• 154.223 films
  • 9.115 series
  • 27.211 seizoenen
  • 602.590 acteurs
  • 339.174 gebruikers
  • 8.709.858 stemmen
Avatar
 
banner banner

Capote (2005)

Drama / Biografie | 114 minuten
3,43 1.185 stemmen

Genre: Drama / Biografie

Speelduur: 114 minuten

Alternatieve titel: Truman Capote

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Bennett Miller

Met onder meer: Philip Seymour Hoffman, Catherine Keener en Chris Cooper

IMDb beoordeling: 7,3 (135.804)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 23 maart 2006

  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

    Heb je nog geen account bij Jacks.nl? Dan wordt in samenwerking met MovieMeter je eerste storting verdubbeld tot 100 euro! Jacks Claim je welkomstbonus van €100,- bij Jacks.nl
  • Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Capote

"In Cold Blood."

Over de periode waarin de Amerikaanse schrijver Truman Capote (Hoffman) - auteur van o.a. 'Breakfast at Tiffany's' - zijn non-fictie roman over de moord op een familie in Kansas, 'In Cold Blood', aan het schrijven is. Met hulp van de bevriende schrijfster Nelle Harper Lee (Keener) - auteur van o.a. 'To Kill a Mockingbird' - probeert Capote vriendschap te sluiten met de lokale bevolking om zo meer te weten te komen over de brute moorden. De feiten shockeren hem, maar hij raakt ook bevriend met een van de moordenaars; Perry Smith (Collins).

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

William Shawn

Dick Hickock

Warden Marshall Krutch

Marie Dewey

Linda Murchak

Alvin Dewey

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van wu-tang

wu-tang

  • 310 berichten
  • 434 stemmen

Ik zat op Margin Call te wachten en was enigszins teleurgesteld dat die niet kwam .

Toch maar aan deze film begonnen twijfelend of ik mijn biertje ervoor open moest trekken , maar die twijfel was nergens voor nodig .

Philip Seymour Hoffman kende ik eigenlijk alleen maar als meesterlijke schurk uit Mi 3 , maar in deze film bewijst hij dus echt een goed acteur te zijn { Rust in vrede }

Beste film wat ik in tijden gezien heb dus van mij krijgt die de volle mep !!


avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

  • 4685 berichten
  • 2209 stemmen

Buiten het feit dat Seymour hier een wereld rol neer zet, waarvoor hij wat mij betreft zeer terecht een Oscar won, vind ik het verhaal niet heel aantrekkelijk.

Absoluut geen vervelende film, maar ook niet één die lang bij zal blijven.


avatar van John Milton

John Milton

  • 19460 berichten
  • 10635 stemmen

fenomenale rol van PSH, maar ook de rest van de cast speelt goed. geen film voor iedereen, maar dat geldt wel voor meer van PSH's films. Ik vond het geen moment saai en zeer indrukwekkend gespeeld


Allereerst RIP Philip Seymour Hoffman. Dat was ook de reden dat ik deze film ging bekijken moet ik eerlijk toegeven. En daar heb ik geen spijt van gekregen! Een geweldige acteerprestatie van PSH, zeker toen ik daarna voor de eerste maal een interview zag met de echte Capote. Verhaal boeide me verder niet zoveel, In Cold Blood heb ik volgens mij eens tijdens een Engels-les gelezen. Wel een leuke achtregrond dan dit, maar niet meer dan dat. De actrice die Harper Lee speelde was wel héél saai. Zeker in vergelijking met Hoffman die werkelijk schitterde.

Ik geef 3 sterren, niet omdat het verhaal me bleef boeien, maar omdat Hoffman dat compenseerde en absoluut wél deed.

3*


avatar van fun in acapulco

fun in acapulco

  • 251 berichten
  • 1258 stemmen

Aangezien ik het boek "In cold blood" én de gelijknamige film uit 1967 fantastisch vind, vond ik dit een heel interessante film om te zien. Mooi tijdsbeeld. Goed geacteerd.


avatar van Boenga

Boenga

  • 2283 berichten
  • 1346 stemmen

'Een stuk uit het leven van...': dit is geen thriller, geen whodunnit, geen verhaal waarbij je op de rand van je stoel (zetel) gaat zitten uitkijken naar de afloop. Aangezien 'spanning' niet het sleutelwoord is, moet er iets anders in het verhaal zijn dat de film draagt; en helaas, dat gebeurt niet.

