- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
3. Longlegs
101 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 5
Subgenre: 34. Crime Horror
Themaklassement: 2 punten (Voltooid: 23, 34)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1160000/1160249.jpg?cb=1716277331
Waanzinnig vette film, zoals ik stiekem ook wel een beetje had verwacht. Ik wou hem al aardig lang kijken, en op de hike trip naar Zwitserland had ik de eerste kijk beurt gehad, alleen hebben we hem toen niet afgekeken dus koos ik er voor afgelopen zondag om de film maar nog eens te kijken. En dat was misschien ook wel de betere keuze die ik heb gemaakt voor deze film, want opnieuw kijken was wel nodig aangezien ik het eerste deel van het verhaal niet goed had gevolgd. Al heeft het einde mij wel echt te pakken gehad, en voor mij was dat ook in mijn ogen de kers op de taart.
En ik snap nu oprecht dat deze film niet voor iedereen gaat zijn. Want ja, het is een vrij bijzondere film. Ik kan hier dus heel veel mee, want de film volgt best een hele toffe uitwerking die mij gewoon wist te overhalen. De film is niet per definitie heel goor, een vermakelijke crime horror is dit wel zeker! De film is met vlagen heel vreemd, dat geef ik wel toe. Alleen werd het nergens echt hinderlijk. Ik ben dan wel eens met wat ik hier al lees, en dat is dat de film misschien iets té langzaam is om ook daadwerkelijk heel eng te worden, een creepy film vond ik het wel zeker.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Net twee dagen een bordspel marathon gedaan met vrienden dus helaas geen tijd gehad voor filmpjes. Tussen de bedrijven door nog wel 2 kunnen kijken.
14. The Incredible Shrinking Man (Film, 1957)
81 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 28 punten
Subgenre: 4. 1950s horror
Themaklassement: 14 punten
Eigen score: 2*
Redelijk vermakelijke scifi horror uit de oude doos. Wellicht een inspiratiebron voor Payne zijn Downsizing of Dupieux zijn Incredible but True. Het is allemaal vrij theatraal en kaasachtig, maar zodoende vrij goed te pruimen. Tegen het einde wordt het helaas wel een beetje teveel van hetzelfde maar overal best aardig.
15. The Return of the Vampire (Film, 1944)
69 minuten (nice)
FTV (2punten)
Puntentotaal: 30 punten
Subgenre: 3. 1940s horror
Themaklassement: 15 punten
Eigen score: 2.5*
Ik moest even on the fly een vervanger vinden voor the Black Cat uit 1941 die ik zou kijken (dacht dat dat DE black cat was) dus deze maar ergens vandaan geplukt. Dat bleek een goede zet want dit was best wel een leuke film uit de jaren 40, een decenium dat mij maar heel matig ligt. Oke de bombastische muziek blijft een punt van kritiek, maar de sets en decors zijn echt heel mooi. Ook de cinematografie is hier bovengemiddeld goed (veel rook) en het verhaaltje is klein genoeg om het leuk te houden. Best leuk om een keer gezien te hebben.
https://images.mubicdn.net/images/film/53249/cache-57451-1551196873/image-w1280.jpg?size=800x
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Vroeg meer af in de context van de challenge, Halloween krijg ik niet maar wel Allerheiligen.
De regels maar eens bij gehaald en het Wikipedia artikel waar John Milton naar linkt als info telt Halloween maar ook Midsummer, Dia de Muertos, Walpurgis Night, Valentine, Independence Day (VS), Labor Day, Father’s Day, Mardi Gras, Memorial Day, Tanksgiving en April Fools. Het concept is dus nog breeder dan ik dacht.
Vrees dat mijn baas mij Walpurgis Night niet als extra betaalde feestdag laat opnemen als ik hem vraag

Ik ging ervanuit dat de Tobe Hooper categorie naar Hooptober verweest maar ik kan mij vergissen.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
3 Margaux (Film, 2022)
104 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 6
https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2023/09/margaux-ai-arms.jpg
Eerste deel van de film best te pruimen met in begin van de film al meteen de beste horrorscène. Daarna is het op dat gebied wat magertjes, alleen de scène van het koppel waar het plafond naar beneden komt, is nog wel leuk gedaan. De overige horrorelementen zijn mak.
