Genre: Mystery / Thriller
Speelduur: 90 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Mangold
Met onder meer: John Cusack, Ray Liotta en Amanda Peet
IMDb beoordeling:
7,3 (289.129)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 25 september 2003
On Demand:
Bekijk via Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Identity
"The secret lies within."
Door een storm zien tien reizigers zich genoodzaakt om onderdak te zoeken in een vreemd motel. Al snel realiseren ze zich dat er zich een moordenaar onder hen bevindt. Terwijl de storm doorraast, en er steeds meer doden vallen, wordt er één ding duidelijk: het was geen toeval dat de reizigers bij het motel terecht kwamen...
Externe links
Acteurs en actrices
Ed
Rhodes
Paris
Larry
Dr. Malick
Ginny
George York
Robert Maine
Malcolm Rivers
Video's en trailers
Reviews & comments
elayz
-
- 324 berichten
- 1091 stemmen
Prima spannende thriller, niet erg voorspelbaar. En zit erg goed in elkaar! 4****
HollandGermany
-
- 80 berichten
- 57 stemmen
Ik dacht dat de moordenaar het kindje was. Was zeer verrast toen het uiteindelijk ook nog bleek te kloppen.
Lovelyboy
-
- 3906 berichten
- 2920 stemmen
Altijd al een zwak voor deze film gehad die me behoorlijk tuk had de eerste kijkbeurt en dankzij de sfeer altijd weer een genot is om naar te kijken.
Wat de film meteen kenmerkt is de geweldige duistere en onheilspellende sfeer die ondersteund wordt door het door godverlaten Motel, de desolate omgeving en het bar slechte weer. Wat ik persoonlijk heel sterk vind aan de groep reizigers is dat het een bonte verzameling van rare snuiters is én de meesten iets te verbergen hebben. Sterk punt is wat mij betreft dat dit heel suggestief gebracht wordt, geen van allen heel betrouwbaar overkomen en dat je als kijker niet zomaar een moordfest krijgt voorgeschoteld. Heel aardig wordt in het midden gehouden wie het kan zijn, iemand van buitenaf of iemand uit de groep. De uiteindelijke twist is best wel goed bedacht, sure, je weet dat er iets moet komen, maar dat het zo in elkaar steekt. Heerlijk!!!
Wat de acteurs betreft, ik lees dan van Onderhond 'bekende kopjes van de tweede lijn', ja en...? Moet het dan perse een cast zijn met sterren? Wat mij betreft niet. Ik zelf vind niets mis met de cast en vooral Cusack vind ik altijd fijn om naar te kijken. Een acteur die meer dan prima de gewone man kan neerzetten of zoals in dit geval de 'anti-held' of held tegen wil en dank. Liotta is prima als vaatje buskruit, Busey als de psychoot, John C. McGinley in een voor hem typerende neurotische rol die hij overigens weer prima invult en Amanda Peet toch wel heel fijn als eyecandy. Goed, weliswaar zijn de karakters wat standaard toch zijn ze sympathiek en aansprekend genoeg.
Identity, al met al gewoon een fijne duistere thriller met een aardige mindfuck, een niet hele bekende maar prima presterende cast, en uiteindelijk een prima avondje film al is het alleen maar om de sfeer en de WTF gedachten die er door je hoofd gaat...wat the F gebeurt hier...?
MisterJames
-
- 103 berichten
- 219 stemmen
Leuk mysterie die je de hele film bezig houdt. Acteren en regie is prima, niet veel op aan te merken, een originele film met een goede twist. Helaas is het herkijken van deze film niet zo bijzonder als je al weet hoe het gaat lopen, en ik miste vaak wel wat spanning. Al met al eeb prima wegkijker voor een avondje, 3,5!
