- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
17. The Hitcher II: I've Been Waiting (2003)
89 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 34
Subgenre: 9. 2000s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 9,18,29,42,54,65,83,86)
Themaklassement: 16 punten
Eigen rating : 2.5*
Tja. Het was allemaal een klein beetje over-the-top. Nogal voorspelbaar. En bij momenten ongeloofwaardig. Maar het was wel een film die met een rotvaart vooruit denderde. Tippen aan de originele film kon het niet. Met Rutger zijn magistrale vertolking, was dat moeilijk te evenaren. Verstand op nul entertainment in ieder geval. Ik vroeg me alleen af of die Maggie zich nu uit die hele situatie heeft kunnen redden? Lijkt me een onmogelijke zaak. Is dit uitgeklaard in "The Hitcher III", als die al bestaat 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4897 stemmen
18. L'Ultima Orgia del III Reich (1977)
81 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 36
Subgenre: 58. Nazisploitation Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 9,18,29,42,54,58,65,83,86)
Themaklassement: 17 punten
Eigen rating : 1.5*
Nee. Nazisploitation zal niet echt mijn favoriete horror subgenre worden. Ook al heb ik er al blijkbaar 13 uit de Letterboxd lijst gezien. Het concept is telkens hetzelfde. Slecht acterende Duitse nazi’s en veel felbehaarde vulva’s. Een echt verhaal moet je niet verwachten. De film dient alleen maar om sadistische fragmenten te tonen vol vernederingsscènes en martelingen. Niet dat het voor mij te choquerend werd. Ik vond het allemaal nogal slaapverwekkend. Het enige positieve was het toch wel zinnenprikkelende lichaam van Daniela Poggi. Misschien toch nog wat films opsporen waar ze in verschijnt 
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
9. Killing Ground (Film, 2016)
Speelduur: 88 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 18 punten
Subgenre: 22. Australian / Ozplotation / Oceania Horror
Voltooid: 2, 18, 22, 23, 29, 44, 38, 62, 100
Killing Ground is een bijna troosteloze film die er toch wel even inhakt. Het concept van een groep campers die worden achternagezeten door een bende rednecks is erg bekend. Zo kan je deze film wel wat vergelijken met een (minder over de top) Wolf Creek of Last House on the Left. Veel brute scènes, dus. De dreiging is voelbaar de hele film lang maar naar het einde toe werd het me iets te langdradig. Gelukkig heb je als kijker geen enkel idee wie zal overleven. Zo is de spanning toch continu enigszins aanwezig. Jammer dat de film er nogal inspiratieloos uitziet en dat de twee verhaallijnen door elkaar afleidend werkten.
3,5*
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
11. Butcher, Baker, Nightmare Maker (Film, 1981) - MovieMeter.nl
96 min
Ftv
Puntentotaal 22
Rating 3
https://thetelltalemind.com/wp-content/uploads/2018/02/butcher-baker-nightmare-maker-17.jpg?w=829
Twee zeer verontrustende performances van Susan Tyrell als tante Cheryl en Bo Svenson als detective Joe Carlsson. Mama mia, wat een gekken. Tyrell is vanaf het begin al overduidelijk niet goed wijs, maar toch weet ze allengs de film vordert steeds maar weer een extra beetje (veel beetje) erbij te doen. Svenson is zo'n verschrikkelijk nare vent, dat hou je bijna niet voor mogelijk. Daar kan menig 'crooked cop' een puntje aan zuigen.
Deze deed me in de verte denken aan Sleepaway Camp: het "mysterie", de verstoorde familierelaties, maar bovenal de toon. Beide films zijn zo overdreven - misschien wel nodeloos - naar en bot. Ik hou wel van die complete krankzinnigheid, maar ik heb ook een aantal keer "nou, nou, nou, moet dat nou?" gemompeld. Heel raar filmpje.
(Wel aan te raden hoor.)
oup
-
- 588 berichten
- 3194 stemmen
8. Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)
83 minuten
FTV (2): totaal aantal punten = 16
Subgenre: 79. Slasher Horror
Themaklassement: 8 punten (complete subgenres 7, 8, 11, 14, 35, 39, 79, 100)
Eigen rating : 3,5*
Na vrijdag Angst (1983) te hebben gekeken, was nu 'Henry' aan de beurt. Beide films vertonen best veel overeenkomsten. Allebei de hoofdrolspelers moorden niet om er zelf nou perse veel wijzer van te worden. Het is gewoon doden uit instinct (daar waar 'hulpje' Otis wél echt voldoening uit de moorden haalt).
Angst was als film wel wat meer verzorgd. Bij 'Henry' toch geregeld het idee te hebben dat ik naar een B-film zat te kijken. McNaughton wisselt een paar uitmuntende scenes (vooral de eerste vijf minuten moeten absoluut worden genoemd) af met vrij knullige. Met name het acteerwerk, als Rooker niet in beeld is, is toch vrij abominabel en stort de boel als een plumpudding in elkaar. Gelukkig duurt dat nooit al te lang, zeker omdat de speelduur net iets meer dan 80 minuten is.
Onze 'vriend' Henry steelt hier natuurlijk wel de show als onderkoelde seriemoordenaar zonder een greintje geweten in z'n donder. Echt geknipt voor deze rol. De nachtelijke scènes in de auto zijn erg genietbaar. De sterke muziek mag ook niet onbenoemd blijven. Ik rond met 3,5* naar boven af!
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
10. Chopping Mall (Film, 1986)
Speelduur: 77 minuten
Totaal: 20 punten
Subgenre: 79. Slasher Horror
Voltooid: 2, 18, 22, 23, 29, 44, 38, 62, 79, 100
https://i.postimg.cc/BvS68jbm/chopping.jpg
Jammer dat de punny titel en geweldige poster vele malen beter zijn dan de film zelf.
Chopping Mall gaat over een groep tieners die vast komen te zitten in een winkelcentrum met losgeslagen security-bots. Best geinige opzet maar er wordt niks echt leuks mee gedaan. De robots zijn lachwekkend en de kills zijn ondermaats. Gelukkig dat er een dikke saus 80's camp over alles is gegoten. De muziek is catchy en zorgt voor een lichtere toon. Dat er aanzienlijk veel humor werd verwerkt in het script viel te raden. Toch is het spijtig dat het niet scherp genoeg is.
