- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
01. Vampyres (1974)
Speelduur: 88 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 2 punten
Na een week op vakantie te zijn geweest in Normandië (heel veel gezien m.b.t. D-Day) is dit weer mijn eerste film die ik gezien heb en deze Horror / Erotiek film heb ik gekeken vanwege de "Horrorfilm Challenge". Deze film lag ook al een jaar bij mij op de plank (sinds de vorige "Horrorfilm Challenge") en leek me wel leuk om mee te starten, maar is uiteindelijk enorm tegengevallen.
De film is noch eng, noch sexy, noch intrigerend en het verhaal is saai, zeer oncreatief, oninteressant en het ontbreekt ook van enige logica. "Vampyres" is een volkomen onopvallende en chaotische film, waarin ook slecht geacteerd wordt. De enige reden waarom deze film is gemaakt, zijn de seksscènes, maar zelfs die zijn op geen enkele manier opmerkelijk.
Het enige positieve aan deze film is dat de drie vrouwelijke hoofdrolspelers mooie vrouwen zijn en dat ze regelmatig uit de kleren gaan en vooral de opvallende rondborstige Marianne Morris.
https://cdn1.aznude.com/mariannemorris/vampyres/Morris-Vampyres-HD-n-10.jpg
Sally Faulkner zien we helaas maar slechts twee keren naakt en dat is best jammer, want ze had leuke borsten.
https://cdn1.aznude.com/sallyfaulkner/vampyres/Faulkner-Vampyres-HD-n-01.jpg
Yummy Yummy zie je de man op de foto denken 
Al met al is "Vampyres" gewoon een draak van een Horror / Erotiek film (kreeg ook maar 1,5* van mij), waarbij het vooral om de seks en het bloedvergieten draait en het verhaal ondergeschikt is.
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
16. Left in Darkness (Film, 2006)
88minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 32
subgenre= 64 paranormal/supernatural/ghost
themaklassement= 16
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64
1* Zeer vervelende, saaie film over een jonge vrouw die komt te overlijden, een geest wordt en daar een zeer lange tijd over gaat zeuren. Veel gebeurt er niet en de hoofdpersoon is vrij onsympatiek, het kon me weinig schelen wat er met haar gebeurde. Dan komt er nog de vraag wie om haar heen goed en slecht is en ook die verhaallijn lijkt uren te duren. Geen film die ik anderen aanraad.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Leuk die Antwerp killer. Waar heb je die Belgische film gevonden? Hoewel mogelijks slecht, ben ik er wel benieuwd naar!
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
Leuk die Antwerp killer. Waar heb je die Belgische film gevonden? Hoewel mogelijks slecht, ben ik er wel benieuwd naar!
Een versie op YouTube gaf hij aan. Zal deze wel zijn: https://youtu.be/uRTtQlVkIKQ?si=vXgajEnOJqUu1UCc
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
11. The Incredible Shrinking Man (Film, 1957)
Speelduur: 81minuten
Totaal: 22 punten
Subgenre: 60. North American Horror
Voltooid: 2, 18, 22, 23, 29, 44, 38, 60, 62, 79, 100
https://i.postimg.cc/fb5kfgKN/MV5-BMTc2-Nj-Uy-NTEx-MV5-BMl5-Ban-Bn-Xk-Ft-ZTYw-Mj-Q4-Mj-U2-V1.jpg
The Incredible Shrinking Man is op zich al een titel die direct je aandacht pakt. Lekker catchy en vat direct de film samen. Dat de film zelf dan ook volledig mijn aandacht wist te trekken is nog beter.
Onmiskenbaar is dit een product uit zijn tijd met de angst voor radioactief gedoe. Rond de pot draaien doet de film niet in de eerste akte. Integendeel, we worden direct in de actie gegooid. In het begin traag maar gestaag. Dan krimpt de man sneller en vaker en wordt er meer op spektakel gefocust. En wat een spektakel is het. De trukendoos wordt opengetrokken en het ene verbazingwekkende effect volgt het andere op. Vooral bij de spin zat ik echt te gillen als een klein kind.
