• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.380.631 stemmen
Avatar
 
Lars von Trier

Rechten: Siebbi, CC BY 3.0, via Wikimedia Commons.

Lars von Trier

Geboren: 30 april 1956 (69) in Kopenhagen, Denemarken

Bekend van: Melancholia, Dogville en Antichrist

IMDb profiel: Lars von Trier

Wikipedia: Lars von Trier (wikicode: 7635 )

107 reacties

Over Lars von Trier

Lars von Trier, geboren als Lars Trier, is een Deense regisseur en scenarioschrijver, werkzaam vanaf de jaren 80 van de 20e eeuw. Hij stond samen met Thomas Vinterberg aan de basis van de Dogme-95 beweging. Dit was een filmstroming die beperkende regels hanteerde waaraan een film moest voldoen. 'The Idiots' is Von Triers enige gecertificeerde Dogme-film, maar ook in zijn latere werk komen elementen uit het Dogme-manifest terug. Lars von Trier staat bekend om zijn provocatieve stijl, om zijn handheld-camerawerk, maar ook om zijn sociale en existentiële thema's. Hij werkt met zowel Deense als internationale acteurs. Voor zijn films werd hij meervoudig onderscheiden op filmfestivals, onder meer met de Gouden Palm voor 'Dancer in the Dark'. Rondom de promotie van de film 'Melancholia' werd Von Trier verwijderd van het filmfestival van Cannes vanwege een grap over de muzieksmaak van nazi's. De Deense regisseur is mede-oprichter en aandeelhouder van de productiemaatschappij Zentropa Films. Gedurende zijn leven kampte hij met diverse psychische klachten, zoals angsten en depressies.

Bekend van

Volledige filmografie (75)
3,43 (1.661)

Melancholia

2011 • 130 minuten
1.487 reacties
3,65 (1.604)

Dogville

2003 • 178 minuten
729 reacties
3,14 (1.532)

Antichrist

2009 • 108 minuten
1.863 reacties
3,67 (1.031)

Dancer in the Dark

2000 • 135 minuten
393 reacties
3,30 (750)

Nymphomaniac

2013 • 241 minuten
443 reacties
3,32 (714)

Idioterne

1998 • 112 minuten
als Interviewer (stemrol)
172 reacties
3,73 (697)

Breaking the Waves

1996 • 158 minuten
186 reacties
3,34 (668)

The House That Jack Built

2018 • 146 minuten
241 reacties
3,66 (523)

En Kongelig Affære

2012 • 137 minuten
77 reacties
3,43 (460)

Manderlay

2005 • 139 minuten
146 reacties
3,11 (302)

Dear Wendy

2005 • 101 minuten
47 reacties
3,51 (281)

Europa

1991 • 114 minuten
als Jew
67 reacties
3,83 (239)

Riget

1994 • 280 minuten
als zichzelf
70 reacties
3,72 (157)

Riget II

1997
34 reacties
2,83 (154)

Direktøren for Det Hele

2006
48 reacties
3,19 (136)

Het Zuiden

2004 • 87 minuten
221 reacties
3,00 (102)

Forbrydelsens Element

1984
19 reacties
3,16 (87)

De Fem Benspænd

2003
13 reacties
3,87 (82)

The Story of Film: An Odyssey

2011
113 reacties
3,63 (77)

Riget

1994 - 2022 (TV-serie)
7 reacties
2,65 (69)

Epidemic

1987 • 90 minuten
als zichzelf / Dr. Mesmer
18 reacties
2,57 (64)

Chacun Son Cinéma ou Ce Petit Coup au Coeur Quand la Lumière S'éteint et Que le Film Commence

2007
38 reacties
2,88 (38)

Dogville Confessions

2003
13 reacties
3,50 (33)

Medea

1988
4 reacties
3,32 (22)

Kingdom Hospital

2004 - 2004 (TV-serie)
5 reacties
3,07 (7)

Befrielsesbilleder

1982
3 reacties
3,21 (7)

The Name of This Film Is Dogme95

2000
5 reacties
3,58 (6)

Tranceformer - A Portrait of Lars von Trier

1997
1 reactie
3,00 (2)

Orchidégartneren

1977
1 reactie
2,00 (2)

Arteholic

2014
0 reacties
-

De Lutrede

2002
1 reactie

Samengewerkt met

Reacties


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Zelva

Zelva

  • 2188 berichten
  • 2652 stemmen

bij Breaking the Waves (1996):

Stephan schreef:

En hoe zelfingenomen onze Lars is blijkt wel uit zijn zelf bedachte VON. Bah...

