

Going to Pieces: The Rise and Fall of the Slasher Film (2006)
Genre: Documentaire
Speelduur: 88 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Adam Rockoff
Met onder meer: Ed Green, Lilyan Chauvin en John Carpenter
IMDb beoordeling:
7,2 (3.682)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Amazon Prime
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Going to Pieces: The Rise and Fall of the Slasher Film
"Every Evil, Every Nightmare, Together in One Film"
Elke angst die je voelde. Elke vorm van kwaad die je ooit zag. Elke nachtmerrie die je ooit had, komen samen voor de eerste keer in één film. Going to Pieces is de ultieme film die je op een angstaanjagende tocht neemt langs de meest favoriete slasherfilms, waaronder; Halloween, Psycho, Friday the 13th, Prom Night, A Nightmare on Elm Street, Scream en When a Stranger Calls.
Externe links
Acteurs en actrices
Narrator (stemrol)
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Zichzelf
Video's en trailers
Reviews & comments

satanic-death
-
- 26 berichten
- 29 stemmen
Opzich wel informatieve films. Gaat vooral over Halloween en Friday the 13th, en de daarop volgende (B) horrofilms. Je kunt het vergelijken met the making of filmpjes op een dvd. 3.0

kungfuzombie
-
- 274 berichten
- 1626 stemmen
Gave docu! Een must voor horrorliefhebbers en vooral voor de slasher fans!

Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3521 stemmen
Boeiende en geinig in elkaar gedraaide docu. Alles komt wel even aan bod.

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11681 berichten
- 5071 stemmen
Dit lijkt me fantastisch! Waar kan ik deze krijgen?!

satanic-death
-
- 26 berichten
- 29 stemmen
Geweldige documantaire! Veel informatie, en heeel veel bloed! Vooral het deel met de opstand met silent night, deadly night was erg leuk om te zien. Topper! *4.0

Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6457 stemmen
Dit lijkt me fantastisch! Waar kan ik deze krijgen?!
Je kan hem bekijken op youtube. Ga ik nu ook doen

Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
Je kan hem bekijken op youtube. Ga ik nu ook doen
Ik vind alleen maar een trailer terug eigenlijk.
Op Play.com kan je hem bestellen voor 11 euro (inclusief verzendingskosten), wat ik meteen gedaan heb.
Het boek heb ik enkele maanden geleden gelezen, benieuwd in welke mate deze documentaire een extra bijdrage kan leveren.

Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
hoewel ik persoonlijk het meeste al eens in andere interviews en korte making- offs en documentaires gehoord of gezien had.
Dat gevoel had ik, als liefhebber van het genre, ook enorm. Vooral tijdens de eerste 20 minuten leek het op een samenraapsel van de making of's/documentaires van 'Halloween' en 'Friday the 13th'.
Uiteindelijk leer je als fan niet echt veel bij. De informatie wordt gewoon handig gebundeld, maar zelfs op dat vlak wist de documentaire me niet ten volle te bevredigen. Vooral het te hoge tempo stoorde me bij momenten: sommige hoofdstukken duurden niet langer dan één minuut. Dan konden ze voor mijn part die tussentitels al meteen laten vallen. Ook de interviews met bekende regisseurs en levende legendes als Tom Savini waren in die mate geknipt dat ze bijzonder fragmentarisch overkwamen: graag had ik het iets 'serener' gezien. Een rustige overpeinzing per jaartal was schitterend geweest: nu bleef het nogal algemeen en stak je zoals reeds eerder gezegd niet echt veel op wanneer je al een tijdje thuis bent in het slashergenre.
Maar fragmenten van minder bekende films als Happy Birthday to Me en The Burning zijn leuk om te zien, de montage van allerlei walgelijke special effects was fantastisch en het blijft tof om mensen als Savini over hun beroep te horen praten. En uiteindelijk is het volgens mij voorlopig de enige documentaire die over de slasherfilm handelt, dus al bij al ben ik best blij dat ik hem in huis heb. Al had er toch wel veel meer in kunnen zitten naar mijn smaak.
3*

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Het boek heb ik enkele maanden geleden gelezen, benieuwd in welke mate deze documentaire een extra bijdrage kan leveren.
Is dat boek een beetje de moeite waard?

Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
Ik moet zeggen: het is al een tijd geleden en intussen heb ik ook al wat andere boeken doorbladerd, maar ik vond het echt wel de moeite. In het boek wordt er voldoende over films als Black Christmas en de Italiaanse klassiekers gesproken (die hier sporadisch vernoemd worden), aan Halloween en Friday the 13th wordt telkens een volledig hoofdstuk gewijd met interessante achtergrondinfo qua productie (alhoewel liefhebbers de meeste feiten wel al kennen) en in het tweede deel gaat de auteur verder op de hele reeks slasherfilms die in de naloop van de klassiekers gemaakt werden.
Sorry voor de onnauwkeurige en vrij inhoudsloze samenvatting, maar ik weet wel dat ik toen ik het boek las één ding dacht: dit is één van dé boeken die elke slasherfan in huis moet hebben. Als je fan bent van het genre, loont het dus absoluut de moeite om het boek in huis te halen. De schrijfstijl is vlot genoeg, desondanks het semi-academische karakter van het boek. Nu vermoed ik wel dat jij iets meer kennis hebt dan mij inzake deze films, dus het kan best zijn dat het boek niet veel nieuws meer te vertellen heeft. Maar dan nog blijft het een fijne verzameling slasherfeitjes, inclusief interessante inzichten

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Laat je niet vangen, het is niet omdat ik vaak ellenlange reviews schrijf dat ik een "kenner" ben. Gewoon een liefhebber pur sang .
Maar dat boek interesseert me wel. De slasher is sowieso een van m'n favoriete horror-subgenres, dus een soort compendium dat alles hieromtrent bundelt lijkt me een must. Vrees er alleen een beetje voor dat ik weer veel mij onbekende films ga willen kopen na het lezen van het boek. Ik ga het in elk geval bestellen .

Patat
-
- 319 berichten
- 0 stemmen
Zoals de meesten vond ik het ook een interessante samenvatting van de slasher movie, maar ik bleef toch ook wat op mijn honger zitten. Misschien omdat ik ook al heel wat kennis over het genre heb opgedaan de laatste jaren.
De film staat vooral stil bij de grote klassiekers zoals "Halloween", "Friday the 13th" en "A Nightmare on Elm Street". Gek genoeg wordt ook "Prom Night" erg vaak aangehaald, terwijl deze film me niet bijstaat als een erg geslaagde entry in het genre. Het was leuk om de ophef rond het genre te zien, vooral bij de release van "Silent Night, Deadly Night". Ongeloofelijk dat een film voor zoveel controverse kon zorgen. Zoals Friac aanhaalde voelde het geheel nogal fragmentarisch aan en soms wat chaotisch. Veel films worden terloops eens genoemd, maar films zoals "The Texas Chainsaw Massacre", "Black Christmas" en "Pieces" verdienden -net zoals de Italiaanse voorlopers van het genre- meer aandacht.
Verplicht kijkvoer voor de genrefans, al is het maar om een aantal leuke scènes terug te zien. Geeft meteen weer zin om een aantal 80's slashers uit de kast te halen.

COBHC
-
- 51 berichten
- 0 stemmen
Informatieve documentaire! Na het zien van deze film heb ik een zwak gekregen voor 80's slashers. De film geeft niet alleen informatie over de soorten horrorfilms maar gaat ook dieper in op de betekenis van horror. Dit is een hele goede documentaire voor fans van 80's slashers. Voor mij is deze documentaire dus perfect.
Cijfer: 4,0

namingway24
-
- 1117 berichten
- 1403 stemmen
De slasherfilm is mijn favoriete subgenre. Dit is een goede documentaire met veel interviews afgewisseld met gore-scènes uit bekende en minder bekende slashers. Het is vreemd dat sommige mensen niet meer leven (Stan Winston, Debra Hill), en je ziet ook dat mensen die horror maken echt geen enge, bloeddorstige mensen zijn. Vervelend waren alleen het vreemde gebruik van muziek en een paar spoilers.