Jammer dat de derde akte iets te veel van hetzelfde te bieden heeft. Wel een lekker nihilistisch sfeertje. Een film die toch wat met je doet, zeker op het einde.
3,5*
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
11. The Seasoning House (2012)
89 Minuten
RW (1). Totaal aantal punten = 20
Subgenre: -
Themaklassement: 7 punten
Eigen rating: 3,5*
https://projectedfigures.com/wp-content/uploads/2013/06/TheSeasoningHouse.jpg
Kille film met een uitmuntende vormgeving en vooral voortreffelijk acteerwerk van Rosie Day. The Seasoning House is allesbehalve een prettige film om te bekijken, maar dat maakt het allemaal niet minder impactvol. In principe kan je het geheel opdelen in twee films die elkaar tot op zekere hoogte aanvullen, maar eigenlijk vooral los van elkaar moeten worden beoordeeld. De eerste helft is gedurfder en bruter, maar loopt iets te veel over van flashbacks. De tweede helft kent indrukwekkende make-up effecten en dendert lekker door, maar bewandelt toch iets te makkelijke paden voor het ambitieuze begin. Al bij al een fijne film waar ik me zelfs na herziening niet mee heb verveeld.
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
Speelduur: 97 minuten
Totaal: 24 punten
Subgenre: 70. Revenge Horror
Voltooid: 2, 18, 22, 23, 29, 44, 38, 60, 62, 70, 79, 100
https://i.postimg.cc/gjc0XyR0/Terror-Train-68.webp
Terror Train is een standaard slasher maar dit keer op een trein. De sfeer zit er goed in en de set designs zijn prachtig. De kills zelf zijn wat teleurstellend maar gelukkig is Jamie Lee Curtis er om de boel op te leuken. Ook dat het whodunnit-aspect perfect werd uitgevoerd. Lange tijd kon ik totaal niet raden wie de moordenaar is. De verrassing op het einde liet me volledig sprakeloos achter. Ik was stomverbaasd.
Langs de negatieve kant zijn de personages niet echt interessant en kon deze Terror Train een hoger tempo gebruiken. Het laatste half uur is horror-goud dus dan ben je dat snel weer vergeten.
3,5*
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
12. The Mummy (1932)
73 Minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 22
Subgenre: 02. 1930s Horror
Themaklassement: 8 punten
Eigen rating: 1,0*
https://i0.wp.com/137.220.55.84/wp-content/uploads/2022/07/the-mummy.jpg
Boris Karloff is een goede acteur, maar heeft binnen deze film eigenlijk weinig in te brengen. Ik vond het vooral erg saai en oninteressant om doorheen te komen, zeker als je dit tegenover de andere klassieke monsterfilms van Universal zet. Dan blijft er van The Mummy namelijk zowel op het vlak van spanning als het vlak van horror en sfeer helemaal niets over. Voordeel is dat het allemaal niet zo lang duurt, maar dat is ondertussen geen geldige feedback (meer) voor het uitzitten van een griezelfilm.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
106 Minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 24
Subgenre: 86. Tobe Hooper Horror
Themaklassement: 9 punten
Eigen rating: 2,0*
Bijzonder dat Tobe Hooper een geheel eigen classificatie krijgt, wellicht dat John Carpenter en Wes Craven de volgende zijn. Het geeft mij hoe dan ook een goed excuus om zijn loopbaan verder te verkennen, ondanks dat The Mangler wellicht niet de meest verstandige keuze bleek te zijn. Indrukwekkend vormgegeven gore en een grappige vijand leveren gelukkig nog wel bonuspunten op. Het slechte acteerwerk, het idiote verhaaltje en het slepende middenstuk daarentegen niet.
