Good Will Hunting (1997)

geregisseerd door Gus Van Sant
met Matt Damon, Robin Williams en Ben Affleck

Will Hunting werkt als schoonmaker in een school in Boston en brengt de rest van zijn dagen voornamelijk door met vechten en het omzeilen van de wet. Op een dag blijkt echter dat Will een uitzonderlijk talent heeft voor wiskunde. Een leraar wil koste wat het kost dit talent uitbouwen, maar merkt al vlug dat Will behoorlijk overhoop ligt met zichzelf en z'n omgeving. De enigen die hem kunnen helpen zijn Sean McGuire, een psycholoog die bewondering heeft voor het jonge genie en hem probeert te begrijpen en Skylar, een studente geneeskunde die verliefd is op Will. Zullen zij erin slagen om Will uit z'n isolement te halen?

avatar van Imaginethat
Interessante film, vooral het onderwerp.
Ben hem gaan kijken omdat Robin Williams er in zit, hij speelt altijd goed.
Vond de films soms te langdradig en een beetje saai.
Het eerste half uur vermaakte ik me prima, maar daarna minder.
Ook het einde vind ik zelf slordig, hij rijd naar het meisje en laat alles achter. Natuurlijk wel mooi dat Ben Affleck naar zijn huis toe gaat en dat hij er dan niet is, dat zet je wel aan het denken. Mooie stukken bevat de film zeker, maar als ik het in het geheel bekijk, weet ik het niet zo goed.

3.0 (vooral voor Robin)

avatar van Black Math
Naar aanleiding van het overlijden van Williams maar weer eens op de herzieningslijst gezet. Dat de film gedeeltelijk over wiskunde gaat hielp hier overigens ook bij.

Een aantal elementen zijn nogal herkenbaar, zij het op kleinere schaal. Zien dat andere wiskundigen veel beter zijn dan ik, terwijl de buitenwereld dat niet ziet. Ook ik ken die oorspronkelijk van het vmbo komen, daar terechtgekomen zijn omdat school hun weinig kon boeien, maar die uiteindelijk na een lang traject op de universiteit terechtgekomen zijn. Maar ook bepaalde angsten bij de hoofdpersoon komen bekend voor. Het maakt dat het drama, wat door sommigen als melig ervaren wordt bij mij wel werkt.

Wat daarbij ook helpt is het sterke acteerwerk. Een erg mooie rol van Williams, maar de grootste prestatie wordt uiteindelijk door Damon geleverd. Een acteur die ik vaak niet te pruimen vind vanwege zijn uitstraling, maar waar ik nu totaal geen problemen mee had. Leuk zijn de snedige monologen, sterk is de interactie met Driver, maar ook z'n kwetsbaarheid kwam erg goed over. En Affleck, nog zo'n acteur waar ik weinig mee heb, is zeker ook niet onverdienstelijk, met als sterkste moment wanneer hij het personage van Damon ook laat blijken van zijn hoop dat hij iets met z'n talenten doet.

Visueel veel minder spectaculair dan Van Sants arthouse werk, maar wel solide. Toch jammer dat Van Sant er niet meer uit heeft gehaald, dat had de film toch nog op een hoger niveau kunnen brengen. Qua soundtrack zit het wel goed; veel indiepop muziek, met name Elliott Smith, wat goed smaakt.

Een drama dat mij dus zeer aanspreekt, maar waar visueel wel meer in had gezeten. Het acteerwerk weet dat wel grotendeels te compenseren, met 4* als resultaat.

Prachtig Oscarwinnend (scenario) drama.
Zeer goede cast ook overigens, met Matt Damon en de betreurde Robin Williams.
Het verhaal is heel mooi, van de hand van Damon en Affleck trouwens, en verveelt geen seconde.
Je moet geen actiefilm verwachten in deze film, veel dialogen wel, maar wel uitstekend gebracht.
Toch wel een topper deze film !!

avatar van NYSe
Tarkus schreef:
Je moet geen actiefilm verwachten van deze film

Nu maak je me benieuwd naar de Michael Bay-versie van deze film.

NYSe schreef:

Nu maak je me benieuwd naar de Michael Bay-versie van deze film.