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Wat een kut twist. Hang je heerlijk ff op de bank met wat Budweisers. Regen buiten, net als in deze sfeervolle thriller en niks aan de hand; beetje mysterie, prima personages en genoeg opbouwende spanning. Leuk even. Tot zo'n twintig minuten voor het eind. Ik kan zeer weinig met de twist(s). Die meervoudige persoonlijkheidsstoornis.. tja, en in hoeverre hebben de moorden / personages wel of niet plaatsgevonden. Waarschijnlijk niet en staat-ie terecht voor eerder gepleegde moorden. Vaag en ietwat goedkoop gevoel hou ik er aan over. Dan is het jammer dat zo'n leuk sfeervol geheel toch wat om zeep wordt geholpen.
Flavio
-
- 4893 berichten
- 5224 stemmen
Leuke thriller met een onvoorspelbaar verloop. Dat het hele gedoe in het motel zich afspeelde in het hoofd van een moordenaar met MPS is best origineel, maar het zorgt ook wel voor wat gemakzucht: omdat alles toch 'niet echt' blijkt te zijn kan iets ongelegens als logica snel overboord gegooid worden. En dus kan een zesjarig jochie bv een auto laten exploderen.
Geweldig is het allemaal niet maar vermakelijk genoeg. DeMornay had ik trouwens niet herkend. Ze heeft in elk geval wel zelfspot ("Didn't you used to be that actress?") En wat lijkt die Jake Busey op zijn vader zeg.
Shadowed
-
- 11345 berichten
- 6677 stemmen
Best geslaagd.
Had er op voorhand niet zo heel veel van verwacht omdat Mangold wel vaker een overgewaardeerd product heeft afgeleverd. Gelukkig regisseert hij wel veel variatie, dus is het wachten tot er iets klikt. Wat mij betreft is dit de klik van Mangold geweest, en tevens van mijn kant zijn hoogst beoordeelde film.
Ik hou er eigenlijk wel van op zijn tijd, een goede who-done-it. Deze film zit eigenlijk helemaal in die sfeer, en doet de introducties meteen op de juiste manier. Door zowat gelijk de padden te laten kruisen heb je dat al snel achter de rug waardoor Mangold zich kan focussen op het verhaal zelf. Nu laat een regisseur dus eindelijk eens zien dat introducties niet tot in den treurigheid hoeven te duren.
Eenmaal het who-done-it begint weet Mangold de sfeer er goed in te houden. Een regenachtige avond, een eng motel en ook een bekende cast. Het is natuurlijk een beetje by-the-books, maar wel erg goed uitgevoerd. Mangold versiert de boel daarnaast ook goed genoeg waardoor alles wel op zijn plaats valt.
De cast is bekend, en het acteerwerk is naar behoren. Wie me het meest opviel was Liotta, die ik niet vaak met zulke energie zie acteren. Peet, Cusack en Busey (waarvan de laatste echt geknipt is voor zijn rol) doen het ook goed. Iedereen speelt geloofwaardig en niet te overdreven zonder te veel hun eigen smoel daarbij te verliezen. Precies zoals het moet.
Mangold geeft veel hints weg, maar zorgt er goed voor dat de focus er niet te veel op ligt. Of hij laat het in een scene met veel tempo gebeuren zodat het niet meteen opvalt. Als kijker ben je daarom soms net zo radeloos als de personages zelf. De film is onvoorspelbaar en laat zijn kaarten niet te vroeg zien.
Als het op de twist aankomt vind ik de wereld die in het hoofd van de moordenaar zit en de persoonlijkheden net door de mangel kunnen. Normaal niet, maar de film gaat na de onthulling gewoon door met de who-done-it wat ik goed kan waarderen. Alleen erg jammer dat de aller-allerlaatste twist waarin blijkt dat het kind de moordenaar was weer erg jammer. De hints zijn er zeker als je het kind de kamer van zijn moeder zit binnenlopen maar aan de andere kant: hoe krijgt zo'n koter een hoofd zo snel afgezaagd of een knuppel door de keel heen van een volwassen man? Ze hadden het bij de fake-agent moeten houden.
