Flawless (1999)

Komedie / Drama

geregisseerd door Joel Schumacher
met Robert De Niro, Philip Seymour Hoffman en Barry Miller

De extravagante transseksueel 'Busty Rusty' en de gepensioneerde politieagent Walt Koontz wonen in hetzelfde appartementsgebouw in New York pal tegenover elkaar. De ultramannelijke oud-agent ergert zich dood aan die vent in zijn jurk met zijn zingende vriendenclubje, dat bestaat uit al even extraverte verkleednichten. Door een beroerte getroffen, raad een arts Koontz aan om zanglessen te nemen, zodat zijn spraakvermogen weer hersteld wordt. De enige zangleraar die dichtbij woont, is de door hem zo gehate zingende buurman.

Het acteren is dik in orde natuurlijk, met De Niro en die altijd wel verrassende Hoffman. Maar het verhaaltje is van het bekende schema : zet twee volstrekt tegengestelde karakters bij elkaar en kijk hoe ze ontdooien, en aan het eind allebei een Beter Mens worden. Bluh.

FisherKing
Flauwe remake van " As good as it gets "
De Niro irriteert in deze film

Inderdaad erg slechte rol van de Niro, maar (weer) een erg opvallend goeie rol van Hoffman. Verhaaltje was aardig(niet orgineel), maar erg slecht uitgewerkt. 1,5*

ik vond acteren, in tegenstelling tot anderen, zeer degelijk. ook de niro was goed (niet zoals in taxi driver of mean streets ofzo, maar zéér degelijk).
het verhaal vond ik ook wel meevallen, maar de vergelijkingen met as good as it gets zijn wel overduidelijk.
toch een zeer genietbare film
*** 1/2

avatar van jedymaster
goede film met een goede rol van de niro en hoffman, humor en actie en drama, 3 voor de prijs van 1 prima!

De Niro is overduidelijk schuldig aan overacting. Een erg irritante man in deze film. Ik vond hem beter en leuker in Meet the parents. Verder een lekker niemandalletje. En om mee te doen aan de vergelijking met As good as it gets: Dat wint As good as it gets. Orgineel, hartverwarmend en komisch. 2,5 sterren voor Flawless.

Snap niet wat vele aan de film zo slecht vinden.En vooral aan de niro.Hij speelt zijn rol hier goed als een gehandicapte.Vond het mooi acteer werk van beide hoofdrolspelers.Verhaal was niet zeer goed maar toch nog alles bij een goede film.Had er nog nooit van gehoord en ben blij dat ik blijven kijken ben.
3.5sterren

Dead01 schreef:

Mee eens!

3 sterren

Ook mee eens, onderschatte film.

Flinterdun verhaal met flauwe humor, maar toch blijft het makkelijk boeien. Acteerwerk vond ik minder, eerste keer dat ik me ergerde aan Hoffman (zal wel aan de rol gelegen hebben), en De Niro ja die speelde ook mee en daarmee is de kous af. 2*

Het zou toch leuk geweest zijn als de Niro die travestiet speelde en Hoffman de conservatieveling?

avatar van sn@ke
Flawless *** 1/2

Leuke film die toch oog heeft voor dramatiek. Afgezien van de soms wat overdreven voorstelling van de travestieten is Flawless een erg goede drama-komedie met twee klasse-performances. De Niro zet hier één van z'n beter rollen neer als de conservatieve kreupele "held", fantastische casting ... Hoffman zit tevens verschrikkelijk goed in z'n rol en overtuigt in elke scene. De dialogen zijn van een zeldzame sterkte.

Vond het best wel een redelijke goede film, met een best goede rol van de Niro en Hoffman, gecombineerd met vermakelijke vlotte actiemomenten, drama, goede dialogen, en met leuke, lachwekkende humor. Volgens mij is dit Robert de Niro's beste humorfilm de laatse jaren. De laatste tijd maakt hij nogal slechte baggerfilms, op een paar uitzonderingen na. Dus deze film was zeer degelijk!

