Good Will Hunting (1997)

geregisseerd door Gus Van Sant
met Matt Damon, Robin Williams en Ben Affleck

Will Hunting werkt als schoonmaker in een school in Boston en brengt de rest van zijn dagen voornamelijk door met vechten en het omzeilen van de wet. Op een dag blijkt echter dat Will een uitzonderlijk talent heeft voor wiskunde. Een leraar wil koste wat het kost dit talent uitbouwen, maar merkt al vlug dat Will behoorlijk overhoop ligt met zichzelf en z'n omgeving. De enigen die hem kunnen helpen zijn Sean McGuire, een psycholoog die bewondering heeft voor het jonge genie en hem probeert te begrijpen en Skylar, een studente geneeskunde die verliefd is op Will. Zullen zij erin slagen om Will uit z'n isolement te halen?

avatar van DiamondsRealDeal
Hele goede film over een verknipte genie die z'n kwaliteiten nou niet echt gebruikt en met man en macht geprobeerd word door de hele cast om hem over te halen, maar het mag uiteindelijk niet baten.
De speelduur was wel wat aan de lange kant.

avatar van TornadoEF5
Niet slecht... maar de top 250 status vind ik dan wel weer wat overdreven, en persoonlijk geef ik de voorkeur aan andere oscar- en dramafilms. Deze bevindt zich voor mij in de grijze middenmoot, misschien er net boven, maar dan eerder gewoon nipt bij de 40% beste films die ik al gezien heb. Ik vind het verder net zoals veel andere films toch wel een sentimentele film, ik zie niet in wat aan deze film zo anders zou zijn. De muziek werkte ook een beetje op mijn zenuwen na een tijdje. Het einde is misschien een beetje te veel: "al goed, eind goed". Een minder goed einde of een meer open einde zou ik veel gedurfder vinden, maar daar zullen dit soort films nooit voor kiezen. Er wordt wel goed geacteerd, en ik zie waar Williams zijn populariteit vandaan haalt, hoewel ik toch niet per se een groot fan van hem zal worden.

avatar van notoirefilmhater
aardig weg-kijk filmpje, maar licht overschat.

Favoriet!