The House That Jack Built (2018)

Denemarken / Frankrijk / Duitsland / Zweden
Drama / Thriller

geregisseerd door Lars von Trier
met Matt Dillon, Bruno Ganz en Ed Speleers

Verenigde Staten, de jaren 70. De film volgt de uiterst intelligente Jack over een periode van 12 jaar en volgt de moorden die de ontwikkeling van Jack als een seriemoordenaar definiëren. Jack ziet elke moord als een kunstwerk op zich. Als de onvermijdelijke politie steeds dichterbij komt, neemt hij meer en meer risico in een poging zijn ultieme kunstwerk te creëren. Tegelijkertijd beleven we Jack zijn persoonlijke toestand, problemen en gedachten middels een terugkerend gesprek met de onbekende Verge.

• vanaf woensdag 15 mei te koop op dvd en blu-ray

Bij Lars von Trier:

Lars von Trier’s ‘The House That Jack Built’ Will Be an Ambitious, Decade-Spanning Serial Killer Drama - thefilmstage.com

“It’s a film about Jack, a serial killer. We follow him over 10 years and we experience the way he gets into the killings. We follow his murders where he’s taking more and more chances because he wants to make the perfect piece of art… the ending will be fatal.”

Release helaas pas in 2018...

avatar van tbouwh
In Film > Nieuws > The House that Jack Built:

Zag nog geen topic staan voor de nieuwe von Trier.

Lars von Trier ‘House That Jack Built” Press Conference | IndieWire

De uitspraak 'belooft veel goeds' voelde nog nooit zo dubbel.

avatar van fappie
Lars

avatar van Donkerwoud
Het uitgangspunt klinkt al intrigerend: Boyhood meets Seven ofzo

avatar van sandokan-veld
Doet vanwege concept en titel ook wel een beetje denken aan From Hell (de comic, niet de waardeloze verfilming daarvan).

avatar van chevy93
Klinkt als wederom een unieke film door Trier die ongetwijfeld de nodige voor- en tegenstanders gaat opleveren. Riley Keough is ook niet verkeerd.

avatar van TornadoEF5
Het plot ziet er interessant uit, maar we weten toch wel al bij voorbaat dat het niets wordt met deze regisseur.

avatar van tbouwh
Dat is wel heel voorbarig Tornado, al kan ik me wel heugen dat jij inderdaad niets op had met von Trier. Een nieuwe von Trier is voor mij juist een teken dat het beide kanten op kan en de uitkomst ongewis is.

avatar van tattoobob
Nou dat zal wel weer een wazige boel worden

avatar van Nicholas
Shit, volgend jaar pas? Tegenvallertje.

avatar van xgogax
Ben hier wel heeeeel erg benieuwd naar !

avatar van Nicholas
Te zien op het filmfestival van Cannes. Ben benieuwd.

Aangekocht door September Film. Release in 2019.

Trailer geplaatst!

Release datum 29 november 2018 .

avatar van TornadoEF5
Controversiële film dus, wat had je ook gedacht?

Cannes: Lars Von Trier's "Disgusting," "Torturous" Film Sparks Walkouts | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

-"I’ve never seen anything like this at a film festival. More than 100 people have walked out of Lars von Trier’s ‘The House That Jack Built,’ which depicts the mutilation of women and children. “It’s disgusting,” one woman said on her way out."

-"Just left Lars Von Trier's The House that Jack Built. Gross. Pretentious. Vomitive. Torturous. Pathetic"

-"Walked out on Lars von Trier . Vile movie. Should not have been made. Actors culpable"

-"I've just walked out of Lars Von Trier premiere at Cannes 2018 because seeing children being shot and killed is not art or entertainment."

What's new?

Daar wil ik graag de eerste RT recensie aan toevoegen:

'A "Human Centipede" ass-to-mouth concertina of gruesome misogyny and utter tedium.
May 14, 2018 | Rating: F '

Ik denk dat de film ongeveer op het niveau van Nymphomaniac zal zitten. Iets krachtigs als Breaking the Waves, Melancholia of misschien Antichrist gaan we niet meer uit hem krijgen volgens mij.

avatar van Rvdz
Volgens David Ehrlich valt het allemaal wel mee.

"it goes without saying that initial reports of extreme ultra-violence were *wildly* overstated. It’s sadistic and nihilistic for sure for sure, but hardly more extreme than an average episode of Hannibal."

Trailer ziet er uit als een versie van American Psycho die zichzelf veel te serieus neemt, maar ik ben benieuwd.

avatar van Donkerwoud
Ik word veel vrolijker van die trailer dan waarschijnlijk zou moeten. Sowieso altijd fijn om de kinnebak van Matt Dillon vol op het scherm te zien, zeker in een cheesy rol.

avatar van bjerik76
wel een echte Von Trier speelduur ... 155 min

ik schat in dat de filmkeuring ( die nu nog niet vermeld is,) zeker weten vanaf 16 jr is

avatar van rokkenjager
Haha wat een vent. Ook echt Bruno Ganz gaan casten.

avatar van Left4Dead
Matt Dillon, dat meen je toch niet!

avatar van Gish
Veel geschokte reacties op Cannes en veel weglopers.
Ja, luister eens, dan moet je maar een sterke maag hebben.
Het is geen Woody Allen natuurlijk.
Ben zelf erg benieuwd, je weet het nooit met die von Trier, een eigenzinnig mannetje, dat wel.

avatar van jarno1975
Gish schreef:
Veel geschokte reacties op Cannes en veel weglopers.

De zittenblijvers gaven een 6 minuten durende staande ovatie na afloop. Meningen zijn dus sterk verdeeld.

avatar van de grunt
Dit soort films kun je mij 's nachts voor wakker maken

avatar van de grunt
Op de klanken van Bowie wat een architect