2,5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik blijf nog even bij de B, deze keer van Blood.
3. Blood of the Vampire (Film, 1958)
Speelduur: 87 minuten
Puntentotaal: 6
https://mikestakeonthemovies.com/wp-content/uploads/2018/04/blood-vampire-lobby.jpg
Voelt aan als een Hammerfilm met een verzorgde uitgewerkte setting en inclusief wat mooie dames. Ondanks de titel hebben we hier niet te maken met de klassieke vampier die bij nacht een slachtoffer zoekt om zijn bloeddorst te stillen. De vampier in dit verhaal doet het op een heel andere manier. Hij is namelijk wetenschapper werkzaam in een gevangenis hetgeen een perfecte dekmantel is voor zijn experimenten. Bovendien is er aan testmateriaal geen gebrek. Obligatoir heeft hij natuurlijk een gehandicapte, strompelende, stomme (als in niet kunnen praten) assistent die er best wel angstaanjagend uitziet met zijn uitpuilende oog. Het voelt een beetje als een kruising tussen Dracula en Frankenstein. Niets slecht maar uiteindelijk ook weinig memorabel.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Totaal: 6 punten
Eigen score: 2,0*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/jXCVb5WMVKB6CEWphGRY0SCPA2P.jpg
Wannabe exploitation flick met een plot ala The Last House on the Left / I Spit on Your Grave.
1 van de eerste tekenen van leven op beeld is een ongeïnteresseerde rocker die een blowjob krijgt van een wijf en de woorden 'Watch the teeth' spreekt. Juist ja. It's that kind of movie.
Ongelofelijk onaantrekkelijke cast die constant full frontal naakt in beeld verschijnen. De oplettende kijker herkent overigens de jonge Michael Myers uit Zombie's Halloween (2007) in een bijrolletje. Het is allemaal nogal lelijk gefilmd (had echt veel meer in gezeten) en nogal braafjes allemaal. Ja op gebied van nudity is het vrij ruig, maar alles erbuiten niet. De rape scène is vrij mild gefilmd, maar vooral hetgeen waarvoor je kijkt (de revenge) is te braaf. Veel kills off screen of niet grafisch genoeg.
Ik neigde naar een 1,5*, maar Run! Bitch! Run! Krijgt er een halfje bij vanwege de revenge scène dat er een machete in een verkrachters hol wordt gedouwd
Toch wel zonde want met een beetje een talentvolle regisseur aan het roer had het revenge gedeelte wel wat kunnen zijn. Maar het mist ballen. Het mist een scherp oog op camerawerk. Ook zonder al teveel gore kan je toffe shots van zo'n vrouw in zuster pak die wraak neemt creëeren. Alleen Guzman verzaakt het te doen. 2 jaar later deed hij het gelukkig een stuk beter met Nude Nuns with Big Guns (Film, 2010)
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
10. A Night of Horror: Nightmare Radio (Film, 2019)
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 20
Subgenre: 17. Anthology horror
Themaklassement: 10 punten
Afgevinkte categorieën: 1, 11, 16, 17, 19, 57, 77, 84, 85, 92
Eigen score: 2,5*
MM: 53 stemmen, 2,54* gemiddeld
https://image.tmdb.org/t/p/w780/zN1gZB6uNq6c8cbCr4v0VtuoLjq.jpg
Een anthology horror met al die aparte verhaaltjes. Op zich wel leuk gebracht via de radioshow. De radioshow was het lijmmiddel tussen alle aparte verhaaltjes door. Ook op die manier bijzonder sfeervol en geslaagd. De verhaaltjes zelf vond ik echter maar matig. Niet elk plotje was even interessant. Er zat ook iets te weinig lijn in. Het ging van de hak op de tak.
We zien een negental filmpjes de revue passeren, wisselend van niveau en genre. De zeemeermin vond ik wel het meest geslaagde. Ook de kapper en die schaduwfiguur waren leuk. Blijkbaar op zichzelf staande filmpjes waarbij de regisseurs het nodig vonden deze aan elkaar te plakken om tot dit te komen.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
11. The Frighteners (Film, 1996)
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 22
Subgenre: 64. Paranormal / Supernatural / Ghosts Horror
Themaklassement: 11 punten
Afgevinkte categorieën: 1, 11, 16, 17, 19, 57, 64, 77, 84, 85, 92
MM: 1081 stemmen, 3,29* gemiddeld
https://image.tmdb.org/t/p/w780/2aGtsMLVOiBiAUwQmCqYgau5AJF.jpg
Nooit fan geweest van Ghostbusters en deze film past wel wat in hetzelfde straatje. Een heleboel spoken in dat typische witte schijnsel. Vervolgens met wat grappen en grollen. Eng voelt het nimmer aan, het is in zijn geheel zelfs flauw te noemen. Op de DVD-hoes staat een label van 12+, welja, ook een film geknipt voor Michael J. Fox.
Luchtig en geestig, dit laatste is zowel letterlijk en figuurlijk te nemen. Elfman smukt het geheel nog op met zijn muziek. Vermakelijk en onderhoudend, puur entertainment. Niet geweldig in mijn ogen, maar fijn voor een keertje.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 24
Subgenre: 7. 1980's Horror
Themaklassement: 12 punten
Afgevinkte categorieën: 1, 7, 11, 16, 17, 19, 57, 64, 77, 84, 85, 92
MM: 161 stemmen, 2,84* gemiddeld
https://image.tmdb.org/t/p/w780/kQgwsB1q7nywpja6rlwzXCRl2cj.jpg
https://image.tmdb.org/t/p/w780/qh5lpvYyfzXC5xe34pw2Hf1lK4r.jpg
De titel slaat nergens op en doet eerder denken aan Halloween. Het leunt echter meer aan bij folk en outback horror. Wraak is steeds een geweldig gegeven als je de horror weg inslaat. Het duurt wel even vooraleer de actie op gang komt, maar eens het monster uit de hel is losgelaten, is er geen houden meer aan.