De film verslapt gaandeweg qua uitvoering, zeker wanneer zowel de computer als de mens de kopie van een mens gaan gebruiken om elkaar te elimineren. Vanaf dat moment werd de aandacht aangetast en zit je precies naar een actiefilm te kijken. 5/10
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
98 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 8
https://cdn.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2023/11/night-swim.jpg
De film moet het vooral hebben van een zorgvuldige opbouw en de knappe sfeervolle, spannende scènes bij het zwembad. Prima camerawerk ! Ook de cast is zonder meer degelijk en niet storend. Naar het einde toe verliest de film wel wat van zijn pluimen omdat het allemaal te voorspelbaar en te simpel overkomt. 6,5/10
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
En die burgemeester werkte me wel enorm op mijn zenuwen.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
13. Achoura (2018)
90 minuten - Marokko / Frankrijk
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 26
Subgenre: 13. African Horror
Themaklassement: 13 punten (Voltooid: 1-13)
Bron: Pindakaas
Twee volledige dagen zonder registratie; het bewijs dat JM tóch ook andere dingen te doen heeft. Misschien maar gelukkig
African horror is niet de makkelijkste categorie om iets voor te vinden als je meest voor de hand liggende titels al hebt gezien, maar met Talal Selhami's Achoura had ik toch een goede kandidaat. Ik had nog niets van hem gezien, maar gek is dat niet; zijn vorige (horror)film Mirages (2009) heeft nog geen enkele stem op MovieMeter. Dan doet Achoura het beter, daar heeft onze Collins zelfs iets over geschreven! En daar kan ik me grotendeels bij voegen.
https://images.mubicdn.net/images/film/233451/cache-426820-1554808050/image-w1280.jpg
De film gaat over vier jeugdvrienden die wanneer ze elkaar later weer tegen het lijf lopen, het aan de stok krijgen met een Djinn. De producers zelf noemen het de eerste Marokkaanse monsterfilm, maar of dat klopt weet ik zo gauw niet. Hoe dan ook, Achoura ziet er aardig uit met heel behoorlijk camerawerk en de special effects blijven prima overeind, voor wat een bescheiden budget moet zijn geweest. Wel is de film een beetje rommelig en raakte ik nooit echt in de karakters geïnvesteerd. Teveel hooi op de hork is wat mij betreft inderdaad een juiste observatie.
2,3*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
Toch snel even melden dat het lijstje weer is bijgewerkt. Al 280 films die geregistreerd werden.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ik kan deze film hier nergens vinden, dus dan maar via IMDb. Misschien toevoegen Film Pegasus of iemand anders? Misschien kijk ik er overheen. Via Netflix te zien in ieder geval.
7. Kingdom: Ashin-jeon (TV Movie 2021) - IMDb
FTV- 2 punten.
Puntentotaal - 14 punten.
Heerlijke film. Ik heb de serie nog niet gezien, maar deze Zuid-Koreaanse film smaakt in ieder geval naar meer. Geweldige combinatie van actie, een geschiedenisles, horror en drama. Leuk dat de actrice die de oudere Ashin speelt ook de hoofdrol speelde in één van mijn favoriete Zuid-Koreaanse films Yeopgijeogin Geunyeo (Film, 2001) - MovieMeter.nl. Geeft blijkbaar verdieping en duidelijkheid aan het einde van de serie en het personage Ashin. Echt een aanrader.
3.5*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8933 stemmen
Vandaag géén film of registraties (loop achter er mee) maar stilstaand beeld misschien voor sommige ook horror maar museum + werken = dagje extra veel fun voor mij 
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
15. Friend of the World (2020) - Letterboxd
Speelduur: 50 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 30 punten
Subgenre: 89. Troma Horror
Voltooid: 2, 18, 21, 22, 23, 28, 29, 44, 38, 60, 62, 70, 79, 89, 100
https://i.postimg.cc/zfzTsGNM/luke-pensabene-nick-young-still-friend-of-the-world.jpg
Ik wil hier weinig woorden aan vuilmaken. Het is een kleine, lowbudget, experimentele film met een erg vaag plot en nog vagere uitwerking. Er zit misschien wel wat passie in maar het voelt nogal pretentieus aan. Weinig samenhang en ondanks de korte speelduur een erg lange zit.
