Night Warning (1982)

Alternatieve titels: Nightmare Maker | Butcher, Baker, Nightmare Maker

Horror

geregisseerd door William Asher
met Jimmy McNichol, Susan Tyrrell en Bo Svenson

Jimmy wordt na de dood van zijn ouders opgevoed door zijn seksueel gefrustreerde tante. Nadat er een moord gepleegd wordt, is Jimmy's tante in eerste instantie de hoofdverdachte, maar nadat een racistische agent zich met de zaak gaat bemoeien, wordt Jimmy al gauw verdachte nummer één...

Verrassend leuke psycho thriller. Susan Tyrell(ook in Verhoevens Flesh + Blood) speelt heerlijk over de top als de flink gestoorde tante, doch soms op het randje van irritant. Bo Svenson is super als de homofobe agent en Bill Paxton heeft ook nog een leuk bijrolletje als zeikerige klasgenoot die ruzie zoekt, hij speelt hier een zeventienjarige en is in werkelijkheid al 25!

Dat gebeurt in Amerika toch bijna altijd?

Heel lang geleden gezien. Ik vermoed ergens tussen de ** en de ***1/2 ster.
De marge is te groot, dus stem ik maar niet.

Langdradige ongeloofwaardige thriller.

avatar van niethie
Niet veel verwacht van dit obscure filmje, maar hij heeft me positief verrast. De film heeft niet bepaald een standaard verhaaltje en bouwt zich op een rustige manier op. Geweldige rollen van Svenson als hufterige homofobe detective en Tyrell (al speelde die tweede af en toe wat over de top) Verder werd het ergens op de helft wel even wat langdradig en vraag je je ook even af hoe deze film ooit op de befaamde video nasty lijst is gekomen, maar dat gevoel verviel al snel na het zien van het verrasende einde.

3,5 sterren

avatar van mikey
Waar is deze film toch: releae it!??

avatar van Mr Confused
Was normaal al verschenen maar is uitgesteld. Maar goed nieuws. Hij komt er wel degelijk aan. Hij zal door Codered worden uitgebracht

Viva VHS!

Aardige gedateerde horrorfilm waarbij de SFX niet altijd even goed zijn, maar het plot enigszins opmerkelijk. Dat zit hem niet zozeer in het standaard griezelverhaal van een jongen die volledig wordt geclaimd door zijn gestoorde tante, doch in het daar doorheen verweven verhaal met Svenson.

De acteerprestaties zijn vooral van het schmierende niveau en de gore is redelijk. Dit ondanks een VHS-hoes die wel heel veel bloed belooft. Het is met name Tyrell, over de top acterend als griezeltante, die de show steelt. Met een jonge Bill Paxton, die vroeger gewoon als William werd vermeld.

Goed.

avatar van movie acteurs
Naar het einde toe wordt het wel goed. Helaas vond ik het daarvoor te saai eigenlijk. Ik had hier dus eigenlijk gewoon veel moeite mee, zeker om erin te komen. Met andere woorden een slaapverwekkend filmpje en dat sprak me niet echt aan, maar wilde het toch wel zien. En het heeft me dus niet verrast. Het verhaal vond ik nog wel interessant, maar niet interessant uitgewerkt. De moorden stellen eigenlijk niet heel veel voor. Het leuke was alleen een vrouw die te werk gaat met een mes. De film komt bij mij niet verder dan 2,0. En ik ben daar een van de weinige van.

avatar van Mac Hammer Fan
Mr Confused schreef:

Zal nog wel een tijdje duren. We zijn ondertussen eind mei 2011...

