Blessed (2009)

Australië

geregisseerd door Ana Kokkinos
met Frances O'Connor, Miranda Otto en Deborra-Lee Furness

Een volkswijk in Melbourne: gedurende een dag en een nacht volgen we zeven kinderen en hun moeders en de problemen waar zij in hun dagelijkse leven mee kampen. De kinderen hebben niet echt een levenssituatie die hen verleidt om thuis te blijven. In de ochtend ontmoeten we de moeders, van wie we allerlei andere zaken zien dan we van hun kinderen konden herleiden. De moeders zijn gegijzeld door de liefde voor hun kinderen en tonen de machteloosheid die ze kennen in de poging het beste voor hun kinderen te willen.

deze komt meteen in mijn top 10 echt 1 goeie film is dit

Goeie mozaïekfilm over een aantal kinderen met een slechte thuissituatie. De film is opgedeeld in twee stukken waarbij in het eerste gedeelte de kinderen centraal staan, en in het tweede gedeelte hun moeders. De film kent wat opstartproblemen, maar wordt naar het einde toe steeds indringender. Verder een uitstekende cast.

avatar van Decec
Een redelijk dramafilm...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Redelijk kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Redelijk achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Geen moeite waard...

Sterke film over jongeren die het ouderlijk huis verlaten omwille van voor hen onoverkomelijke familiale problemen.
Merkwaardig is dat de film in de zeven gevallen die afwisselend worden gevolgd, het de volwassenen zijn die de initiële oorzaak van de vlucht worden aangewreven.
Film tracht de verschillende verhaallijnen te verweven zonder het toeval een al te grote rol te laten spelen en slaagt daar meestal in.
Het is ook de verdienste van de makers om ondanks de vele personages het duidelijk en boeiend te hebben kunnen houden.
Beslist goede vertolkingen.

avatar van Joonnass
Mooie film! Ontroerend op sommige momenten.