menu

De Site / Gebruikers / Filmvoornemens 2018

zoeken in:
Toch nog even wat voornemens, hoewel ik voor komend jaar weinig specifieks in de planning heb

- Uitkomend >2400 stemmen
- >75 bioscoopbezoeken
- Meer Italiaans
- Verdere verdieping in Azië
- Kijkvoorraad eens wegwerken (deels dan toch)

Ok, heb her en der al dingen geschreven over mijn aanpak voor het komende jaar, maar nu tijd voor een lijstje met punten waar ik volgend jaar op terug kan komen:

landen:
- Japan - ten minste 30 films
- Frankrijk - ten minste 30 films

daarnaast verder met Spanje, Brazilië, India en hopelijk ook Duitsland, Hongarije en Iran... maar daar wil ik geen nummers op plakken

regisseurs:
- sautet, jacquot, stelling, pintilie, hiroki en shinoda
- ten minste drie van ieder

ik verwacht ook van een aantal grotere namen meer te gaan zien (Resnais, Rivette en Felini zeker) maar wil niet te veel namen noemen. De 6 eerst genoemde wil ik echt (verder) gaan ontdekken!

ICM:
- mee doen aan de nieuwe WorldCup die gisteren van start is gegaan
- 500<400 minstens 30 zien van de huidige lijst (nog 10 te gaan voor zilver)
- Grande Cinema Italiano - 7 voor brons
- Kinema Junpo - 10 voor zilver
- Cahiers du Cinema - in de top10 komen
- Locarno - in de top3 komen

kappeuter (crew)
Ter inspiratie:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=-tLzI6nvoSQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik ga ook voornemens maken voor elk trimester (jan-apr / mei-aug, sep-dec) omdat dat volgens mij beter werkt dan jaarvoornemens.

Januari zal voor mij vooral draaien omtrent Nolan & Star Wars, en wat gemiste films van vorig jaar inhalen, en films die daarbij aansluiten zoals de Cornetto trilogie.
Februari zal vooral in het teken van gemiste films van vorig jaar zien en voorbereiding op de Oscars (in de mate van het mogelijke). Verder wil ik het oeuvre van M. Night Shyamalan aanvullen, en wil ik in die maand ook de Godfathers zien.
Maart wordt een maand die in het teken van een paar regisseurs zal staan namelijk: PTA, Wes Anderson, Quentin Tarantino en Darren Aronofsky, al moet ik bij die laatste maar vier films zien.
April zal in het teken staan van Frankrijk
En in Mei concentreer ik me (onder andere) een beetje op Duitsland en Werner Herzog.
Verder probeer ik hier en daar een film te kijken in teken van het filmtoernooi op 9lives.

Daarna zal ik wellicht wel een zomerdipje hebben

Voor in de herfst heb ik een maand Zuid-Korea focus, filmfest Gent (te zien of ik zin heb), horror en films uit het jaar 2018 gepland, maar dat is nog ver, en mezelf kennende maak ik voornemens maar voor 1/4e waar. En dan zijn er nog zoveel dingen die ik moet zien waar ik gewoon geen tijd voor zal hebben. Dat zal dan voor 2019 of 2020 moeten zijn Zo wil ik graag nog een jaartje breder kijken, en dan bijvoorbeeld meer specifieker gaan richten in één van de komende jaren op Azie of bepaalde regio's, maar op dit moment ontbreken gewoon te veel must-see movies om dat te gaan doen.

Dit jaar had ik mijn dipje in de herfst, waardoor ik de horrorchallenge miste, geen zin had in Gent en ook hopeloos achterop liep voor recente films. Al is dipje een groot woord, eigenlijk had ik op dat moment meer zin in andere dingen. Maar ik kijk altijd wel graag naar een film.

Nu hoe dan ook, wil ik sowieso mijn voornemens tot april waarmaken

Nieuw voornemen hier om een Letterboxd account bij te houden naast IMDb en MovieMeter en hopelijk vind ik nog wat tijd om reviews te schrijven voor films die ik dit jaar ga (her)kijken.