Heb een kleine aanpassing aangebracht

avatar van IH88
Toch wel een persoonlijke favoriet. Het script zit erg goed in elkaar en de acteerprestaties zijn van een hoog niveau. Vooral Damon, Williams en Driver zijn goed op dreef en brengen het verhaal echt tot leven. Als Williams je hoort praten over zijn vrouw (sowieso de conversaties tussen Damon en Williams, geweldig!), of de relatie tussen Damon en Driver ziet groeien, dan is het gewoon genieten van deze film. Het einde is ook perfect.

avatar van BabaGanoesj
Vooral de psychologie in het karakter van Will Hunting is adembenemend voor mij.

avatar van Roger Thornhill
Valkuilen: je weet hoe het eindigt maar Wills "bekering" mag niet te clichématig zijn, de benadering van de psycholoog mag niet te klef worden, en je mag niet gehinderd worden door het idee dat schrijver Damon zichzelf-als-acteur een rol als genie heeft toebedeeld (wie een hekel aan hem heeft kan dan heel bot gaan denken dat hij met deze rol zijn ego wil strelen: "nou, ho even, Damon is ècht niet zo slim hoor!"). Maar dankzij het opmerkelijk evenwichtige en volwassen script, de uitstekende vertolkingen en de sterke en sobere regie omzeilt de film al die valkuilen en wordt uiteindelijk zelfs een tamelijk emotionele ervaring. Elke keer weer een prachtige film.

avatar van Macady
Deze pas gezien na het overlijden van williams, prachtig meeslepende film.

Hele goede en emotionele film!

avatar van John Milton
Ik zat vanavond de erg sterke soundtrack weer eens te luisteren, en bedacht me dat het niet alleen Robin Williams is die zich het leven heeft ontnomen. Althans, er is geen zekerheid, maar het lijkt minstens aannemelijk dat ook Elliot Smith er zelf een einde aan heeft gemaakt. Helaas, want ook hij was zeker getalenteerd. Luister maar eens naar Between The Bars, Angeles of Miss Misery.

De sterke soundtrack is er zeker deels verantwoordelijk voor dat ik Good Will Hunting al zo vaak bekeken heb.

avatar van sinterklaas
Na het zien van deze film heb je eigenlijk al geen psychiater meer nodig.

Het lijkt erop alsof ik prima getimed heb met het zien van deze film; ik had deze nog in 2010 gekocht in het 5 voor een 10tje actie bij FRS (RIP ), en sindsdien heeft het meer dan 5 jaar lang onder het stof gelegen. Eerst dacht ik dat dit een beetje in de richting ging van Rain Man, maar het is toch net even iets anders. De piepjonge Matt Damon zet hier op een fenomenale wijze de rol neer als Will Hunting, een persoon waarin ik mezelf op grote vlakken herken. Eén ding is wel zeker; als je in je jeugd grotendeels alleen maar oneerlijkheid, leugens en narigheid bent tegen gekomen, en als vuil bent behandeld, of misschien nog erger, wortelen de verdedigingsmechanismen, paranoïde, en eindeloze, maar dan ook eindeloze woede, frustratie, wrok en haat zich diep. Daarnaast wordt alles getriggerd door angst dat je tegenhoud en is iedereen die jou maar een beetje verkeerd aan hoeft te kijken degene die jij, na al die jaren dat je niet je bek hebt durven open te trekken, nog maar even een lesje moet leren met de skills, en de dingen die je in die tussentijd, dat de mensen dachten dat jij een loser was, wel hebt geleerd door middel van observatie en de onderhuids gemene ervaringen. Ja, we hebben het hier misschien over een regelrechte asociale cynische klootzak waar geen land mee te bezuinen is; één ding weet je wel zeker: Deze jongen heeft een hart en is ook erg slim.

Will Hunting is gemaakt zoals hij is, en of je hem er nou gelijk in wilt geven of ongelijk. Na jaren, door hierboven omschreven onrecht en andere narigheid, besluit hij maar om ook zo te worden van zijn eigen kant. Hij is "maar" een schoonmaker in een universiteit, maar weet ook foutloos wiskundige taferelen op de eerste de beste schoolbord te krijten, en dat ter bewondering van Gerard Lambau (weer leuk neergezet door Skarsgard) In zijn vrije tijd gaat hij samen met zijn overgebleven broertjes, (ook leuk om de piepjonge Ben Affleck te zien) uit op wrok en relletjes met de mensen waardoor ze zogenaamd gehaat worden, vanwege hun status, wat uiteindelijk tot een rechtzaak leidt. Gerard Lambau die nog altijd is bewonderd door zijn aantekeningen op het bord zorgt er echter voor dat hij een aanbod aan kan nemen in ruil voor zijn vrijheid. Dat leidt hem naar bezoekjes aan psychologen, waarvan zelfs zij hem niet kunnen uitstaan. Totdat hij bij Sean Maguire komt. Ik heb nog maar weinig gezien van Robin Williams, maar dit is toch wel een rol om "u" tegen te zeggen en ook om niet snel te vergeten.