Op foto vond ik hem meer geslaagd dan in de film zelf. Een vreemd creatuur, wat slungelachtig met die lange benen en die uitstekende schouders. Op één of andere manier moest ik wat denken aan Alien. Zijn kills vond ik weinig overtuigend. Lichamen verslepen en omhoog sjouwen, het mocht wel wat extravaganter.
Desalniettemin een leuke wegkijker. Ik vond het wel erg sfeervol in die donkere bossen met die mist. Prima ook dat het monster voldoende en goed in beeld komt. Een redelijke 80s horror, leuk, maar met hier en daar wat goedkoop.
Seam
-
- 991 berichten
- 2313 stemmen
8. 964 Pinocchio (Film, 1991) - MovieMeter.nl
93 minuten
Puntentotaal: 16
Oef, dit was een teleurstelling. Ik vond Tetsuo redelijk goed. Vunzig, rauw, bizar, akelig. Maar deze film lijkt wel een parodie te zijn op Tetsuo, alles wordt grotesquer. Nog meer simpele seks, nog meer over de top kots. Verrassend dat er een stuk minder gore was. Ook het hele 'cyber' stukje miste ik eigenlijk wel. De lange shots waarin Pinocchio rent deden me ook veel denken aan de scenes waarin Tetsuo aan het rennen was, maar deze waren nog langer en letterlijk minder claustrofobisch en spannend. Eerste 40 minuten gebeurt er zo ontzettend weinig en is het echt saai. Daarna komt het beter op gang en het einde is nog redelijk oke.
Als parodie wel geslaagd, maar zag die tag ook niet op imdb verschijnen.
2.5* (krap).
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
114 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 26 punten
Subgenre: 20 Arthouse horror
Themaklassement: 13 punten
Eigen score: 4.5* (neig zelfs naar 5)
https://images.mubicdn.net/images/film/285524/cache-691713-1663672900/image-w1280.jpg
Lucile! Nu heeft ze met Innocence (Film, 2004) en Évolution (Film, 2015) al 2 schitterende films op haar filmografie (parental guidence niet gezien), maar miste eigenlijk altijd nét dat beetje extra. Lucile maakt vooral hele mooie maar ook heule trage films. Nu ben ik op z'n tijd redelijk fan van slow cinema en zodoende was dit uberhaupt een die vrij hoog op het lijstje stond.
De film is wederom behoorlijk traag. Alles komt uitgebreid in beeld en voor alles wordt ruim de tijd genomen. Echter door middel van fantastische soundscapes (donder, glaswerk, knarsende tanden, klokken) en prachtige kleuren (geel!) is werkelijk elk shot genieten. Het mocht om mij nog wel een uur duren. Naast de soundscapes is het überhaupt een waanzinnige geluidsband de precies aan gaat wanneer nodig.
https://www.onderhond.com/thumbs/img/articles/1200xauto/earwig-2.webp
Qua plot is dit denk ik wel Lucile haar minst toegankelijke, want het is behoorlijk lastig te zeggen hoe wat en waarom. Het is dan ook meer sfeercinema, en dan wel van de allerbovenste plank. Waar het dus precies over gaat tsja; er is ergens een man die vooral bezig is met de tanden van een klein meisje. Heb je een fobie voor de tandarts dan kan je deze misschien beter overslaan.
Als fan van (visuele) ASMR is dit echt genieten geblazen dus hopelijk hoeven we deze keer niet zo lang op een volgende Lucile Hadzihalilovic te wachten. Hier de trailer.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/e9r9NjNN6HbDePsKJ63xk4TCBPi.jpg
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
FTV - 2 punten
Subgenre: 7. 1980's Horror
Afgevinkte categorieën: 1, 7, 11, 16, 17, 19, 57, 64, 77, 84, 85, 92
MM: 161 stemmen, 2,84* gemiddeld
(afbeelding)
Die scene als ie die vervallen kerk binnen komt lopen is echt vet, met die verlichting.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8933 stemmen
97 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 36 +2= 38
95. Video Nasty Horror
Themaklassement: 1 punt = 19 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 11- 15 -16 -23- 24- 34- 35- 39 -47- 50 - 60 - 67- 74 -77 - 79 - 95- 98
Eigen score: 3*
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2023/06/ain.jpg
Nog een geluk dat ik deze ook niet had gezien want ik was in de veronderstelling dat ik Butcher, Baker, Nightmare Maker (1981) aan het kijken was!
Romano Scavolini's Nightmare (beter bekend onder de Britse titel Nightmare in a Damaged Brain) werd verboden tijdens het "Video Nasty"-debacle in Groot-Brittannië en bleef dat tot 2005. Bovendien heeft Tom Savini, aan wie de speciale effecten worden toegeschreven, publiekelijk ontkend dat hij aan de film heeft gewerkt. Hij beweerde dat hij het project had doorgegeven aan Ed French (die Sleepaway Camp, The Stuff, Terminator 2) en dat is ook niet verkeerd!
Want als het op één gebied niet teleurstelt, zijn het wel de effectscènes met gore en bloed. Hoewel het grootste deel van het bloed zich beperkt tot het begin en einde van de film, is wat we wel krijgen gruwelijk goed in beeld. En bloedvergieten en kinderen levert een ban op! Technische gezien zijn de effecten zeer goed voor zijn tijd; het is niet moeilijk voor te stellen dat Savini op zijn minst enige invloed op hun productie had.
Behandelende patiënt, George Tatum is genezen van zijn gewelddadige neigingen, wordt vrijgelaten uit de kliniek en in plaats van een modelburger te worden pakt hij zijn oude gewoonte weer op. Het subplot over George's "rehabiliteren" is volkomen onnodig. De film werd zo een nogal warrige aangelegenheid, een slasher die lijdt aan een eindeloos middengedeelte waarin te weinig gebeurt.
