Grumpier Old Men (1995)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Howard Deutch
met Walter Matthau, Jack Lemmon en Sophia Loren

Na 35 jaar ruziën Max (Walter Matthau) en John (Jack Lemmon) nog steeds, opa (Burgess Meredith) drinkt, rookt en zit achter de vrouwen aan. Al jaren proberen Max en John de reuzenvis bij hun meer in Wabasha County te vangen, maar het is ze nog steeds niet gelukt. Samen doen ze niks anders, maar daar komt verandering in als op een dag een nieuwe eigenaar van een restaurant zich vestigt in hun buurt.

Waardeloos vervolg op een niet onaardige film.

neo (crew)
ben ik het totaal niet mee eens.ik vond de film nog best wel goed.prachtig om die ruzies te zien tussen walter matthau en jack lemmon.er zaten ook nog wel wat leuke grappen in en een paar slapstickscenes.3 sterren

Knullige film. Wat jammer, want dit duo is natuurlijk één van de leukste aller tijden. Vond het eerste deel leuker.

FisherKing
Flauwer en knulliger met nog wel leuke momenten : een vervolg zit er ook niet in omdat ze in 2000 en 2001 overleden zijn..

avatar van citybird
Meer van hetzelfde, maar het blijft toch altijd leuk om dit duo samen bezig te zien. 2,5*

avatar van madanny
is zeker evenwaardig aan de eerste , en vond het vooral leuk om Sophia Loren nog eens zien te acteren.

Territoria
Grumpy en Grumpier zijn allebei pracht films.
Er zijn maar weinig films die zelfs na een paar keer kijken leuk blijven.
Daarom heb ik ze allebei een 5 gegeven.

Ik vond em slechter dan de eerste, het verhaal werd uitgemolken door: Weer een nieuweling in de stad te laten komen, Max werd verliefd op haar en trouwde.
Dit leek dus heel fel op film 1 alleen dat in de eerste film de vrouw aanvaard werd en in de tweede in het begin niet maar daarna toch weer een trouwpartij net zoals in 1
Ook de humor vond ik slechter dan in 1

2 sterren

Nog steeds leuk, vertederend ...
De nukkige mannen vervelen niet.
Net als in deel 1 een vleugje sentiment..

Geweldige film! Leuke dialogen. Zeker 4 sterren waard.

Het verhaal is misschien iets minder, maar op sommige momenten vond ik deze nog hilarischer dan het eerste deel. Daarom net als deel 1 ook hier 3,5*.

Goed vervolg op de eerste Grumpy old men, maar het blijft een simpel verhaaltje met een voorspelbaar happy end

Ik vind het echt jammer dat de 2 mannen al overleden zijn, en dat nauwelijks op 2 weken verschil van elkaar :s

avatar van nachtvlinder
Heel mooie acteurs, maar de schrijvers hebben het te doorzichtig gemaakt en te veel erbij gehaald om de tijd te vullen. Niet onaardig, maar ik houd het op het eerste deel.

Nog zwakker dan het origineel. 1.5 sterren.

avatar van Iron Maiden
vroeger vaak bekeken en wel een soort jeugdsentiement.

avatar van 606
Best leuk die oudjes die ruzie maken en grappen uit halen
Acteren was dan ook niet slecht.
Verhaal ook best vermakelijk.

3 sterren

avatar van SaveMyMovies
net zoals vele sequels: quasi identiek aan origneel maar niet zo goed

Redelijke film waarin de twee bejaarde buurmannen nog steeds goed zijn in ruzie maken. Absoluut meer van hetzelfde, maar ook niet slechter. Een vermakelijke film waarbij de humor net iets pittiger is dan het eerste deel. Walter Matthau en Jack Lemmon vormen opnieuw een leuk duo en ook Burgess Meredith (voor wie dit zijn laatste film was) heeft een aantal grappige teksten.

avatar van Phantasm
Ik vind deze leuker dan zijn voorganger, leuke grappige momenten.

avatar van mr rumson
Het tweede deel vond ik zeker net zo leuk als het eerste deel .
Vooral Burgess Meredith die de vader van John Gustafson speelt heeft een paar leuke oneliners.
Maar ook de andere oudjes Matthau & Lemmon hebben zo hun momenten van leuke grappen .
Ik heb mij dan ook met deze film prima vermaakt.