Kkeut-kka-ji-gan-da (2014)

Alternatieve titels: A Hard Day | 끝까지 간다

Zuid-Korea
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Seong-hun Kim
met Lee Sun-kyun en Cho Jin-woong

Op weg naar de begrafenis van zijn moeder rijdt de rechercheur Go Geon-soo iemand aan, met fatale gevolgen. Hij besluit echter te vluchten en ervoor te zorgen dat zijn veelbelovende carrière bij de politie niet in de soep loopt. Maar een onbekende man beweert dat hij getuige van de misdaad was en begint Geon-soo te bedreigen.

avatar van Bacon
Sodemieters.... zat die beste man even flink in de penarie.

Goede film!

Een met vaart gebrachte, onderhoudende, meedogenloze, slinkse, bij tijden inktzwarte en komische misdaadthriller, met een scenario dat de nodige valstrikken herbergde. Een lekkere film met goede actiescènes, corrupte politieagenten, intriges en geweld. Hoewel meerdere ingrediënten niet origineel waren, blijken keer op keer Zuid-Koreaanse regisseurs keien in het maken van boeiende misdaadthrillers.

avatar van tattoobob
Op de "to see"lijst.

avatar van Bottleneck
Haha dat gevloek, getier en gejammer in het Koreaans blijft prachtig.

Maar het is fantastisch hoe de vaart in deze film blijft. Het kakt vrijwel geen enkel moment in, en het is een erg geslaagde combinatie van galgenhumor en achtervolgings- en race-tegen-de-klok-spanning. Met als beste voorbeeld daarvan: het hele gedoe in de rouwkamer. Mooi bedacht, geacteerd en uitgevoerd, lekker zwartkomisch en het durft er goed de tijd voor te nemen; eentje om in te lijsten.

Scripttechnisch gaat het hier en daar fout (vrij dubieus om iemand die je doodrijdt in je kofferbak te smijten, via een touwtje zo'n zwaar gewicht door kokers kunnen trekken, of het in leven blijven na een explosie en na lange tijd onder water te zijn geweest) en nog wat kleinere dingetjes.

Maar omdat de film zo lekker vlot is en het je de ene verrassing na de andere voorschotelt, vergeef je dat soort dingen wat makkelijker. Op z'n tijd ook behoorlijk grappig, zoals de demonstratie van de explosie, en in no time kan het dan weer omslaan in nervositeit. Zuid-Koreanen goochelen graag met verschillende genres, liefst misdaadthriller en wat komedie, en hier pakt het perfect uit. Prima acteurs ook trouwens, een heel vermakelijke film.

avatar van Shinobi
Een zware dag.

Naar aanleiding van de vele positieve berichten, toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had.

Op zich is het gegeven best vermakelijk en hoe er met het lijk wordt omgegaan is niet normaal; het schurkt tegen de slapstick aan. Wat dat betreft zorgt het voor een aantal gestoorde situaties gevuld met een hoop zwarte humor. Hoewel de leukere gebeurtenissen meer plaatsvinden in de eerste helft.

Zodra de schurk zich namelijk toont, wordt het alsmaar minder. Dat heeft te maken met een bepaalde mate van ongeloofwaardigheid die daarbij om de hoek komt kijken. De film weet het momentum van het begin helaas niet vast te houden, ondanks een vrij vlotte pacing en wat aardige actie. Hierdoor lijkt het verdere verloop er één te zijn die je als kijker net iets te vaak hebt gezien.

Al met al redelijk, maar hier had meer mee gedaan kunnen worden.