‎Chris Theunissen’s profile • Letterboxd

Bélon
Niet echt veel voornemens, vorig jaar zo'n 100 films in de bios gezien, dat hoeft niet persé overtroffen te worden.

Wel heb ik als voornemen alle Nederlandse films die via Cineville-pas te zien zijn in Rotterdam te gaan zien:

1. Billy
2. Taal Is Zeg Maar Echt Mijn Ding (nog niet gezien, ik hou mijn hart vast )
enz.

Nog een voornemen voor dit jaar, ik zou ook graag wat meer films uit de jaren '80 willen zien. En ik lijk alweer te falen voor mijn doelstelling in januari. Want met Nolan en Star Wars ga ik niet klaar geraken, hoewel ik toch vooruitgang heb gemaakt. En een mooi aantal films heb gezien, dus ik ben toch tevreden. Ik heb alleen behoorlijk wat films opgepakt op TV waardoor ik op die manier redelijk wat films gezien zal hebben deze maand. En de originele trilogie van Star Wars is toch al gezien, en The Prestige is herzien. De andere Nolan films die ik nog moet zien (w.o. Batman trilogie) zullen dan voor volgende maand zijn. Star Wars (ep 2, 3 en 7) wil ik graag nog zien uitkijken deze maand. 8 en Rogue One zullen voor later zijn. Ik heb wel nog amper gemiste films van vorig jaar ingehaald. Ook dat zal dus eerder voor volgend jaar zijn. Ik heb wel Hot Fuzz en Shaun of the Dead gezien, dus die doelstelling is quasi compleet. The World's End, Scott Pilgrim vs the World en Baby Driver zijn dan maar voor later.

Ik wil ook graag volgende maand een paar keer naar het filmhuis gaan. Ik zie dat ze een paar mooie films tonen. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, The Florida Project en Call Me By Your Name. On Body and Soul en The Disaster Artist zijn ook opties, hoewel ik voor die laatste nog The Room (2003) moet zien. En die laatste twee zal ik wellicht toch niet bekijken (want ik ken mezelf en zal The Disaster Artist liever thuis kijken op het gemakje, en niet vlak na dat ik The Room gezien zal hebben).

Verder ben ik ook blij dat ik een paar must-see films van dit decennium heb gezien (Zero Dark Thirty, 12 Years a Slave en verder ook Hugo / The Great Gatsby / Fruitvale Station). En ook van het vorige decennium (Amelie, Mystic River, In Bruges, Castaway on the Moon en Little Miss Sunshine). Ik ben ook blij dat ik mijn eerste Cronenberg gezien heb. Dat was zo een regisseur waarvan ik wel het vermoeden heb / had dat dat wel echt iets voor mij zou kunnen zijn. Hoewel ik nog meer verwacht van zijn jaren '80 films (zoals The Fly en Videodrome).

Ik denk dat ik zo nu en dan... eens ga proberen om een wat oudere film op een zaterdagmiddag of zondagmiddag ga proberen te kijken, en me daartoe te forceren. En me te proberen houden aan 1x per week een wat oudere film te bekijken. Films die voor mij op het menu staan in deze categorie:

La meglio gioventu
Seven Samurai
Punishment Park
A Woman Under The Influence
The African Queen
Blind Chance
I am not your negro
O.J. Simpson - Made in America
The Magnificent Seven
Once Upon a Time in the West
Harold and Maude
Rebecca
The Bridge on the River Kwai
etc...

Er zijn nog andere oudere films die ik wil zien, maar bvb. oude horrorklassiekers vind ik toch eerder avondfilms. Ik denk dat dit me meer zal stimuleren om wat meer oudere films te zien, die ik misschien anders nog jaren zou uitstellen. Ik heb er ook even wat lange films bijgezet (die ik in delen zou doen), en ook wat recente docu's / lange films. Maar bedoeling is dus om wat oudere films op die manier te zien.

Ramon K
We zitten al bijna in april.....

Ramon K schreef:
We zitten al bijna in april.....
ik lig verrassend genoeg best op schema met mijn meeste voornemens, op meer naar de bios gaan na dan. Dat komt er nog niet echt van.