De hele film is erg intrigerend omdat je als kijker lekker veel kan raden en puzzelen. Er wordt naar een mega intelligente ontknoping toegewerkt, die komt alleen niet. Genoeg te puzzelen en denken in ieder geval. Het tempo ligt daarnaast lekker hoog en ieder personage heeft een eigen smoel zonder te veel achtergrond-poespas te tonen. Lekker nuchter, zo mag ik het graag.
Ik ga het een hoog cijfer geven omdat ik weinig echt slecht vind gaan. Enkel iets wat ik tussen de spoilers hou wat ik echt suf vond, maar voor de rest zit de film goed in elkaar. Heb me uitermate goed weten te vermaken. Zo mag Mangold ze in de toekomst, mocht hij er zin in hebben, nog eens maken.
bjerik76
-
- 2356 berichten
- 1804 stemmen
uit 2003, maar het ziet er al zo gedateerd / oud uit allemaal.
Soort cluedo , maar richting het einde word het wat warrig / rommelig met een eind die ook niet echt geweldig is, wat wel allemaal jammer is.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Zeker de moeite waard om eens te kijken imo dit is mijn tweede keer en vind hem nog steed ok....
En daarom 2,5 * ....logisch!!!
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Ik dacht dat de moordenaar het kindje was. Was zeer verrast toen het uiteindelijk ook nog bleek te kloppen.
Dan heb je de film niet begrepen.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Nouja een echte twist zou ik dat einde niet noemen. Het speelde zich allemaal af in het hoofd van die psychiatrische patiënt. De personages had hij allemaal in zijn hoofd gecreëerd.
Je bent 1 van de zeer weinigen die het echt begrijpt. Er zijn geen negen moorden gepleegd, [ spoiler] alles speelde zich af in het hoofd van Malcolm Rivers.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Deze film 17 jaar geleden gezien, maar wist het verhaal niet meer....en 90 minuten is te doen...Een film die gaat van spannend, naar komisch, kluchtig zelfs, sinister. Natuurlijk is het klungelig, wordt er slecht geacteerd,maar het blijft boeien..".Who dunnit.....??"' Uit de vele reacties hier lees ik dat men het verhaal niet begrepen heeft..Hier komt de uitleg. Malcom Rivers lijdt aan een heftige meervoudige persoonlijkheidsstoornis. ..Echter het hele verhaal van de 9 moorden in het hotel speelden in het hoofd van Ed ( Rivers) af. Geen Ed, Paris, Timmy!!! en alle anderen..Tijdens de zitting kijkt Ed in het raam en ziet Malcolm zitten...Zich zelf. Er is geen moordenaar Timmy- die bestaat helemaal niet- die Paris vermoordt op het laatst. Alles maar dan ook alles speelt zich af in het hoofd van Malcolm.
Een film die niet echt goed is, met amateurtoneel en wat goedkope effecten.Een mager zesje.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Je bent 1 van de zeer weinigen die het echt begrijpt. Er zijn geen negen moorden gepleegd, [ spoiler] alles speelde zich af in het hoofd van Malcolm Rivers.
het is al even geleden dat ik deze heb gezien dus kan zijn dat ik het niet helemaal goed herinner.
Volgens mij heeft die Malcolm ook wel moorden gepleegd anders zat hij niet in de gevangenis of instelling. Aan het begin kreeg je ook krantenartikels te zien over moorden. Maar de moorden die we dus te zien krijgen spelen zich af in het hoofd van Malcolm en zijn niet perse de moorden die hij zelf zou hebben gepleegd. Het kan dus zijn dat hij die mensen heeft vermoord of hij kan het ook gewoon gelezen hebben en er zelf een verhaal omheen hebben gebouwd waarbij hij als schizofreen in de huid kruipt van al die karakters van politieagent, tot prostituee en klein jongetje. In elk geval was hij bekwaam om te moorden, hij probeert zijn dokter toch te wurgen aan het einde als ik het me nog goed herinner.