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
17. The Woman in Black (Film, 2012)
95 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 34
subgenre= 65 period & historical horror
themaklassement= 17 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65
3,5 *
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
3. Das Cabinet des Dr. Caligari (Film, 1920)
71 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 6
Subgenre: 01. 1920s Horror
Themaklassement: 3 punten
Zag 'm al bij iemand langskomen, maar ook ik had deze klassieker nog nooit gezien. Dankt zijn status vooral aan de geschilderde expressionistische decors en acteerwerk. Mooie restauratie met mooie kleuren en geluid ook. Het verhaal heeft minder om het lijf, al vond ik de twist (afgedwongen door producent die het te macaber vond) wel tof gevonden.
https://www.thefilmagazine.com/wp-content/uploads/2020/02/Cabinet-of-Dr.-Caligari-1920.jpg
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
14. Slaughtered Vomit Dolls (2006)
71 Minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 26
Subgenre: 92. Vagina Dentata / Schlong Horror
Themaklassement: 10 punten
Eigen rating: 1,5*
Aan mij dan de twijfelachtige eer om deze film dit jaar in te sturen. Het zou er vroeg of laat toch wel van komen en ik vond deze eigenlijk wel geschikt voor het desbetreffende thema vanwege de enorme dosis aan naakt. De demonische vormgeving en een aantal indrukwekkend gore momenten maken eigenlijk een degelijke indruk, maar daarentegen staat dat een film als Slaughtered Vomit Dolls na enige tijd ontzettend gaat vervelen. De agressief opgevoerde smerigheid zit bovendien tegen het nutteloze aan en een verhaal zit er niet zozeer in. Voor de liefhebbers dus, I guess.
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
94 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 8
Subgenre: 22. Australian / Ozploitation / Oceania Horror
Themaklassement: 4 punten
Zaterdagavond afgesproken om met mijn zestienjarige zoon Furiosa te kijken. Op tijd klaar, dus vroeg of ik 'm nog lekker kon maken voor een film voor de horrorchallenge? Toch niet zo'n stomme ouwe film? We zijn uitgekomen bij Talk to me, lekker eigentijdse film die een originele draai geeft aan het ouderwetse geesten oproepen. 3.5
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
103 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 14
Rating: 2.5/5.0
https://images.static-bluray.com/reviews/28412_1.jpg
Ik kan elke dag wel kijken naar Russel Crowe die de wereld red op een Vespa.
Crowe red ook de voor de rest volgens het boekje exorcist film. Alle cliche's komen in veelvoud voorbij. Maar Crowe's humor, maniertjes en accent, was precies wat de film nodig had. Het leunt iets meer op de actie dan de horror. Dat is wat het voor mij leuker dan ik op voorhand had verwacht. Voor het verhaal hoef je dit zeker niet te kijken. Het verhaal is namelijk een grote bende.
8. Vikingulven (Viking Wolf, 2022)
97 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 16
Rating: 3,0/5.0
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRiDIu825_o21haOwjas4cZKzf8dVfVDL6VEQ&s
Jeetje, wat kwam dit traag op gang. Tot zelfs een moment dat het gewoon saai werd. Gek dat een film met een relatief korte speelduur, zo'n aanloop nodig heeft om op stoom te komen. Maar als de film dan eindelijk op stoom is, worden we goed getrakteerd. De transformatie scenes zien er degelijk uit. Al Is dat in oudere films al veel beter gedaan, zoals in American werewolf in London. De CGI is behoorlijk slecht. Zal ook deels te maken hebben gehad met budget natuurlijk. Maar de kills en gore is wat iedere horror fan wil in een film over weerwolven. En dat is mensen in stukken gescheurd zien worden.
9. Interview with the Vampire (1994)
123 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 18
Rating: 3,5/5.0
https://images.static-bluray.com/reviews/595_2.jpg
Vampieren (B) romance. Het valt hier helemaal op zijn plek, evenals het het gotische aspect, de beelden, set design, kostuums, regie, muziek, geluid. En ga zo maar even door. In potentie had dit zomaar een meesterwerk kunnen zijn. Ware het niet dat er op ongeveer halverwege een heel domme keuze wordt gemaakt rondom een personage, waarna de film als een kaartenhuis in een stort een het ook een heel lange tijd duurt voor er weer echt iets interessants gebeurt. Het einde was dan weer enorm goed gedaan. Een enorme pay-off. Ik ben groot fan van Neil Jordan's The Company of Wolves. Dus ik was erg benieuwd wat hij met een vampier-film kon doen. En hij stelt zeker niet teleur. Toch wel een leuke kijkervaring gehad. tot nu de grote verrassing uit mijn lijst tot nu toe.