En dan nog even dit; de film kreeg vanwege het expliciete geweld en de seksualiteit in Amerika een X-rating en werd verboden in het VK. Maar toen het werd uitgebracht onder de alternatieve titel op video werden de distributeurs geconfronteerd met juridische stappen omdat ze de film in de oorspronkelijke versie uitbrachten. In 1984 werden alle drie de leidinggevenden schuldig bevonden, waarmee ze de enige personen werden die in de gevangenis belandde voor een "Video Nasty"
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
6. End of the Wicked (Video 1999) - IMDb
94 minuten - FTV
Puntentotaal: 12
Subgenre: 13. African horror
Themaklassement: 5 punten (Voltooid: 1-3, 13, 24, 61)
Rating:1.0*
(afbeelding)
Toegegeven, het is niet saai. Er gebeurt veel, maar samenhang is niet echt te bespeuren in deze Nigeriaanse reli-propaganda. Ik vrees een beetje dat de makers daadwerkelijk denken dat dit soort sektes bestaan en dat niet-Christenen zo hun tijd doden. Lekker ellende veroorzaken voor de gelovige medemens, omdat het kan. En na een klein beetje onderzoek schijnen de makers inderdaad reli-gekkies te zijn. Het acteerwerk is hysterisch en de special effects zijn nog niet eens van het niveau jaren '80 B-film, en zoals ik al zei, een verhaal is nauwelijks te bespeuren. Blij dat het af is.
Ja deze heb ik vorig jaar gezien en de film is inderdaad van de sekte Liberty Foundation Gospel Ministrie en hun leider Helen Ukpabio. Een sekte die ongestraft actief blijft en het afstoten van duizenden kinderen door hun ouders alsook talloze moorden heeft veroorzaakt. Gewoon een puur kwaadaardige film.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
9. Beetlejuice Beetlejuice (2024)
105 min. - VS
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 18
Subgenre: 49. Holidays / Christmas Horror (neig Halloween onder Holiday te tellen, corrigeer mij als dit niet klopt)
Themaklassement: 9 punten
(14, 34 – 35, 49, 54, 65, 70, 85, 88)
https://www.filmofilia.com/wp-content/uploads/2024/05/Beetlejuice-Beetlejuice-1-860x484.webp
De oorspronkelijke Beetlejuice is een van de favoriete films van mijn partner. Ik vind Tim Burton zijn 1988 - 1999 filmografie gewoon allemaal klassiekers. In de jaren 2000 vond ik hem heel oneven. Sweeney Todd vind ik bijvoorbeeld geweldig maar Big Fish is niet memorabel voor mij en de Planet of the Apes film weiger ik te kijken. In de jaren 2010 ging het helemaal mis, Alice in Wonderland is absoluut vreselijk bijvoorbeeld, enkel Frankenweenie is okay. Tim Burton voelde ook ergens totaal opgebrand. En ondanks alle liefde die het kreeg voelde ik weinig voor Wednesday.
Een vervolgfilm van Beetlejuice is zowat eeuwig in ontwikkeling geweest. Om een of andere reden dacht ik altijd dat Tim Burton Beetlejuice had geschreven maar dat is niet zo en in die periode ging men door een haast eindeloze rij van nieuwe schrijvers en versies. Beetlejuice goes Hawaii is de bekendste nooit gemaakte sequel dat Beach Movies ging combineren met German Expressionism, geweldig idee. Beetlejuice goes West en eentje in Parijs zijn ook ooit geschreven. Deze film schrapt zij allemaal en combineert veel andere versies. Tim Burton ging het zelfs niet maken op een gegeven moment maar Winona Ryder bijvoorbeeld geloofde er altijd in dat het ging gebeuren, haar contract voor Stranger Things had zelfs een clausule dat zij de opnames mocht stoppen om Beetlejuice 2 te maken wat die makers waarschijnlijk niet serieus namen.
Hier zijn wij dan na zoveel decennia en de sequel bestaat, een totaal overvolle en soms heel chaotische film. Sommige plotlijnen zoals die met de graffitikunstenaar kunnen zelfs makkelijk eruit geknipt worden. Er zijn meer acteurs en of die nodig waren is de vraag al zitten er heel mooie namen bij zoals Willem Dafoe en Danny DeVito. Maar dit gezegd hebbende ik heb heel hard van deze film genoten, de humour is er, muziek, sfeer, prestaties etc. Er zijn momenten dat het niet helemaal lukt en Sigur Rós lijkt de token muziekkeuze te zijn geworden waar Moby dat ooit was. In het algemeen het was prachtig om terug te zijn in deze knotsgekke wereld en dit is niet gewoon Tim Burton’s beste film sinds Sweeney Todd, het is gewoon een heel mooie film geworden, totaal niet verwacht maar heel blij mee uiteraard.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
76 min. - Noorwegen
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 20
Subgenre: 46 Gothic Horror / Urban Gothic Horror
Themaklassement: 10 punten
(14, 34 – 35, 46, 49, 54, 65, 70, 85, 88)
https://images.mubicdn.net/images/film/34961/cache-25068-1608684460/image-w1280.jpg?size=1200x
Mooi dat ik iets over deze film opgezocht voordat ik die ging zien of ik snapte de grap / steek in het begin niet. Lake of the Dead was blijkbaar een soort kantelmoment in Noorse cinema waarbij men afstapte van vooral Ibsen geïnspireerde films vandaar de opmerking in het begin niet alles heeft een Ibsen quote nodig.
Lake of the Dead is een snelle, dialoog zware mysterie film waar de vraag blijft rondspoken is er iets bovennatuurlijk gaande of is er een misdaad gaande. Het mysterie is mooi vormgegeven, gaat snel, de aanwijzingen en onthullingen zijn heel klassiek, doet haast aan Poe zijn detectiveverhalen denken. Er zijn paar mooie shots van het meer en zeker voor een film dat veel op een plek afspeelt en dialoog zwaar is. De personages zijn archetypes wat de plezier vooral bij de mysterie legt maar het werkt allemaal mooi. Bekend in Noorwegen blijkbaar maar niet erbuiten. De film is prachtig restoreert niet lang geleden.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
11. Jesus Christ Vampire Hunter (2001)
85 min. - Canada
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 22
Subgenre: 30. Canuxploitation Horror
Themaklassement: 11 punten
(14, 30, 34 – 35, 46, 49, 54, 65, 70, 85, 88)
Dit is absoluut het soort film dat jij ofwel geweldig of ondragelijk vindt. Er bestaat gewoon geen enkele tussenweg voor deze low-budget knotsgekke komedie, duidelijk het werk van een groep vrienden. Mijn partner omschreef de film ook als “let them never know your next move” gezien de continue onverwachte zotte momenten die erin gegooid worden. Wat een moment een heerlijk barslechte vechtscène is kan onmiddellijk een slecht musicalnummer worden. Dit is een “Who Killed Captain Alex?” stijl film.