In plaats van dat de meeste psychologen volgens het boekje hun praktijk uitvoeren, en waarschijnlijk ook niet veel hebben meegemaakt in hun leven op gebied van trauma's of onrecht, komen we hier bij een psycholoog die volledig out of the box denkt, waar de sympathie vanaf straalt en echt eindeloos geduld of begrip voor een patient heeft, wat voor klootzak het ook mag zijn. Maar ondertussen heeft ook hij zijn verdriet en hopeloosheid door middel van meerdere trauma's. Het ziet er dus wel naar uit dat je echt wel wat gezien of meegemaakt moet hebben voordat je echt een toppsycholoog wordt. De relatie tussen Will en Sean verloopt in eerste instantie behoorlijk pijnlijk, wispelturig en ondankbaar. Maar geduld en begrip is toch echt wel een goed medicijn, met als hoogdepunt "its not youre fault" dat me een traantje deed wegpinken.

Good Will Hunting is echt weer één van de mooiste en sterkste films die ik de laatste tijd heb gezien, en die ik misschien ook veel eerder had moeten zien. Persoonlijk heeft het mij ook grotendeels geholpen en Gus van Sant weet ook hier weer lekker creatief te zijn, al moeten we wel bedenken dat van Sant een gevoelsregisseur is in plaats van een heuse Hollywood-gast.

Fuck pilletjes, kijk Good Will Hunting!

avatar van Glennekeeeee
Het duurde bijna 20 jaar voor dat ik dit meesterwerk heb kunnen bekijken en het bleek ook een schitterend eindproduct te zijn.

Het beste aan heel de film blijft het scenario. Zeer sterk geschreven door toen nog snotneuzen Damon en Affleck. Ze zorgen ervoor dat het scenario redelijk normaal is en van de cliché's wegblijft. Zo is de hoogbegaafde geen asociaal beperkt wezen maar een gewone jongen in de puberteit in een 'verkeerd' milieu. De film gaat ook niet over de weg naar de top van de hoogbegaafde. Integendeel, GWH zoekt deze simpele, voorspelbare paden niet op. Men wil het vooral hebben over hoe je met die zaken moet omgaan, welke keuzes je moet maken, welke weg je wil bewandelen en een heerlijke portie zelfreflectie. Redelijk zwaar zou je dan denken maar dit is niet het geval. Affleck en Damon hebben ervoor gezorgd dat er voldoende humor inzit en dit eerder een tragikomedie of dramedy word. Toch is het vooral in de serieuze stukken dat de film de perfectie benadert. Met dank aan een uitstekende cast met als uitschieters Damon en Williams zijn de dialogen maar vaak ook de monologen om stil bij te worden. Bij Hunting word je zo in het personage meegezogen dat op het moment dat Damon zijn eerste emotionele uitlaat krijgt je zelf de opgekropte frustraties los voelt komen. Het einde is dan misschien iets te veel eind goed al goed maar het neemt niet weg dat de film een constant hoog niveau heeft gehouden zonder een zwak moment. Moest de cinematografie van een hoger niveau geweest zijn dan had deze film de perfectie geweest voor mij persoonlijk. Alleen liet Van Sant dat liggen terwijl dat het enige was waar hij voor moest zorgen want een schitterende cast en een ijzersterk scenario was al voorhanden.