Eigenlijk geeft de film geen pasklaar antwoord hoe het nu juist in elkaar zit en daarmee bedoel ik dan of Malcolm zelf die moorden had gepleegd of niet, hetgeen ik ook weer de kracht van de film zelf vind. Het steekt gewoon goed in elkaar. 11:13 zou ik ook aanraden als je die nog niet hebt gezien.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Als het op de twist aankomt vind ik de wereld die in het hoofd van de moordenaar zit en de persoonlijkheden net door de mangel kunnen. Normaal niet, maar de film gaat na de onthulling gewoon door met de who-done-it wat ik goed kan waarderen. Alleen erg jammer dat de aller-allerlaatste twist waarin blijkt dat het kind de moordenaar was weer erg jammer. De hints zijn er zeker als je het kind de kamer van zijn moeder zit binnenlopen maar aan de andere kant: hoe krijgt zo'n koter een hoofd zo snel afgezaagd of een knuppel door de keel heen van een volwassen man? Ze hadden het bij de fake-agent moeten houden.
Ik denk dat je het te ver gaat zoeken, Ed. Het hele opzet van de 9 mensen in het motel is een verhaal dat zich afspeelt in het hoofd van Malcolm. Hij is schizofreen en kruipt in de huid van verschillende karakters. Wie wie heeft vermoord doet uiteindelijk niet ter zake. Uiteindelijk is Malcolm de moordenaar telkens weer als hij in de huid van een karakter kruipt en een moord begaat. Bovendien moet je ook geen logica verwachten in zijn wereld.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
het is al even geleden dat ik deze heb gezien dus kan zijn dat ik het niet helemaal goed herinner.
Volgens mij heeft die Malcolm ook wel moorden gepleegd anders zat hij niet in de gevangenis of instelling. Aan het begin kreeg je ook krantenartikels te zien over moorden. Maar de moorden die we dus te zien krijgen spelen zich af in het hoofd van Malcolm en zijn niet perse de moorden die hij zelf zou hebben gepleegd. Het kan dus zijn dat hij die mensen heeft vermoord of hij kan het ook gewoon gelezen hebben en er zelf een verhaal omheen hebben gebouwd waarbij hij als schizofreen in de huid kruipt van al die karakters van politieagent, tot prostituee en klein jongetje. In elk geval was hij bekwaam om te moorden, hij probeert zijn dokter toch te wurgen aan het einde als ik het me nog goed herinner.
Eigenlijk geeft de film geen pasklaar antwoord hoe het nu juist in elkaar zit en daarmee bedoel ik dan of Malcolm zelf die moorden had gepleegd of niet, hetgeen ik ook weer de kracht van de film zelf vind. Het steekt gewoon goed in elkaar. 11:13 zou ik ook aanraden als je die nog niet hebt gezien.
Ja hij zat vast voor andere moorden.. De moorden in het hotel speelde allemaal in zijn hoofd af. De 10 personen was hij zelf Vandaar meervoudig persoonlijkheidssyndroom.. Er was geen Ed, Timmy, Paris etc...Dat was hij zelf.
Shadowed
-
- 11345 berichten
- 6677 stemmen
Ik begrijp het verhaal wel, maar dat ik het te ver zoek kan ik het wel mee eens zijn. Maar ik vind het toch jammer aangezien een groot deel van de film in zijn hoofd afspeelt. Dan zit je toch echt in een soort who-done-it, en dat het kindje het dan gedaan heeft en dus de slechte personaliteit is, ik vind het toch wat flauw.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Ik begrijp het verhaal wel, maar dat ik het te ver zoek kan ik het wel mee eens zijn. Maar ik vind het toch jammer aangezien een groot deel van de film in zijn hoofd afspeelt. Dan zit je toch echt in een soort who-done-it, en dat het kindje het dan gedaan heeft en dus de slechte personaliteit is, ik vind het toch wat flauw.
