• 12.686 nieuwsartikelen
  • 167.990 films
  • 10.906 series
  • 31.287 seizoenen
  • 626.429 acteurs
  • 195.683 gebruikers
  • 9.160.727 stemmen

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)

zoeken in:

Boenga

• 2530 berichten
  • 1472 stemmen

Heel lang geleden, herinner me niet veel meer van het verhaal, maar ik dacht ook Miles from Home.

^ah idd Warrior, hoe kan ik due vergeten?! Staat zelfs in mijn persoonlijke top 10 beste films.

Filmkriebel

• 9375 berichten
  • 4334 stemmen

Boenga schreef:

Heel lang geleden, herinner me niet veel meer van het verhaal, maar ik dacht ook Miles from Home.

Top Boenga. Ook op de lijst

schram101

• 16566 berichten
  • 2147 stemmen

Filmkriebel schreef:

Hallo kan iemand mij een paar (liefst goede) films tippen waarin broers vijanden zijn of worden van elkaar? Alvast dank voor de moeite.

Pride and Glory (Film, 2008)

Q Jones

• 3476 berichten
  • 2793 stemmen

Ik ben eigenlijk op zoek naar fil.s met canibalen denk aan cannibal holocast of fererox, maar ook green inferno. Wie heeft tips

MisterPink

• 1006 berichten
  • 5870 stemmen

Q Jones schreef:

Wie heeft tips

Mangiati Vivi!

Mondo Cannibale

La Montagna del Dio Cannibale

Emanuelle gli Ultimi Cannibali

Point of View

• 160 berichten
  • 888 stemmen

Onlangs zag ik Come cani arrabbiati / Like Rabid Dogs (1976), een prima 'poliziotteschi' van regisseur Mario Imperioli (onderdeel van de eveneens prima Arrow br-set 'Years of Lead') Nu heb ik een vraag die misschien niet helemaal thuishoort in dit forum (want ik weet immers de titel al, en ik zoek niet iets soortgelijks). Maar toch: weet iemand welke sportjacks de drie criminelen dragen? Het lijkt een logo van een Amerikaans sportevenement of bedrijf (gezien kleuren en stilering, en het woord 'American' is wel leesbaar), maar nergens komt de naam duidelijk genoeg in beeld om te kunnen lezen. Zou bijna denken dat Imperioli dit opzettelijk gedaan heeft: misschien kreeg hij geen toestemming voor het gebruik ervan, of misschien jaagt hij nieuwsgierige filmkijkers zoals ik graag in de gordijnen. Hoe dan ook: ik weet ZEKER dat ik dit logo eerder heb gezien, maar heb geen idee meer waar. Als iemand het antwoord weet, of dit dichterbij kan brengen, dan scheelt dat weer nachtrust....gek word ik ervan Alvast bedankt!

https://homepopcorn.fr/wp-content/uploads/2018/11/vlcsnap-2018-11-26-13h14m41s656-768x322.png

Q Jones

• 3476 berichten
  • 2793 stemmen

Wow dit forum is wel een beetje dood zeg, terwijl er wel altijd leuke tips voorbij kwamen. Ik zoek eigenlijk soortgelijke series zoals true detective. Eigenlijk alle seizoenen behalve de 2de vond ik super. Een soortgelijke film mag ook hoor. Ik hoop dat er zo weer wat leven komt in dit fantastische forum, en dat mensen goede tips hebben.

kappeuter (crew films)

• 74069 berichten
  • 5900 stemmen

Q Jones schreef:

Wow dit forum is wel een beetje dood zeg, terwijl er wel altijd leuke tips voorbij kwamen.

Zodra er een nieuw verzoek binnenkomt, komen er wel tips. Leuk dat je een nieuwe oproep hebt geplaatst.

Ik zoek eigenlijk soortgelijke series zoals true detective. Eigenlijk alle seizoenen behalve de 2de vond ik super. Een soortgelijke film mag ook hoor. Ik hoop dat er zo weer wat leven komt in dit fantastische forum, en dat mensen goede tips hebben.

Moeilijke, ik ken eigenlijk geen series zoals True Detective.

