Moneyball (2011)

3,49

Drama / Sport

geregisseerd door Bennett Miller
met Brad Pitt, Jonah Hill en Philip Seymour Hoffman

De 'Oakland Athletics' is een Baseballteam uit Californië. Wanneer Billy Beane (Brad Pitt) manager wordt van die club met geldproblemen, gebruikt hij een wel heel onorthodoxe manier om resultaten te halen. Hij gebruikt, samen met zijn assistent Peter Brand (Jonah Hill), namelijk een compleet door computer gegenereerde analyse om zijn spelers te vinden en zo een team vast te stellen voor de World Series.

184 BERICHTEN 49 MENINGEN
avatar van Ajax&Litmanen1
Ondanks dat ik niks met honkbal heb is dit wel een heel behoorlijke film over het wereldje rondom deze sport en het verhaal van de man die de sport op een statistische manier benaderde om de factor geluk flink te verlagen. Sterke rollen van Brad Pitt, Jonah Hill en Philip Seymour Hoffman. Het verhaal was me bekend, vooral doordat de Deense voetbalclub Midtjylland ook op deze manier is gaan werken een jaartje of 2 terug. De film duurt me een tikkeltje te lang, maar aan de andere kant geven ze de Amerikaanse sportbeleving wel mooi weer, zeker tijding die 20 wedstrijden winning streak. Het achtergrondverhaal van Pitt en zijn dochtertje boeide me weer een stuk minder.

avatar van notsub
Moneyball laat Brad Pitt zien in een rol die hem best goed afgaat, ook al zou je hem hier niet zo snel verwachten. Moneyball is een film over sport en geld. Het is vooral de vernieuwende aanpak in het aankoopbeleid van spelers wat hier de film zijn eigen gezicht geeft. Het is een interne strijd van de nerd tegen jarenlange ervaring van de bestaande staff. Baseball is zeker niet mijn favoriete sport, toch keek ik dit moeiteloos uit.

avatar van keimpeS
Zekers geen slechte film maar het is niet mijn sport, daarom is het wel leuk om een kijkje te krijgen van hoe het achter de schermen gaat bij zo'n miljoenen industrie (misschien nog wel meer). Ik vond de film wat te zacht van aard en Jonah Hill kon me niet echt overtuigen in zijn rol.

Hele interessante en vermakelijke film!