Niet een groot deel van het verhaal speelt in Malcom's hoofd af, maar het HELE verhaal. Er is alleen maar een Malcolm. Meer niet.
Shadowed
-
- 11345 berichten
- 6677 stemmen
Niet een groot deel van het verhaal speelt in Malcom's hoofd af, maar het HELE verhaal. Er is alleen maar een Malcolm. Meer niet.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik doelde op de locaties van het verhaal. Ik weet prima dat het hele verhaal in zijn hoofd zit. Ik heb het met "een groot deel" over het motel en dat de film zich voornamelijk in die omgeving afspeelt. De focus op de "echte" locatie was in deze film niet zo groot als daar.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik begrijp het verhaal wel, maar dat ik het te ver zoek kan ik het wel mee eens zijn. Maar ik vind het toch jammer aangezien een groot deel van de film in zijn hoofd afspeelt. Dan zit je toch echt in een soort who-done-it, en dat het kindje het dan gedaan heeft en dus de slechte personaliteit is, ik vind het toch wat flauw.
Ok als we even buiten beschouwing laten dat de hele film een fantasie is van Malcolm en we benaderen het als een zuivere who-dunit.
Ik heb de film enkele keren gezien maar de laatste keer is alweer een tijd geleden. Ik denk niet dat het jongetje alle moorden heeft gedaan of wordt dat uiteindelijk achteraf getoond dat hij die knuppel door de strot van die gevangene ramde? Denk dat die moord werd begaan door de motel uitbater. Voor hetzelfde geld vermoorde hij enkel zijn moeder en de prostituée aan het einde (denk dat enkel die laatste duidelijk in beeld komt en dan werd nog iemand overhoop gereden dat was meer per ongeluk). Ik denk dat we zeker met meerdere moordenaars te maken hebben ook omdat het jongetje naar mijn mening onder toezicht stond van een andere persoon.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik doelde op de locaties van het verhaal. Ik weet prima dat het hele verhaal in zijn hoofd zit. Ik heb het met "een groot deel" over het motel en dat de film zich voornamelijk in die omgeving afspeelt. De focus op de "echte" locatie was in deze film niet zo groot als daar.
Ik begrijp je niet hoor...Er is geen locatie, hotel , geen personages, geen doden, geen kind, en er zijn geen moorden. Punt.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Ok als we even buiten beschouwing laten dat de hele film een fantasie is van Malcolm en we benaderen het als een zuivere who-dunit.
Ik heb de film enkele keren gezien maar de laatste keer is alweer een tijd geleden. Ik denk niet dat het jongetje alle moorden heeft gedaan of wordt dat uiteindelijk achteraf getoond dat hij die knuppel door de strot van die gevangene ramde? Denk dat die moord werd begaan door de motel uitbater. Voor hetzelfde geld vermoorde hij enkel zijn moeder en de prostituée aan het einde (denk dat enkel die laatste duidelijk in beeld komt en dan werd nog iemand overhoop gereden dat was meer per ongeluk). Ik denk dat we zeker met meerdere moordenaars te maken hebben ook omdat het jongetje naar mijn mening onder toezicht stond van een andere persoon.
Je hebt er niets van begrepen..Er is geen hotel, er zijn geen 10 personages, er zijn geen moorden, geen Ed, geen Paris, geen kind, niets....Alles,maar dan ook alles speelde af in het hoofd van Malcolm die 10 personagers creëerde Het enige echte, de locatie, is Malcolm met zijn psychiater aan het eind. Misschien bedoel je dat. Al het andere is een zieke fantasie in het hoofd van Malcolm.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Je hebt er niets van begrepen..Er is geen hotel, er zijn geen 10 personages, er zijn geen moorden, geen Ed, geen Paris, geen kind, niets....Alles,maar dan ook alles speelde af in het hoofd van Malcolm die 10 personagers creëerde Het enige echte, de locatie, is Malcolm met zijn psychiater aan het eind. Misschien bedoel je dat. Al het andere is een zieke fantasie in het hoofd van Malcolm.
