Identity (2003)

Mystery / Thriller

geregisseerd door James Mangold
met John Cusack, Amanda Peet en Ray Liotta

Door een storm zien tien reizigers zich genoodzaakt om onderdak te zoeken in een vreemd motel. Al snel realiseren ze zich dat er zich een moordenaar onder hen bevindt. Terwijl de storm doorraast, en er steeds meer doden vallen, wordt er één ding duidelijk: het was geen toeval dat de reizigers bij het motel terecht kwamen...

avatar van Shadowed
frans123 schreef:

Je bent niet geoefend in polemiek..We zijn het eens; er is geen locatie..ja in Malcolms hoofd.

Je kunt nu wel grof doen, maar uit je eerdere berichten heb ik dus niet kunnen opmaken dat wij het eens zijn aangezien jij je zo vastklampt aan je eigen perceptie. Aangezien je vorige bericht op mijn bericht "Wat wil je nou eigenlijk zeggen?" was maak ik daar uit op dat het niet duidelijk is. Ik vind het trouwens jammer dat je je laatste bericht opent met "Je bent niet geoefend in polemiek" . Ik beëindig hiermee het debat.

Shadowed schreef:

Zijn we het eens , dat alles ,maar dan ook alles in het hoofd van Malcolm afspeelt?? Er maar 1 uitleg is? Nou dan...laten we het dan daarbij houden. We agree that we agree.

Aan sommigen hier die een zinloze discussie met mij aan willen gaan...Lees de reactie van Flavio.

avatar van Elchapo
Boeiend filmpje met verrassend einde, én Amanda Peet daar word ik toch wel vrolijk van....3 stars.

Is het misschien een idee om alleen een korte film een " filmpje" te noemen?
Bij een film van normale lengte komt t enorm denigrerend en respectloos over.
De meesten die hier de term filmpje gebruiken hebben zelf nog nooit een film gemaakt. Behalve de bewegende beelden met hun smartphone en dat mag je nou filmpjes noemen.

avatar van iPim
Aha, dus voedsel is pas slecht als je zelf een chef bent en muziek pas slecht als je Mozart heet.

avatar van CocoNutz_IV
Na lang herzien en kennelijk was dat de eerste keer zo lang geleden dat ik weer helemaal vergeten was wie de dader was. Dat maakte het herzien dan weer leuk.

Prima film, mooie spanningsopbouw en je bent continue benieuwd wie de dader is en hoe het verhaal zich verder zal ontwikkelen.

Naar het einde toe kreeg ik toch weer vage flashbacks wie de dader zou zijn en dat bleek ook zo. Leuk om gezien te hebben.

avatar van Dennisj
Wel vermakelijk. Geen hoogstaande acteerprestaties maar kijkt wel prima weg. Het verhaal en wie de dader is was gelukkig ook niet al te voorspelbaar.

avatar van david bohm
Best een geinig verhaal en filmpje, maar wat een hysterisch gedoe. Geschreeuw, gekrijs niet echt ontspannen kijken. Een atypische whodunnit.

avatar van boemboem27
Beetje rommelig,kunt er in het begin geen touw aan vast knopen
Veel later wordt het mysterieus en toch nog spannend
Ontknoping best verrassend.
Leuk om gezien te hebben ,da,s dan ook alles

Prima film en zeer goed geacteerd met een goed script.

avatar van 3 2 1 cut
Film die ik ‘om de zoveel jaar’ eens bekijk. Ik blijf het einde verrassend vinden en vooral de rol van Taylor Vince is heerlijk geacteerd. Soms kon ik deze acteur tegen in andere films en dan heb ik altijd zoiets van: Oja, dat is die van Identity.

Bijzonder vind ik trouwens dat de film nu zo veel bekeken wordt (volgens de gegevens) op Netflix. Ik moest vroeger echt deze film zoeken in de ‘overige’ dvd bakken van de videotheek of speuren op de illegale peer-to-peer sites. Dat de film nu, blijkbaar, een soort herwaardering krijgt is mooi. Dat verdient hij ook. Voor mij is het, bijna, een klassieker tussen de films die ik gezien heb.

Lekkere thriller hoor. Goede spanning en een fijn tempo.
Mijn eerste ingeving over wie de schuldige was, was mis. En het duurde tot een eindje over de helft voordat ik wel het juiste karakter op de korrel kreeg. Al bleek het geheel dan toch ook weer anders in elkaar te steken dan dat ik dacht. En dat is prettig, want zo vaak wordt ik niet meer verrast door een film.
Puntje van kritiek is wel dat het scenario zich er uiteindelijk eigenlijk wel wat makkelijk van af maakt. Ik had graag een wat ingenieuzere reden gezien als verklaring voor de mysterieuze gebeurtenissen. Maar soit, Identity zit gewoon sterk in elkaar.
En wat was Amanda Peet toch bloedmooi in die tijd.

avatar van Gish
Herzien.
Blijft een heerlijke mindfuck.
En lekker veel vette regen en modder.
En Amanda Peet.