Richard_Voorhees
-
- 2311 berichten
- 2135 stemmen
Leuke docu die de verschillende era's van het slashergenre goed op een rijtje zet. Leuk om te kijken, vooral voor nieuwe titels op te doen die ik nog moet zien. Voor de rest is het erg jammer van de spoilers ja. Ik was blij dat ik nog net Happy Birthday For Me had gezien voordat ik aan deze docu begon, want daar werd gewoon de hele film inclusief het einde even samengevat.

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Aardige docu die een goed beeld geeft over hoe de slaserfilm verguisd was bij critici en bezorgde ouders, maar tegelijkertijd bejubeld werd door een hele generatie tieners. Het boek, dat verplichte kost is voor elke genrefan, had ik enkele jaren geleden al gelezen en is beter in die zin dat het veel completer is dan deze docu. Ik zou Going to Pieces dan ook eerder omschrijven als een leuke aanvulling op het boek. Het bevat een doorlichting van de grote drie (Michael, Jason en Freddy) en korte interviews met grootheden uit het genre (Carpenter, Craven, Savini, Timpone van Fangoria, ...) waartussen de bekendste kills&gags uit de slasherfilms gemonteerd worden.
John Carpenters Halloween uit '78 wordt duidelijk als blauwdruk voor het genre genoemd, maar er wordt ook verwezen naar films als Psycho, Peeping Tom, Bay of Blood en Black Christmas die als inspiratie golden voor deze klassieker en dus mee aan de wieg stonden van het genre. Over Thirteen Women uit '32 wordt met geen woord gerept trouwens, een film waarvan ik deze week nog te weten gekomen ben dat hij als de "eerste slasher aller tijden" beschouwd wordt.
De verklaring waarom dit genre plots zo populair was, ligt volgens de geïnterviewden in het feit dat de tijdsgeest er rijp voor was. Amerika kreunde onder het beleid van president Reagan en de samenleving werd geregeld opgeschrikt door seriemoordenaars. Kortom, een perfecte voedingsbodem voor tieners om hun angsten te ventileren in de bioscoop, kijkend naar een film waarin de bedreiging van menselijke aard (en dus realistisch) was. De slasherfilm bezorgde hen een "veilige angst".
Verder gaat er veel aandacht naar de soms compleet van de pot gerukte kritiek op het genre. Mensen zouden gewelddadig worden van het zien van al die gruwelijke moorden en hun idolatrie voor de slashericonen zou bijzonder verontrustend zijn. Waarop iemand repliceert: Als dat zo zou zijn, waarom toont men zware criminelen in de gevangenis dan niet 24 uur na elkaar Disneyfilms zodat ze terug beter worden? Bovendien zouden slasherfilms ook vrouwonvriendelijk zijn, wat simpel weerlegd kan worden door het feit dat in 90% van de gevallen het net een vrouwelijk personage is dat er in slaagt om de boeman uit te schakelen.
Op de vraag of het genre nog bestaansrecht heeft wordt droogjes geantwoord: zolang er tieners zijn, zal de slasherfilm succes hebben. Gelukkig maar.

