Life of Brian (1979)

Alternatieve titel: Monty Python's Life of Brian

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Terry Jones
met Graham Chapman, Michael Palin en John Cleese

Op de avond dat Jezus Christus geboren wordt, wordt in het stalletje ernaast ook Brian geboren. Op volwassen leeftijd sluit Brian zich aan bij het Volksfront van Judea: een organisatie die zich tegen de Romeinen verzet. Door een speling van het lot wordt Brian echter aangezien voor de messias, en wordt alles wat hij zegt en doet heilig verklaard. Dit tot grote ergernis van Brian, die helemaal geen behoefte heeft om een volk te leiden. Ook de Romeinen zijn niet zo blij met de komst van deze messias.

avatar van Zwolle84
Wat mij betreft hoeft dit niet een heel ding te worden hoor. Ik geef het een 1, een ander een 10, meer niet. Ik vind het gewoon nergens ook maar een heel klein beetje grappig, dan houdt het bij mij nu eenmaal op als het een komedie betreft.

avatar van mjk87
Zwolle84 had waarschijnlijk zijn Latijnse uitgangen ook niet goed.

avatar van Zwolle84
Klopt, Zwolle84 besteedde meer aandacht aan een goede clou.

avatar van Woland
You can lead a horse to water, but you can't make him drink.