Good Will Hunting is een ijzersterk drama met glansrollen voor Damon & Williams gedragen door een schitterend scenario.

avatar van tbouwh
Prachtige film, met name vanwege het sterke script/scenario en het goede acteerwerk. De dialogen tussen de excellerende Williams en Damon zijn om van te smullen. Cliches worden vermeden, emoties worden overgebracht. Ondersteund door prachtige instrumentale muziek van Danny Elfman en van o.a. de overleden Elliott Smith is dit een van de mooiere films die ik onlangs bekeken heb. De wat luchtigere stukken waren minder mijn ding binnen deze film, maar maken dat de film ook weer niet overdramatisch uit de verf komt. De dramastukken benaderen hier echter perfectie. 4,5*

avatar van notsub
Geniale film, die op een erg realistische wijze laat zien hoe Will zich langzaam blootgeeft. Zijn defensieve karakter openbreken is geen gemakkelijke opgave en hoe dat proces zich hier langzaam ontvouwt is een lust voor het oog. Het acteerwerk ligt op een hoog niveau en de opbouw zit voortreffelijk in elkaar. Alles klopt gewoon en de emoties worden buitengewoon sterk overgebracht. Ik had niet verwacht dat deze film zoveel los zou maken, maar het overkomt je gewoon!

MaartenTuinstra
Erg mooie, subliem gecaste film met fenomenale dialogen.

Een pracht van een film, hoe simpel het verhaal ook mag zijn. Naast Williams is Damon briljant in deze mooie productie. De dialogen zijn van enorme klasse en ofschoon Good Will Hunting veel diepgang kent, kijkt hij fijn weg. Deze kan ik nog wel een paar keer zien.

avatar van dinhus
Wellicht dat de regisseur het met opzet deed, maar de dialogen tussen Sean en Will ogen onnatuurlijk en behoorlijk ongemakkelijk. Erg jammer dat we niet aan 't einde de verzoenende scène met Will en Skylar te zien krijgen. Die had zij op z'n minst wel verdiend na haar emotionele uitbarsting en alle invloed die zij op Will had. De soundtrack deed met veelal aan een Disney-film denken. Paste naar mijns inziens niet helemaal bij de film. Verder bevat het een aantal leuke scènes, maar schort het geheel wel aan een aantal punten. Desalniettemin kijkt hij prima weg.

avatar van IH88
“You'll have bad times, but it'll always wake you up to the good stuff you weren't paying attention to.”

Dit blijft een geniale film. Het script van Damon en Affleck zit erg sterk in elkaar en de acteerprestaties kan ik niet genoeg roemen. Damon is ijzersterk als de briljante Will die een muur heeft opgetrokken en weinig van zijn leven maakt. Het sterkste punt van de film is het samenspel tussen de weergaloze Williams en Damon.

Wanneer professor Lambeau (Skarsgard) erachter komt dat Will een wiskundig genie is met de nodige problemen komt Will terecht bij psychiater Sean Maguire (Williams). Ik kan er lang en kort over praten maar de gesprekken tussen WIlliams en Damon zijn briljant. Het is enerverend, emotioneel, humoristisch, diepgaand en ik zou er uren naar kunnen kijken. Het gesprek buiten op een bankje en de “It's not your fault" speech springen er natuurlijk uit maar het is allemaal fascinerend. Minnie Driver is aandoenlijk en erg sterk als vriendin van Will die er gaandeweg steeds meer achter komt dat Will toch wat grotere problemen heeft dan ze in eerste instantie vermoede. Het einde vond ik ontroerend en de beslissing van Will is zeker begrijpelijk en eigenlijk ook wel mooi. Deze quote van Affleck is mij altijd bijgebleven: “Every day I come by your house and I pick you up. And we go out. We have a few drinks, and a few laughs, and it's great. But you know what the best part of my day is? For about ten seconds, from when I pull up to the curb and when I get to your door, 'cause I think, maybe I'll get up there and I'll knock on the door and you won't be there. No goodbye. No see you later. No nothing. You just left. I don't know much, but I know that.” … Kippenvel.

avatar van Re73
Fenomenale film, op alle vlakken.

avatar van Roger Thornhill
IH88 schreef:
Inderdaad een prachtige monoloog, erg goed gebracht ook.

avatar van stefan dias
Mja, best aardig…
Maar allemaal toch net iets te clean om als realistisch beschouwd te worden. Het preekje van Sean in het park, die de ommezwaai inzet… dat ging wel heel erg vlot. Ook zijn maatje Affleck was wel heel breeddenkend en filosofisch welwillend.
Enfin, anderzijds zijn we niet verplicht om té kritisch te zijn t.o.v. ongegeneerde feelgood cinema, want dat is het wel natuurlijk. Een kerstklassieker in the making. Het verdriet van Skylar was werkelijk aandoenlijk. Dat einde fantaseren we er zelf wel bij. Zal nooit een fan worden van posterboy Matt Damon, maar ik betrap mezelf er warempel op dat ik 'm 1,5 punt hoger heb!