Het uitstekende werk van PSH volstond niet om me een het scherm gekluisterd houden, kon niet boeien, ik kon me niet inleven in het drama, ik kon me zelfs moeilijk wakker houden.

Ik vraag me af of sommige verhalen of gebeurtenissen in se wel interessant genoeg zijn om er een film over te maken - tenzij in dit geval dan specifiek voor de fans van Truman Capote ?


avatar van Thomas83

Thomas83

  • 3517 berichten
  • 3185 stemmen

Hoffman steelt echt de show in deze film. Indrukwekkende rol. Dat Capote-stemmetje komt niet eens zo heel gek over. De acteur werd voor mij echt het personage. En een heel interessant personage ook. Fijn ook dat de film sowieso eigenlijk alleen maar prima acteurs heeft.

De film gaat puur om wat het schrijven van het boek met Capote doet, een uitgangspunt dat niet zo spannend klinkt en er eigenlijk ook voor zorgde dat ik het kijken van de film altijd wat heb uitgesteld. Maar ik vond de film geen moment saai.

Het had misschien iets subtieler gekund hoe je Capote vrienden ziet maken, maar enorm storen doet het ook weer niet. Veel dingen zijn letterlijk uit het boek overgenomen en een paar dingen zijn anders. Meest opvallende is dat ze de namen van Nancy's vriendje (de eerste verdachte) en beste vriendin veranderd hebben. En Perry's vader wordt gek genoeg nooit genoemd terwijl die in het boek toch een belangrijke rol speelt in Perry's levensverhaal. Perry en Dick zijn prima gecast trouwens. 3.5*.


avatar van Tarkus

Tarkus

  • 6407 berichten
  • 5312 stemmen

Tarkus schreef:

Het gegeven op zich is heel goed, en is ook goed uitgewerkt. Alleen spijtig dat de montage van de film hier en daar wat gebrekkig is verlopen.

Philip Seymour Hoffman heeft hier terecht een Oscar met verdiend, want hij is voortreffelijk als Truman Capote.

Toch verbazend hoe een schrijver, door het schrijven van een echt gebeurde tragedie, zo kan veranderen, zelfs zodanig dat hij na dit werk geen enkel boek meer kan af maken. Capote was door zijn onderzoekswerk dan ook wel zeer nauw met de daders betrokken geraakt, zelfs bevriend met een van hen.

Ik aarzelde aanvankelijk om deze DVD aan te schaffen, maar hoewel het een sober gebracht verhaal is, heb ik er geen spijt van deze film gezien te hebben.

Het is de moeite waard om te bekijken.

Opnieuw bekeken.

Terechte Oscar voor de inmiddels betreurde Philip Seymour Hoffman.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 29729 berichten
  • 5052 stemmen

Capote stond al langer op het lijstje. Ik ken de schrijver niet echt, enkel van naam. Maar was vooral benieuwd naar de prestatie van Hoffman. De film zelf is een fragment uit het leven van Capote, vooral eigenlijk rond de making off van het boek In cold blood. Dat levert niet helemaal een goed beeld van de schrijver, maar soms is kort belangrijk deel veel beter. In cold blood is toch wel zijn belangrijkste werk.

De film begint met de brute moorden en niet met Capote. Die komt eigenlijk vanuit de zijlijn binnen gewandeld, waarop de fictieve (en eigenlijk ook letterlijke) camera's zich van de gruwel afwenden en naar de schrijver richten. We krijgen wat voorgeschiedenis en randinformatie via de bijrollen die eigenlijk wat op de achtergrond blijven. De film draait enkel rond Truman Capote en de rest valt in de schaduw. Jammer, want de film draait niet om Capote zelf, maar om Capote die een boek schrijft over de moorden.

Het geheel is nogal saai gebracht en ik had na de film ook niet meteen het beeld dat ik nu Capote echt kende. Gelukkig is er nog Philip Seymour Hoffman die een boeiende Truman Capote neerzet. Ik kan niet vergelijken met de echte schrijver, maar als figuur was hij best wel goed. Geen wonder dat hij een Oscar won. Hij houdt op z'n eentje de film nog net boven water. Zonder hem was het als een pudding in elkaar gezakt. Jammer, want eigenlijk gaat zo de prestatie van Hoffman wat verloren. Een ijzersterke prestatie van een (vooral in Amerika) zeer bekend literair figuur in verder een zoutloze film. Capote zal altijd bijblijven vanwege Hoffman en niet voor de film zelf.


avatar van JeroenFR08

JeroenFR08

  • 557 berichten
  • 415 stemmen

Philip Seymour Hoffman, wat een onderschatte acteur was het.

