My Spy (2020)

Komedie / Actie

geregisseerd door Peter Segal
met Dave Bautista, Chloe Coleman en Kristen Schaal

JJ is een van de meest gerenommeerde agenten bij de CIA. Maar wanneer een missie uit de hand loopt krijgt hij nog één kans zijn carrière te redden. Hij wordt op een undercoveroperatie gezet om een gevaarlijke familie van wapenhandelaars te observeren. Al snel wordt hij ontmaskerd door het moedige negenjarige dochtertje Sophie.

Aangekocht door The Searchers. Verwacht in de bioscopen in 2020.

Leuke film.Maar het is geen realistisch film.

Ik was wel toe aan iets luchtigs. Ik heb dat gevonden in deze (k)luchtige spionagekomedie met een uit de kluiten gewassen beroepsworstelaar in de rol van CIA-agent en een frêle klein meisje als zijn onwaarschijnlijke tegenspeelster. Het duo zorgt voor een gedachteloze klucht. Geen hoogstaande cinema, maar best leuk voor een keer.

avatar van HALVE TAMME.
''You Messed with the Wrong Dude.''

Een leuke film voor tussendoor. Aandoenlijk en sympathiek. Simpel verhaal, maar goed, dat weet je van tevoren. De komische scenes van Bautista komen niet overal even goed uit de verf........... Dat is bij de rest overigens ook het geval. Jammer maar begrijpelijk. Is hij wel de juiste acteur voor dit soort rollen? Het kwam zo geforceerd over. Naar mijn mening is 'My Spy' zeker geen slechte film. Hier en daar wist de film toch een bescheiden glimlach op mijn gezicht te toveren. Ik heb wel eens voorbij horen komen dat in een komedie spelen een van de moeilijkste dingen op acteer gebied is. Ik geef hem credits voor het proberen. Keep trying Dave, want op het scherm ben je zeker een coole dude om te zien. Op naar het volgende project!

***

avatar van schumacher
Middelmatige film, ik had er net ietske meer van verwacht. Een paar leuke dingetjes maar voor de rest was het maar zozo.

Iedere serieus te nemen actieheld/spierbundel die in Hollywood voor inkomsten moet zorgen krijgt op een gegeven één film waarin hij moet aantonen dat hij ook vertederend met kinderen of ouderen kan bezig zijn. Schwarzenegger(Kindergarten Cop), Diesel(The Pacifier), Stallone(Stop! Or My Mom Will Shoot), gingen hem onder andere voor en nu moet ook Bautista er aan geloven. Onnodig te zeggen dat dit voor volwassenen heel erg matig en te herkenbaar is om indruk te maken, wellicht dat dit formulewerk beter werkt als je er met een lieve, enthousiaste peuter aan je zijde naar gaat kijken. Niettemin doet Bautista zijn best, heeft een aantal koddige scènes op een schaatsbaan en als hij moet dansen, en Coleman als de kleine, wijze meid die ons hartje moet doen breken is ook goed gekozen. Wat niet werkt is dat al die snoezige, sentimentele momenten nogal ruw worden afgewisseld met gewelddadige actiescènes waarbij het zaaien van dood en verderf plotseling heel normaal schijnt te zijn(een manier van werken die me destijds ook al stoorde bij het vergelijkbare Kindergarten Cop). Te onevenwichtig dus om dit een voldoende te geven.

avatar van Grindhouse62
BBarbie schreef:
Mee eens en en Chloe Coleman hun samenspel is erg leuk en is Chloe Coleman, die de rol van de goed gebekte Sophie speelt, niet op haar achterhoofd gevallen. Ze heeft een fiks aantal grappige en gevatte dialogen, waarmee ze JJ, gespeeld door Dave Bautista de mond snoerd. Zeer zeker de moeite waard om te kijken. Ik heb mijer uitstekend mee vermaakt. Een dikke 3.0+

avatar van filmkul
Leuke komedie met wat actie. Het verhaal is niet origineel, maar wordt wel leuk uitgewerkt door Segal. De film start met wat actie en daarna gaat het over in een komedie met wat romantiek. Richting het einde volgt er weer wat actie. Allemaal vrij doorsnee maar door de goede chemie tussen de hoofdrolspelers is de film aangenaam om naar te kijken. De film verloopt lekker vlot en kijkt lekker weg. Prima film voor het hele gezin. 3.5