avatar van jippie2010
Prachtige film! Sterke rollen, overtuigend gespeeld!
Het had iets realistischer gemogen en het slot verdiende een betere uitwerking,
maar al met al zeker een aanrader. *4.0

avatar van Night's Watch
Matt Damon speelt de meerdere kanten van Will Hunting fantastisch en draagt de hele film. In Robin Williams heeft hij een erg sterke medespeler, met Minnie Driver een mindere helaas. De scenes met Skylar waren absoluut niet slecht maar konden het niveau van de scenes met psycholoog Sean en de scenes met vriend Chuckie niet benaderen. Het scenario is ijzersterk en absoluut Oscar waardig. Daarnaast vermoed en hoop ik stiekem dat ik Gus van Sant verkeerd heb ingeschat en dat er nog veel moois te ontdekken is in zijn Filmografie. Nog niet helemaal overtuigd maar de film verdient zeker vier sterren.

avatar van Thomas83
Nog steeds een prachtige film. De klassenverschillen worden wat te zwaar aangedikt, maar voor het sentiment gaat dat niet eens echt op. Zowaar geen aanzwellende muziek in de meest dramatische en cruciale scènes, slechts een acteur of twee die alles geeft en jij die gelooft wat ze zeggen en laten zien. Het hart van de film zit hem ook echt in de relatie tussen Will en Sean, Sean en Gerry (goddank wordt van Gerry niet de bad guy gemaakt uiteindelijk) en Will en zijn vrienden en Skylar. Matt Damon speelt de hoofdrol fantastisch en beter nog is Williams. Weinig acteurs die zoveel empathie in een rol konden leggen. Ik mis hem.

De romance vond ik eigenlijk ook best charmant, niet te klef en makkelijk. Al is het niet helemaal zonder ergernis, zoals je haar bijvoorbeeld indruk op Wills vrienden ziet maken met een goede schuine mop. Zo cliché. De Afflecks doen het goed als de vrienden van Will trouwens, zelfs Ben. Zeker in die tijd was dat een meevaller.

Het leukste aan de film zijn zonder meer de verbale confrontaties tussen Damon en Williams, aan elkaar gewaagde sparringspartners die wat gemeen hebben en allebei wat moeten verwerken en van elkaar kunnen leren. Dit is het soort film waarin dat aangenaam is om te zien. Veel scènes zijn echt goed, maar hoewel het niet de beste scène is wil ik de NSA-monoloog toch even noemen, omdat het nog zo actueel is. De film is wel voor een groot deel erg voorspelbaar, maar desalniettemin is het einde prachtig. Perfect eigenlijk. 4.0* blijft staan.

avatar van Fisico
Good Will Hunting behoort terecht tot één van de beste films uit 1997, toch ook alweer 20 jaar geleden, samen met LA Confidential, As good as it gets en Titanic. Het moet ook zowat de échte doorbraak Van Matt Damon (in 1998 en 1999 respectievelijk Saving Private Ryan en The talented Mr. Ripley) en Ben Affleck (in 1998 ook nog Armageddon) geweest zijn voor het grote publiek. In Dogma (1999) ontmoetten beide heren elkaar opnieuw.

Will Hunting (Matt Damon), een kansarme maar hyperintelligente jongeman opgroeiend in een verpauperd zuidelijk deel van Boston, klust bij in een prestigieuze universiteit. Overlevend op straat, zweeft hij tussen job, werkloosheid en de gevangenis. Naast zijn welbespraaktheid, doch beperkte sociale vaardigheden, deinst hij er echter ook niet voor terug af en toe zijn vuisten te laten spreken. Chuckie (Ben Affleck) is zijn boezemvriend en hoopt dat Will met zijn capaciteiten ooit zijn talenten aanwendt om hogerop te raken.

Will is zoals ze noemen een ruwe diamant, barstend van het talent, maar er is nood om er de ruwe kantjes af te veilen. Matt Damon vertolkt een fantastische rol als Will Hunting, zeer ontwapenend en zelfs sympathiek. Ondanks het feit dat Will er geen problemen mee heeft schoon te maken of te werken als arbeider is hij erg gesloten om een inkijk toe te laten in zijn verleden of waar hij vandaan komt. Hij komt moeilijk tot vriendschappen en durft zijn emoties niet te uiten, integendeel: hij vlucht er van weg (zijn relatie met Skylar of zijn stroeve begin met zijn psychiater Sean Maguire (Robin Williams)).