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
5. Sentô Shôjo: Chi no Tekkamen Densetsu (Film, 2010)
90 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 10
Subgenre: 80. Splatter & Gore Horror
Themaklassement: 5 punten
Deze Mutant girl squad was nog wel een brug te ver voor mijn zoon, hij was binnen tien minuten weg. Vond Tokyo gore police vorig jaar een hilarisch splatter festijn, dus wilde er zeker nog zo één proberen. Deze beviel wel net wat minder, blijft complete onzin, meiden met cirkelzaag uit hun kont, tentakelarmen of zwaarden als tieten, dat niveau, maar toch voelde het allemaal net iets minder en was er veel herhaling en dan wordt het toch ineens heel snel te flauw voor woorden. krappe voldoende. nou ja, volgend jaar gewoon weer een hoor.
http://skiffyandfanty.files.wordpress.com/2014/02/mutant-girls-squad-knive-in-head.gif
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
13. Lowlifes (Film, 2024)
Speelduur: 90 minuten
Totaal: 26 punten
Subgenre: 28. Cannibalism
Voltooid: 2, 18, 22, 23, 28, 29, 44, 38, 60, 62, 70, 79, 100
https://i.postimg.cc/QCkKTxHX/1712807836580.jpg
Mijn god, wat een positieve verrassing blijkt dit te zijn. Lowlifes zet een heel genre op z'n kop en heeft wat erg leuke verrassingen in petto. Ik zal niks over de inhoud van de film zeggen want dan valt het risico dat ik teveel verklap. Wel kan ik zeggen dat het een erg vlotte, grappige en bloederige film is geworden. Sterk acteerwerk, toffe personages met elk een eigen specifieke karakter. Er was voor een keer geen enkel personage waar ik me aan stoorde. Ook had ik alweer geen ene clue hoe het zou eindigen.
Aanradertje voor de liefhebbers van het genre.
4*
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Een versie op YouTube gaf hij aan. Zal deze wel zijn: https://youtu.be/uRTtQlVkIKQ?si=vXgajEnOJqUu1UCc
Dat is hem inderdaad. Benieuwd naar de reactie.
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
Speelduur: 95 minuten
Totaal: 28 punten
Subgenre: 21. Asian Horror
Voltooid: 2, 18, 21, 22, 23, 28, 29, 44, 38, 60, 62, 70, 79, 100
https://i.postimg.cc/43bDqD7Y/GONJIAM-HAUNTED-ASYLUM.jpg
Het is alsof de filmmakers naar The Blair Witch Project gekeken hebben en dachten: Wij willen ook close-ups van neusgaten in onze film maar dan honderd keer meer.
Wat een gemengde boel is Gonjiam Haunted Asylum. Er zitten enkele zeer sfeervolle en creepy momenten in. Vooral de laatste 20 minuten zijn best te pruimen. Jammer dat je toch een erg lange tijd met luide, onsympathieke personages zit opgescheept. Ook viel het lage budget en amateuristische aanpak te hard op om echt te overtuigen.
