*Batteries Not Included (1987)

Alternatieve titel: *Batterijen Niet Inbegrepen

2,84

Familie / Fantasy

geregisseerd door Matthew Robbins
met Hume Cronyn, Jessica Tandy en Elizabeth Peña

Een groep huurders wordt gedwongen uit hun appartementencomplex te verhuizen, zodat het complex kan worden gesloopt. De projectontwikkelaar huurt een knokploeg in om de huurders te verjagen. Gelukkig komt er net een groepje mechanische aliens uit de ruimte op bezoek. Zij sluiten vriendschap met de bewoners en helpen hen bij de strijd tegen de projectontwikkelaar met zijn knokploeg.

41 BERICHTEN 7 MENINGEN
avatar van Film Fan
geplaatst: 18 januari 2011, 00:45 uur [permalink]
Erg leuke film. Ondanks dat hij al 34 jaar oud is zag het er, zeker voor die tijd, goed uit. De hand van Zemeckis was duidelijk te zien. Goed belichte heldere sfeervolle beelden. Er zat zelfs nog wat (dementie) drama in. Tandy liet zien dat zij net als Cronyn vakmensen zijn. Zij staken met kop en schouder boven de rest uit. Het verhaal was niet al te sterk maar grappig om naar te kijken. Het is ten slotte een familie film en die gaan nooit zo diep.

puckb96
geplaatst: 19 februari 2011, 08:49 uur [permalink]
Gewoon een leuke film voor de kids (en ik ben 14 hoor en ik vond em leuk!) Het verhaal is gewoon geinig, en de aliens waren eigenlijk best wel schattig. Tis nie veel, maar gewoon een keer kijken is leuk.

avatar van Nicolage Rico
geplaatst: 20 februari 2011, 00:43 uur [permalink]
Geinig filmpje, dat helaas een half uur te lang duurt. Zo nu en dan was de typische Spielberg-sfeer voelbaar.

Het acteerwerk van de oudjes was aandoenlijk. De rest was ook best oké, op de te kinderlijke bad-guy(s) na.

De film heeft moeite om de complete duur te boeien, kabbelt soms wat voort en eigenlijk is geen enkel gegeven écht goed uitgewerkt.

Leuk voor een keer, al is het alleen om naar die mooie '80's terug te gaan. 🙂

avatar van Nicolage Rico
geplaatst: 20 februari 2011, 00:44 uur [permalink]
Film Fan schreef:
Ondanks dat hij al 34 jaar oud is zag het er, zeker voor die tijd, goed uit.

Rekenen is zeker niet je sterkste vak? 😉

avatar van Vitruvian
geplaatst: 22 mei 2012, 23:11 uur [permalink]
Mooie film. Lekker oldskool 🙂

avatar van Moviestar1979
geplaatst: 11 februari 2013, 15:47 uur [permalink]
Deze familiefilm gaat over een groep huurders die gedwongen hun appartement moeten verlaten.
Lacey (Michael Greene) heeft hiervoor zelfs een knokploeg ingehuurd om de klus te klaren.
Hoewel een aantal personen hun koffers hebben ingepakt, weigert Frank Riley (Hume Cronyn) zich gewonnen te geven.
Samen met zijn demente vrouw Faye Riley (Jessica Tandy) en 3 andere huurders probeert hij het appartementencomplex te redden van de ondergang.
Ze staan er echter niet alleen voor.
2 Mechanische aliens helpen de huurders in hun strijd voor gerechtigheid.

Standaard familiefilm die een aantal leuke fragmenten bevat.
Richting het einde wordt het uiteraard voorspelbaar.
Toch blijft het een redelijke film om eens een keertje gezien te hebben.

2,5 *

avatar van Betamax
geplaatst: 5 september 2013, 12:31 uur [permalink]
Leuk verhaal, mooie effecten.
Een echte "feel good movie"

avatar van Velazques
geplaatst: 1 januari 2014, 13:35 uur [permalink]
Heerlijk niemandalletje, 3,5 punten

geplaatst: 13 april 2015, 15:37 uur [permalink]
Eigenlijk was het verhaal vrij saai van deze eigenaardige mierzoete (naastenliefde, vertrouwen, verbondenheid, solidariteit), sentimentele, sprookjes- en kitsch-achtige sciencefiction familiefilm, die aan het goede van de mens appelleerde en waarin aliens ons niet wilden vernietigen maar in vrede kwamen. Maar de film had zo z'n leuke momenten en de cast speelde best goed (met name Hume Cronyn, Jessica Tandy en Frank McRae.

geplaatst: 8 juli 2015, 21:30 uur [permalink]
Dit is een film die me zeer goed ie bevallen.
Leuk verhaal, beetje SF, en goede vertolkingen.
Niets mis mee, integendeel. 🙂

geplaatst: 16 december 2016, 00:35 uur [permalink]
Matige film over een groep huurders die gedwongen wordt hun appartement te verlaten tot ze hulp krijgen uit een onverwachte hoek. Een soms wat flauwe film die het wellicht wat beter bij de jeugd doet. De aliens weten geen sympathie op te wekken (ondanks de nog prima special effects). Wel een mooie setting (sloopwijk in New York) en het bejaarde echtpaar Hume Cronyn en Jessica Tandy doet niets verkeerds.