Allereerst de reden waarom deze film mij aantrok, de dood van PSH. Anders was ik hem gewoon niet op het spoor gekomen. Kende hem van Magnolia, MI3 en de kleine bijrol in Scent of a Woman. Maar dit is de eerste keer dat ik hem zie in een hoofdrol. En wat voor een. De Oscar was geheel terecht, ongelofelijk goed hoe hij hier Capote neerzet. Dit noem je nou acteren, het gaat eigenlijk zelfs acteren voorbij. But fine.

Over de film, gewoon aardig. Verhaal is redelijk maar niet al te sterk. Maar dat hoeft ook niet per se. Er waren zoveel andere dingen die de aandacht en schoonheid van deze film ook trokken. Zoals de zo nu en dan schitterende fotografie. Ook de muziek die de juiste draai aan de film gaf. Maar toch het verhaal is waargebeurd, maakte het er voor mij zeker wel intressanter op.

Ik zou eerst op een 4* uitkomen, maar door de performance van PSH gaat hij richting de 4.5*. Echt, wat een acteur was hij.


avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

  • 1126 berichten
  • 1700 stemmen

Redelijk goede film. Hoffman zet een ijzersterke acteerprestatie neer. De man was dan ook een zeer goede acteur. Het is een trage film hij verveelt nergens echt maarja dat komt dan ook wel een stuk door PSH. 7/10


avatar van emmes

emmes

  • 118 berichten
  • 529 stemmen

Geweldig geacteerd, ook door Clifton collins Jr. Geen gemakkelijke film omdat het wat afstandelijk blijft allemaal, maar dat was net de bedoeling zodat je zelf een conclusie kan trekken over Truman Capote en de innerlijke strijd die hij voerde over de moordenaar.


avatar van hdehoon

hdehoon

  • 341 berichten
  • 295 stemmen

Prachtige film over geweld, maar zonder geweld. Heel sfeervol tijdsbeeld, met veel oog voor detail. Hofmann sublime

hoe kan iemand zich zo inleven.


avatar van J. Clouseau

J. Clouseau

  • 962 berichten
  • 960 stemmen

Philip Seymour Hoffman is uitermate briljant als Truman Capote, maar toch is Capote niet de film die ik verwachtte. De komst van de schrijver naar Holcomb en de manier waarop hij de moordzaak uitspit, moet bij de inwoners van het dorp, die ongetwijfeld nog in shock waren van de brutale moord, heel wat teweeg hebben gebracht. Want hoe haalt zo'n verwende nicht uit het noorden het in godsnaam in z'n hoofd om zijn neus in hun zaken te steken? Maar daar komen we niks over te weten. Het lijkt alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Capote de puzzelstukjes van de moord kan verzamelen door even te praten met de bordkartonnen personen die de moord ontdekt hebben of het onderzoek ernaar leiden. Ook Harper Lee, Trumans assistente en de schrijfster van het uitermate briljante To Kill a Mockingbird, is niet meer dan een figurante in deze fragmentarische PowerPoint van gebeurtenissen. Het is enkel in de scène waarin Perry vraagt naar de titel van Capotes boek en vervolgens een bekentenis doet (kippenvel! Klamme handen! Krop in de keel!) dat je het beklijvende meesterwerk ziet dat deze film had kunnen worden.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 20895 berichten
  • 4149 stemmen

Truman Capote spelen is lastig omdat je door zijn hoge stem en theatrale gedrag erg snel in een soort van typetje uitkomt. Ook de vertolking van Hoffman komt daar soms gevaarlijk dicht bij in de buurt, maar blijft net aan binnenboord. Niet zijn beste rol wat mij betreft.