2,5*
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
111 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 12
Subgenre: 71. Religion & Sects/Cults Horror
Themaklassement: 6 punten
Zo, dit was een welkome verrassing. Kende the Omen wel van naam, maar had niet verwacht dat dit een film is die zich kan meten met de echt groten uit die tijd, zoals the exorcist. Fantastisch sfeertje, film bouwt heel goed op, mooie locaties en Gregory Peck is geweldig. Goede keuze om juist zo'n ambassadeur als hoofdpersoon te kiezen, iemand die het moet hebben van redelijkheid en diplomatie, die nu langzaam begint af te glijden. Ijzersterk hoe bij hem de vertwijfeling langzaam toeslaat: het zal toch niet, mijn zoon? ik kan toch niet een kind doden, of wel? In veel films slaat de hoofdpersoon om en verandert net zo makkelijk ook in een moordmachine als de duivel het op je gemunt heeft, maar hier staat iemand met tranen in zijn ogen, omdat hiermee alle grond onder je bestaan wordt weggeslagen. Indrukwekkend, heel benieuwd nu naar the first omen. 4.0
https://www.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2020/09/The-Omen-1.jpg
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
106 Minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 24
Subgenre: 86. Tobe Hooper Horror
Themaklassement: 9 punten
Eigen rating: 2,0*
(afbeelding)
Bijzonder dat Tobe Hooper een geheel eigen classificatie krijgt, wellicht dat John Carpenter en Wes Craven de volgende zijn. Het geeft mij hoe dan ook een goed excuus om zijn loopbaan verder te verkennen, ondanks dat The Mangler wellicht niet de meest verstandige keuze bleek te zijn. Indrukwekkend vormgegeven gore en een grappige vijand leveren gelukkig nog wel bonuspunten op. Het slechte acteerwerk, het idiote verhaaltje en het slepende middenstuk daarentegen niet.
Ik ging ervanuit dat de Tobe Hooper categorie naar Hooptober verweest maar ik kan mij vergissen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De laatste B-film met de B van Black Sheep of neen Sleep.
4. The Black Sleep (Film, 1956)
Speelduur: 82 minuten
Puntentotaal: 8
https://beladraculalugosi.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/08/the-black-sleep.jpg
De eerste zwart-witfilm die ik deze challenge zie en dat vind ik altijd een pluspunt voor de sfeer. Het concept van schijndood had ik al in andere films gezien al komt er in deze film een stuk meer bij kijken. Op zich is er met verhaal en de personages niet veel mis, maar het is allemaal een beetje te gezapig en ik kreeg nooit echt binding met de personages. Pas naar het einde komt er wat meer leven in wanneer we te maken krijgen met een heuse freakshow. Het slot komt nogal gehaast over en vond ik eigenlijk weinig bevredigend.
De recensie van Collins omschrijft mijn gevoelens bij deze film eigenlijk perfect.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
98 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 38
Subgenre: 10. 2010s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 10,18,29,42,54,58,65,83,86)
Themaklassement: 18 punten
Eigen rating : 3*
Eigenlijk vond ik dit helemaal niet zo slecht. Ik verwachte wel wat meer "Hostel"-toestanden. Dat viel eigenlijk wel wat tegen. Maar het psychologisch spelletje dat Cindy met de twee broers speelde, was ook interessant om te volgen. Zelfs het acteerwerk kon door de beugel. De ontknoping was wel te voorspellen. Je kan het moeilijk een meesterwerk noemen, maar ik heb al veel erger gezien.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
20. Two Thousand Maniacs! (1964)
83 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 40
Subgenre: 80. Splatter & Gore Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 10,18,29,42,54,58,65,80,83,86)
Themaklassement: 19 punten
Eigen rating : 1*
https://www.screenslate.com/sites/default/files/images/Two-Thousand-Maniacs-2.jpg
Ik had deze ook onder andere labels kunnen zetten zoals gewoonweg een Jaren 60 horror of comedy vanwege de zwarte humor. Maar ik ben er zeker van dat ik wel betere films ga tegenkomen met dit label. Ik heb al enkele Herschell Gordon Lewis films gezien. Maar er is er echt geen enkele die mij echt kon bekoren. Ook deze voelt weer enorm amateuristisch aan. De wijze waarop de slachtoffers worden afgemaakt, ziet er enorm kitsch en nep uit. Toegegeven, deze film staat aan de wieg van het splatter en gore genre. Maar uiteindelijk vond ik het toch maar saai. En die burgemeester werkte wel enorm op mijn zenuwen.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
12. Talk to Me (Film, 2022) - MovieMeter.nl
94 min
Ftv
Puntentotaal 24
Rating 3,5
https://polture.com/wp-content/uploads/2023/06/la-main-talk-to-e.jpg
Zo. Een jaartje na de hype ben ik hier ook eens aan toegekomen. Werd tijd.
