The House That Jack Built (2018)

Denemarken / Frankrijk / Duitsland / Zweden
Drama / Thriller

geregisseerd door Lars von Trier
met Matt Dillon, Bruno Ganz en Ed Speleers

Verenigde Staten, de jaren 70. De film volgt de uiterst intelligente Jack over een periode van 12 jaar en volgt de moorden die de ontwikkeling van Jack als een seriemoordenaar definiëren. Jack ziet elke moord als een kunstwerk op zich. Als de onvermijdelijke politie steeds dichterbij komt, neemt hij meer en meer risico in een poging zijn ultieme kunstwerk te creëren. Tegelijkertijd beleven we Jack zijn persoonlijke toestand, problemen en gedachten middels een terugkerend gesprek met de onbekende Verge.

• Vanaf 10 januari in de bioscoop

avatar van Basto

avatar van $pecial
Zojuist gezien in Eindhoven. Ik moet het even laten bezinken de eerste keer dat ik 't echt niet weet wat ik er exact van vind.

En dat is een compliment.

avatar van de grunt
Basto schreef:
Is de Cannes versie dan anders dan wat we hier in de bios hadden?

Het zou mij verbazen als ik niet de controversiële Cannes versie heb gezien. Bij die abjecte scène liepen uit mijn zaal ook mensen weg.

Hier wordt meer uitgelegd.

avatar van Basto
de grunt schreef:

Hier wordt meer uitgelegd.

Link werkt niet. Maar dat gaat over de US release. Zal mij niks verbazen als wij hier gewoon de uncut versie hadden.

Ik heb nog wat verder gegoogled, maar in Nederland hadden we gewoon de uncut versie draaien. In Cannes lopen ze ook heel snel weg.