De scope van deze film is vrij beperkt. De film behandeld niet het hele leven van Capote maar blijft gefocust op de In Cold Blood-zaak. Maar over die zaak gaat de film ook niet, want daarvoor is de film teveel gericht op Capote. Dat zorgt ervoor dat de dubbele manier waarop Capote in deze zaak stond en hoe het zijn leven beïnvloed heeft goed uit de verf komen, maar dat eigenlijk alle bijfiguren nogal schetsmatig blijven.

Interessante, behoorlijk sterke film met een mooi rustig tempo, maar geen grootse film.

Overigens is dit een onderdeel van kleine triple bill. Ik heb het boek van Capote net gelezen en de In Cold Blood-film staat nog op het programma.

3.5*


avatar van De filosoof

De filosoof

  • 1803 berichten
  • 1267 stemmen

Saaie film. De film trok me al niet aan, maar fan geworden van Philip Seymour Hoffman en vanwege de jubelende recensies ben ik ‘m toch gaan kijken. Maar zelfs Hoffman weet het oninteressante verhaal over en van een extreem narcistische schrijver niet interessant te maken en ik heb geen idee wat anderen er zo goed aan vinden. Of misschien snap ik dat wel: zowel de terdoodveroordeelde als de schrijver hebben elkaar nodig en ofschoon ze ook van elkaar houden moeten ze elkaar gebruiken om zelf te overleven. De veroordeelde vertelt hoe hij zijn slachtoffer heel aardig vond, zelfs toen hij zijn keel doorsneed. In feite doet de schrijver hetzelfde bij hem. Omgekeerd wil de schrijver de veroordeelde menselijk maken voor het publiek, maar ontmenselijkt hij daarvoor zichzelf. Al met al een goede film op papier, maar voor mij werkte de film niet.


avatar van Movsin

Movsin

  • 7027 berichten
  • 7784 stemmen

Het personage van Capote - weergaloos vertolkt door Philip Seymour Hofman - wordt als met een fileermes op het scherm neergezet.

Film die boeit over de ganse lijn en niet aan drukdoenerij van gelijkaardige misdaad- en veroordelingsfilms ten onder gaat.

Synthese : Iets of iemand blijkt een lukratieve "goudmijn" te zijn, maar soms gaat dat niet zonder morele pijn en schade.


avatar van Brabants

Brabants

  • 2506 berichten
  • 1859 stemmen

Deze Amerikaanse biopic kent vooral zijn succes door het aandeel van PSH. Het verhaal werd prachtig verteld en zeker meesterlijk uitgevoerd maar of het allemaal zo boeiend was dat weet ik nog niet zo zeker. Het is niet meer dan de gemiddelde rekening van een interessant figuur en dus duidelijk geen bekroond materiaal. Althans het gaat mij wat te ver.


avatar van jermaineoneal7

jermaineoneal7

  • 26 berichten
  • 28 stemmen

Kende het boek niet, evenals het personage Truman Capote, maar wel PSH.

Terechte oscar hoor. De bijrol van Bruce Greenwood en de crimineel is ook goed.

Ik sluit me aan bij de rest van de reviewers, als film blijft hij niet aan je lijf plakken, maar de prestatie van Seymour-Hoffman wel. Ook een goede tijdsbeeld weergave van de 50s/60s en ook de daarbij passende decors, scenery en kleding waren realistisch en on point.


avatar van levitas

levitas

  • 5 berichten
  • 27 stemmen

Het verhaal is niet heel boeiend, daarvoor gebeurd er veel te weinig. Wel fantastisch acteerwerk van PSH, hij zet truman capote werkelijk geweldig neer in doen en laten en gaat helemaal in zijn rol op. Het sfeertje wordt ook prima neergezet. Helaas is het enige wat ontbreekt een wat sterker verhaal met iets van een climax, maar het is dan ook een biografie die zich aan de werkelijkheid moet houden. 2,5*


avatar van FlorisV

FlorisV

  • 1515 berichten
  • 614 stemmen

Mijn God nog aan toe en Jezus Merante, hoe heeft iedereen dit kinderstemmetje van Philip Seymour Hoffman 2 uur lang vol kunnen houden? Het lijkt ook totaal niet op de echte Capote, eerder op een kleuterachtige parodie ervan, wat een waardeloos slechte performance, tenenkrommend. Na 10 minuten afgezet, dit kan gewoon echt niet door de beugel en ik vind normaal gesproken PSH erg goed.