Ramon K
Ik wil in Juli met een raket naar de maan.

Ah, was jij dit:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=iwku5Alsi04

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Mijn voornemens voor de eerste helft van 2018 waren:
Nederland (!), en dan met name de klassieker serie van het Filmmuseum (Jaren 30 dus, Bleeke Bet, De Jantjes, dat soort werk)
Totaal maar liefst bijna 40 titels gezien, waarvan 7 uit de Jaren 30, gezien. Door deze titels zijn bijvoorbeeld Gerard Rutten en Fientje de la Mar van de nul af. Beste film uit deze periode bleek Jonge Harten. Verder de Jaren 50, 70 met speciale aandacht voor Kees Brusse, Wim Sonneveld en Johan en Hans Kaart. En het oeuvre van Frans Weisz bijna compleet (+4) en Bert Haanstra helemaal. Beste film evenwel bleek verrassend genoeg (voor mijzelf dan) Pentimento van Frans Zwartjes.

Finland, in het kader van 100 jaar Finland proberen enkele klassiekers te kijken.
14 Finse films gezien. Het oeuvre van Kaurismäki A gecompleteerd (nu: 22 titels) en verder enkele titels uit het begin van de carrière van Kaurimäki M. Teuvo Tulio (+5) is nog ‘under construction’ - blijft een bizar filmmaker - en verder beschikbare recente klassiekers van de YLE lijst bekeken. Daar niet echt ondersteboven van moet ik zeggen.

Frankrijk. Net als de eerste helft van vorig jaar: een half jaar bleek veel te kort om eens flink in de Franse wensenlijst te snijden. Zowel Haute Tension als Marcel Pagnol staan op het programma en alles wat daar tussen zit. Verder hoop ik Eric Rohmer te kunnen completeren.
Maar liefst tot 70 Franse films gekomen in 6 maanden, waarvan 10% docu's. Precies gekeken wat ik wilde, alleen Jean Grémillon moet, nadat het vorig jaar niet lukte, nóg een jaar wachten… Naast de genoemde namen waren Varda, Marker, Besson, Resnais, Rivette, Nicloux en Garrel (met de te verwachten topper La Cicatrice Intérieure) onder de aandacht. Van Eric Rohmer moet ik nu alleen nog Triple Agent zien.

Hollywood Golden Years, de laatste grote titels uit de jaren 30.
Dit voornemen heb ik doorgeschoven naar de tweede helft van het jaar.

Favoriete acteurs Marlon Brando (ik mis er nog vijf geloof ik) proberen te completeren.
Check, nu 41 Brando-films gezien.

Filmografieën van mijn favoriete klassieke actrices Olivia De Havilland,Karen Black, Vivien Leigh, Gena Rowlands en Marilyn Monroe verder langslopen. Dit klinkt wel als een hele hoop…
Check Check Check Check Check met respectievelijk 7, 4, 7, 4 en 2 ontbrekende titels gezien (daar bleken onverwacht ook nogal wat Jaren 70 rampenfilms tussen te zitten). Nu van geen enkele van deze actrices nog iets op de wensenlijst. Olivia De Havilland wil ik wel bij deze feliciteren met haar 102de verjaardag, vandaag

Enkele Australische en Canadese klassiekers, zoals Black Robe en Mon Oncle Antoine. Dit zal een bescheiden doel zijn.
Ook gelukt, hoewel Australië beperkt is gebleven. Me dus vooral in Canada vediept met 11 titels, ook met dank aan MUBI.

Amerikaans genre- en auteurswerk uit de 60’er, 70’er en 80’er jaren. Dit jaar al begonnen met Robert Altman (+4) en meer van dat soort werk dus.
Ook hier veel van de wensenlijst kunnen afvinken, dit blijft nog even een doel in 2018, want dan ga ik ermee verder. Dankzij MUBI, IFFR en enkele leentitels werd de recentere American Indie met (name Matt Porterfield) ook een klein aandachtspunt, met als beste titel Putty Hill (moet ik nog ophogen).