Skip!
1,5*
Extra short:
Speelduur: 11 minuten
Een geinige, eigenzinige short van Adult Swim. Het concept van een 80s begingeneriek van 10 minuten waarin plots een moordenaar in opduikt. Er zitten enkele erg grappige momenten bij maar het was wat te onsamenhangend voor mij.
3*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
Speelduur: 95 minuten
RW: 1 punt
Totaal: 31 punten
Subgenre: 09. 2000s Horror
Voltooid: 2, 9, 18, 21, 22, 23, 28, 29, 44, 38, 60, 62, 70, 79, 89, 100
https://i.postimg.cc/Jzm6gCzF/MV5-BMTU0-OTUy-MTg4-NV5-BMl5-Ban-Bn-Xk-Ft-ZTYw-Nz-Qz-NDk2-V1.jpg
In mijn hoofd was dit een first time view. Toch bleek ik teveel te herkennen en had ik deze blijkbaar toch al gezien.
Feast is een snelle, komische en gore creature feature. Ledematen en bloed worden naar je hoofd geslingerd op verschillende creatieve manieren. De practical effects zijn om van te smullen. De personages zijn eendimensionaal maar gevarieerd genoeg om je te kunnen amuseren. De 95 minuten vliegen voorbij en ik heb me geen moment verveeld. Het tweede deel focust meer op horror dan comedy wat een iets te grote shift is.
Toch wel een erg fijn cult-klassiekertje.
3,5*
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
95 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 36
subgenre= 66
themaklassement= 18p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66
3*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
Speelduur: 99 minuten
Totaal: 33 punten
Subgenre: 82. Survival Horror
Voltooid: 2, 9, 18, 21, 22, 23, 28, 29, 44, 38, 60, 62, 70, 79, 82, 89, 100
https://i.postimg.cc/tCdDFvNN/SLA-SN91-D12-MC0195-scaled-e1710438091168.jpg
Vier drag queens belanden per ongeluk in een bar waar de klanten erg conservatief en onvriendelijk zijn. Met tegenzin en tot ergernis van de gasten treden ze toch op. Wanneer een bende vampieren de bar binnendringt moeten de queens zien te overleven én samenwerken met het wel erg getroubleerde clienteel.
Drag queens in films kunnen snel luid en irritant zijn. Zelf ben ik grote fan van de kunstvorm maar ik heb ze liever in bars dan op het scherm. Dit neemt niet weg dat Slay een verrassend leuke film is geworden. De vier queens zijn geen onbekenden voor me dus dat hielp ook wel mee aan de amusement factor. De comedy is typische camp en wordt na een tijdje wel erg voorspelbaar. Gelukkig merk je dat iedereen voor de camera zich uitbundig aan het amuseren is. De vampieren zelf zijn allesbehalve eng maar zorgen voor een aangename, sinistere wisselwerking met de vrolijke bende queers.
Slay is zeker niet voor iedereen weggelegd. Ikzelf heb er enorm van gesmuld maar zie wel in dat dit voor velen een stapje te ver zou zijn richting het vervelende. De special effects zijn wat bedenkelijk en echt horror kan je dit niet noemen. Het was een leuke, onschuldige rollercoaster met veel liefde en plezier gemaakt.
3,5*
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
18. Beetlejuice Beetlejuice (Film, 2024)
Speelduur: 99 minuten
Totaal: 35 punten
Subgenre: 32. Comedy Horror
Voltooid: 2, 9, 18, 21, 22, 23, 28, 29, 32, 44, 38, 60, 62, 70, 79, 82, 89, 100
https://i.postimg.cc/6pcXb0td/download.jpg
Bij de allereerste teaser van Beetlejuice Beetlejuice was ik laaiend enthousiast. Bij iedere opvolgende trailer verwaterde dat enthousiasme meer en meer. Het zag er wat geforceerd en artificieel uit. Ik ben ook geen grote fan van het paar Burton/Ortega. Wednesday was een echte opgave om uit te kijken waardoor ik een kleine afkeer kreeg van Ortega. In Scream is ze geweldig maar ze komt meer en meer over als een gemakkelijke keuze om te casten. Neemt niet weg dat ze wel goed acteert en een charmante screen-presence heeft.