Wat een onzin zeg.

Punt een: hij heeft het helemaal niet zelf verzonnen.

Punt twee: als je je naam iets verandert, ben je zelfingenomen? Dus Milos Forman, om maar eens iemand te nemen, is ook een enorm zelfingenomen kwal?


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Wat een onzin zeg.

Punt een: hij heeft het helemaal niet zelf verzonnen.

Wie dan?

Punt twee: als je je naam iets verandert, ben je zelfingenomen? Dus Milos Forman, om maar eens iemand te nemen, is ook een enorm zelfingenomen kwal?

Is toch wel iets anders dan het chique klinkende 'von' ?


avatar van Zelva

Zelva

  • 2188 berichten
  • 2652 stemmen

Wouter schreef:

Wie dan?

Van IMDb:

Added 'von' to his name because his peers at the Danish film academy called him so.

Is toch wel iets anders dan het chique klinkende 'von' ?

Chiquer houdt dus automatisch zelfingenomen in? Wat een onzin, zeker aangezien Trier niet eens de naam van zijn echte vader was, en hij daar niet op een plezante wijze achter kwam. Niet een naam om nou heel erg trots op te zijn dus. Dan vindt ik Milos nog een meer zelfingenomen naamkeuze.

MILOS m

Usage: Czech, Serbian

Pet form of MILOSLAV and other names beginning with the Slavic element mil "favour".

MILOSLAV m

Usage: Russian, Czech

Derived from the Slavic elements mil "favour" and slav "glory".

Ook een reden van het toevoegen van de von, is als hommage aan Erich von Stroheim en Josef von Sternberg. Twee filmmakers, die volgens jullie dus logischerwijs ook enorm zelfingenomen waren.


avatar

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

En waarom toch zouden ze hem zo genoemd hebben...?

Chiquer houdt dus automatisch zelfingenomen in?

Nee, maar bewust kiezen voor 'Von', immers de Duitse component van aristocratische namen, is een teken aan de wand.

Dan vindt ik Milos nog een meer zelfingenomen naamkeuze.

Dat mag je vinden. Ik vind dat persoonlijk een stuk minder opvallend.

Ook een reden van het toevoegen van de von, is als hommage aan Erich von Stroheim en Josef von Sternberg.

Alsof jezelf koppelen aan die grote filmmakers geen zelfingenomenheid impliceert...

Twee filmmakers, die volgens jullie dus logischerwijs ook enorm zelfingenomen waren.

Nee, dat is geen logica, die heetten namelijk zo.

Het past overigens in mijn beeld dat Trier zich, behalve met zijn films, vooral ook in de picture speelt met trivia om zijn eigen persoon heen. Hij lijkt die mythevorming bewust na te streven.

Erg vind ik het niet, overigens, en wakker liggen doe ik er ook niet van. Moet-ie zelf weten.


avatar

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

cornelis schreef:

Nee, dat is geen logica, die heetten namelijk zo...

Nee die heetten niet zo. Dat is juist het punt dat Selva maakt. Erich von Stroheim heette Erich Stroheim en Josef von Sternberg heette Jonas Sternberg.


avatar

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ik sta gecorrigeerd.

Laatste twee alinea's blijven echter.


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Van IMDb:

(quote)

De imdb aanhalen overtuigt mij niet, hoor.

(quote)

Chiquer houdt dus automatisch zelfingenomen in?

Wel als je het er zelf bijverzind.

Wat een onzin, zeker aangezien Trier niet eens de naam van zijn echte vader was, en hij daar niet op een plezante wijze achter kwam.

Dat was pas toen hij allang 'von' ervoor had gezet.


avatar van Zelva

Zelva

  • 2188 berichten
  • 2652 stemmen

cornelis schreef:

En waarom toch zouden ze hem zo genoemd hebben...?

Ik heb geen enkel idee, vertel eens?

Nee, maar bewust kiezen voor 'Von', immers de Duitse component van aristocratische namen, is een teken aan de wand.

Een teken aan de wand misschien, maar meer dan ook niet. Éen zwaluw maakt nog geen zomer. Alleen het toevoegen van von aan zijn naam impliceert niet automatisch dat hij zelfingenomen is.