Verrassend grimmige horrorfilm uit begin jaren tachtig: leuk, solide en griezelig eng, over een labiele, seksueel gefrustreerde en gestoorde vrouw, met een goede spanningsopbouw. De overtuigende cast geeft dit verhaal bovendien een dramatische lading.

avatar van Vascago
Toffe film met overdreven acteerwerk maar een sterke sfeer en een sterke soundtrack. Ook het verhaal is best tof en loopt lekker door. Spanning is redelijk aanwezig en ook de (weinige) moorden zien er beter uit dan ik verwacht had.

erik1677
Hmmmm in het begin allemaal wel een beetje traag, al was de openings-shot wel subliem met dat ongeluk, maar daarna kakt de boel een klein beetje in.
Maar halverwege de film barst de horror en suspense weer goed los.
Klein beetje wel een verassing deze night warning

avatar van zombie
Een film waarbij ik nogal hoge verwachtingen had, mede door de bloederige VHS cover (zoals Zinema al aangaf). Het verhaal wordt mooi opgebouwd, maar het is al vrij snel duidelijk dat er een steekje los zit bij tante Cheryl. De verhouding tussen Billy en Cheryl wordt gaandeweg meer en meer beklemmend. En daar schuilt juist de horror in deze film en dus niet zozeer achter de liters bloed die werden beloofd. Alleen de finale is nogal absurd, waardoor de film in mijn ogen wat van zijn kracht verliest.
Susan Tyrrell speelt wel heerlijk bizar - helaas is ze vorige maand overleden - rust in vrede.

avatar van alexander038
Grimmig filmpje dit zeg, de gore viel nog wel mee maar de agressie waarmee
het gebracht werd (ook dankzij de sountrack) was aardig heavy.

avatar van mikey
De cover van de vhs band was legendarisch. Daarom nooit durven huren totdat ik hem niet meer kon vinden. maar gelukkig toch gezien dankzij een obscure stream van een bedenkelijk nivoo. Verstond de helft jammer genoeg niet maar ondanks dat was hij wel het aanzien waard. In een naargeestig huis wwont een compleet gestoorde tante en een lieve knul die geteisterd worden door een homofobe agent. Zo is er een lang item over of hij wel of geen sex heeft met zijn schattige vriendinnetje. Niet echt je standaard slasher maar eerder een psycho flick met wat lekkere kills.

Zinema (crew)

Deze dus. Brrrr inderdaad.

avatar van mikey
Nice. Ben ook een voorstander van onze gouwe ouwe hoezen uit de videotheek dan de amerikaanse(?) filmposters. Op mm

avatar van dutchtuga
Brr enge rol van die tante zeg. Erg goede film verder ook met vooral een sterke soundtrack. Zou deze wel in betere kwaliteit willen zien.

Zinema schreef:
Deze dus. Brrrr inderdaad.
welke was deze ook al weer.?

Zinema (crew)
Wel mikey, een die erg veel lijkt op de huidige (door mij zojuist geplaatste) Britse hoes. Om precies te zijn deze.

Hele verbetering.

avatar van Richard_Voorhees
Susan Tyrrell zet hier een knap gestoorde vrouw neer. Ze is zó gestoord dat ik me afvraag hoe Billy die 17 jaar overleefd had.
Daarnaast moeten de schrijvers toch zéér homofobisch zijn, want zelden heb ik een film gezien waarin zo veel haat geuit werd naar homoseksuelen als in deze film. Bo Svenson zet hier een rol neer als de meest homofobe rechercheur ooit. Zijn personage is minstens net zo geschift als die van Tyrrell. Ook de soundtrack weet een goed steentje bij te dragen aan de sfeer en spanning van de film.
Onbegrijpelijk dat deze film nooit een DVD release heeft gekregen, want er zijn heel wat slechtere films al wel op DVD verschenen. Maar goed, wat mij betreft is deze film een klein vergeten pareltje.

Na zoveel goede recensies te hebben gelezen ging ik met torenhoge verwachtingen achter mijn I Pad plaatsnemen omdat ik de originele versie tijdens de veiling op E Bay niet had gewonnen.
Terug naar de film; goed verhaal, redelijke suspense gehalte, matig acteerwerk en een te lange midden stuk waarbij echt letterlijk niks gebeurd.
Helaas was dit een teleurstelling en een net niet film!