Gon-ji-am (2018)

Zuid-Korea
Horror / Mystery

geregisseerd door Beom-sik Jeong
met Seung-Wook Lee, Ye-Won Mun en Ji-Hyun Park

In het jaar 1979 pleegden maar liefst 42 patiënten zelfmoord in een psychiatrisch ziekenhuis in Gonjiam nadat de directeur verdween. Sindsdien gaan er allemaal vreemde geruchten over het inmiddels verlaten ziekenhuis rond. De crewleden van een horrorserie begeven zich naar het ziekenhuis en streamen alles wat zij zien live op het internet. Al vlug krijgen zij te maken met hun ergste nachtmerries.

avatar van EVIL '84
Een groepje jongeren besluit om een live stream te maken van hun ontdekkingstocht door een verlaten psychiatrisch ziekenhuis in Gonjiam voor hun horror kanaal. Wat begint met voorpret en grappige filmpjes maken met hun Go Pro's, loopt al gauw uit de hand wanneer ze het psychiatrisch ziekenhuis betreden. Twee jongens zetten wat schrikmomenten in scene voor de kijkcijfers, maar al gauw blijkt er toch meer aan de hand te zijn en moeten ze rennen voor hun leven. De film moet het vooral hebben van de creepy sfeer van het vervallen ziekenhuis en de jumpscares, en daar zijn de Koreanen goed in geslaagd! Het verhaal moet even op gang komen en de actie komt pas echt op gang in de laatste 35 minuten. De film deed mij een beetje denken aan dit youtube filmpje: Japanese ghost: the haunted hospital (FULL FOOTAGE) - YouTube Leuk voor een keertje, je weet wat je kunt verwachten van dit soort Aziatische docu/horror's.

avatar van Daan258
Een tijdje geleden wat gelezen over dit werkje.
Het schijnt volgens mij best een spannende film te zijn.
Ben zeker benieuwd.

avatar van Daan258
En helaas!
Weer een zeer matig teleurstellende found footage film.
Al een aantal keer had ik de film op internet voorbij zien komen met berichten dat dit weer een goede en spannende found footage film zou zijn. Mijn interesses waren dus gewekt.
Maar helaas, het was een vrij saaie zit. Van het verhaal verwacht je natuurlijk niet veel bij zo'n found footage maar dan wist het ook nergens spannend te worden en geen schrikmomenten. Niks wat we nog niet eerder hebben gezien.

Jammer.