Het verhaal gaat min of meer als volgt, in Ottawa (Canada) zijn een groep vampiers bezig alle lesbiennes te vermoorden of zoals de film op een moment zegt er is een tekort aan lesbiennes ontstaan. Twee priesters waarvan een in totaal punk ornaat zoeken Jezus op om hen te helpen tegen de vampiers te vechten. Dan heb jij dingen als een soort clown autootje (of jeep) met atheïsten die Jezus niet kent omdat zij nooit met hem praten die hem proberen in elkaar te slaan. Gestoorde wetenschappers, Maxine Schrek komt helpen en natuurlijk El Santo komt Jesus bijstaan. Totaal van de pot gerukt en totaal hilarisch voor mij. Jij raadt nooit van jou leven hoe god hier verschijnt.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
6. Resident Evil: Death Island (Film, 2023) - MovieMeter.nl
https://images.mubicdn.net/images/film/370644/cache-854067-1681262804/image-w1280.jpg?size=800x
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 12 punten.
Ik ben hier wel positiever over dan de meeste mensen (gezien het gemiddelde). Actievol, de animatie ziet er goed uit, en de locatie zorgt voor een claustrofobische en beklemmende sfeer. Tof ook dat alle bekende personages samen komen. Er hadden wat meer actiescenes in mogen zitten en het onzinnige verhaal krijgt iets te veel aandacht. Maar gelukkig is de speelduur kort genoeg dat het nergens saai of repeterend wordt.
3*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Subgenre: 49. Holidays / Christmas Horror (neig Halloween onder Holiday te tellen, corrigeer mij als dit niet klopt)
Halloween is een Pagan feest, en aangezien we in onze westerse samenleving de christelijke feestdagen hanteren is Halloween niet direct een "holiday".
Maar, het wordt wel als een onofficiële holiday gezien, ik meende dat het de meest gevierde feest op jaar basis is? Google is overigens je vriend
. Ik vind het in ieder geval gewoon tellen.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Halloween is een Pagan feest, en aangezien we in onze westerse samenleving de christelijke feestdagen hanteren is Halloween niet direct een "holiday".
Maar, het wordt wel als een onofficiële holiday gezien, ik meende dat het de meest gevierde feest op jaar basis is? Google is overigens je vriend
. Ik vind het in ieder geval gewoon tellen.
Vroeg meer af in de context van de challenge, Halloween krijg ik niet maar wel Allerheiligen.
De regels maar eens bij gehaald en het Wikipedia artikel waar John Milton naar linkt als info telt Halloween maar ook Midsummer, Dia de Muertos, Walpurgis Night, Valentine, Independence Day (VS), Labor Day, Father’s Day, Mardi Gras, Memorial Day, Tanksgiving en April Fools. Het concept is dus nog breeder dan ik dacht.
Vrees dat mijn baas mij Walpurgis Night niet als extra betaalde feestdag laat opnemen als ik hem vraag 
madmadder
-
- 371 berichten
- 3058 stemmen
3. I Know What You Did Last Summer (1997)
100 minuten
RW = 1 punt
Totaal: 5 punten
https://miro.medium.com/v2/resize:fit:1200/1*Qpr2EZ6PchYa8Wgij78oJw.jpeg
Had zin om dit jeugdsentiment weer eens te herbeleven. We hadden deze en het vervolg vroeger op dvd, en ik heb niet een heel pedagogisch verantwoorde opvoeding gehad dus als klein kind deze films krankzinnig vaak gezien. Nog steeds wel vermakelijk, maar voor mij wel te veel gezever over wat er precies gebeurd is die bepaalde nacht en wie deze jonge mensen nu achterna zit. Iets minder gezever, meer leuke kills en doden had deze film goed gedaan. 2,5*
95 minuten
FTV = 2 punten
Totaal: 7 punten
https://image.tmdb.org/t/p/original/55JLQFeHuhpiaocAXaIYli07EIu.jpg
Erg fijne verrassing (zo ontdek je nog eens wat door lukraak een film uit je immer uitdijende watchlist te kiezen). Beetje een weirde film waar ik voor mijn gevoel maar de helft van heb gesnapt, maar ik werd wel gegrepen door het personage van Martin en de leuke afwisseling tussen kleur en zwart-witbeelden. Niet de allergrootste fan van vampierfilms, maar dit is zeker een leuke herinterpretatie van het genre. 4*
Ik ben een weekje vrij, en ondanks dat ik vooral ook wat nuttige dingen te doen heb (gisteren bijvoorbeeld de hele dag gewerkt voor iets anders dan mijn 'echte' werk), heb ik ook tijd om eens te proberen om een watchlist n.a.v. de subgenre challenge op te stellen.
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
15. Dead Space: Downfall (Film, 2008)
107 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 30
subgenre= 63 outerspace horror
themaklassement= 15
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63
2,5* Ik hou niet zo van animatiefilms en ik hou niet zo van sci-fi, dus daarom koos ik het niet voor de hand liggende Dead Space: Downfall. Een film die ik normaal gesproken nooit zou opzetten, maar het leek me juist voor de challenge leuk om ook films uit te kiezen die ik normaal links laat liggen. Dan rijst de vraag: was dit een goede keuze? Mijn grootste probleem was dat de film zo verschrikkelijk simpel getekend is dat het gewoon lelijk is. Het leek of ik weer kind was en op zaterdagochtend op de BBC een aflevering van een tekenfilm uit de jaren 80 keek. In 2008 moet dat toch mooier gekund hebben, lijkt mij. Deze lelijkheid gecombineerd met weinig spanning en een cliché verhaal deed me niet echt enthousiast worden. Ik zat te twijfelen tussen 2 en 2,5 * en toch voor die laatste gekozen omdat ik misschien te kritisch ben hiermee en teveel verwacht. Ik speel het spel ook niet, dus dat zal ook nadelig meegespeeld hebben. Misschien is dit meer iets voor de game fans.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
62 min. – België
FTV (2 punten)
Subgenre: 24. Belenux / Nederhorror
(14, 24, 30, 34 – 35, 46, 49, 54, 65, 70, 85, 88)
https://y.yarn.co/9f4a58f3-ed5c-4c6e-b7e4-c2c86d4a8420_text.gif
Ik vraag mijzelf toch af hoe ik tot recent nog nooit van deze film (voor zover die term toepasselijk is) gehoord heb. The Antwerp Killer is gemaakt door een filmstudent die een ongelofelijke reeks van sponsors had gevonden om een grootschalige thriller opgenomen in Antwerpen te financieren. De lijst is verbazingwekkend, lokale cafés maar ook kranten en zelfs Marlboro en politici zonder enige effectieve filmervaring. Geen idee hoe dat hem gelukt is want ik zag een interview van hem toen en ik zou die mens geen cent toevertrouwen.