Als dit het voornaamste "goeie" aan de film is *proest*...dan kan ik beter The Room gaan kijken denk ik.


avatar van FlorisV

FlorisV

  • 1515 berichten
  • 614 stemmen

Rosicky schreef:

...Gelukkkig acteert Hoffman als een baas.

Als baas van de knikkerclub van de lokale kleuterschool bedoel je? Dat stemmetje! Capote praatte niet zo stom, bekijk zelf maar archiefbeelden van de jongere Capote op YouTube.


avatar van IH88

IH88

  • 7920 berichten
  • 3023 stemmen

“It's the book I was always meant to write.”

Degelijke film over Capote, rond de tijd dat hij zijn bekendste boek In Cold Blood schreef. Het acteerwerk van Hoffman is grandioos, en vooral de scènes tussen Capote en één van de moordenaars (Clifton Collins Jr.) zijn interessant. In Cold Blood is non-fictief, en de scènes met Capote die betrokkene interviewt zijn hoogtepunten in de film. Helaas heeft Capote ook een aantal subplotjes en personages die niet werken. Daarnaast is de cinematografie wel heel grauw. Het zorgt ervoor dat de film niet altijd even interessant is, en soms wel erg taaie stof oplevert. Het acteerwerk van Hoffman en sommige andere acteurs houdt je gelukkig bij de les.


avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

  • 6116 berichten
  • 3831 stemmen

Capote en Philip Seymour Hoffman gaan hand in hand. Wat een sublieme vertolking vqn het personage Capote! Het boek en het verhaal was me evenmin bekend, maar de ambiguïteit is erg interessant. Capote schrijft een non-fictie roman over een gruwelijke moordzaak. De twee daders zitten in de cel in afwachting van hun executie. Capote verhaaltde feiten, maar kan zijn boek niet afwerken zolang ze in leven zijn. De daders zelf hopen via de geschreven feiten op een mirakeloplossing. Er ontstaat een bijzondere band tussen Capote en in het bijzonder Perry Smith.

Jammer genoeg was het verhaal en het script onvoldoende boeiend genoeg om het hoge niveau van acteren te kunnen volgen. Hier en daar wat langdradig waardoor je aandacht bij momenten verslapt.over de moordenaars komen we weinig te weten. Ook over het motief wordt weinig verteld. In zijn geheel zeker geen meesterwerk. Goed om eens gezien te hebben, zeker wat PSH betreft, voor de rest iets te matig.


avatar van popcorn en cola

popcorn en cola

  • 354 berichten
  • 500 stemmen

Boeiend verhaal, soms iets te langdradig en dat stemmetje .... Toch zeer de moeite waard.


avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

  • 2601 berichten
  • 1880 stemmen

Veel verwacht van deze film maar wat mij betreft niet ingelost. Zondermeer zet PSH met zijn stemmetjes en maniertjes een behoorlijk karakter neer, een karakter wat niet ver naast de werkelijkheid zal zitten. Toch vind ik het persoon Capote nu niet echt interessant maar eerder stuitend. Vind hem bij tijd en wijlen tijdens de feestjes naar het snobistische neigen, egocentrisch als hij eigenlijk naar mijn mening een advocaat levert om ze langer voor zijn boek uit te melken en wanneer de advocaat faalt noodkreet op noodkreet te negeren. Vervolgens worden de jongens opgehangen, maar het is Capote die het hardste huilt door de telefoon omdat hij zo'n traumatische ervaring heeft meegemaakt. Echt onvoorstelbaar. Het hele leventje rond hem en hoe hij de daders aan het lijntje houd....ja, het doet mij niet zoveel. Hoewel de moord natuurlijk niet over Capote zelf gaat vond ik dat eigenlijk interessanter. Had dat wat meer uitgezocht en belicht.