Alsof jezelf koppelen aan die grote filmmakers geen zelfingenomenheid impliceert...

Ach, ja, wat stom van mij. Een eerbetoon is natuurlijk hét klassieke voorbeeld van zelfingenomenheid

Het past overigens in mijn beeld dat Trier zich, behalve met zijn films, vooral ook in de picture speelt met trivia om zijn eigen persoon heen. Hij lijkt die mythevorming bewust na te streven.

Oh ja? Interessant. Geef eens wat voorbeelden van wetenswaardigheden die hij bewust de wereld in heeft gestuurd om een mythe te worden.

Erg vind ik het niet, overigens, en wakker liggen doe ik er ook niet van. Moet-ie zelf weten.

Jij misschien niet, maar anderen mensen liggen er wel wakker van. Die maken er zelfs een halszaak van, en verafschuwen Lars von Trier om zulke triviale zaken. Om nog maar eens keer te quoten:

En hoe zelfingenomen onze Lars is blijkt wel uit zijn zelf bedachte VON. Bah...

Wouter schreef:

De imdb aanhalen overtuigt mij niet, hoor.

Ik heb gelijk, dus IMDb kan nóóit waar zijn. Heb jij informatie die het tegendeel beweert dan? Dan ben ik de eerste die ervoor zorgt dat dit van IMDb verwijderd wordt.

Wel als je het er zelf bijverzind.

En toen waren we weer terug bij het begin. Dus jij vindt Josef von Sternberg en Erich von Stroheim ook zelfingenomen? Raar.


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

Een teken aan de wand misschien, maar meer dan ook niet. Éen zwaluw maakt nog geen zomer. Alleen het toevoegen van von aan zijn naam impliceert niet automatisch dat hij zelfingenomen is.

Het is dan ook niet de enige zwaluw.

(quote)

Oh ja? Interessant. Geef eens wat voorbeelden van wetenswaardigheden die hij bewust de wereld in heeft gestuurd om een mythe te worden.

Zo'n beetje alles wat hij doet. Het dwepen met zijn fobieen, zichzelf in de trailer van zijn films monteren, zijn aanstellen toen Europa in Cannes niet won, zijn naam groter op de poster dan de titel zelf, zijn gedrag in de documentaire over hem (duidelijkere zelfmystificatie zag ik nimmer)

Erg vind ik het niet, overigens, en wakker liggen doe ik er ook niet van. Moet-ie zelf weten.

J

Wouter schreef:

De imdb aanhalen overtuigt mij niet, hoor.

Ik heb gelijk, dus IMDb kan nóóit waar zijn. Heb jij informatie die het tegendeel beweert dan? Dan ben ik de eerste die ervoor zorgt dat dit van IMDb verwijderd wordt.

Wel als je het er zelf bijverzind.

En toen waren we weer terug bij het begin. Dus jij vindt Josef von Sternberg en Erich von Stroheim ook zelfingenomen? Raar.[/quote]

Als zij die 'von' erbij hebben verzonnen, is dat nogal interessantdoenerig.


avatar

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

Ik heb geen enkel idee, vertel eens?

Waarom zouden je studiegenoten je 'von' noemen....eens even denken....uhm......

Alleen het toevoegen van von aan zijn naam impliceert niet automatisch dat hij zelfingenomen is.

Klopt.

Overigens: ik denk niet dat het vooringenomenheid is, ik denk dat het een kwestie is van dat (die vooringenomenheid) doelbewust suggereren. Is ook niet per se slecht of kwalijk. De man speelt zich in the picture, dat is deel van zijn werk, en dat doet hij onder andere door controverse te scheppen. Ik kan me echter ook voorstellen dat dat bij sommigen irritatie te weeg brengt, zeker bij diegenen die zijn (vooral latere) werk als kleren van de keizer ervaren.

(quote)

Een eerbetoon is natuurlijk hét klassieke voorbeeld van zelfingenomenheid

Jij noemt het een eerbetoon. Ik noem het interessant doen.

(quote)

Oh ja? Interessant. Geef eens wat voorbeelden van wetenswaardigheden die hij bewust de wereld in heeft gestuurd om een mythe te worden.

Voorbeelden te over. Naast wat Wouter hierboven noemde is ook het opstellen en doorbreken van het Dogme manifest er een onderdeel van.