Dikke 2,5 sterren.

avatar van Leo1954
Pffff, over vaart gesproken! Heel spannend, leuk en origineel. Aanrader.

avatar van hannes64
Een echt snelle, harde, humoristische actiefilm die je bijna geen moment met rust laat.
Deze film is zeker een aanrader.....

avatar van Brabants
Deze Zuid-Koreaanse misdaad actie thriller is een vlotte film met de nodige dosis spanning en humor. Met diverse wendingen zorgt het voor een sterke film, die ook nog eens hoogstaand camerawerk kent. Ondanks dat het eigenlijk niets nieuws onder de zon is, is het toch bijzonder dat Kim Seong-hun hier een sterkte productie weet neer te zetten die vanaf het begin tot het einde weet te boeien.

Heerlijke snelle Zuid-Koreaanse misdaad actie thriller, de film kakt nooit ergens in en blijft tot het einde toe spannend . De scene in het uitvaart centrum is werkelijk geniaal en je zit dan te kijken met je billen tegen elkaar. Voor mijn nu al de verrassing van het jaar. Het voor mijn geweldige einde zorgt er voor dat ik mijn stem nog met een half punt naar boven heb gewijzigd . Een dikke negen dus 4.5*

avatar van schumacher
Het was een vermakelijk filmpje maar ik had er nog wat meer van verwacht maar dat komt mss door al die zeer hoge noteringen hier te hebben gelezen dat mijn verwachtingen daardoor niet volledig werden ingelost.
Zeker de moeite om eens gezien te hebben maar ik heb een film toch ook nog liever in het engels .
Aanrader.

avatar van dvdcrusher
Ben het eens met de commentaar van mijn voorganger schumacher, k vond de film traag, niet echt spannend en af en toe ook moeilijk om volgen maar misschien was ik te moe die dag om de hele tijd geconcentreerd te blijven. Hoedanook deze film haalt bijlange niet het niveau van The Company Man die ik een tijdje geleden heb gezien. Misschien moet ik hem nog eens bekijken en dan een nieuwe evaluatie geven maar voorlopig krijgt hij van mij slechts 3 sterren

avatar van Bacon
Traag? Binnen 15 minuten zat hij al in vier enorme klotesituaties... (1)Moeder overleden, (2)een man doodrijden, (3)alcoholcontrole terwijl er een lijk achterin ligt en (4)de recherche die achter het zwarte geld/omkoping gaat.

avatar van dvdcrusher
Moet toegeven dat ik de film niet helemaal had uitgekeken en moet toegeven dat het tweede deel van de film - vanaf het moment dat hij gestalkt wordt wel beduidend sterker is dan het eerste deel waarin hij voor mij eerder een schlemiel dan een politierechercheur was. Van 3 naar 4 sterren verhoogd

avatar van Left4Dead
Bij het lezen van de plot moest ik lachend denken aan het puberfilmpje I Know What You Did Last Summer. Dat was dan slappe meuk, deze film komt gelukkig uit Zuid Korea, daar waar prima thriller/misdaad gemaakt wordt meestal voor de mens met stevige maag. Dus ik was opgewonden toen deze binnenkwam.

Meteen in volle actie en een heerlijke soundtrack op de achtergrond. Geen gebruikelijke -en vaak veel te lange- introductie, nee meteen zit de film er bovenop......... heerlijk. Het acteerwerk is weer prima zoals we dat kennen van Zuid Koreaanse producties (het blijft een geweldig (bijna lachwekkend) taaltje).
Rechercheur Go Geon-soo zit het niet mee, hij heeft zich flink in de nesten gewerkt, tijd om zijn fouten weg te werken maar alles schijnt hem tegen te werken.

Het eerste deel:

De film is een roalercoaster en de soundtrack helpt uitstekend. De simpele maar effectieve humor maakt het klungelig alsof men er een slapstick van wilde maken. Maar omdat het verhaal bloedserieus is, is de combinatie serieus en klungelig simpelweg briljant te noemen. Men heeft vernuftig het verhaal in elkaar weten te laten vloeien, het krijgt mijn respect voor het vertier. De humor is droog maar oh zo goed en effectief, tijden geleden iets van dit kaliber gezien.