Gisterenavond zat ik dan eindelijk in de Sphinx in Gent, deels vol verwachting en deels bang voor een onvermijdelijke teleurstelling. Ik ben blij om te melden dat ik me toch kosteloos vermaakt heb met dit vervolg. Bij de opening credits kwam een walm van nostalgie me tegemoet. Ondanks mijn vooroordelen kwam het net niet als geforceerd over en eerder als een logisch vervolg. Michael Keaton als Beetlejuice steelt de show alweer. Het doet me vermoeden dat hij nooit iets anders gedaan heeft want het komt allemaal zo natuurlijk over. Hij is grofgebekt, charismatisch en verschrikkelijk grappig. De rest van de cast voelt zich blijkbaar ook als een vis in het water want je voelt het plezier van het scherm spatten.
Uiteindelijk is dit zeker geen perfecte film. Zo zijn er heel veel plotlijnen die worden opgebouwd maar nogal onderbenut blijven. Zo heb je Monica Bellucci's Delores die erg badass is maar veel te weinig kansen krijgt om volledig uit de verf te komen. Het verhaal met Ortega en haar nieuwe liefde voelt ook eerder als een manier om haar toch naar de onderwereld te kunnen krijgen. Er is te veel gaande waardoor de focus wat verdwijnt.
Dat de film grappig is heb ik al vermeld. Toch wil ik kwijt dat het me deugd deed dat Burton zijn eigenzinnige aard niet verloren is. Na enkele erg middelmatige films in de laatste jaren komt hij nog eens op de proppen met een film waarbij hij volledig zichzelf kan zijn. Hopelijk is dit een wake-up call voor hem om meer van dit te maken.
Oh, ja: Justice for Bob!
4*
Seam
-
- 991 berichten
- 2313 stemmen
15. Friend of the World (2020) - Letterboxd[/url
Extra short:
[url=https://www.moviemeter.nl/film/1131224]Too Many Cooks (Film, 2014)
Speelduur: 11 minuten
(afbeelding)
Een geinige, eigenzinige short van Adult Swim. Het concept van een 80s begingeneriek van 10 minuten waarin plots een moordenaar in opduikt. Er zitten enkele erg grappige momenten bij maar het was wat te onsamenhangend voor mij.
3*
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
19. Let's Scare Jessica to Death (Film, 1971)
89 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 38
subgenre= 68 psychological horror
themaklassement= 19 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68
3*
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2056 stemmen
8. https://www.moviemeter.nl/film/1158]The Hitcher (Film, 1986) [🇺🇸]
Speelduur: 97 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 16
Subgenre: 72 - Road Movie Horror
Themaklassement: 8/100 ( 7, 10, 20, 38, 53, 72, 90, 92 )
[url=https://imgbb.com/[/url]
Geen volbloed horror, deze film. Maar wel een vrij spannende thriller met horrorelementen. Hauer zet een erg goede rol neer, en de film is vanaf het begin af aan gelijk leuk om te volgen. Een redelijk simpel uitgangspunt, maar dat is op ook simpelweg op goede wijze neergezet. Mooie voldoende.
3.5*
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Vanmorgen bij moeke op de koffie, zag ik deze weggemoffeld achter in de kast liggen;
https://i.ibb.co/sJsGMCv/PXL-20240917-113616706.jpg
Deze wou ik nou net ook met deze challenge gezien hebben. Even een geschikt moment vinden als de vriendin niet op het nest zit, anders heb ik problemen want die vind dit soort films niet zo heel leuk 
Coming soon!!
