Arteholic (2014)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Hermann Vaske
met Udo Kier, Lars von Trier en Rosemarie Trockel

Film- en kunstlegende Udo Kier is 'arteholic'. Hij leeft en ademt kunst, hij is een kunstverslaafde, een levend kunstwerk. Kier bezoekt de legendarische tempels van de moderniteit: het Städel Museum in Frankfurt, het Ludwig Museum in Keulen, het Kunstmuseum in Bonn, het Hamburger Bahnhof in Berlijn, het Louisiana Museum in Kopenhagen en het Centre Pompidou in Parijs. Op zijn tocht ontmoet hij veel oude bekende vrienden en kennissen en samen met hen begint hij aan een reis door de wereld van de kunst en vertellen zij verhalen die tot nu toe niemand heeft gehoord.