(quote)

Jij misschien niet, maar anderen mensen liggen er wel wakker van. Die maken er zelfs een halszaak van, en verafschuwen Lars von Trier om zulke triviale zaken.

Zoals ik al schreef, ik kan me er iets bij voorstellen. Als je 's mans films niet trekt, en zijn strategie als kunstenaar ervaart als gedrag van een poseur, dan kan zulks irriteren. De oplossing is echter ook vrij simpel....

Dus jij vindt Josef von Sternberg en Erich von Stroheim ook zelfingenomen? Raar.

Het zou nog verschil kunnen maken dat dat mensen uit een hele andere tijd zijn, waarin het toevoegen van 'von' aan je naam een andere waarde had. Geen idee waarom die heren dat gedaan hebben. Het toevoegen van 'von' aan je naam is an sich niet zelfingenomen, het heeft nogal wat met de reden te maken, denk ik.


avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

  • 464 berichten
  • 1193 stemmen

Wat een gekibbel! Jullie doen net of jullie hem kennen.

Persoonlijk ken ik geen enkele regisseur van de films die ik zie van nabij. Hoeft dat trouwens? Men zou over mij waarschijnlijk ook heel wat kunnen vertellen, als ik bekend werd, denk ik. Zo beschaafd en evenwichtig ben ik zelf ook niet hoor. Maar ik mag dan toch nog films maken, hoop ik?


avatar

gotti

  • 14044 berichten
  • 5426 stemmen

Nicole Kidman weer in zee met Von Trier

Nicole Kidman gaat weer samenwerken met

regisseur Lars von Trier.De actrice zal

te zien zijn in het laatste deel van de

trilogie van Von Trier.Eerder speelde

ze al in het eerste deel,Dogville.

Kidman liet verstek gaan in deel twee,

Manderlay,waarin de rol van hoofdpersoon

Grace wordt vertolkt door Bryce Dallas

Howard.In het derde deel zullen zowel

Kidman als Howard in de huid van Grace

kruipen.

"Ik weet nog niet hoe dat precies zal

gaan maar we hebben het erover gehad

en het leek ons een uitdaging allebei

Grace te spelen",aldus Kidman.

bron: NOS Teletekst


avatar van eRCee

eRCee

  • 13384 berichten
  • 1980 stemmen

Tijd voor een wat inhoudelijker gedeelte van dit topic.

Von Trier is een van mijn favoriete regisseurs. Mijn nummer 1-film Dogville zag ik eigenlijk bij toeval, zonder ooit van de man gehoord te hebben of enige achtergrondkennis te bezitten. Sindsdien is mijn waardering alleen maar gegroeid.

Drie belangrijke aspecten aan het oeuvre van Von Trier zijn voor mij de originaliteit, de personages en de stijl:

Origineel is het om een loodzwaar drama te vermengen met een musical (Dancer in the Dark). Origineel is het om interviewfragmenten met de acteurs in de film te monteren (The Idiots). En natuurlijk is het origineel om zonder decors te werken (Dogville, Manderlay).

Qua hoofdpersoon kiest Von Trier opvallend vaak voor een vrouw. Gemeenschappelijk kenmerk is hun goedheid, idealisme en naiviteit. Soms resulteert goedheid juist in het tegendeel, in inktzwart kwaad. Niettemin blijft het goedheid, ongeacht het resultaat. Het personage Grace verschilt daarin van de karakters uit andere films dat ze intelligenter en zelfbewuster is. In Von Triers laatste films krijgt idealisme daardoor wat meer gestalte.

De stijl van Von Trier wordt gedomineerd door het breken met regels. Het filmen uit de hand geeft een geheel eigen sfeer aan zijn werk. Daarnaast wordt het systeem van continuity editing voortdurend met voeten getreden. In tegenstelling tot wat wel wordt gedacht maakt hij daarmee zijn films niet realistischer maar minder realistisch. Elke jump-cut is weer een breuk met de filmwerkelijkheid die de kijker laat zien dat hij naar een medium zit te kijken, dat het niet echt is. Von Trier gebruikt film dus niet als een droommachine zoals men dat in Hollywood vaak doet.

Kortom: voor mij is Von Trier een regisseur die ver uitsteekt boven de grauwe massa en die ook nog eens wat te zeggen heeft met zijn films, zowel naar stijl als naar inhoud.