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2056 stemmen
9. https://www.moviemeter.nl/film/33048]When a Stranger Calls (Film, 2006) [🇺🇸]
Speelduur: 87 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 18
Subgenre: 69 - Remake Horror
Themaklassement: 9/100 ( 7, 10, 20, 38, 53, 69, 72, 90, 92 )
[url=https://imgbb.com/[/url]
Tamelijk saai filmpje, ondanks de relatief korte speelduur toch wat lastig om uit te zitten, zeker als je al enigszins vermoeid bent. Ik kende film alleen bij naam, en het bleek ook nog eens een remake te zijn. Het origineel staat ook nog op de planning, maar het plot verraadde nu niet gelijk dat een remake nodig was.
2.0*
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
14. I Married a Monster from Outer Space (1958)
78 minuten - Verenigde Staten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 28
Subgenre: 14. Alien Horror
Themaklassement: 14 punten (Voltooid: 1-13)
Bron: Pindakaas
https://image.tmdb.org/t/p/w780/lyMHBfrO2PtVZcWDcsGCgebuFLU.jpg
"Shuddery things from beyond the stars, here to breed with human women!"
Buitenaardse wezens hebben zich onopgemerkt onder de bevolking gemengd en beginnen langzaam de plaats van echte mensen in te nemen. Het eerste slachtoffer is een jongeman die op het punt staat om te gaan trouwen. Zijn echtgenote heeft geen idee wie haar man echt is.
Prima schlocky '50's Sci-Fi horrortje, met wat huwelijks melodrama en en nodige meer interessante scènes. Als ik het zo lees was dit een double feature met The Blob, geinig. Het zal niet iedereen kunnen bekoren (de 'wat doet mijn man toch anders' scènes zijn anno 2024 niet zo heel boeiend), maar met name de scènes met special effects zijn heerlijk kneuterig om te zien.
Uitgezocht vanwege zijn plekje op de lijst Badmovies.org Best B-Movies. Met 78 minuten ook zo weggekeken, deze Body Snatchers variant.
3,1*
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
13. She Killed in Ecstasy (1971)
77 min. – West-Duitsland / Spanje
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 26
Subgenre: 75. (S)exploitation Horror
Themaklassement: 13 punten
(14, 24, 30, 34 – 35, 46, 49, 54, 65, 70, 75, 85, 88)
https://pics.filmaffinity.com/sie_totete_in_ekstase-652314425-large.jpg
Ik denk dat ik over het hoofd gezien heb dat dit een Jesús Franco film is of anders had ik mijzelf er niet aan gewaagd. Mijn eerste introductie tot hem was “Oasis of the Zombies”, een vreselijke onbegrijpelijke film waar vaak niets in een soort haast smurrie lijkt te gebeuren. Veel later nadien heb ik “Vampyros Lesbos” gezien dat een van zijn beste schijt te zijn en vond daar ook niet veel aan al was die veel minder erg. Maar in mijn verdediging hij beschouwde zijn eigen films ook als slecht.
“She Killed in Ecstasy” is haast onmiddellijk na “Vampyros Lesbos” gemaakt met haast dezelfde crew in lijn met zijn hoge productieschema. Het verhaal is simpel een dokter voert medische experimenten op foetussen uit en verliest daardoor zijn vergunning. Dit deel wordt getoond met de subtiliteit van een bulldozer en continu onrealistisch historische mensen. Zijn vrouw zint op wraak maar dit allemaal is een excuus waar het bij Jesús Franco echt om gaat. Halfnaakte vrouwen die kreunkelen in bed en absoluut continu zoom-in & zoom-out met handheld camera’s totdat jij misselijk. Dat is waar de man dol op is non-stop zoom-in & zoom-out zonder focus en totaal ontoepasselijke vage psychedelische, lounge en religieuze muziek. Er zijn ook wat castraties met ontoepasselijke muziek en jij raadt het niet nog meer zoom-in & zoom-out, duizelingwekkend spul.