Eerst ben ik een van de weinige die de film snapt en vervolgens heb ik er ineens weer niks van begrepen. Euh???
Wat je daar allemaal zegt zo zag ik het ook, hetgeen ik al in eerdere berichten had gezegd. Maar het is misschien mooi om andere interpretaties open te laten ook al was het een zieke fantasie van Malcolm, niks staat de kijker in de weg om te gaan gissen wie heeft gemoord in zijn wereld.. Misschien moet je de kijkers je mening willen opdringen, dat zou hun kijkervaring wel eens kunnen bederven. Uiteindelijk vind ik dat je iedereen zelf moet laten invullen en zn eigen idee vormen hoe het in elkaar zit. Als je gaat zeggen van zo is het en niet anders, dat komt nogal betweterig en bot over.
Hopelijk kunnen we de discussie hiermee afsluiten.
Shadowed
-
- 11345 berichten
- 6677 stemmen
Ik begrijp je niet hoor...Er is geen locatie, hotel , geen personages, geen doden, geen kind, en er zijn geen moorden. Punt.
Je begrijpt me inderdaad niet. Een motel is een locatie. Een filmlocatie. Een locatie die niet bestaat. Net als de personages, doden, kind en moorden. Uiteraard bestaan ze niet, maar in de film zijn ze er dus wel. Met “een groot deel” bedoel ik een filmlocatie. De film speelt zich op dat moment af in het motel, of het nou in het hoofd van Malcolm zit of niet, het motel is een locatie in de film
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Je begrijpt me inderdaad niet. Een motel is een locatie. Een filmlocatie. Een locatie die niet bestaat. Net als de personages, doden, kind en moorden. Uiteraard bestaan ze niet, maar in de film zijn ze er dus wel. Met “een groot deel” bedoel ik een filmlocatie. De film speelt zich op dat moment af in het motel, of het nou in het hoofd van Malcolm zit of niet, het motel is een locatie in de film
Wat wil je nou eigenlijk zeggen.??
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Eerst ben ik een van de weinige die de film snapt en vervolgens heb ik er ineens weer niks van begrepen. Euh???
Wat je daar allemaal zegt zo zag ik het ook, hetgeen ik al in eerdere berichten had gezegd. Maar het is misschien mooi om andere interpretaties open te laten ook al was het een zieke fantasie van Malcolm, niks staat de kijker in de weg om te gaan gissen wie heeft gemoord in zijn wereld.. Misschien moet je de kijkers je mening willen opdringen, dat zou hun kijkervaring wel eens kunnen bederven. Uiteindelijk vind ik dat je iedereen zelf moet laten invullen en zn eigen idee vormen hoe het in elkaar zit. Als je gaat zeggen van zo is het en niet anders, dat komt nogal betweterig en bot over.
Hopelijk kunnen we de discussie hiermee afsluiten.
Aangezien alles een zieke fantasie is, doet het er niet toe wie gemoord heeft. Ja Timmy...so what? De personages bestaan niet, het hotel niet, het hele verhaal niet, alleen zieke Malcolm. Het verhaal, de film is eenduidig, er zijn geen andere interpretaties.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Aangezien alles een zieke fantasie is, doet het er niet toe wie gemoord heeft. Ja Timmy...so what? De personages bestaan niet, het hotel niet, het hele verhaal niet, alleen zieke Malcolm. Het verhaal, de film is eenduidig, er zijn geen andere interpretaties.