De verhalen van productie klinken extreem amateuristisch. Een belangrijke moordscène ging bijvoorbeeld gefilmd worden en niemand had het mes mee die het moordwapen moest zijn of eender welk mes. Michel Follet is in deze film en lijkt geld te hebben bijgedragen, hij is de enige persoon in deze film die iets doet dat op acteren lijkt.
De film ging in première op het Knokke-Heist filmfestival georganiseerd door Jan Verheyen. Onmiddellijk tijdens de première werd het duidelijk hoe slecht het product was. De politicus die de film had geïntroduceerd ging lopen, de man die de kassa beheerde rende ermee weg alsook de regisseur. Om het nog grappiger te maken bleef de regisseur meer reels beloven toen iedereen merkte dat de film veel korter was dan verwacht maar hij rekte tijd om te verdwijnen. De film won de gouden drol en zijn vader is elke videotheek afgegaan om kopieën te vernietigen.
Van een film is hier amper te spreken, het kijkt weg alsof iemand op laatste moment zijn huiswerk probeerde te maken na het vergeten te zijn. Er was duidelijk gewoon niet genoeg materiaal, scenes worden hergebruikt tot het absurde, stukken film die weggegooid hadden moeten worden. Er is in godsnaam op een bepaald moment een klapperbord te zien, nog nooit zoiets meegemaakt. Beelden van Antwerpen worden opnieuw en opnieuw recycleert om tijd te vullen. Deze film bevat wat misschien de slechtste actiescène ooit is en het bevat het meermaals nog eens. Van acteren is er haast geen sprake, op een moment is men een boom microfoon of iets ook vergeten. Het plot is onbegrijpelijk alsook de editing, het aantal moorden wordt niet eens consistent genoemd. Er komen meer plots bij die tot niets lijden en er lijkt gewoon geen enkel einde te zijn. Het is fascinerend slecht, haast moeilijk te geloven. Mensen krijgen vaak de stempel de slechtste film ooit en vaak onterecht maar dit is inderdaad echt extreem slecht. Sommige mensen lijken de ervoor gemaakte soundtrack nog te waarderen maar waar deze meeste van de tijd zit weet ik niet want meeste is geen originele muziek. Mijn gebruikt gretig muziek van Halloween III, The Thing en verbazingwekkend de eerste Cocteau Twins plaat. Wel leuk om beelden te zien van hoe Antwerpen vroeger was.
Volgens MM is deze films 62 min. maar de versie op YouTube is 50 min. en ik zie niet direct een langere kopie nog in bestaan. Dus hierbij nog kortfilms:
The Devil and the Statue (1901)
2 min.
https://pics.filmaffinity.com/The_Devil_and_the_Statue_S-543657571-large.jpg
Een vroege Méliès, Romeo blijkbaar zingt voor Julia maar de duivel verschijnt. De duivel danst wat rond en wordt groter en dat vindt Julia vreselijk, standbeeld van Madonna komt tot leven, verdrijft de duivel en de geliefden zijn blij.
Veel plot voor 2 minuten, het is een statische vroege trick film en dat een personage groter wordt was toen blijkbaar een nieuw gegeven.
8 min.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgnRWXvNItYrxWKxH4eRmwi-5_IYLu6ulSMw&s
Gemaakt door de legendarische animatie pionier Norman McLaren en Mary Ellen Bute die blijkbaar een van de eerste vrouwelijke experimentele filmmakers was. Ik moet bekennen dat voor het lezen van “I Spit On Your Celluloid” van Heidi Honeycutt ik nog nooit van haar gehoord had. Sommigen schrijven deze film onterecht enkel aan Norman McLaren toe. Deels is haar verminderde reputatie waarschijnlijk wel het gevolg van veel ongerealiseerde, onafgewerkte en onverkrijgbare projecten.
Spook short is een interpretatie van 'Danse macabre' van Camille Saint-Saëns. Cel animatie en tekeningen gedaan door Norman McLaren op 35 mm van Mary Ellen Bute. Superleuke en mooie dansende spookjes, schedels, vleermuizen etc. op de muziek, mooi.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8933 stemmen
58 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 38 +2= 40
70. Revenge Horror
Themaklassement: 1 punt = 20 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 11- 15 -16 -23- 24- 34- 35- 39 -47- 50 - 60 - 67- 70 -74 -77 - 79 - 95- 98
Eigen score: 3*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYTA2NGE1MWItNDBhNS00ODBmLTk3ZWItMjU5NWVjNDIwNDU1XkEyXkFqcGdeQXVyMjUwMDUwNA@@._V1_.jpg Ja die Poverty Row films blijven toch wel leuk! Alleen....was dit eigenlijk een Universal...maar die fuseerde in 1945 met International Pictures en omdat ze prestigieuze films wilde maken, verkochten ze hem aan een Poverty Row studio. Maar goed ook Universal produceerde in de jaren '40 met kleinere budgetten en lagere productiewaarden.
Misschien is deze niet heel goed maar het is wel erg vermakelijk om te zien, en met minder dan een uur ook zo voorbij. Ik vond deze ook net iets leuker dan andere, maar het is niet bepaald een must-see en het is behoorlijk tam. (bij moordaanvallen draait de camera beschaafd weg)
Had ook veel sympathie voor Rondo Hattons en zijn horrorpersonage "The Creeper" deze valt mensen aan als vergelding voor zijn tragische chemische ongeluk wat een gezichtsmisvorming veroorzaakte: Een blind meisje (goed gespeeld door Jane Adams) is aardig en je leef mee met zijn verlangen naar acceptatie. Verder is het een laagwaardige thriller zonder verrassing.