Dit vond ik:

14 Shows Like True Detective to Watch If You Like True Detective - TV Guide - tvguide.com

Filmtips:

The Highwaymen (Film, 2019)

Lost Girls (Film, 2020)

atropine

• 202 berichten
  • 154 stemmen

Filmkriebel schreef:

Hallo kan iemand mij een paar (liefst goede) films tippen waarin broers vijanden zijn of worden van elkaar? Alvast dank voor de moeite.

East of Eden

Creative-lady

• 742 berichten
  • 625 stemmen

In Film > Cast en crew > Films met een gezin, jongens?:

Ik heb even een vraag: Ik heb veel streamingdiensten, maar wat mij de laatste tijd opvalt is een film met een gezin, met kinderen jonger dan 12 jaar dat het alleen een gezin met ZOONS zijn.

Worden er geen films meer gemaakt met een gezin met DOCHTERS jonger dan 12 jaar?

Bv. Nu kijk ik naar een film: love's unending legacy. EN??? Het is weer een moeder met een zoon. Ze neemt een weesmeisje in huis, MAAR??? Het weesmeisje is al een tiener. (14 jaar)

Worden er geen films meer gemaakt met een gezin met dochters als kind, jonger dan 12 jaar?

Rotterdam@1

• 752 berichten
  • 347 stemmen

Creative-lady schreef:

Ik heb even een vraag: Ik heb veel streamingdiensten, maar wat mij de laatste tijd opvalt is een film met een gezin, met kinderen jonger dan 12 jaar dat het alleen een gezin met ZOONS zijn.

Worden er geen films meer gemaakt met een gezin met DOCHTERS jonger dan 12 jaar?

Bv. Nu kijk ik naar een film: love's unending legacy. EN??? Het is weer een moeder met een zoon. Ze neemt een weesmeisje in huis, MAAR??? Het weesmeisje is al een tiener. (14 jaar)

Worden er geen films meer gemaakt met een gezin met dochters als kind, jonger dan 12 jaar?

"The magic of belle isle" met Morgan Freeman: alleenstaande moeder met dochter 9 jaar neemt de nieuwe buurman in de arm, om het meisje meer te leren over verbeeldingskracht. Nog niet gezien zelf, maar lijkt sfeervol.

Ben hier al een top 10 en top 25 tegen gekomen met de juiste zoekwoorden, op internet nog veel meer!

Creative-lady

• 742 berichten
  • 625 stemmen

Rotterdam@1 schreef:

(quote)

"The magic of belle isle" met Morgan Freeman: alleenstaande moeder met dochter 9 jaar neemt de nieuwe buurman in de arm, om het meisje meer te leren over verbeeldingskracht. Nog niet gezien zelf, maar lijkt sfeervol.

Ben hier al een top 10 en top 25 tegen gekomen met de juiste zoekwoorden, op internet nog veel meer!

Bedankt voor je bericht, maar ik heb het over nu de tijd van in 2022-2024 tot later,... Sinds 2022 geen films meer met kinderen die meisjes zijn?

Graaf Machine

• 9100 berichten
  • 1181 stemmen

Creative-lady schreef:

(quote)

Bedankt voor je bericht, maar ik heb het over nu de tijd van in 2022-2024 tot later,... Sinds 2022 geen films meer met kinderen die meisjes zijn?

Les Enfants des Autres (Film, 2022)

Tótem (Film, 2023)

Kiddo (Film, 2023)

Dalva (Film, 2022)

Alma Viva (Film, 2022)

An Cailín Ciúin (Film, 2022)Alcarràs (Film, 2022)

Knor (Film, 2022)

Speak No Evil (Film, 2022)

JetLegs

• 14 berichten
  • 16 stemmen

Bij Film > Genres en landen > Documentaire over Native Ammericans / Indianen:

Goedenavond,

Ik ben opzoek naar een documentaire over Native Americans / Indianen. En hierbij zou ik ook graag in de documentaire willen zien over de volkerenmoord / genocide die de Engelsen o.a. hebben gepleegd en dat de Indianen zowat zijn uitgeroeid.

