Aardige komedie die lekker wegkijkt.

avatar van mr rumson
Leuke comedy met twee acteurs die goed op elkaar ingespeeld zijn .
De grappen zijn niet altijd even sterk maar het blijft over het geheel gezien een vermakelijke film om te zien.