Verder met documentaires, waaronder Robert Drew en eens achter Harlan County USA aan gaan bijvoorbeeld.
Ook gelukt. Harlan loste de verwachtingen in, paar goede Herzog-films ook. Naast Drew ook Pennebaker en in diens spoor Scorsese’s uitstekende Dylan-docu. De eerder genoemde Marker, wat Godard-essays en ook mijn eerste twee Nicolas Philibert (niks bijzonders).

Het was misschien allemaal wat veel, want de 10000e stem kwam eerder dan verwacht. Zelfs 300 films in een half jaar gezien, dus ga toch wat gas terugnemen.

Concluderend: Filmvoornemens, zijn de enige goede voornemens die ik op 1 januari maak die ook echt uitkomen

goed bezig!

ik lig redelijk op schema met mijn voornemens, maar kan er nog geen nummers aan verbinden.
tweede helft van dit jaar zal wel veel inkoppen worden voor een aantal doelen. vooral aan sommige regisseurs en landen ben ik nog nauwelijks toegekomen.

als het goed is ga ik deze maand "brons binnenhalen" voor de Italiano lijst, en zilver voor Junpo en Cahiers op ICM. Dat zijn sowieso de prioriteiten nu. Daarna komt de focus waarschijnlijk weer richting Doubling en 500<400 te liggen. En heb nog steeds zin in veel Frans deze zomer.

Ik denk dat ik ook bij de ICM-doelen brons voor de Asia lijst wil toevoegen... nog 25 te gaan
en kan in dat kader de India, Iran en Japan focus ook weer invullen, met Korea daar nog weer bij... dan moet de 25 toch goed te doen zijn!

Allebei aardig productief geweest in het eerste half jaar zo te horen.

Ik ben helaas minder productief, mijn cijfers beginnen zelfs te dalen. Waar ik '1471' stemmen had en, mijn doel de '1500' waren zijn de stemmen gedaald naar 1420.

Ook kijk ik op het moment geen enkele bond film of films die ik opnoemde, ik ben echt heel erg druk met de herzieningen om zo de statistieken recht te krijgen, en daar ben ik tot aan december sowieso nog wel mee bezig of, ik moet nu in een super tempo alles gaan kijken maar dat betwijfel ik een beetje.

En dan voor de 2e helft van het jaar focus op:

- Zuid Europa (m.n. Portugal, Spanje, Joegoslavië en Griekenland)
- Spaghetti westerns
- Midden Oosten, zoals Israel, Iran, Libanon en als de ruimte/tijd er is ook nog Noord-Afrikaans Arabische cinema.
- Hollywood 'Golden Years' (Jaren 30), met speciale aandacht voor Musicals en Irene Dunne
- Noirs, de grootste klassiekers die nog ontbreken
- USA Today, heb bijv. Judd Apatow in de planning, meer van Gordon Green, maar ook wat indie-werk als King Jack. MUBI helpt momenteel ook erg goed mee.
- Genre en auteurs werk uit de Jaren 70 en 80, Shakes the Clown en Commando bijvoorbeeld
- En voor de laatste keer Docu's in focus, omdat ik dan alle klassiekers hoop te hebben ingehaald: Claude Lanzmann, Michael Moore, Jonas Mekas, Joseph Wiseman, Lenoard Retel Helmrich en dingen die ik alleen van lijstjes ken, zoals Hearts and Minds en Sherman's March

(en vergeten te melden dat ik in de eerste helft van het jaar weliswaar niet de Hollywood Golden Years had gekeken, ik heb wel een gat met 'westerns' gevuld, met name titels uit de MovieMeter Knock Out zoals Silver Lode, No Name on the Bullet en Culpepper Cattle Co.).

beavis schreef:
landen:
- Japan - ten minste 30 films
- Frankrijk - ten minste 30 films

De Franse zomer gaat helemaal lukken denk ik. Zat de afgelopen maand al op 11 stuks en voor komende maand heb ik er nog zo'n 20 op een lijstje gezet. Ook voor Japan heb ik er weer 10 op dat lijstje