Nou vooruit, tijd voor een lijstje dan:

1. Dogville, 5*

2. Manderlay, 4,5*

3. Dancer in the Dark, 4*

4. Breaking the Waves, 4*

5. The Idiots, 3,5*


avatar

gotti

  • 14044 berichten
  • 5426 stemmen

1. Dogville 4*

2. Breaking the Waves 3,5*

3. Dancer in the Dark 3*

4. Riget 3*

5. Idioterne 3*

De Europa-trilogie heb ik hier op dvd liggen, maar ben daar nog niet aan toe gekomen...


avatar

Koen janssen

  • 60 berichten
  • 1205 stemmen

1. Idioterne 5* (en nummer 10 in top 10)

2. Europa 4* (met potentie naar 4.5*)

3. Dogville 4*

Dit is vooralsnog alles wat ik van hem gezien heb. Vooralsnog is geen film van hem bij mij tegengevallen, ondanks dat von Trier misschien een klootzak is.


avatar van eRCee

eRCee

  • 13384 berichten
  • 1980 stemmen

Koen janssen schreef:

(...) ondanks dat von Trier misschien een klootzak is.

Welnee. Zie bijvoorbeeld de docu Dogville Confessions. Best een leuke man.

Overigens vind ik het echt te dom als men dit soort overwegingen laat meespelen bij een filmbeoordeling. Het blijkt helaas maar al te vaak te gebeuren.


avatar

Koen janssen

  • 60 berichten
  • 1205 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Welnee. Zie bijvoorbeeld de docu Dogville Confessions. Best een leuke man.

Overigens vind ik het echt te dom als men dit soort overwegingen laat meespelen bij een filmbeoordeling. Het blijkt helaas maar al te vaak te gebeuren.

Ik neem aan dat je opmerking over Dogville confessions sarcastisch was

Als je veel filmbeoordelingen van films van von Trier hier op moviemeter leest, dan lijkt het er inderdaad vaak op alsof iemands mening over von Trier invloed heeft in de beoordeling.


avatar van eRCee

eRCee

  • 13384 berichten
  • 1980 stemmen

Koen janssen schreef:

Ik neem aan dat je opmerking over Dogville confessions sarcastisch was

Nee hoor. Ik vond hem echt leuk overkomen, bijvoorbeeld dat stukje in de auto dat hij mensen gaat nadoen die lopen te zeiken over het woordje 'Von' in zijn naam. Hij is gedreven in die docu, dat zeker. Maar hij laat ook humor zien en gedraagt zich soms als een verlegen jongetje: "I'm a little scared of actors".

Prachtig vond ik daarnaast een persconferentie waarop hij met tranen in zijn ogen vraagt aan Kidman of ze in zijn volgende film wil meespelen. Dat vind ik op z'n zachtst gezegd niet echt getuigen van arrogantie.

Op deze manier gaat het weer niet over zijn films trouwens. En die zijn het toch echt wel waard.


avatar van Freud

Freud

  • 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Interessant is ook het interview dat als bonus bij de Kingdom-box zit en waarin hij vrij open vertelt over de paniekstoornissen waar hij aan lijdt en hoe die zijn leven hebben beïnvloed. En waarin hij vertelt dat zijn nieuwste film een musical gaat worden, iets waar de interviewer eerst geen snars van gelooft .

Lastig regisseur om te beoordelen trouwens, omdat zijn werk zo verscheiden is, en omdat hij zich bij elke nieuwe fase resoluut van zijn vroeger werk afkeert. Ik heb The Element of Crime gezien, vond ik erg goed, origineel gefilmd en met een boeiend en fascinerend scenario, Idioterne is interessant maar niet geweldig, Breaking the waves en Dancer in the dark zijn te sentimenteel maar knap gemaakt. Dogville is een meesterwerk, en The Kingdom is raar, heel raar, maar wel erg grappig en onderhoudend. Veel variatie dus in ieder geval .

Dogville 5.0*

Riget 4.5*

The Element of Crime 4.0*

Idioterne 3.5*

Dancer in the dark 3.5*

Breaking the waves 3.0*


avatar van JJ_D

JJ_D

  • 3811 berichten
  • 1341 stemmen

Uittreksel uit De Standaard, 11 december:

Eerst was er Dogma, filmen met alleen daglicht en zonder decors. Dan Automavision, filmen zonder cameraman. Het waren allebei ideeën van de Deense regisseur Lars von Trier die opgang hebben gemaakt. Nu komt Von Trier alweer met iets nieuws: Lookey.