Niet mij ding, snel op naar de volgende film.


avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

  • 850 berichten
  • 630 stemmen

Ik lees op MM wel eens de vraag 'wanneer kun je nu spreken van een knappe acteerprestatie. Wat zijn de indicaties ?' In het algemeen oordelen de meesten met goed/overtuigend/zwak/houterig. Het blijkt toch vooral een subjectieve beleving te zijn. Echter, Ik wil een poging wagen aan de hand van de fenomenale prestatie van Philip Seymour Hoffman als Capote om een leidraad te bieden welke elementen Hoffman gebruikt om een personage te creëren. Allereerst is er het charisma van acteur Philip Seymour Hoffman. Door sommige erkende critici geprezen als 'de eerste grote acteur prestatie van zijn generatie'. Hoffman werd dan ook getipt om een erfgenaam te worden van De Niro, Pacino of Penn. Het is o zo jammer dat we dit nooit zullen weten. Het vroegtijdig wegvallen van Hoffman opent wel perspectieven voor een Di Caprio of Pitt om met die eer weg te lopen. Maar of ze ooit een rol zoals die van Hoffman in Capote zullen kunnen evenaren, is alvast voor mij twijfelachtig. Hoe dan ook, Hoffman is magistraal. Niet alleen door het gebruikelijke maniërisme, accent en voorkomen na te bootsen die de figuur Capote tekent. Het speelt wel duidelijk een rol en het brengt de kijker zeker in een poolpositie om te verbluffen. Het is evenzeer een intensiteit die Hoffman bezit om de gewetenswroeging van Capote zichtbaar te maken. Capote manipuleert zowel de dader Perry Smith als de gerechtelijke procedure (hij zorgt voor goede advokaten die beroep aantekenen) om tijd te krijgen om informatie te bekomen over de daders en de omstandigheden van de moord die het onderwerp zullen zijn van zijn boek. Hoe Hoffman aan de bar met Keener converseert na de première van de film (To kill a mockinbird) : een mix zieligheid, beneveld, die blik, zijn dialoog ... alles barst van emotie. Innerlijk opgegeten worden door gewetenswroeging, De inleving is enorm. Maar voor we zover zijn krijgt Hoffman tijd om zijn personage te schetsen. De 'life of the party' scenes waarin Hoffman een nonchalance en arrogantie uit drukt (ik zie het Di Caprio niet onmiddellijk doen), de zelfverzekerde intellectueel 'spelen' wanneer Capote het politie bureau binnen stapt om informatie te krijgen, het gebaar met de sjaal als uitroepteken van zijn superioriteit tegenover (wat hij denkt) de weinig geletterde locals, de achteloosheid om geen inleiding te geven. Zo brengt Hoffman Capote tot leven. De eerste ontmoeting met Perry in het huis waarin Capote tegelijk fascinerend en bang de man aftast, is Hoffman terughoudend, stil sprekend. Natuurlijk het einde waarin Hoffman net voor de terechtstelling Perry spreekt, hoe Hoffman weg wil gaan maar toch blijft, zijn hoofd af ten toe afwendt om dan weer te kijken, met die close ups waarin Hoffman laat zien hoe schuld en opluchting tegen elkaar vechten, is werkelijk verbluffend. Hoewel Hoffman de film draagt en op een hoger niveau tilt, is gelukkig de film zelf ook knap. De beelden van de regisseur Miller zijn prachtige stills van landschappen en gebouwen, het rurale Amerika van jaren '50 sterk neergezet. De score van de grote Michael Danna versterkt de emotie en het script danst handig heen om de traditionele biopic door slechts het ontstaan van het boek te nemen als periode. Dan nog voel je af en toe wel in de film dat het drama soms mager is om de film constant boeiend te houden maar dan is er Mr hoffman die in elke scene de tekortkomingen gretig en met brio opvult.


avatar van Boenga

Boenga

  • 2283 berichten
  • 1346 stemmen

cinemanukerke, pleasepleaseplease, zorg voor alinea's en de nodige spaties wanneer je zo'n uitgebreide commentaar schrijft. Vooral op een smartphone is dit echt niet uitnodigend om te lezen, hoe interessant het ook mag zijn.


avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

  • 369 berichten
  • 358 stemmen

Op aanraden van anderen dit bekeken..... Kweet niet, niet mijn type film... Goed geacteerd, maar een dramatisch verhaal van mensen met een randje, met zichzelf in de knoop op veel verschillende manieren, zonder perspectief of hoop..... Alles ingehouden....

Mijn waardering houdt zich ook in..


avatar van ZAP!

ZAP!

  • 4447 berichten
  • 3330 stemmen

Ach, er zijn wel meer mensen met rare stemmetjes (en met een randje), wen d'r maar aan. Op zich wel jammer dat het kennelijk niet op de echte Capote zou lijken, maar ik heb dat niet opgezocht.