Good Will Hunting is een mooie praatfilms, met goede acteurs en uitstekende dialogen. Een feel good movie ook die doet dromen van het principe van “the American dream”. De twee binnen gehaalde oscars zijn dan ook meer dan verdiend: mooi scenario, uitstekende acteurs die elkaar vonden in de film, boeiende dialogen, fijn verhaal en regie van Van Sant enz …
Naar Robin Williams is terecht een Oscar gegaan als weifelende maar empathische psychiater. Wie was hier patiënt van wie vroeg je je meermaals af. Beide personages vonden heil in elkaars verhaal. Je wordt meegezogen door het verhaal (scenario) én in de personages. Ook interessant is hoe de persoon van Will Hunting wordt benaderd op twee verschillende wijzen met uiteindelijk min of meer hetzelfde doel, doch verschillende middelen: Will Hunting onttrekken uit zijn miserabel milieu door zijn wiskundig talent optimaal te laten benutten. Professor Lambeau streeft een academische wetenschappelijke aanpak na zonder na te denken wat Will kan of wil. Sean Maguire daarentegen vertrekt letterlijk vanuit de patiënt. Good Will Hunting behoort sowieso tot één van de toppers die ik afgelopen maand gezien heb. 4,5* is dan ook zijn deel.

avatar van 93.9
Wat een Hollywood films is dit!!!
En dat is alles behalve positief

Maar al met al blijft ie wel boeiend om te blijven kijken.

avatar van John Milton
93.9 schreef:
Wat een Hollywood films is dit!!!
En dat is alles behalve positief

Maar al met al blijft ie wel boeiend om te blijven kijken.
zag je deze na drieduizend films pas voor het eerst?

avatar van 93.9
Ja, is dat raar? Is het een ongeschreven regel dat je bekende films eerder moet kijken dan minder bekende?

(verwijderd)
We hadden deze op DVD in m'n vroege tienerjaren, en daardoor destijds wel eens gezien, in ieder geval in delen. In vage herinnering een redelijke film, maar toen ik las dat Elliott Smith hier wat nummers voor had gemaakt, moest ik hem opnieuw zien. Daar heb ik allesbehalve spijt van.

Good Will Hunting is namelijk een erg mooie film. Goed tempo, fijne afwisseling en zelfs grappig. Ook mooi hoe sommige scènes terugkomen op andere, zoals Sean die Will's mop verteld in het café of hoe Chuck uiteindelijk Will niet aantreft thuis. Extra leuk dat je soms dingen herkent aangezien ik in dezelfde leeftijdscategorie nu zit als Will.

Prachtige rollen van Matt Damon en Robin Williams, de dialogen tussen hen zijn schitterend. Ook leuke bijrollen van een jonge Ben en Casey Affleck en Stellan Skarsgard.

De soundtrack, waardoor ik weer benieuwd raakte, is zeker mooi. Echter hadden van mij de 3 (of 4?) bijdrages van Elliott Smith er wel wat meer naar de voorgrond gemogen, maar goed, ben niet geheel objectief als groot fan van hem laatste tijd.

8,5 dus maar liefst een 4.5* in tegenstelling tot de 3.5* die er stonden.

avatar van Bélon
Best aardig (Oscar) materiaal hoor maar de Top 250 status zie ik er niet in. Vooral Damon en Affleck acteren leuk. De plotlijn met die Engelse vriendin vond ik wat geforceerd en het is mij allemaal wat te sentimenteel -dat afgeraffelde happy end dat hij wegrijdt naar zijn Engelse vriendin in Californië, tsja... -zoals in de late jaren '90 wel meer films zijn gemaakt. Van Williams ben ik nooit echt fan geweest al doet hij het hier niet slecht. Verder degelijke feelgood film, dergelijke films hebben vaak een (te) hoge rating in toplijsten.

7.5/10 naar beneden afgerond -> 3.5* (vanwege afgeraffelde einde)

Hele goede film over een verknipte genie die z'n kwaliteiten nou niet echt gebruikt en met man en macht geprobeerd word door de hele cast om hem over te halen, maar het mag uiteindelijk niet baten.
De speelduur was wel wat aan de lange kant.