Je kunt het misschien het best omschrijven als een denkspel in een film. In Von Triers laatste film, de komedie Directeur voor alles (Direktøren for det hele), zitten vijf à zeven dingen die niet lijken te kloppen. Dat is niet zo vreemd in een film van Von Trier, die er dit keer zelfs een spelletje van gemaakt heeft. ,,Voor de onoplettende toeschouwer zijn het misschien kleine foutjes. Maar wie goed kijkt, ziet dat het een raadseltje is. Je kunt alle Lookeys vinden als je het juiste systeem gebruikt.''

Von Trier biedt de eerste persoon in Denemarken die de code kraakt - voor de film is in ons land nog geen verschijningsdatum vastgelegd - 30.000 Deense kroon (4.000 euro) en een bijrol in zijn volgende film. De regisseur wil zijn collega's zover krijgen het systeem ook in hun films toe te passen. Volgens hem is het een nieuwe manier om aan te knopen bij een passief publiek.

Het voordeel voor Von Trier en zijn distributeurs is uiteraard dat sommige kijkers de film meer dan eens zullen willen bekijken. Een mogelijk nadeel is dan weer dat sommige kijkers afgeleid zullen zijn door hun zoektocht naar sleutels.

...

(volledig artikel: Lars von Trier heeft iets n...)


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74136 berichten
  • 5907 stemmen

Valt in België 1 april op een andere dag?


avatar van Mug

Mug

  • 13981 berichten
  • 5969 stemmen

In Nederland valt 1 april helaas ook op een andere dag

Ik zit ook niet te wachten op Lookeys, het lijkt me eerder geschikt voor een extra op een dvd of zo. Flauw experiment deze keer als je het mij vraagt...


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

Zoiets deed 'The Last Action Hero' ook al.


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

Mug schreef:

In Nederland valt 1 april helaas ook op een andere dag

Ik zit ook niet te wachten op Lookeys, het lijkt me eerder geschikt voor een extra op een dvd of zo. Flauw experiment deze keer als je het mij vraagt...

Wellicht een truc van Von Trier om de vele goofs in de film goed te praten....


avatar

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

En een marketingtool om die film bekend te krijgen...


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

Is Lars goed in.


avatar van JJ_D

JJ_D

  • 3811 berichten
  • 1341 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Zoiets deed 'The Last Action Hero' ook al.

Als deel van het verhaal of niet?


avatar

Wouter

  • 18702 berichten
  • 3061 stemmen

Ik meen me eveneens een wedstrijd te herinneren. In ieder geval waren het bewuste errors.


avatar van Goodfella_90

Goodfella_90

  • 10389 berichten
  • 2335 stemmen

Interview met Von Trier over zijn nieuwe film in de vara gids (5-11 mei).


avatar

ericck

  • 62 berichten
  • 195 stemmen

In Film > Algemeen > Lars von Trier is zwaar depressief:

De Deense filmregisseur Lars von Trier lijdt onder een zware depressie en is al maanden niet in staat om te werken.

In een interview met de Deense krant Politiken zegt Von Trier zaterdag dat hij ook niet weet of hij ooit weer een film gaat maken.

De regisseur is afgelopen december vrijwillig opgenomen in een kliniek in Kopenhagen, maar veel effect heeft dit vooralsnog niet gehad. ,,Normaal liep ik altijd met zeker drie projecten in mijn hoofd, maar nu is mijn geest volkomen leeg'', aldus Von Trier. ,,Ik voel mij als een blanco stuk papier.'' Zijn artsen zouden hebben gezegd dat het wel enkele jaren kan duren om van een dergelijke zware depressie te herstllen.

De regisseur werkte voor zijn ziekte aan de film Antichrist die later dit jaar in productie zou gaan. Maar vooralsnog ziet Von Trier, bekend door veelbekroonde films zoals Dogville, Dancer in the Dark en Breaking the Waves, het nog niet gebeuren dat hij verder werkt.

Von Trier stond aan de wieg van de filmstroming Dogma, die filmmakers onder meer gebiedt om uitsluitend op locatie te filmen, camera's in de hand te houden en alleen natuurlijk licht en geluid te gebruiken.

(Bron: Dag.nl)

Jammer, ik waardeer zijn films altijd zeer!