movie acteurs
-
- 3072 berichten
- 3191 stemmen
Deze zat in de 3-disc van Last House on the Left. Ik was hier wel benieuwd naar dus ging ik gelijk deze bekijken.
Nadat ze het over Hitchcock's film Psycho hebben is een zin van John Carpenter me zeer opgevallen. "After the Psycho Horror movies everything totally changed", en gelijk heeft ie. Psycho is zeker een suspensvolle horror/thriller. Maar tonnen vol met bloed, no way! In deze docu gaan ze het niet alleen hebben over A Nightmare On Elm Street, Halloween en Friday the 13th. Maar ook Prom Night, He know's you're alone, The Burning etc. worden hier besproken. Ook verschillende regisseurs en producers komen hier aan bod. De film begon goed en het wordt ook zeer netjes afgerond. Had misschien iets beter gekund, maar dit was zeker een degelijk docu.
3,5.

james_cameron
-
- 6469 berichten
- 9418 stemmen
Zeer onderhoudende documentaire, een aaneenschakeling van bloederige scenes uit talrijke horrorfilms en zinnige interviews met de regisseurs ervan. Niet echt nieuwe inzichten of baanbrekende theoriëen, maar wel veel humor en tja, heel veel bloed. Leuk in elkaar gezet in ieder geval, met voor fans van het betere hak- en zaagwerk veel herkenbare en iconische momenten.

erik1677
-
- 1787 berichten
- 0 stemmen
Wat een heerlijke documtaire,echt met heel liefde gemaakt voor het genre.
Kan wel zeggen 1 van mn favorieten op dat gebied.
Persoonlijk vind ik alleen de docu This is Horror nog beter.
Maarja die is dan nog uitgebreider.

Friday the 13 th
-
- 2549 berichten
- 1984 stemmen
Erg interessante documentaire. Ik ben blij dat hij ook terugblikte op minder bekende slashers zoals "Prom Night" - " Happy Birthday To Me" - Graduation Day". De slasher kende zijn hoogte en laagtepunten, maar zoals je ziet kent hij in elke decennia tot nu toe een opmars. In the nineties had je een geweldige comback met Scream en I know what you did last summer. Dit gaf een eerlijke kans voor Valentine, Cherry Falls, Urband Legends...In the nillies had je SAW, Hostel...De slasher weet zich tot nu toe altijd heruit te vinden.
Dus ik ben erg benieuwd wat dit decennia gaat voort brengen. Voor mij werkt de simpele formule , een killer met een wapen met doorsnee tieners als slachtoffers, nog altijd het beste. Soms gaan ze het gewoon te ver zoeken. De 80's slashers zijn voorgoed voorbij. Een girl next door type zie je nu niet meer snel, nu zijn het allemaal bombshells die de screens veroveren. Ik genoot van elk stukje in deze documentaire, enkel aan de stukjes van Rob Zombie vond ik niet veel aan. Deze man wil zo een surrealistische sfeertje scheppen dat hij voor mij te veel afwijkt van de simpele formule. I don't like his movies. Misschien leuk als je ze apart bekijkt, maar nu ik deze beeldfragmenten kon vergelijken met die van andere slashers moet ik zeggen dat zijn films erg weinig met het slashergenre te maken hebben.
Ook leuk dat je de reacties van het publiek op bijvoorbeeld Silent Night, Deadly Night kon zien - outrageous gewoonweg. Ik miste wel een paar horroriconen in deze documentaire, voor een belangrijke van de 80's namelijk Chucky. Geen enkel fragment of niets. Voor de rest kwam alles zowat aan bod.
Ook heerlijk dat ze de holiday themed slashers even hadden toegelicht, toch wel mijn favoriete subgenre bij de slashers.

