God's Pocket (2014)

Drama / Misdaad

geregisseerd door John Slattery
met Philip Seymour Hoffman, Christina Hendricks en Eddie Marsan

Wanneer Mickey's stiefzoon, Leon, overlijdt door een 'ongeluk' op het werk, probeert Mickey het slechte nieuws samen met het lichaam te begraven. Maar wanneer de moeder van de jongen de waarheid boven tafel wil hebben, zit Mickey gevangen tussen een lichaam dat hij niet officieel kan begraven, een vrouw die hij niet kan behagen en een schuld die hij niet kan betalen.

Naar het gelijknamige boek van Pete Dexter.

avatar van Nicolage Rico
Onbekend boek. Maar synopsis en cast trekken wel de aandacht.

avatar van Movie-Addicted
Heerlijk klein en simpel filmpje met leuk acteerwerk van de vrij bekende koppen. Ook wordt de film half droog en met een vleugje komedie gebracht. Camerawerk ala 80s.

*3.25+

Bélon
Mwah deze film kabbelt nogal doelloos voort. Enige twee opvallende dingen waren eigenlijk de jetsers van Hendricks en de vrouw in de bloemenwinkel die haar mannetje staat tegen een paar zware jongens .Ook PSH kan deze film niet echt verheffen, de karakters zijn te flets.

Een portret van een wijk in Philadelphia, eind jaren zeventig, bewoond door mensen (in het merendeel van Italiaanse of Ierse komaf) zonder opleiding en met een hang naar geweld en gokken. Hoewel de wijk God's Pocket heet lijkt ze door god verlaten te zijn. Het verhaal kwam op mij flodderig over; er werden diverse denkbeelden of ideeën aangekaart die verder niet werden uitgewerkt. Verder deed de regisseur teveel zijn best om het "karakteristiek" te laten overkomen en waggelde hij heen en weer tussen zwarte komedie en overdreven dramatiek.

avatar van Brabants
Enigszins interessante maar zeker geen sterke film, gebaseerd op Pete Dexters fictieve wijk -God's Pocket-, wat afgeleid is van de echte wijk genaamd -Devil's Pocket-. Het verhaal gaat over de mensen van deze wijk, waarbij het wereldje om hun heen vrij klein is. Het proletariaat wat uitgebeeld wordt door o.a. drank, agressie en gokken is het algemene beeld van deze wijk. Het verhaal bestaat in grote lijnen uit een verslaggever die het beeld schetst van deze wijk en een inwoner hiervan, die het maar moeilijk voor mekaar krijgt om geld te genereren om de begrafenis van zijn stiefzoon te kunnen bekostigen. Ondanks dat het een stukje drama moet zijn, lijkt het erop dat het algemene beeld neigt naar een donkere komedie. Als je dat wil accepteren merk je dat de film hierin helaas gebrekkig blijft en het karakter van de film wat zwak uit de verf komt. Daarentegen bestaat de cast uit prominente namen en krijgen zij ieder genoeg ruimte tot karakterontwikkeling. Hier moet de film het dan vooral ook van hebben en is het hoe dan ook een fraaie film om eens gezien te hebben.

Hey! nog niet eerder van gehoord.

Geweldige cast en Mad Men's John Slattery als regisseur?? Im there.

avatar van ralfsjam
Prima film met grote acteurs. Lekkere sfeer en grappig verhaal. Ging soms wat snel van de hak op de tak. Komt mede door korte lengte van de film. Had hem graag minuut of 20 langer gezien, zodat sommige lijnen iets meer de tijd konden krijgen. Toch heb ik me wel zitten vermaken.
Rustige film waar veel inzit, maar die er in sneltreinvaart doorheen gejast wordt.
Toch een 3.5

avatar van Brabants
ralfsjam schreef:
Toch een 3.5

Het blijft hoe dan ook een zéér bijzonder zin.

avatar van ralfsjam
Brabants schreef:

Het blijft hoe dan ook een zéér bijzonder zin.

Jaja, soms heb ik die....

Best wel geinig ensemblefilmpje in zo'n typisch Amerikaans stadje.
Verhaal vliegt wel een beetje alle kanten op (met ook nog wat rare gewelddadige stukjes en vreemde seksuele intermezzo's) maar al met al vooral door de cast wel de moeite waard.

avatar van mjk87
Best aardig, al konden me de personages an sich niet eens zo boeien. Niet hu nukken, niet hun handelingen, niet hun persoon. Dat maakt dat de film best nog wel een lange zit is, ondanks de korte speelduur en enkele goede oplevende scènes, al zitten er ook stukken in die compleet niet in de film lijken thuis te horen (iets met een oog uitdrukken). Maar de sfeer is erg fijn, het stadje wordt mooi neergezet zo, het acteren van de meesten is goed met Jenkins als uitschieter en af en toe is het wel aardig gefilmd. 2,5*.

avatar van DragQueen
Prima Misdaad / Drama, die een onderhoudend verhaal te bieden heeft. Helaas wordt niet alles even goed uitgewerkt, en bevat het verhaal wat losse eindjes. Qua sfeer zit het wel goed, en ook de zwarte humor komt prima uit de verf. Verder oogt het camerawerk wel overtuigend, en is er op het geboden acteerwerk van de cast niets aan te merken. Klasse spel van Phillip Seymour Hoffman, en John Turturro in een kleine bijrol. 3,5 Ster.

avatar van Leo1954
Onderhoudend drama, meer op zijn Engels dan op zijn Amerikaans. Maar een echt goede film was het niet, ondanks Philip Seymour Hoffman. Gewoon een aardige film, meer niet.

Redelijke film waarin een man door zijn vrouw gevraagd wordt om de dood van haar zoon te onderzoeken. Een verhaal met een flink aantal zij-plotjes die niet allemaal even goed zijn uitgewerkt (ook vanwege de korte speelduur). Het blijft wel onderhoudend, het acteerwerk is goed en de film ziet er verder ook goed uit.

avatar van Noodless
Een trage film die niet echt een kant weet op te gaan. Het verhaal wordt onvoldoende uitgewerkt en mist zijn doel. Het wordt allemaal langzaam afgerateld en uiteindelijk blijf je achter met een onverschillig gevoel. De personages zijn ook niet echt boeiend, al doet de cast het best goed. Matige film ! 5/10

avatar van Bakshi
Leuk, licht komisch drama. Stemgemiddelde is vertekenend laag. Deze verdient echt meer waardering.

avatar van james_cameron
Aangenaam klein misdaaddrama, vooral de moeite waard door de uitstekende cast, waaronder Philip Seymour Hoffman in één van zijn laatste rollen. Genoeg sfeer en bevolkt door allerlei markante personages. Naar het einde wordt de boel wel een beetje flauw, maar het sterke spel en de vaak hilarische dialogen houden dit met gemak drijvende.

avatar van Mads Smikkelsen
Best leuke film! Goeie cast, leuk verhaal

avatar van arveladze
Simpel verhaal maar wat een sfeertje en wat goed geacteerd! Philip Seymour Hofmann, wat een baas!