Het tweede deel:

Als Go Geon-soo uit de problemen denkt te zijn beginnen de problemen pas echt. Hij wringt zich in alle bochten om te voorkomen dat hij als dader van een hit-and-run herkent wordt. Het spel is begonnen, stalker en dader zoeken elkaar op en de spanning neemt toe. Naast de spanning neemt ook je nieuwsgierigheid grote mate aan, de film is geturnd in een echte goede thriller.

Wanneer de dader en chanteur elkaar ontmoeten is het spel echt begonnen. Het spat werkelijk van de beeldbuis hoe men elkaar aanvoelt, uitstekend samenspel en acteerkwaliteit. Origineel is de film niet maar de uitwerking van het verhaal daarentegen is uitzonderlijk goed gedaan. Steeds weer verrassende momenten zodat je je nooit een moment kan vervelen, het sterkste punt meteen van deze film.

De knap in beeld gezette (actie) momenten met een dreigende soundtrack houden je in de greep, de regie is zeker prima te noemen. Het acteerwerk is sterk, men voelt goed aan welke emotie getoond moet worden en dat gebeurt nog eens naturel ook. Het script is loopt goed en zorgt voor vlot vertier.
Alles is gewoonweg goed tot zeer goed uitgevoerd waardoor er een goede film is ontstaan.

Vooruit, 4** omdat ik weer van oudsher heb genoten van deze film. Prima werk weer uit Zuid Korea en echt er zitten weer momenten tussen dat je versteld staat (bijvoorbeeld de container op de auto) en je mond even open valt. iets waar ze nu eenmaal goed in zijn, het lijkt zo simpel maar vooralsnog zijn er maar weinig landen die dit kunnen evenaren. Gelukkig maar dat er nog zulk werk naast de troep uit -het op sterven na dood- Hollywood komt.

dvdcrusher schreef:

Die heb ik nog niet gezien. Heb de meeste goede Zuid Koreaanse films gezien maar Hoi-sa-won staat -ondanks de matige beoordeling op MM en IMDB- nu op mijn verlanglijstje. Als men nog meer voorbeelden heeft..........noem ze maar op, ik ben dol op dit soort films.

avatar van mcdaktari
Ik hoop deze vanavond te gaan zien, anders morgen. Ik had deze film vorig jaar al maar heb hem toen weer van m'n pc gegooid omdat ik toen nog geen NL subs kon vinden. Heb ze vandaag gevonden dus de film weer snel binnenhalen. Als ik zie dat het een Koreaanse thriller is, dan durf ik er blindelings naar te kijken, want ben nog altijd aangenaam verrast geworden door de zuid-Koreaanse films. Ben heel benieuwd.

avatar van Filmkriebel
Superfilm! Een thriller met een flinke dosis zwarte humor in, maar ook een hoop spannende scènes en twists zoals het een dergelijke film betaamt. Goed idee dat het hier om een politie-inspecteur gaat die zich in alle bochten wringt om een doodslag en een vluchtmisdrijf te verbergen . Het spelletje dat daardoor ontstaat is uiterst plezierig om volgen. Sterke regie, goed geacteerd en een rollercoaster tot de laatste minuut. Misschien niet het meest originele plot maar hoe overheerlijk geserveerd.

avatar van mcdaktari
Vandaag dan eindelijk gekeken na meer dan een jaar wachten. Ik heb zo stilaan al heel wat Koreaanse films gezien maar deze was weer even goed als ik gewend ben van die Koreanen. Wat weten die toch steeds weer goeie harde films te maken, en met de acteer prestaties is ook weinig mis. Ga maar weer eens zoeken of ik nog iets kan vinden wat in dezelfde trend is.

avatar van karilem
Niets aan

karilem schreef:
Niets aan

A.........ha. Duidelijk.

avatar van MovieMind
Een komische misdaad thriller lijkt me de juiste omschrijving.
Boeiend van begin tot eind met benarde en hilarische situaties.
Heb me er prima mee vermaakt, fijn filmpje!