- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Rotterdam@1
-
- 877 berichten
- 423 stemmen
De film "Kikkerdril" zie ik als leerkracht soms met de kinderen van rond de tien, elf jaar. Hier op MM te lezen.
Een prachtige tocht van een jongen van zes jaar, op zoek naar kikkerdril voor een goed doel, zijn broer Jannus van twaalf.
Het aanbod van de films waar je om vraagt is overweldigend, maar persoonlijk hou ik voor kinderen van mooi en ontspannend, zeker voor een gezellig slaapfeestje. Deze film is mooi en innemend en past heel goed bij de sfeer v. kinderen.
Smaken verschillen!
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Mijn zoon gaat een slaapfeestje houden en wil een spannende film kijken.
Hebben jullie aanraders voor "thrillers" die niet te bloederig zijn, die wel spannend zijn maar niet zo eng dat zijn vrienden en vriendinnen niet meer kunnen slapen en ik ruzie krijg met hun ouders
Super 8 van J.J. Abrams! En misschien A Monster Calls, maar ik kan me voorstellen dat die erg serieus is. Wel prachtig.
Zelf heb ik op die leeftijd genoten van een film als I Know What You Did Last Summer, maar ik kan me voor dat niet iedere ouder daar blij mee is. Leuke vraag!
teigertje
-
- 2945 berichten
- 2075 stemmen
Op Netflix
Ghostbusters frozen Empire.
Vrij nieuwe film.
Heel leuk en een beetje griezelig op een leuke manier.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De film "Kikkerdril" zie ik als leerkracht soms met de kinderen van rond de tien, elf jaar. Hier op MM te lezen.
Een prachtige tocht van een jongen van zes jaar, op zoek naar kikkerdril voor een goed doel, zijn broer Jannus van twaalf.
Het aanbod van de films waar je om vraagt is overweldigend, maar persoonlijk hou ik voor kinderen van mooi en ontspannend, zeker voor een gezellig slaapfeestje. Deze film is mooi en innemend en past heel goed bij de sfeer v. kinderen.
Smaken verschillen!
Lijkt me dan toch eerder voor een zesjarige dan een elfjarige?
Jumanji en Jurassic Park zijn zo'n beetje de films die ik in die periode bekeek. Welk kind is er nu niet dol van dino's?
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Hebben jullie aanraders voor "thrillers" die niet te bloederig zijn, die wel spannend zijn maar niet zo eng dat zijn vrienden en vriendinnen niet meer kunnen slapen en ik ruzie krijg met hun ouders
(Wel wat oudere films)
Wat recentere
The Mitchells vs. the Machines
Les Aventures Extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec
The Young and Prodigious T.S. Spivet
Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
In Film > Genres en landen > Spannende film voor kinderen (11/12jaar):
Disturbia
Boenga
-
- 2628 berichten
- 1532 stemmen
Hebben jullie aanraders voor "thrillers" die niet te bloederig zijn, die wel spannend zijn...
Duel, niet direct een kinderfilm, wel spannend en geen bloed, weinig ondertitels te lezen.
M'n 10-jarige stiefdochter was er ooit helemaal in mee.
davey400
-
- 216 berichten
- 178 stemmen
In Film > Overige films > "They Call Him OG" en 'dit soort films' in het algemeen:
Ik zag deze voorbij komen: They Call Him OG (Film, 2025)
Goede titel. En in 'verre landen' zie ik deze categorie films langskomen en kan ze niet volgen, maar lach ik me altijd rot om de stijl en neem het nooit zo serieus.
Toch is de Indiase flimindustrie enorm.
(En 3,5 is veelbelovend, maar van één stemmer is nog wel heel weinig.)
Hoe kijkbaar is zoiets als dit werkelijk voor iemand die niet in deze scenezit?
Moet ik het gewoon maar eens proberen, of is er een andere film die dan beter is om mee te starten?