De man had geen pretenties, deed wat hij graag deed op budget en snel en hij had zijn fans. De hoofdactrice is mooi en de locatie is niet slecht gekozen.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2056 stemmen
10. https://www.moviemeter.nl/film/1144]Ginger Snaps (Film, 2000) [🇨🇦]
Speelduur: 108 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 20
Subgenre: 60 - North American Horror
Themaklassement: 10/100 ( 7, 10, 20, 38, 53, 60, 69, 72, 90, 92 )
Een toch wel bekende horrorfilm die ik nog niet eerder had gezien. Dit was dan weer een erg positieve verrassing. Goede 'coming of age' horror met twee sterk spelende jonge actrices in de hoofdrol. Deed mij ook ergens wat denken aan [url=https://www.moviemeter.nl/film/497919]Grave (Film, 2016) en dat is alleen maar positief! Ik ga er vanuit dat Ginger Snaps toch een kleine bron van inspiratie moet zijn geweest voor Grave. Heel erg fijn.
4.1*
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
14. Strangler vs. Strangler (1984)
93 min. – Joegoslavië
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 28
Subgenre: 32. Comedy / Parody Horror
Themaklassement: 14 punten
(14, 24, 30, 32, 34 – 35, 46, 49, 54, 65, 70, 75, 85, 88)
https://images.mubicdn.net/images/film/90636/cache-43771-1655125226/image-w1280.jpg?size=800x
Belgrado in de jaren 1980, de stad heeft nu meer dan 2 miljoen inwoners maar maakt dat een stad een metropool? Wat maakt een stad een metropool, het aantal inwoners, de files, de flatgebouwen etc. Belgrado kent ook al exhibitionisten, bankovervallers, verkrachters, voyeurs etc. maar niet wat een stad tot een metropool maak, een seriemoordenaar. Zo begint het basisgeven van deze donkere Joegoslavische horror komedie.
Een man-kind verkoper van anjers heeft geen succes meer, niemand wil anjers meer. Hij kan het niet aan en begint vrouwen te wurgen. Een rockzanger krijgt een telepathische connectie met hem en schrijft een nummer over hem dat een hit wordt. Het een het andere wordt ook geleend van Psycho.
Een film die ondanks het donkere gevoel voor humor heel flauw voor mij overkwam. Er zijn veel positieve reviews voor deze film maar ik kwam er eigenlijk nooit echt in. Apart en ik heb weinig Joegoslavische films gezien maar verkocht was ik niet.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb er nog enkele gezien van hem : Blood Feast (2.5*), The gore gore girls (1*), The wizard of gore (2*), She-devils on wheels (2*), Monster a go-go (0,5*), Color me blood red (1.5*) en nu deze. Aan de scores te zien zal het niet mijn favoriete regisseur worden
Je doorzettingsvermogen om er toch zoveel te kijken van een regisseur die je duidelijk niet ligt is toch bewonderingswaardig!
Heb ik ook eens geprobeerd met de films van Russ Meyer. Ik heb het merendeel wel gezien en zijn beginjaren waren wel best amusant maar eens hij de serieuze toer op ging met zogezegde sterke vrouwelijke personages, werden ze steeds moeilijker om uit te zitten.
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
20. La Casa Sperduta nel Parco (Film, 1980)
91 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 40
subgenre= 70 revenge horror
themaklassement= 20 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70
1,5 * Film over Alex die samen met zijn simpele vriend zichzelf uitnodigt voor een feestje en daar dan de boel gaat terroriseren. Dit klinkt heel interessant, maar wat was het saai, zeg. Behalve veel vrouwelijk bloot gebeurde er veel te weinig, het kwam op sommige momenten zelfs vrij amateuristisch over. Dan op het eind komt er nog een twist die op zich leuk bedacht is, maar de film redden doet het niet.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ondertussen beland bij de C van 'Creeping'
5. The Creeping Terror (Film, 1964)
Speelduur: 76 minuten
Puntentotaal: 10
Met een erg laag gemiddelde op zowel imdb als MM zou je verwachten dat deze een van de slechtste films ooit was. Het is terecht een turkey maar ondanks dat het monster duidelijk zoals een Chinese draak zich voortbeweegt bij festiviteiten omdat er mensen onder zitten, heeft het wel veel charme. Zoals wendyvortex het zo mooi omschrijft "Soort van vloerkleed met stofzuigerslangen eraan en volgens mij zitten er een stuk of 3 "acteurs" onder dat kleed om het ding te laten bewegen...via een soort eronder bevestigde slaapzak die de bek van het monster voorstelt kruipen de slachtoffers overduidelijk zelf naar binnen." Ook is er flink gesnoeid in dialogen en wordt er veel verteld met behulp van voice over. Maakt allemaal niet uit. De film misschien net ietsje te lang is vermakelijk, valt in de so bad it's good categorie. Dat ik er meer van genoten heb dan de voorgaande films zegt misschien wel veel over mijn (slechte) smaak maar daar trek ik me al lang niets meer van aan.