Oh...er gaat ten ronde dat de misvorming (elefantiasis) het gevolg is van blootstelling aan een Duitse mosterdgasaanval tijdens de Eerste Wereldoorlog. Dit was verzonnen door de filmstudio's omdat dit betere publiciteit opleverde! (Bron; Wikipedia)Het zijn namelijk de symptomen van acromegalie, veroorzaakt door een goedaardige tumor in een klein orgaan in de hersenen en hormonen maakt.
De film is zoals je kan zien 58 minuten dus aangevuld met het 3 minuten durende No Sleep Tonight (Short 2024) - IMDb met dank aan Seam die voor deze een link plaatste!
shugenja
-
- 647 berichten
- 1603 stemmen
ik doe niet meer om de punten hoor zou niet weten hoe ik dat allemaal moet uitzoeken qua subgenres enzo
13-09: Onyx the Fortuitous and the Talisman of Souls: Onyx the Fortuitous and the Talisman of Souls (Film, 2023)
Het is leuk om Jeffrey Combs (de horror legende van oa reanimator) te zien in een rolletje als de slechterik. Maar daar houdt de lol verder wel op bij deze prul. Ik heb begrepen dat het een kickstarter project is om een youtube sterretje naar het grote doek te brengen. Het is natuurlijk knap met een mini budgetjes van 600k zon film te maken. Want ook al is het op 1 locatie het ziet er best goed uit. Maar het acteerwerk vooral van de hoofdpersoon vind ik heel irritant. Ik lees ook vaker je haat het of niet dit typetje. Ik vind een satanist nerd die fan van de duivel is al in de basis niet echt grappig. Dus vandaar dat de rest van deze film ook niet echt kan bekoren. Ik heb geen nieuwe ideeen gezien het is gewoon onderbroekenlol en cliches. Precies wat de fans verlangen waarschijnlijk maar ik vind het als geheel nogal lauw en onspirerend.
2/5*
14-09: The Crow: The Crow (Film, 1994)
Nog nooit gezien maar wat een topfilm. Het ziet er allemaal prachtig uit en het verhaal is aangrijpend, eenvoudig maar zeer doeltreffend. De actie is treffend (pun intended) in beeld gebracht. Dit is wat mij betreft de beste comic boek verfilming die ik ooit heb gezien. Vaak wat je ziet bij comic verfilmingen is dat de actie (vaak met superkracht en/of magie) zo onrealistisch word dat je een afstand creeert tussen jou en de hoofdpersoon. Bij de crow is het prachtig gedaan, hij is geen superheld maar meer een soort gekwelde ziel, de pure wraak in vlees gevangen.
Dat werkt dramatisch gezien zo goed en die pijn en puur innerlijk motivatie geeft een kracht die persoonlijk is en je daardoor ook als kijker veel meer betrekt dan iets stoms als "laser ogen" of "onzichtbaar worden" de externe krachten die vaak aan superhelden kleven. Ook heeft het iets imperfects waarbij superhelden vaak een soort puur goed zijn, of soms met nogal geforceerde "problemen" kampen.
Wat natuurlijk helpt is de rauw cinematography.. nee ik kan echt niks negatiefs bedenken over deze imponerende film. Ja het is jammer dat er zoveel rotzooi vervolgen gemaakt zijn en nu weer een remake. Je zou toch willen dat zo een perfecte film gewoon op zijn voetstuk blijft staan zonder ondergesneeuwd te worden door inferieure opvolgers...
5/5*
15-09: History of the occult: Historia de lo Oculto (Film, 2020)
Ik ben geen grote fan van Argentijnse films, maar voor deze maak ik een uitzondering. Een sfeervolle zwart wit film, die speelt in de jaren '80. De setting past heel goed, je ziet aan de ene kant een live tv-programma waar van direct bij het begin eigenlijk al duidelijk is dat ze een luis in de pels zijn van de overheid. Ze hebben iets ontdekt waarvan de staat niet wilt dat het uit komt. Ze wilden de show stoppen maar met hangen en wurgen konden ze nog 1 laatste show in de lucht slingeren.
Wat volgt is een verwoede poging zowel voor als achter de schermen een ongemakkelijke waarheid uit de doeken te doen. Het gaat, zoals in de omschrijving ook genoemd, om occulte invloeden in de top van de overheid. Dit opent allerlei mogelijkheden tot boven natuurlijke gebeurtenissen die vooral de achter de scherm koorstachtig werkende journalisten flink dwars zit.
Zoals zon beetje elke Argentijnse film zijn ook hier de verwijzingen naar de Junta van die tijd geen toeval. Waar ik het vaak een beetje herhalend en vervelend vindt dat het altijd over hetzelfde gaat is ditmaal de vorm wel mooi gevonden.
3,5/5*
16-09: Long legs Longlegs: Longlegs (Film, 2024)
Het tempo van deze film is misschien net iets te traag. Maar omdat eigenlijk vanaf het begin het mysterie van een bizarre moordenaar (longlegs) direct op tafel gelegd wordt blijf je toch gebiologeerd kijken. De film is cinematografisch niet super maar meer tegen het einde aan zie je wat meer risico in het camerawerk wat wel resulteert in enkele geweldige scenes. Wat me vooral bijblijft is een nogal bevreemdende scene die ondersteboven gefilmd is.
Harker is een leuk personage en goed geacteerd. En Nick Cage trekt weer alle registers open als hysterische weirdo waarvan je niet begrijpt wat hij er precies mee te maken heeft. Wat zet deze man toch een heerlijke reeks films neer waarvan deze weer in het rijtje kan. Hij heeft schijt en pakt gewoon de geweldige rollen en dit is er weer zo eentje. Dus alleen dat is al het kijken waard wat mij betreft.