*** (3 sterren).

Zeker de moeite waard!

Leuke vermakelijke en lachwekkende film, met veel komische scenes, goed acteerwerk van Hofman (door deze 2 elementen blijft de film onderhoudend), en Robert de Niro speelt ook zeker geen slechte rol. Verder een vermakelijk einde.

Kortom, sommige scenes zijn echt de moeite waard om te kijken!

avatar van Dennis Evahi
Ik vind dit niet echt een toppertje van een komedie. Ik had er meer van verwacht. Sommige stukjes waren grappig maar voor de rest vind ik het FlA(U)W. Philip Seymour Hoffman als Rusty draagt eigenlijk de film, hij overruled hier De Niro. De Niro is niet echt heel grappig.

**-sterren

Ik vind het een leuke film. Kheb er echt van genoten. Ik vind het acteerwerk van Niro en Hoffman heel goed. Vooral Hoffman.

Ik heb vooral veel gelachen

Rusty: Darling, I am more man than you will ever be, and more woman than you will ever get.

avatar van Willy Wonka
beetje hetzelfde als 'As good as it get's' ?
niet dat ik de film al heb gezien..

RichardVeld
Gisteren op TV weer gezien, het blijft een leuke film. Goed verhaal, heel veel grappige momenten en sterk acteerwerk...De Niro wordt overigens niet overruled dat is echt onzin..

avatar van thomzi50
Flauwe, overdreven en zelfs wat saaie film, die inderdaad duidelijk naar As Good As It Gets heeft gekeken. Gelukkig zijn de acteurs, en dan met name Seymour Hoffman, goed - dat maakt het allemaal nog wel een beetje de moeite waard. Ruime 2*

avatar van Leviwosc
Aardige film om eens gezien te hebben. Ik ben het echter wel eens met enkele anderen hier, Hoffman draagt deze film, de Niro's rol is zeker ondergeschikt aan die van Hoffman.

De humor is subtiel en goed gedoseerd. Het was ook niet de bedoeling om een super grappige film te maken, zij die denken dat dat wel het geval is, hebben het naar mijn mening verkeerd begrepen.

Het concept is vrij simpel, twee tegenpolen komen bij elkaar; één heel erg oncontroversieel, de andere nogal conservatief, vervolgens zien we hoe zij ondanks hun verschillen toch naar elkaar groeien.

avatar van Queen-Bee
Mooie cast, leuk verhaal (op de gangsters na) maar geen chemie. En waar het aan ligt?
De Niro zit goed in zijn vel, Hoffman is te macho voor zijn rol. Heel jammer.

avatar van oemoemenoe
erg veel nichtenhumor , vooral de scheldscenes zijn te gek......
het zure gedrag van deNiro is weer vanouds schitterend om te zien.
ik heb met stijgende verbazing deze film uitgezien.

Het uitstekende en geloofwaardige spel van zowel de Niro als Hoffman is het beste in dit simpel gemaakte, berouwvolle en schematische verhaal (met wel het hart op de juiste plaats). Dankzij de genoemde spelers vervalt de film niet in gemakkelijk sentiment.

avatar van renzoroy
Aardige film. Hoffman en De Niro spelen allebei erg goed en ook wordt er aardig geregisseerd door Schumacher die met 8mm en deze film het verneuken van de Batman franchise wel aardig goed maakt Het verhaal daar in tegen is wel hier en daar wat voorspelbaar maar de acteerprestaties van beide hoofdrolspelers compenseren dat wel... 3,5

avatar van BlueJudaskiss
Saaie film die me geen moment wist te pakken, eigenlijk vond ik zelfs Hoffman en de Niro niet leuk. De Niro doet weer gewoon de brombeer en Hoffman acteert goed maar het oversteeg voor mij niet het niveau van stereotype hysterische travestiet - als dit een film bedoeld is om meer begrip te krijgen voor homo's, travestieten en transgenders zet ik er m'n vraagtekens bij. Misdaadverhaaltje deed me ook niks.