Voor dit jaar staat de teller tot nog toe op
Japan 22
Frankrijk 45
Dus de doelstelling lijkt makkelijk gehaald te zijn/worden

beavis schreef:

regisseurs:
ik verwacht ook van een aantal grotere namen meer te gaan zien (Resnais, Rivette en Fellini zeker)

nog niet heel hard met dit doel, zoals verwacht, maar shinoda en pintilie staan toch al op 2
best bekeken regisseurs dit jaar tot nu toe zijn Fellini en Weisz met 5 en Tanner met 4
Fellini is daarmee nu ook helemaal compleet gezien!

beavis schreef:

ICM:
- mee doen aan de nieuwe WorldCup die gisteren van start is gegaan
- 500<400 minstens 30 zien van de huidige lijst (nog 10 te gaan voor zilver)
- Grande Cinema Italiano - 7 voor brons
- Kinema Junpo - 10 voor zilver
- Cahiers du Cinema - in de top10 komen
- Locarno - in de top3 komen

- eerste ronde van de Worldcup is bijna afgelopen, en daar heb ik alles van gezien
- 500<400 zilver is gehaald. De poll voor de nieuwe lijst is ondertussen aan de gang... zou mooi zijn als ik 400 van de huidige lijst heb gezien voordat de nieuwe lijst af is
- Italiano brons is binnen
- Junpo zilver is binnen
- Cahiers top 10 is gehaald
- Locarno top3 lijkt iets minder haalbaar nu er weer een nieuwe user is bijgekomen die opeens op heel veel lijsten #1 staat... met 4 films kijken zou het toch moeten lukken... maar heb er momenteel nog maar één in voorraad...

Oftwel, op iets meer dan de helft van het jaar lijken de meeste doelen al behaald of zeer dicht in zicht!
blij mee
kan ik de doelen dan nog iets bijstellen of uitbreiden?

- ik hoop iig nog meer van Brazilië te zien dan dat ik tot nu toe heb gedaan dit jaar, daar kunnen er wel 15 bij!
- zoals eerder gezegd zou brons op de Asian Field Guide een mooi doel zijn
- zilver op de Paste Anime lijst
- wat betreft regisseurs denk ik dat ik Hiroki nog even laat zitten, maar wel Has en Verneuil toevoeg met minstens 3 films

Malick
Hoe zou jouw kijkbeleid eruit zien zonder ICM?

Iets minder wereld cinema en iets meer genre cinema waarschijnlijk... Uiteindelijk zou ik alles wel zien, maar meer de volgorde.... en voor het vinden van titels waar je weinig of niemand over hoort is het ook heel handig, voordat ik ICM gebruikte bleef ik nog wat meer hangen voor mijn gevoel.... Maar het is toch lastig te zeggen, want behalve de worldcup kies ik uiteindelijk toch nog altijd zelf waar ik naar op zoek ben en wat ik wil zien, en helpt het alleen als (zeer sterk) focus.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Mijn wensenlijstje voor 2018:

Ik ben 2017 geëindigd met 2426 stemmen (in totaal 152 nieuwe stemmen gezet, maar ook tientallen oude films opnieuw bekeken) en ik wil aankomend jaar de 2500 stemmen-grens voorbij, maar dat is niet zo lastig want ik zit daar al dicht bij. Ik zet in op rond de 2600 stemmen.

Verder wil ik wat franchises opnieuw bekijken:

- Marvel superheldenfilms
- Saw reeks
- Mission: Impossible reeks, voordat de nieuwe film gaat draaien

Tevens wil ik ook oude oorlogsfilms (vooral WO II) en oudere rampenfilms eens opnieuw bekijken en aanvullen met wat ik nog heb gemist.

Nieuw wil ik eens proberen het volgende te zien:

- Alfred Hitchcock films (echt niks van gezien, schandalig)
- Oude klassiekers zoals Citizen Kane en Gone with the wind eens bekijken
- Wat meer titels buiten het blockbuster-genre bekijken

En weer een keer of 15-20 minimaal naar de bioscoop gaan.

We gaan het zien. Leg mezelf nooit druk op bij dit soort dingen.

De nabeschouwing van 2018:

Ik eindig met 2536 stemmen, dus dit jaar slechts 110 nieuwe titels beoordeeld. Wel genoeg oude titels opnieuw bekeken.

