
The Skeleton Twins (2014)
Verenigde Staten
Drama / Komedie
93 minuten
geregisseerd door Craig Johnson
met Kristen Wiig, Bill Hader en Ty Burrell
Nadat de tweeling Milo en Maggie, die van elkaar vervreemd zijn geraakt, op dezelfde dag allebei toevallig aan de dood ontsnappen, besluiten ze samen te komen en hun levens onder de loep te nemen. Ze vragen zich allebei af hoe hun levens zo verkeerd hebben kunnen lopen. Maggie zal haar huwelijk met de brave Lance herbekijken, terwijl haar homoseksuele broer Milo zijn oude vlam Rich opzoekt. De tweeling beseft gaandeweg dat hun onderlinge relatie de sleutel tot een gelukkig leven is.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=suPdpZVeK2s
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.
Links
Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op AmazonIMDb (6,8 / 40079)trailer (YouTube, ondertiteld)iTunes: € 9,99 / huur € 3,99Google Play: € 10,99 / huur € 2,994*
Nee dus, want ondertussen is er toch een zéér duidelijk patroon. De SNL komiek die zichzelf bewijst in een indie dramady, loopt al een tijdje erg goed. Ditmaal zijn Wiig en Hader aan de beurt, ze behoren nu officieel tot het clubje neem ik aan.
Vervelend zijn dit soort filmpjes meestal niet, maar verrassend ook allerminst. De focus ligt op het drama, met twee personages die het beiden erg lastig hebben in hun leven. Wilson loopt ertussen om de luchtigheid wat op te krikken, Wiig en Hader zorgen voor wat zwartere comedy.
Craig Johnson doet het aardig maar ontsnapt niet aan de genre clichés. Zachte muziek, wollige cinematografie, gebreide truien en veel trieste blikken. Echt wild zal ik er nooit van worden, al is het maar omdat de personages iets te ver van me af staan. Maar binnen z'n genre best een oké filmpje en de humor is meer dan aardig. Het drama is me alleen wat te nadrukkelijk.
3.0*
De film is als geheel ook prima bevallen, maar helaas ontbreekt er wel wat aan om het echt een schitterende film te maken die enorm blijft hangen. Vooral een stukje subtiliteit denk ik. Je raakt aan het begin wel benieuwd naar dat hele verleden van broer en zus, maar dat wordt me allemaal net wat te soepeltjes in de dialogen onthuld. Ook mis net dat beetje echte sympathie in de personages, ook al is op zich wel mooi dat de film wat dat betreft niet voor een makkelijkere weg kiest.
Helaas gebeurt dat wel met een enkele scène, zoals die playpackscène die ik overal geprezen hoor worden. Ik vond het allemaal net iets te bekend voorkomen om me echt mee te slepen. Ook zo'n scène met lachgas vind ik er net wat teveel overheen. Daar staan wel mooie gevoelige en eerlijke scènes tegenover, maar geen die me echt diep wist te raken of lang zal blijven hangen. Dat is toch wel een klein beetje teleurstellend voor een dergelijke film. Desondanks nog wel een 3.5 waard. Al was het al alleen voor het spel van Hader en Wiig.

The Skeleton Twins Nothing?s Gonna Stop Us Now Lip-Sync - YouTube Starship - Nothing's Gonna Stop Us Now - YouTube Dus een film met een best wel heftig thema maar alleen al door de hechte band tussen broer en zus en na de scene met de play back werd ik echt vrolijk.

Heb me prima vermaakt en een prima Kirsten Wigg.
Leuke wegkijker en dus een aanrader.
En liedje van Starship echt super

Geen slechte film maar volgens mij borduurt-ie door op de film "The Savages" uit 2007. Het liedje van John Grant, "Outa Space", is overigens niet onaardig geschreven voor een homoseksueel.
Schrijven homoseksuelen doorgaans dan minder aardige liedjes in jouw ervaring?

Schrijven homoseksuelen doorgaans dan minder aardige liedjes in jouw ervaring?
Zit er dan werkelijk geen IRONIE in "Paradise Lost"?
Minder aardig, of anders geaard. Wat maakt het uit, ik hou niet van slechte liedjes. Dit is toevallig goed.
Zit er dan werkelijk geen IRONIE in "Paradise Lost"?
Minder aardig, of anders geaard. Wat maakt het uit, ik hou niet van slechte liedjes. Dit is toevallig goed.
Hehe, nee de ironie ontging me. Het leek alsof je een verband zag, en dat bevreemdde me aangezien mensen met die seksuele voorkeur juist in die business behoorlijk vertegenwoordigd zijn.
3.5*
Klein maar fijn filmpje met een prettige sfeer, leuke personages en prima acteerwerk.
Mijn idee, behalve dat ik een halfje lager beoordeel.

Pure drama komedie met trieste passages maar ook feel-good-momenten (de playback-scène is best prettig) doorspekken de film.
De sarcastische humor komt vooral van de rol die Bill Hader, zeer behoorlijk vertolkt. Ook Kristen Wiig overtuigt en dit in een film die in het eerste deel toch wel wat laagtes kent. Op die momenten is er dan ook geen muziek om wat te ondersteunen. Nadien gaat dat stukken beter.

Je bent vast niet de enige.
Toch altijd wel leuk, dit soort films waarin komedie-acteurs in een wat serieuzer vaatje tappen, terwijl er vrijwel altijd wel een klein plekje vrij blijft voor wat humor. In dit geval zijn Hader en Wiig aan de beurt. Beide waardeer ik niet heel erg, maar hier passen ze goed.
Beide doen het dan ook goed. Beide karakters blijven humaan en subtiel en daarom krijgt de film iets meer inleving in de situatie. Het fijne aan deze film is dat alles ook gewoon humaan gebracht is en vrijwel nooit terugvalt in flauwe en irritante humor, wat ik wel vaker zie bij voornamelijk Wiig.
Tempo is soms wel onnodig traag. Regisseur Johnson slaagt er redelijk in om alles humaan neer te zetten maar doet soms te geforceerd zijn best om het allemaal nog extra subtieler te brengen. Dat had niet gehoeven, en het tempo had er daarom iets meer in kunnen blijven.
Ook is de film soms redelijk kort-door-de-bocht en behandelt eigenlijk net wat te weinig om echt indruk te maken. Een snel filmpje is het er wel mee, maar daardoor niet heel indrukwekkend of met veel impact. Gewoon een goede, humane film die boeit.
Het raakte me niet, maar de dialogen zijn soms aardig scherp. Diverse thema's worden in het daglicht gezet en allemaal krijgen ze net voldoende uitdieping om het tot een goed geheel te brengen.