yorgos.dalman
-
- 980 berichten
- 0 stemmen
Ben het gewoon met meeste van bovenstaande berichten eens. Degelijk, amusant, vlot verteld, mooi overzicht, etc.
Ik had misschien wat meer snedige interviews willen zien met felle tegenstanders, gewoon om ze de kans te geven serieus en onderbouwd kritiek te leveren.
Nu waren het voornamelijk fragmenten van een stel hysterische huisvrouwen die wilde telefoneren met de president van een filmstudio om de promo van Silent night, deadly night van de buis te weren.
De filmmakers, duidelijk fan van het onderwerp, gaan hier wel erg kort door de bocht.
Opmerkelijk: de scènes met vooraanstaand filmcriticus Roger Ebert die geen goed woord over heeft voor de slasherfilm. Op zich is het bekend dat hij fel tegen 'zinloos geweldadige' films is, maar tegelijkertijd spreekt hij door de jaren heen ook zijn bewondering uit voor diverse genrefilms als Halloween, Last house on the left, Re-Animator, en zeker Henry-portrait of a serial killer. Die kant van Ebert, die over dit onderwerp toch zinnige en genuanceerde dingen te zeggen heeft, worden niet belicht. Een gemiste kans wat mij betreft.
Voor de rest ademt deze docu dezelfde aangename, luchtige sfeer van Nightmares in Red, white and blue, Video nasties the definitive guide en aanverwante prenten.

mikey
-
- 28874 berichten
- 5090 stemmen
Veel bekende slashers komen aan bod waarover veel wordt gepraat zonder al teveel info. Niets nieuws gehoord. Gaat voornamelijk over de slasher als onderdeel van de popcultuur en hoe spannend de films zijn. Verwacht geen beschouwing van artistieke of historische momenten.

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11681 berichten
- 5071 stemmen
Prima documentaire die een interessante anderhalf uur biedt voor de fan. De film gaat af en toe wel heel erg snel door de geschiedenis heen - waar waren Leprechaun en Halloween II? - en het aantal geïnterviewden ligt laag, maar is evengoed leuk.
3,5*

