À la Folie... Pas du Tout (2002)

Alternatieve titel: He Loves Me... He Loves Me Not

Frankrijk
Thriller / Romantiek

geregisseerd door Laetitia Colombani
met Audrey Tautou, Samuel Le Bihan en Isabelle Carré

De jonge, oogverblindende studente Angelique is verliefd op een getrouwde chirurg. Ze is ervan overtuigd dat hij ook van haar houdt. Maar waarom komt hij dan niet opdagen als ze een romantisch afspraakje hebben? Waarom accepteert hij haar uitnodiging niet om met haar op vakantie te gaan? Is de dokter wel zo aardig als hij eruit ziet? Of is Angelique soms niet helemaal in orde?

avatar van blurp194
Mooi geacteerd en interessant in twee delen verdeeld qua sympathie. Maar daar is het dan ook wel een beetje mee gezegd. Verder blijft het een onleuke en ongeloofwaardige film met platte karakters die niet tot leven komen. Te onspannend voor een thriller, te onromantisch voor dat genre, en te onleuk voor een comedy.

Wel een erg sterk einde. Dat dan weer wel.

avatar van Badalamenti
Een romantische thriller het is weer eens iets anders, nooit gedacht dat het samen kon gaan.

ik vind hem DOODeng.

Uitstekende film waarin een studente een fixatie ontwikkeld voor een dokter. Een geslaagde mix tussen romantiek en thriller, waarbij het plot goed in elkaar zit. Door de slimme montage heb je tijdens de eerste helft niet in de gaten dat je naar twee verschillende verhalen zit te kijken. Audrey Tautou is niet alleen een genot om naar te kijken, maar zet hier ook een goeie rol neer.

gauke schreef:
Interessante film over een geobssedeerde liefde (van komedie naar thriller).

Deze romantische psycho-thriller (waarin tweemaal hetzelfde verhaal verteld wordt) speelt met suggestie, schijn, waarneming, verwachtingen en overeenkomsten en teert op het succes van haar voorganger 'Amélie', maar is, hoewel onderhoudend, minder verrassend en spectaculair. De cast speelt fijntjes en Audrey Tautou is subtiel.

avatar van Tiany
Prima film, zit goed in elkaar.
Het was wel snel duidelijk hoe het meisje "Angelique" in elkaar zat, verder geen details voor degene die de film nog niet gezien hebben, actrice Audrey Tautou speelde deze rol voortreffelijk.

avatar van wibro
Audrey Tatou op zijn mooist, nog mooier als in haar rol van Amelie.

Deze film die ik nu voor de derde keer heb bekeken heeft voor mij in kracht nog steeds niets ingeboet. Mooi verhaal en uitstekend acteerwerk van Tatou als de zeer aantrekkelijk ogende "femme fatale" Angelique. Het verhaal zit ook ontzettend goed in elkaar. Van het verloop van het plot kon ik mij niet zo veel meer herinneren, maar het was ook al weer ruim 6½ jaar geleden dat ik deze film voor het laatst gezien had.
De DVD van deze film trouwens zag ik gisteren liggen voor slechts € 2,00 bij een 2e hands platenzaak in Nijmegen. Bijna voor niks eigenlijk, dus meegenomen gezien mijn enthousiasme voor deze romantische thriller.

Waardering: ongewijzigd 4,5*

avatar van 93.9
Prima film idd. Tautou heeft zo'n truttig romkom koppie, des te verassender deze film dus...

avatar van Moviestar1979
De kracht van deze Franstalige film zit hem in een sterk plot!

Over het verhaal moet je verder niet veel vertellen, want het gevaar bestaat dat je teveel spoilers vrijgeeft. De film werd 2 keer genomineerd voor een prijs, maar heeft helaas nooit iets gewonnen. Wederom een geslaagde film uit Frankrijk. Chapeau!

3,5 *

avatar van HK Senator
Ik had niet al te hoge verwachtingen van deze film maar dit was niet terrecht. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain heb ik meerdere keren gezien maar het was me nooit opgevallen dat Audrey Tautou zo mooi is. Echt de moeite waard om naar te kijken in deze film. Vooral in de eerste paar scenes. Helaas is haar karrakter nogal een naïef, labiel en gestoord personage wat pas echt aan het eind van de film duidelijk wordt. Prima plot. De film kan niet tippen aan Amélie (wat ik zeker geen overgewaarderde film vindt) maar is het kijken zeker waard.

avatar van RuudC
Pakte me niet helemaal, ondanks het redelijk sterke verloop. Tatou is echt een schatje om te zien, maar ik zie niet in waarom ik moet meeleven met iemand die een stel uit elkaar wil drijven. Na de clue wordt het er ook niet beter op, al wordt de film dan wel interessanter. Het is een wat vreemde thriller. Er wordt flink uitgepakt en ik kan het gemiddelde ook wel begrijpen. Er is niks mis met het acteerwerk en de koddige sfeer die aan de jaren negentig doet denken, maar het doet me allemaal niks. Tegelijkertijd zie ik ook wel dat het helemaal niet slecht is.

avatar van david bohm
Heb me prima vermaakt met deze film. Ms Tatou is zoals gewoonlijk prettig om naar te kijken en ondanks dat ik een redelijk ervaren filmkijker ben werd ik toch op het verkeerde been gezet. De manier van vertellen heb ik ook weinig op tegen, vind het leuk gedaan.