Ik heb al wat opgezocht maar kon geen documentaire op demand vinden, of via moviemeter. Of in ieder geval niet met Engelse (het liefst Nederlandse) ondertiteling.

Het mag ook een film zijn of miniserie.

Hebben jullie tips welke documentaire ik over dit onderwerp kan bekijken?

Rancid

• 587 berichten
  • 805 stemmen

Hallo, ik zoek films met een gezellig, typisch (modern) Amerikaans Halloween-sfeertje, zonder dat de film zelf per se horror moet zijn. Een gezinskomedie is ook ok. Een voorbeeld is Hubie Halloween, maar het niveau mag wel wat hoger haha. Een beetje zoals kerstcinema dus, maar dan over Halloween. Iemand tips over zulke films, vol herfstkleuren, pompoenen, Amerikaanse (buiten)wijken, spinnenrag, kaarsen etc? Wednesday en alles van Tim Burton ken ik al Bedankt!

Mescaline

• 7024 berichten
  • 2876 stemmen

Ik ken er al een hele hoop, maar misschien weten jullie nog meer: Ouderwetse kerstfilms(als thema) van de jaren 30,40,50,60,70,80. Komt u maar door! Waarschijnlijk ken ik de meeste van de jaren 80 al wel.

Baggerman

• 10720 berichten
  • 8088 stemmen

De beste is natuurlijk Miracle on 34th Street (1947).

Serpicos

• 1097 berichten
  • 3729 stemmen

The Bishop's Wife

Dk2008

• 10636 berichten
  • 770 stemmen

Mescaline schreef:

Ik ken er al een hele hoop, maar misschien weten jullie nog meer: Ouderwetse kerstfilms(als thema) van de jaren 30,40,50,60,70,80. Komt u maar door! Waarschijnlijk ken ik de meeste van de jaren 80 al wel.

Een oudje die je zou kunnen proberen Holiday Inn (Film, 1942) , ik zie namelijk bij je stemmen road to films en White Christmas die scoren redelijk/goed dit een zelfde soort film.

Mescaline

• 7024 berichten
  • 2876 stemmen

Holiday Inn stond nog op mijn lijstje ja, pak ik misschien vandaag nog wel mee. De rest ken ik natuurlijk wel.❤️

kappeuter (crew films)

• 74069 berichten
  • 5900 stemmen

Scrooge (Film, 1951) nu te zien op Prime Video.

Dk2008

• 10636 berichten
  • 770 stemmen

Die heeft hij ook al gezien. (Maar laat maar staan als tip voor iemand anders)

atropine

• 202 berichten
  • 154 stemmen

Ik zoek titels van films waarin het hoofdpersonage een tragische antiheld is waarmee het minder goed afloopt.

Boenga

• 2530 berichten
  • 1472 stemmen

atropine schreef:

Ik zoek titels van films waarin het hoofdpersonage een tragische antiheld is waarmee het minder goed afloopt.

Anders dan anders, om het nog voorzichtig uit te drukken, maar het hoofdpersonage is in elk geval een tragische antiheld (zelfs meer dan één), en het loopt minder goed af:

Monty Python and the Holy Grail.

ZAP!

• 5246 berichten
  • 3585 stemmen

atropine schreef:

Made in Britain (Film, 1982) - MovieMeter.nl... behoorlijk minder goed.

O, en Jesus (Film, 1979) - MovieMeter.nl. (al lopen de meningen uiteen)

TerryA

• 446 berichten
  • 2252 stemmen

atropine schreef:

misschien handig om een voorbeeld te geven van wat je tot nu toe al heb gezien of goed gevonden?

De meest obvious is natuurlijk Michael Corleone in The Godfather trilogy, maar er zijn zo veel 'waarmee het minder goed afloopt' voor de/een van de hoofdpersonages die de rol van tragische antiheld hebben;

Butch Cassidy and The Sundance Kid
Bonnie & Clyde
Norman Bates in Psycho
Quint in Jaws
Carrie in Carrie
Travis in Taxi Driver

en dat zijn alleen de jaren 70!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.