avatar van Ajax&Litmanen1
Een stoere volwassen man die niet met kinderen om kan gaan, maar wordt gedwongen om dit toch te gaan doen. Erg origineel concept, dat kende ik nog niet. Als je tenminste o.a. Kindergarten Cop, The Game Plan en The Pacifier vergeet. Het is een uitgekauwd concept en ook meneer Bautista krijgt dus zo'n verhaal. Nou kan ik er heel zuur over doen en de boel de grond in rammen, want er valt veel op aan te merken, maar eigenlijk is zo'n filmpje op zijn tijd best leuk. De chemie tussen Bautista en het meisje is prima en het is gewoon makkelijk vermaak. Uiteraard met een explosief slot, zoals zo'n film hoort te eindigen. Eigenlijk zou ik een 2,5 moeten geven, maar ik rond lekker toch af naar een kleine voldoende.

Sorry geen bal aan. 1 point.

aardig filmpje.. gewoon simpel..

avatar van Graaf Machine
Voor de actie hoef je deze niet op te zetten, maar ik heb best redelijk vaak moeten lachen. Bautista speelt heel leuk de rol van lompe boer, en dat kind speelt een irritant kind, zeker in het begin, maar ze speelt niet irritant, zoals kinderen toch wel vaak doen. Ze speelt gewoon goed.
Verder gewoon een leuke film, heb genoten. Misschien ook wel omdat ik weer eens naar de bioscoop kon, en ik veilig in mijn eentje in de zaal zat, en er wegens omstandigheden voorlopig geen pauzes zijn, maar toch ook door de film zelf.

Aardige film over een CIA agent die undercover gaat en hulp krijgt van een klein meisje. Origineel is het zeker niet te noemen en ook het plot doet er verder niet toe. Maar de film kijkt wel gemakkelijk weg. Vooral vanwege de interactie tussen Dave Bautista en Chloe Coleman dat toch een aantal vermakelijke momenten oplevert.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vreemde familiefilm.

Dave Bautista en een klein meisje. Dat gaat leuk worden, moet de creatieve staf – voor zover aanwezig – gedacht hebben. Wellicht had men de dubieuze voorgangers met Arnold Schwarzenegger en Vin Diesel in het achterhoofd. Op dat moment had men zich helemaal achter de oren moeten krabben, want zijn dit soort films wel zo leuk? Eigenlijk niet, een uitzondering daargelaten. En dit is niet zo'n exceptie. Sterker nog, dit is nummer dertien uit het dozijn.

De kijker krijgt een onevenwichtige kijkbeurt voor de kiezen, met rare humor die vaker niet dan wel werkt. De prent doet aan als een kinderfilm die dat eigenlijk niet is. Zoiets kan enigszins werken als je het onlangs uitgebrachte Coffee & Kareem erbij neemt. Ook geen hoogvlieger overigens, maar daar durft men het familiegehalte wél los te laten. My Spy heeft trouwens de leeftijdsaanduiding 9 jaar. Vreemd, want er zit behoorlijk wat geweld in. De kassa zal er sowieso extra door gaan rinkelen. Maar niet terecht.

Met dank aan The Searchers voor het recensie-exemplaar.

avatar van JessicaD
Ondanks dat dit een film is waar er al zoveel van bestaan, is My Spy wél enorm vermakelijk. De film kijkt makkelijk weg en geregeld kun je ook nog lachen of meeleven. Dave Bautista en Chloe Coleman maken er samen een leuke film van, wat je een gezellige filmavond of -middag kan opleveren. Het is geen hoogstandje, maar absoluut vermakelijk.

avatar van mrklm
Hoewel David Bautista over weinig acteertalent beschikt (laat staan komisch talent), begint de film veelbelovend wanneer hij in zijn rol als undercoveragent JJ gekoppeld wordt aan de onervaren, maar leergierige Bobbi [Kristen Schaal]. Dankzij haar lijkt de combinatie Bautista/Schaal te werken, maar helaas is dit net zo'n leeghoofdig actievehikel als "Kindergarten Cop" en "The Pacifier" en dus wordt spierbal Bautista gekoppeld aan een irritant kind [Chloe Colman] die JJ dwingt om mee te gaan naar een ijsbaan, een spreekbeurt op school te houden en probeert ze hem zelfs te koppelen aan haar moeder [Parisa Fitz Henley].

Volstrekt formulematig, maar onder de regie van komedieveteraan Peter Segal in zijn eerste bioscoopfilm sinds "Grudge Match" nog niet zo heel slecht, ook blijft dit middelmatig popcornvermaak. Nu maar hopen dat zijn volgende project - een remake van Harvey, één van mijn favoriete films uit de jaren '50 - dit niveau weet te ontstijgen.