De trailer vond ik toen echt geweldig en ik keek enorm uit naar deze. En deels maakt ie de verwachtingen waar. Talk to me kent een paar behoorlijk creepy scènes en, zachtaardig als ik ben, dook ik af en toe enigszins weg in de bank. Hoewel de hand en wat ie teweegbrengt nou niet een bijzonder originele vondst is, vond ik het vindingrijker dan de eindeloze ouijabord, bezeten pop of [vul ander cliché in]. Toch moet ik toegeven dat ik iets anders verwachtingen had na het zien van de trailer. Ik had de film minder donker verwacht. Minder zwaar. En minder... gruwelijk? De scènes met Riley zag ik niet echt aankomen en waren voor mij op het randje van wat ik spannend-eng vind (=leuk) en vies-goor (=niet leuk). Ik had meer het idee naar een nieuw soort tienerhorror te gaan kijken, maar het bleek een stuk volwassener.
Interessant om te zien dat Mia niet alleen continu foute keuzes maakte, dat zijn we namelijk wel gewend in horror, maar dat ze ook kwaadaardige keuzes maakte. Voor mijn gevoel soms zelfs bewust. Ze had weinig likeables, vond ik. Zelfs niet met haar backstory.
Misschien wel de eerste keer deze challenge dat ik echt heb gegriezeld!
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
7. The Rocky Horror Picture Show (Film, 1975)
100 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 14
Subgenre: 29. Camp / Kitsch Horror
Themaklassement: 7 punten
Heel veel meer camp en kitsch dan deze kon het toch niet worden. Vast een leuke musical, maar als film kon ik er erg weinig mee. Meer Grease dan horror, de liedjes zijn aardig, maar uit het hele spookhuisthema was toch nog wel wat meer te halen. Grappig, zo'n jonge Susan Sarandon, maar verder niet voor mij 2.0
https://cinespia.org/wp-content/uploads/2023/05/rocky-horror-tf.jpg
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
127 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 16
Subgenre: 52. Latin American Horror
Themaklassement: 8 punten
De horrortag die deze film heeft lijkt mij behoorlijk misplaatst, maar hé, ik tel 'm mee. intrigerende film over groepje moderne streng christelijke meiden in Brazilië, die 's avonds als knokploeg de straten afstruinen op zoek naar meer promiscue vrouwen die zij met geweld willen bekeren. Het heftige geweld in combi met de devote praatjes van deze 'trad wives', de kerkdiensten en aandacht voor uiterlijk zorgen voor een zeer vervreemdende mix, ook nog eens ondersteunt door experimentele beelden en synth soundtrack. In tweede helft slaat toch de twijfel toe bij twee van deze meiden, dat gaat ineens wel erg snel en ongeloofwaardig en lijkt meer de wens van de makers, dan een logisch gevolg. Het deed voor mij wat af aan opgebouwde spanning en sfeer. Als politiek pamflet tegen conservatief rechts Brazilië geslaagd, als film nog niet helemaal. 3.0
https://images.mubicdn.net/images/film/308271/cache-684628-1657912482/image-w1280.jpg?size=800x
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
20. Two Thousand Maniacs! (1964)
83 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 40
Subgenre: 80. Splatter & Gore Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 10,18,29,42,54,58,65,80,83,86)
Themaklassement: 19 punten
Eigen rating : 1*
(afbeelding)
Ik had deze ook onder andere labels kunnen zetten zoals gewoonweg een Jaren 60 horror of comedy vanwege de zwarte humor. Maar ik ben er zeker van dat ik wel betere films ga tegenkomen met dit label. Ik heb al enkele Herschell Gordon Lewis films gezien. Maar er is er echt geen enkele die mij echt kon bekoren. Ook deze voelt weer enorm amateuristisch aan. De wijze waarop de slachtoffers worden afgemaakt, ziet er enorm kitsch en nep uit. Toegegeven, deze film staat aan de wieg van het splatter en gore genre. Maar uiteindelijk vond ik het toch maar saai. En die burgemeester werkte me wel enorm op mijn zenuwen.