Verder zo goed als niks nagekomen dit jaar, mede omdat ik ook op mijn tv veel series en games had lopen, waardoor de films wat onder zijn gesneeuwd soms. Al ben ik wel ruim 40 keer naar de bioscoop gegaan, een flinke stijging. Die doelstelling wel behaald.

Maar geen herzieningen van de Marvels, Saw of M:I reeks. Ook niet begonnen met Hitchcock. Wel klassiekers als Citizen Kane en Gone with the wind eindelijk eens bekeken. Qua niet-blockbuster titels heb ik dit jaar wel het nodige gezien, dat weer wel. Ik ben ook wel wat selectiever geworden voor mijn gevoel.

Er zal vast wel een topic komen met de voornemens voor filmjaar 2019, dus daar komen de nieuwe doelstellingen.

Met nog slechts één dag te gaan (en dus hooguit drie films denk ik ) kan ik alvast de balans opmaken hier

Qua landen wou ik de nadruk leggen op Frankrijk en Japan, en dat is helemaal gelukt. Dank ook aan MR dat ik vrij lang een stapeltje dvd's kon lenen, want heel erg focussen op één ding zal me nooit lukken...

beavis schreef:
regisseurs:
ik verwacht ook van een aantal grotere namen meer te gaan zien (Resnais, Rivette en Fellini zeker)

nog niet heel hard met dit doel, zoals verwacht, maar shinoda en pintilie staan toch al op 2
best bekeken regisseurs dit jaar tot nu toe zijn Fellini en Weisz met 5 en Tanner met 4
Fellini is daarmee nu ook helemaal compleet gezien!

Billy Wilder en Frans Weisz scoren goed bij mij dit jaar met dank aan EYE
Ook Corman zag ik veel van (waardoor Vincent Price mijn meest bekeken acteur werd dit jaar)
Maar van de andere namen die ik me had voorgenomen werd het een beetje Shinoda en Rivette.. en steeds maar weer andere namen. Heb o.a. een aantal zeer interessante Braziliaanse regisseurs ontdekt.

beavis schreef:

ICM:
kan ik de doelen dan nog iets bijstellen of uitbreiden?
- ik hoop iig nog meer van Brazilië te zien dan dat ik tot nu toe heb gedaan dit jaar, daar kunnen er wel 15 bij!
- zoals eerder gezegd zou brons op de Asian Field Guide een mooi doel zijn
- zilver op de Paste Anime lijst

De eerdere ICM doelen waren ruim gehaald. Ook Brazilië is zeker gelukt. Maar omdat ik me opeens helemaal op genre/cult cinema heb gestort na de zomer, is Azië en Anime er toch bij ingeschoten. Dat schuift zeker door naar de voornemens voor 2019!

Kondoro0614 schreef:

Filmvoornemens voor 2018:

- Op 1600 gestemd te hebben. Stand op dit moment : 1471

Niet gelukt i.v.m. mijn doelstelling om even veel meningen te hebben als stemmen. Te teller staat nu nog lager: 1439.

- Herzieningslijst uitdunnen naar 200 films of lager. Stand op dit moment: 299 te gaan.

Gelukt! Tot zoverre staat er geen film meer in mijn herzien lijstje.

- 1300 meningen

Gelukt: 1439 meningen.

- James Bond franchise verdunnen
- Alle films van mijn top 10 regisseurs bekijken en beoordeelt met een mening.

Geen tijd voor gehad omdat ik het hele jaar bijna films opnieuw heb lopen kijken, dus voor volgend jaar mee nemen!

- Documentaires aan zetten

Druk bezig om wat mooie tweede wereld oorlog docu's te kijken. Heb pas wat eerste wereldoorlog docu's gekeken.

- Klassiekers bekijken m.b.t. de top 250

Nog mee bezig. Gaat de goede kant op .

Ik zal even kijken wanneer ik wat tijd heb om de filmvoornemens voor 2019 te gaan schrijven, dat uiteraard in een nieuwe topic .