niethie
-
- 7315 berichten
- 6895 stemmen
Slashers, er bestaat voor mij geen grotere guilty pleasure! Geen genre waar ik zo mindless mee kan relaxen. Wat echter de charme er van is om een stel hersenloze bimbo's en andere stereotypes te zien afgeslascht worden onder de botte bijl, machete of kettingzaag van een zwijgzame, gemaskerde en/of verminkte killer die er een wedstrijdje van dient te maken welke van zijn slachtoffers de meest gruwelijke/bloederige dood toebestaan is, leg dat maar eens uit. Het zal wel een soort oer-gevoel zijn? Net zo goed als dat ik over het algemeen een beschaafde en wat introverte jongen ben maar het toch heerlijk vond om me verleden jaar bij het door Imagine georganiseerde Night of Terror in het chaotische losgeslagen, beschonken publiek te mengen en nuchter heel hard ''HOMO'' en ''HOER'' naar het scherm te roepen. Ik kan me ook afvragen waarom je uitgerekend bij dit soort films altijd zo snakt naar vet en ongezond voedsel terwijl dit normaal geen vereiste is. Het is gewoon een gevoel waar je niet teveel achter moet zoeken denk ik zo. Al ben ik meer dan blij dat ik niet de enigste ben.
Het begon geloof ik ooit toen ik als 10/11 jarig jochie ergens op een braderie de videoband van het Final Chapter uit de, binnen het genre wereldberoemde Friday the 13th reeks vond. Op de hoes was een creepy, half opengespleten masker te zien, liggend in een plas bloed. En ook al was voornamelijk mijn moeder er destijds niet weg van dat ik zulke films keek moest en zou ik het hebben, ze keken bij mij tock ook Blade en Scream op school? Het begin van een liefde die tot de dag van vandaag nog even sterk aanvoelt. In tegenstelling tot die typische actiehelden flicks en platvoerse smakeloze 80's seks-komedies waar ik rond dezelfde tijd ook altijd mee wegliep en op het zo nu en dan nog wel eens quoten van Schwarzenegger-lines, ver achter me heb gelaten. Ik herinner me vooral dat ik de hele sfeer en aankleding zo fascinerend vond en waande me me keer op keer in dat donkere mysterieuze boshutje waande, mijn favoriete sub-genre zal dan ook altijd de kampeerslasher blijven. De grainy VHS-look en fantastische cover-art was ook belangrijk binnen deze ontwikkeling. In die tijd was het ook nog eens zo dat d...lo.d.n en streamen nog niet echt toegankelijk was en dvd's nog onbetaalbaar waren als je het met 5 euro zakgeld in de week moest doen. Tegelijkertijd keerde iedereen zijn rug naar de ''ouderwetse'' videoband en deed ze weg, dus wat deed je dan? Je struinde al die videotheken en markten af is zoektocht naar al die, voor mijn gevoel toen nog, onbekende pareltjes. Die banden heb ik gelukkig bijna allemaal bewaard en de meeste over de jaren meermaals afgespeeld dus als ik vandaag de dag weer eens een marathon hou met nieuwe titels zoals bv afgelopen weekend met Popcorn en Evil Laugh kan helaas niet alles tippen aan dat sentiment, maar dat enthousiaste jochie in mij blijft...
Een documentaire hierover klonk dus perfect, maar om nu te zeggen dat ik veel over het genre bij heb geleerd? In een sneltreinvaart word een gigantisch aantal fragmenten uit de bekende (Halloween) en minder bekende (The Prey, Madman) titels getoont, aan elkaar gepraat door wat belangrijke keyfiguren binnen het genre waaronder een nog altijd bazige Tom Savini. Ik heb hier heel erg van genoten en zou het dan ook iedereen aanraden die bezig is het genre te leren kennen. Als je die fragmenten echter wegdenkt blijft er weinig anders over dan een rits informatie die je op de wikipedia ook wel had kunnen vinden. Een erg groot gat ook tussen Scream en 84 en 85, waar was bijvoorbeeld Intruder?
Wel interessant om oa Carpenter en Craven te horen vertellen over hoe hun films voor zichzelf meer een soort aanklacht/commentaar of zelfs reflectie van/op de samenleving uit die tijd was, al was dit wel wat vergezocht allemaal, zeker toen hij over spiritualiteit en filosofie begon toen het eenmaal over Elm Street/Freddy ging. Als je dat dan weer neerzet naast het hilarische fragment van Siskel en Ebert die de stroming op hun beurt dan weer totaal niet leken de begrijpen en het meer zagen als seksistische prenten afkomstig van mannen die er collectief op uit waren de vrouw weer terug in de keuken te krijgen (een soort backlash van het feminisme dus zeg maar) weet ik niet wat meer ridicuul klinkt. Dat ik er op beide manieren nooit zo over na gedacht had (waarom zou ik ook? ) maakt het toch wel vermakelijk genoeg. Dat + de fanwaarde maakt een mooie (3*)

Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3521 stemmen
De laatste jaren duiken er steeds meer documentaires op over bekende horrorseries à la Never Sleep Again of Crystal Lake Memories. Documentaires die écht de diepte in duiken over een specifieke film of reeks en waar alle details naar boven komen. Een documentaire als Going to Pieces, die in anderhalf uur het gehele subgenre van de slasher wil belichten, zal dus nooit compleet of echt diepgravend aanvoelen. Maar Going to Pieces heeft als voordeel dat ze wel goede sprekers hebben gevonden.
Going to Pieces wil bij het begin beginnen, maar springt met enorme snelheid van de Grand Guignol naar de twee vroege slashers uit de jaren 60; Peeping Tom en Psycho. Maar ook die worden amper besproken, de film wil meteen naar Halloween. Adam Rockoff wil het vooral hebben over de slasher-gekte van begin jaren 80, dus hij begint bij Halloween en gaat door naar Friday the 13th. Deze twee films worden besproken door middel van gesprekken met de crew, waaronder John Carpenter en Sean S Cunningham. Het hoofdonderwerp 'slasher' wordt even losgelaten; men vertelt eigenlijk vooral over hoe hun film is ontstaan. Het is nooit een straf om Tom Savini te horen praten over hoe hij bepaald effecten maakte, maar het belang ontgaat me een beetje. Dit konden net zo goed fragmenten zijn uit eerdere making-ofs van de desbetreffende films.
Na met Halloween en Friday the 13th het startschot voor de vloedgolf aan slashers te hebben besproken, gaat de documentaire ineens vliegensvlug langs allerlei onderwerpen. Door middel van bloederige tekstkaarten worden onderwerpen aangeduid, maar die gaan enorm snel, alsof Rockoff álles wel even wilde aanstippen, maar wist dat er geen tijd voor was. Zaken als wapens, het fenomeen van de final girl, de critici; alles komt aan bod, maar dan wel heel even. Elk onderwerp heeft wel iets interessants, vooral de controverse of de discussie over hoe vrouwonvriendelijk slashers zijn. Het is jammer dat ze maar even worden aangestipt. Enkel de film A Nightmare on Elm Street krijgt nog iets meer tijd, zodat Rockoff de grote drie in ieder geval heeft besproken. En waarschijnlijk omdat ie Carpenter, Cunningham én Wes Craven voor de camera had. Mocht Tobe Hooper beschikbaar zijn geweest, had hij ongetwijfeld aandacht aan The Texas Chain Saw Massacre gegeven. Wel fijn dat ondanks de voorspelbare grote namen ook types als Paul Lynch (Prom Night) of Amy Holden Jones (Slumber Party Massacre) aan het woord komen.
Een wat vreemde - en soms vervelende - keuze is het van Rockoff om bijna al zijn sprekers te laten staan of lopen. Hij wilde waarschijnlijk iets anders dan een hoop mensen die zittend praten en wat dynamiek creëren, maar het is hier geregeld nogal ongemakkelijk en knullig. Zo zit Harry Manfredini even in een bootje. De volgende anekdote loopt hij weer langs het water. Overigens weet je uiteraard ookdat je niet al te lange, diepe gesprekken krijgt met deze stijl. Ik geloof best dat een John Carpenter op een lekkere luie stoel met een vol pakje sigaretten het achterste van zijn tong laat zien, maar wandelend op een kerkhof hoef je niet veel meer dan een quote'tje te verwachten. En veel meer krijg je ook niet. Greg Nicotero staat tijdens het interview in een soort huiskamer, met om hem heen allemaal stoelen. Ik dacht alleen maar 'vent, ga zitten'.
Weinig nieuws, weinig bijzonders en inhoudelijk niet ijzersterk. Toch is Going to Pieces een prima documentaire voor tussendoor, zeker voor fans die geen zin hebben om zich door al die ellenlange documentaires te worstelen. Going to Pieces is wat dat betreft net een gemiddelde jaren 80 slasherfilm; leuk om op de achtergrond aan te zetten en met een schuin oog naar te kijken. Maar niet per se iets om met je volle verstand naar te kijken.
3 sterren.
Het laatste nieuws

Prime Video voegt aankomende maandag de nieuwe WOII-film 'Lee' met Kate Winslet toe

Zeer goed gestreamd op HBO Max: deze tien series doen het nu het beste

'The Shining'-vervolg 'Doctor Sleep' van Mike Flanagan nu te zien op Netflix

Goed beoordeelde actiefilm 'Shooter' van Antoine Fuqua is vanavond (8 februari) op televisie
Bekijk ook

Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th
Documentaire / Horror, 2013
13 reacties

Never Sleep Again: The Elm Street Legacy
Documentaire, 2010
42 reacties

Emancipation
Actie / Thriller, 2022
35 reacties

The American Nightmare
Horror / Documentaire, 2000
12 reacties

Nightmares in Red, White and Blue: The Evolution of the American Horror Film
Documentaire / Horror, 2009
16 reacties

The Pixar Story
Documentaire, 2007
22 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API

© 2025 MovieMeter B.V.