Als groot liefhebber van deze regisseur moet ik natuurlijk reageren 
Ik kan je punten van kritiek punten goed begrijpen hoor. Het was voor mij ook geen instant liefde maar dat was ook omdat ik eerst het naar mijn mening veel te serieuze Blood Feast had bekeken. Zijn latere films zijn een stuk luchtiger. Maniacs is zijn 2de horror en ik was er de eerste keer ook niet zo gek op maar hoe meer films ik van HGL bekeek hoe meer ik die stijl van low budget, trashiness en luchtigheid wist te waarderen. HGL was zijn tijd ver vooruit, er was bijna niemand anders die films met gore maakte. Tegen de tijd dat gore meer mainstream werd trok HGL zich ook terug uit de filmindustrie begin jaren 70. Qua concept en verhaal is Maniacs nog altijd een van zijn betere films naar mijn mening. Maar laten we eerlijk zijn je kijkt zijn films niet voor een diepzinnig verhaal wel om de gore, de extravagante of overdreven karakters en hun rare gedragingen. Ik kan natuurlijk enkel voor mezelf spreken. Een HGL film kijken is voor mij tijdelijk een fantasiewereld betreden en genieten van zowel het briljante als de trashiness.
Is dit je eerste HG Lewis film of heb je er nog andere gezien? Misschien dat The Gore Gore Girls en The Wizard of Gore (mijn persoonlijke favoriet) je meer liggen alsook The Gruesome Twosome.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
Is dit je eerste HG Lewis film of heb je er nog andere gezien? Misschien dat The Gore Gore Girls en The Wizard of Gore (mijn persoonlijke favoriet) je meer liggen alsook The Gruesome Twosome.
Ik heb er nog enkele gezien van hem : Blood Feast (2.5*), The gore gore girls (1*), The wizard of gore (2*), She-devils on wheels (2*), Monster a go-go (0,5*), Color me blood red (1.5*) en nu deze. Aan de scores te zien zal het niet mijn favoriete regisseur worden 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4898 stemmen
96 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 42
Subgenre: 11. 2020s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 11,18,29,42,54,58,65,80,83,86)
Themaklassement: 20 punten
Eigen rating : 3*
https://static1.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2023/08/all-fun-and-games.jpg
Ik lees veel negatieve dingen hierover: slecht acteerwerk, niet spannend en niet origineel. Dat laatste is inderdaad wel zo, maar je moet toch wel heel uniek zijn om tegenwoordig nog origineel uit de hoek te komen. Een beer die teveel cocaïne gesnoven heeft, is hetgeen dat je dan eventueel krijgt. 
Maar eerlijk gezegd vond ik deze film, dat zich in Salem afspeelt, helemaal niet zo slecht. Het acteren viel best mee. En qua spanning zat het ook wel snor. Dit was eigenlijk de eerste film in deze challenge waar ik een beetje spanning voelde. Niet de volle lading sterren maar toch een voldoende.
rebelkush
-
- 222 berichten
- 379 stemmen
Switchblade Romance
Horror/Mystery
91 min
Oorsprong Frankrijk
Rating Moviemeter: 3,54
Rating IMDB 6,7
https://i.ytimg.com/vi/rWS8c4wwKik/sddefault.jpg
Ik begin mijn horrorfilm challenge met Switchblade Romance, beter bekend als Haute Tension.
Marie wordt wakker in een ziekenhuisbed, maar ze heeft geen idee hoe ze daar terecht is gekomen.
Langzaam begint ze zich de nachtmerrie te herinneren dat zij en haar vriendin Alex hebben meegemaakt.
Switchblade Romance begint zeer sterk en houdt dat niveau ook vrij lang vol.
Verhaal is vrij origineel, de acteurs doen het zeer goed, het is behoorlijk spannend en de kills zijn verdomd bruut.
Na zo'n uurtje wordt het wel iets minder, maar het einde maakt alles goed.
Ik geef de film 4 sterren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.