Son of Rambow (2007)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland
Drama / Komedie

geregisseerd door Garth Jennings
met Bill Milner, Will Poulter en Jules Sitruk

Will is het zoontje van een familie die behoort tot een streng gelovige sekte, waar televisie, muziek en andere wereldse zaken taboe zijn. Wanneer Will echter kennis maakt met Carter, die zonder ouders opgroeit en die er op school een potje van maakt, verandert zijn leven compleet. Samen willen de twee jongens een remake maken van de film Rambo: First Blood. Maar als een Franse uitwisselingsstudent ook mee wil doen, wordt hun vriendschap zwaar op de proef gesteld.

avatar van brabusRUS
Leuke feel-good film. Vond het toch wel leuk om die jongens te volgen om te zien wat ze dit keer bedacht hadden om hun film verder af te maken. Sommige momenten, zoals met die opa, waren ook erg grappig. De jongens waren erg goed. Maar ook de rol van Didier was leuk.

Leuk luchtig filmpje. 3.5*

avatar van SnakeDoc
Kinderfilm of niet? Het hangt er een beetje tussen in.

De kinderen speelden inderdaad bijzonder goed.

Leuk, klein maar sterk verhaaltje dat erg goed in beeld wordt gebracht.
Top geregisseerd.

avatar van Pazmaster
Kinderfilm! Simpel verhaaltje dat nergens boeit. Voorspelbaar einde. 2,5 ster

avatar van Marvinleeaday
Ik had een ander soort film verwacht, maar dit was zeker leuk bedacht. Is eigenlijk best een goede film maar mist veelal de spreekwoordelijke kers op de taart. Zeer goed einde!

avatar van m1701
Best wel een grappige film... had er alleen heel wat anders van verwacht haha.
Verhaal zit ook goed in elkaar.
Mn man heeft helemaal strak gelegen want hij is dol op Engelse films

avatar van lovecraft
Leuk! En wel iets meer dan een kinderfilm.

Als de film bedoeld is als kinderfilm dan is hij volgens mij veel te moeilijk.
Maar het is wel een leuke prent, de kinderen spelen hun rollen wel goed.
Maar een topper vind ik het helemaal niet.

avatar van ILDIB
grappig maar Veel te kinderlijk met momenten. De soundtrack is wel fenomenaal.

avatar van Boneka
Heb je net alle Rambo's gezien komt deze op zondagmiddag even langs. Dacht dat wordt niks maar hij is best grappig dus heb ik m toch maar uitgekeken. Die vliegende hond die aan de haal ging vond ik zeker grappig zeker toen ie het scheikundelokaal binnen vloog. Vond ook de karakter typetjes erg leuk. Allemaal net even wat aangedikt. Locaties waren mooi. Eind was zoals je m verwacht. Leuk voor de oudere kids en toch ook stiekem voor volwassenen.

avatar van Shadowed
Redelijk.

Ja, het blijft een kinderfilm, die ik soweiso niet vaan kijk. Alleen gekeken vanwege de rol van Poulter, die toch wel een van mijn favoriete acteurs is. Hierdoor krijg je wel allemaal wat kinder grapjes maar daar heb ik geen punten voor af getrokken.

Ondanks de best goede rol van Poulter was dat andere ventje soms niet om aan te zien. Zeer irritant. Ook bij zijn rol was het gewoon irritant en de rol van Didier bakte er ook niet zo veel van. Locaties zijn toch wel redelijk maar uiteindelijk vrij simpel.

Toch wel een redelijk kinderfilmpje, maar geen hoogvlieger. Lollig om een keer gezien te hebben.