Manyeo (2018)

Zuid-Korea
Mystery / Actie

geregisseerd door Hoon-jung Park
met Da-mi Kim, Min-soo Jo en Hee-soon Park

De tiener Ja-yoon lijdt aan geheugenverlies sinds ze een mysterieus ongeluk gehad heeft. Ze woont in een rustig dorpje op het platteland en wil haar familie helpen door een grote som geld te winnen via een televisiewedstrijd. Hierdoor komt een geheime organisatie Ja-yoon op het spoor.

avatar van james_cameron
Heftige mengeling van genres; een beetje young adult, een beetje SF en aktie, heel veel aktie. Het eerste uur is, hoewel zeker niet slecht, erg wisselvallig, met een aantal scenes die er niet echt toe doen. Maar dan... het tweede uur biedt explosief vermaak, magistraal in beeld gebracht. De aktiescenes zijn van ongekende kwaliteit; zelden heb ik betere gezien. Eén en ander ramt door naar een spectaculaire climax met uiteraard de onvermijdelijke cliffhanger. Kom maar op met deel twee.

avatar van handelaar
Weet niet of deze in de Benelux wordt uitgebracht maar zijn er ondertitels van te vinden?