Yongseoneun Eupda (2010)

Alternatieve titels: No Mercy | 용서는 없다

Zuid-Korea
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Kim Hyeong-Joon
met Seol Kyeong-gu, Ryoo Seung-beom en Han Hye-jin

Aan forensisch patholoog Kang wordt het verminkte lijk van een vermoord vrouwelijk slachtoffer toegewezen, om de oorzaak van haar dood te onderzoeken. Detective Min denkt aan een fanatieke milieuactivist, Lee Sung-ho, als voornaamste verdachte. Maar wanneer Kang's dochter wordt ontvoerd, begint er een manipulatief spel tussen Kang en Lee, die in het bezit is van de geheimen over de moordzaak.

broncode
Na de vele lofuitingen hierop moviemeter besloot ik hem toch maar te kijken, want een meesterwerk wil je toch zien.
Maar eenmaal gezien te hebben vond ik hem niet van de klasse van i saw the devil of memories of murder.
Het besef dat hij in zijn eigen dochter sneed kwam hard aan en is een goede twist en subliem.
Maar kom me niet echt in de personages inleven, wat bij idd saw the devil end memories of murder wel het geval was.

broncode

avatar van Willy Wartaal
broncode, tekst selecteren en op het uitroepteken klikken om de spoiler onzichtbaar te maken.

avatar van DiamondsRealDeal
Sluit me aan bij broncode. Vond vooral het verhaal wat onwaarschijnlijk.

Gruwelijke thriller met een handvol plotwendingen en een moeilijk te verteren ontknoping als beklijvende uitsmijter. Probleem daarbij is evenwel dat die ontknoping goed beschouwd niet erg geloofwaardig is. Het gegeven dat een patholoog een centrale rol speelt, maakt de climax van het verhaal weinig aannemelijk. Niettemin een spannende film.
P.S. De toegevoegde waarde van de schreeuwerige betweter binnen het politiekorps ontgaat mij.