Toch weer het laatste woord willen hebben. Nu bevestig je alleen maar dat je anderen mensen opdringt hoe de film MOET ervaren worden. Ik kan dat ook blijven herhalen zoals jij dat doet. Met jou ga ik dus niet meer in debat.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
In kader van de theorie van de de psychiater is het juist wel van belang welk personage de moorden heeft gepleegd. Zo wil hij de doodstraf nietig verklaren. En de rechter, advocaat en psychiater zijn 'echte' personen. Zonder twijfel heeft de echte (fysieke) Malcolm een aantal moorden gepleegd. Het gaat erom welke persoonlijkheid (psychisch) de controle over het fysieke lichaam had. Op een gegeven moment blijkt het de (in het hoofd afspelende) agent Rhodes (cq ontsnapte gevangene) te zijn die de moorddadige gedachtes heeft. De theorie van de psychiater lijkt bevestigd en de doodstraf wordt uitgesteld. Uiteindelijk blijkt echter het (verzonnen) kind personage de moordlustige persoonlijkheid te zijn van Malcolm..... cq Malcolm heeft meerdere persoonlijkheden waarbij het moordlustige er al sinds kind in zit...
Shadowed
-
- 11345 berichten
- 6677 stemmen
Jij beweert dat er geen locatie is. Die is er dus ook niet, want het zit in zijn hoofd. En toch speelt de film zich af in een motel, maar een motel in Malcolm zijn hoofd. Dat motel blijft een locatie in de film, bestaand of niet. Dat is waar een groot deel van de film zich dus afspeelt. Of het nou bestaat of niet. Wat is er precies zo onduidelijk?
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Jij beweert dat er geen locatie is. Die is er dus ook niet, want het zit in zijn hoofd. En toch speelt de film zich af in een motel, maar een motel in Malcolm zijn hoofd. Dat motel blijft een locatie in de film, bestaand of niet. Dat is waar een groot deel van de film zich dus afspeelt. Of het nou bestaat of niet. Wat is er precies zo onduidelijk?
Je bent niet geoefend in polemiek..We zijn het eens; er is geen locatie..ja in Malcolms hoofd.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Toch weer het laatste woord willen hebben. Nu bevestig je alleen maar dat je anderen mensen opdringt hoe de film MOET ervaren worden. Ik kan dat ook blijven herhalen zoals jij dat doet. Met jou ga ik dus niet meer in debat.
Wat wil je nou eigenlijk bestrijden?? . Het verhaal kent maar 1 uitleg. Een zieke fantasie van iemand die lijdt aan meervoudige persoonlijkheid stoornis. GEEN motel, GEEN personages, GEEN moorden, GEEN moordenaar..Alles in het hoofd van Malcolm. Klaar...(Jij haalt er misschien dingen uit die er niet in zijn.) Zo kan het dus zijn dat Timmy het hoofd van de actrice afzaagt , de auto doet exploderen, en de knuppel in 's mans keel heeft geduwd , waar jij serieuze vragen over stelde............Daarom zei ik je dat je het toch niet allemaal begrpen hebt........
Gerelateerd nieuws

Mysteryfilm 'Identity' van James Mangold is binnenkort weer te streamen op Netflix: 'De perfecte thriller'

Mysteryfilm 'Identity' van James Mangold is sinds kort weer te zien op Prime Video

Geprezen mysteryfilm 'Identity' van James Mangold maandagavond (30 september) te zien op televisie

1 April, kikker in je bil: acht films met een verrassend einde
Bekijk ook

The Prestige
Mystery / Drama, 2006
1.403 reacties

The Butterfly Effect
Sciencefiction / Thriller, 2004
2.407 reacties

Voskhozhdenie
Drama / Oorlog, 1977
57 reacties

The Game
Thriller, 1997
858 reacties

The Machinist
Thriller / Mystery, 2004
688 reacties

Primal Fear
Thriller, 1996
283 reacties
Gerelateerde tags
prostituerendetectivenevadagevangeneregenmotelweather psychopaathorrorex-agentstrandedmoordseriemoordenaarslasherpsychologische thrillerwhodunitscreamstormpsychiaterconvictthunderstormrainstormsplit personalitymental disordersmoord mysteriedissociative identity disorderisolated place
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