Cikx schreef:
Mijn voornemen is om mijn watchlist met must-see populaire/geprezen films af te werken. Op het moment zijn dat deze:

- Braveheart (1995) x
- The Lion King (1994) x
- C'era una Volta il West (1968) x
- Jaws (1975) x
- Cidade de Deus (2002) x
- Groundhog Day (1993) x
- Stalker (1979) x
- Idi i Smotri (1985) x
- Boyhood (2014) x
- Intouchables (2011) x
- Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain (2001) x
- The Perks of Being a Wallflower (2012) x
- Into the Wild (2007) x
- Scarface (1983)
- Forrest Gump (1994)
- Citizen Kane (1941)
- Once upon a Time in America (1984)
- Y Tu Mamá También (2001)
- Brazil (1985)
- The French Connection (1971)
- Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
- Paris, Texas (1984)
- Shichinin no Samurai (1954)
- City Lights (1931)
- Casablanca (1942)
- Monty Python and the Holy Grail (1975)
- Life of Brian (1979)
- The Wizard of Oz (1939)
- Back to the Future 1-3
- Toy Story 1-3
- Star Trek (geen idee welke, maar het moet nou eenmaal nu Tarantino zich ermee gaat bemoeien)

Veel films waarbij ik me toch een beetje schaam dat ik ze nog nooit gezien heb, al heb ik sommige in een ver verleden wel eens een keer gezien (Scarface, The Lion King, Toy Story, The Wizard of Oz en Star Wars 1 t/m 3) en van andere ben ik niet verder dan de helft gekomen bij mijn eerste poging (Stalker, Y tu mamá también, Brazil, Idi i smotri, Dr. Strangelove, Monty Python, City of God, Casablanca, Into the Wild en Paris, Texas). Ik heb er eigenlijk helemaal geen trek in, maar dat is meestal zo met goeie voornemens.

Is me helaas niet gelukt vanwege alle filmchallenges die ervoor in de plaats gekomen zijn. Degene met een 'x' erachter heb ik gelukkig wel nog weten te bekijken. In 2019 hoop ik de lijst helemaal afgewerkt te hebben.

John Milton schreef:
Voornemens voor 2018:

- Verder verdiepen in filmmuziek en mijn collectie filmscores meer gaan beluisteren.
- Daadwerkelijk de Amanda, Goya, Gouden Beer, Gouden Leeuw, Cesár winnaars verkennen.
- De 27 ongeziene films op ICM kijken die meer dan 12 lijsten hebben.
- 750 titels hebben gezien van de MovieMeter Top 1000 - 2017 (nu 712)
- Vaker naar de bios. Dit jaar te weinig geweest voor het hebben van twee passen. Nu mijn vriendin straks één baan heeft ipv twee banen en een studie ernaast, zal dat hopelijk wat makkelijker gaan.
- Films uit meer landen zien. Ik moet de balans nog opmaken wat er sinds februari bijgekomen is (ik vrees niet veel), maar toen stond ik op films uit 61 landen. Mijn streven is om aan de 75 te geraken het komende jaar.

* Hmmm. Filmmuziek. Ja, een beetje, maar om nou te zeggen dat ik me er echt verder in verdiept heb, nee. Eerder neoklassiek verder verkend, al zat daar ook wel wat filmmuziek bij, en heb ik nu en dan een soundtrack grijs gedraaid.
* Verkend: De Amanda en de Goya list heb ik allebei met veel plezier tot de helft gekeken, aan Berlijn, Venetië en de Césars niet toegekomen.
* Het aantal ongeziene films dat meer dan 12 lijsten heeft op ICM teruggebracht van 27 tot 15. Geen bul, maar wel een aardig begin.
* Ik mikte op 750 titels van de MovieMeter Top 1000 - 2017, en ben tot 741 gekomen. Kan ik mee leven.
* Vaker naar de bios gaan is gelukt, 63 keer in plaats van 54 in 2017. Cineville pas er net niet uit gehaald, maar geen drama.
* Het streven was om van 61 naar 75 te gaan wat films uit verschillende landen betreft, en dat is vreselijk goed gelukt. De teller staat inmiddels boven de 140 verschillende landen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:53 uur

geplaatst: vandaag om 02:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.