Qua gebeurtenissen gebeurt er eigenlijk vrij weinig en blijkt het uiteindelijk een vrij rechtoe rechtaan verhaaltje, ondanks alle rookgordijnen en onduidelijkheid die aanvankelijk worden opgelegd. Wat eigenlijk ook wel cool bedacht is, maar het voelt ook een beetje alsof je eerst 10000 kilometer gaat rijden om een schroefje te kopen en dan uiteindelijk erachter komt dat je hem het best bij de praxis in het winkelcentrum bij je om de hoek kunt kopen..
Door de twist in de film komt het ook een beetje over alsof de hele zoektocht eigenlijk tijdsvulling en soortvan zonde van de tijd was. Het feit dat personages last hebben van strategisch geheugenverlies om de zoektocht te rekken helpt hier ook niet bij.
Dit is een euvel die je vaker ziet bij moderne films, de vorm de stijl het werkt heel goed en is beklemmend en bevreemdend. Maar uiteindelijk narratief gezien is het wel enigszins armoedig. Toch al met al een prima onder de huid kruipend filmpje.
3,5/5*
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
1. A Quiet Place: Day One (Film, 2024)
100 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal - 2 punten
82. Survival Horror
Themaklassement - 1 punt
Afgevinkt - 82
Eigen score - 2.5*
Okay, ik ga eindelijk beginnen met de registraties Er zat een toch enorm sociaal weekend tussen, maar donderdag en gisteren veel kunnen kijken. Ik zie dat sommige gekken de 20 al voorbij zijn, maar dat is geheel binnen de verwachting.
Terug naar de film. Ik had deze gemist in de bioscoop, maar achteraf geen spijt van. Het lijkt alsof de rek eruit is na 3 films. Op papier zou een prequel in de big city erg interessant moeten klinken, maar misschien hadden ze er dan een volbloed actiefilm van moeten maken, al het sneak-gebeuren voelt herhalend aan. Er hangt nauwelijks meer spanning in de lucht. De ook op papier prima cast kan me ook niet overtuigen, dus helaas ben ik deze waarschijnlijk snel vergeten.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
4) Beau Is Afraid (Film, 2023)
Speelduur: 178 minuten
Datum van zien: 16 september
Bron: Amazon prime
Puntentotaal: 7 punten
Subgenre: 68, psychological horror
Themaklassement: 4 punten
Afgewerkte thema`s: 20, 21, 68 en 93.
Waardering: 4,5
Review: Gister even een dagje geen horror, alhoewel, wel met mijn vrouw seizoen 1 van Gyeongseong Creature (Serie, 2023 - 2024) afgekeken (erg sterke serie overigens, aanrader ook!). Maar wat gaan sommigen weer snel zeg, heel wat bij te lezen als je zo even een dagje zelf wat minder actief bent, je bent zomaar 2 paginas verder op het forum, leuk dat enthousiasme 
Bewust deze film gekeken op een vrije dag, zodat ik niet gedurende de avond tegen de slaap zou moeten vechten om hem uit te zitten, maar poeh man, toch bijna een halve vrije dag voor op moeten offeren... Want zo voelt het ergens wel, opofferen om mee te gaan in deze achtbaan van, ja wat eigenlijk, van alles. In de beschrijving op Prime werd gesproken over een paranoide man, of in ieder geval iemand die veel last ervaart van angsten, iets in die trent. Nou dit was wel een tandje meer, zeg maar gerust full-on chronische psychose. Ik heb zelf tot een paar maanden terug ruim 15 jaar lang in de psychiatrie gewerkt en regelmatig ook met clienten gewerkt die je kunt vergelijken met Beau, ongrijpbaar en triest, en vrijwel altijd zijn er ook externe invloeden die mede maken dat iemand is zoals diegene is geworden.
Tuurlijk lijkt het allemaal van de hak op de tak te springen, alhoewel de oplettende kijker wel degelijk verbanden zult zien, en tuurlijk lijken sommige fragmenten zwaar overdreven. Echter weet niemand eigenlijk precies hoe een psychotische episode eruit ziet voor diegene die erin zit en dat kan per persoon, per situatie verschillen, wat is echt en wat niet, who know`s really? Ik vond veel zaken erg herkenbaar, hoe zijn appartement eruit zag, hoe hij zich verhoudt tot de buitenwereld, hoe hij eigenlijk vooral goed probeert te doen en zijn best doet, maar zichzelf continu verliest of niet begrepen wordt en dan met name de vereenzaming, angst en onzekerheid.
Ik vond het geen horror in de zin dat ik het kan vergelijken met andere horror (niet zo op het eerste gezicht in ieder geval), maar de horror zit hem hier voor mij echt in de interpersoonlijke strijd die zich tevens naar het goed en kwaadschiks voegen naar de maatschappij vertaald, mijn werk heeft mij op veel vlakken denk ik verhard (ben blij dat ik zo lang anderen heb kunnen helpen, maar ben eerlijk gezegd ook blij dat ik sinds een paar maanden mij niet meer met andersmans shit bezig hoef te houden op die manier, binnen een bureaucratie die dat alleen maar moeilijker maakt) en tegelijkertijd tevens een relativerende functie gehad over mijn eigen situatie. Je zal maar zo in je eigen gevangenis zitten als Beau en tegelijkertijd jezelf moeten zien te redden in de buitenwereld... Ik kan ook niet zeggen dat ik het een "fijne" film vond, , maar wel een film die in mijn optiek een goed inkijkje geeft in de gedachtespinsels van iemand die dringend hulp nodig heeft en de film doet dat op een heel sterke manier, waarbij ik Phoenix subliem vind spelen.
https://miro.medium.com/v2/resize:fit:4800/format:webp/0*Am-PzlfZ45Qvq45n.jpg
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5775 stemmen
Speelduur: 90 minuten
FTV (2) = puntentotaal 6
Subgenre 43: Folk horror
Afgevinkt: 1-43-76
Thema klassement: 3 punten
Beoordeling: 2*
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2021/09/The-Old-Ways.jpg
Een jonge journaliste wordt in Mexico gevangen gehouden door enkele lokale bewoners die haar onderwerpen aan een duiveluitdrijving.
Een typisch wegkijkertje, terug te vinden op Netflix. Niet spannend, niet eng, niets bijzonder.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.