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
5) Dr Jekyll & Sister Hyde (Film, 1971)
Speelduur: 97 minuten
Datum van zien: maandag 16 september
Bron: Netflix
Puntentotaal: 9 punten
Subgenre: 48, Hammer horror
Themaklassement: 5 punten
Afgewerkte thema`s: 20, 21, 48, 68 en 93.
Waardering: 2,5
Review: Mijn 1e duik den oude doosch in voor deze challenge, tenminste, alles ouder dan de jaren 80 a 90 voelt zo voor mij, haha! Kwam er bij het aanzetten achter dat dit een "Hammer productie", dus mooi gelijk die af kunnen tikken ook. Leuk sfeertje door de setting, maar zoals vaker bij dergelijke films kon het acteerwerk en de manier waarop de moorden weergeven worden mij niet echt bekoren. Leuke insteek die gehanteerd wordt in deze versie van het verhaal, ook leuk dat er in het begin van de film nog een knipoog gegeven wordt naar Sweeney todd en ze had mijn oma kunnen zijn, maar Martine Beswick mocht er ook wel zijn, alhoewel ik daar geen horror voor kijk natuurlijk eigenlijk
. Met deze speelduur is dit een prentje die prima te doen is voor tussendoor, geeft toch dat nostalgische gevoel van films die misschien vroeger wel op hebben gestaan toen je nog klein was en je ouders voor de tv hingen, terwijl je als kleine jongen stiekem boven aan de trap mee luisterde 
https://bigcomicpage.com/wp-content/uploads/2018/01/1182b405-2ff8-49ed-927f-7ceb9b009ffd.jpeg?w=620
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3296 stemmen
1. Army of Darkness (Film, 1992)
81 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 2
Subgenre: 8. 1990s Horror
Themaklassement: 1 punt
Afgewerkte thema`s: 8
https://unobtainium13.com/wp-content/uploads/2017/10/army-of-darkness-1992.jpg?w=620
En we zijn los! Ik had even gemist dat dit deel 3 is in de Evil Dead reeks, gelukkig had ik 1 en 2 al gezien.
Niet dat ik veel gemist had, want heel bijzonder vond ik het niet. Gelukkig hadden Raimi en Campbell er overduidelijk nog lol in en kon ik een lach soms niet onderdrukken. Verder wel een extréém flauw filmpje. 3*
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
02. Les Week-Ends Maléfiques du Comte Zaroff (1976)
Speelduur: 90 minuten
Totaal: 2 + 2 = 4 punten
Deze film heb ik gisteren toevallig gevonden via een zoekopdracht op "Google" en leek me wel wat voor mij (en dat was het ook
). Het is een onbekende film die ook pas 6 stemmen had (nu 7) en slechts één mening (nu 2). De films is geen geweldige Horror film, maar hij is zeker interessant voor iedereen die een voorliefde heeft voor "Euro Horror" uit de jaren zeventig. De film is van de Franse regisseur Michel Lemoine en hij is tevens de hoofdrolspeler. De film lijkt op een Jean Rollin film en dat wordt benadrukt door het meespelen van Joëlle Coeur, die een favoriete actrice is van hem.
Hoewel de film niet eng of spannend is en je ook soms afvraagt "waar gaat dit over?", weet de film wel te vermaken en dat komt vooral door de vele mooie beelden en vrouwen, die ook regelmatig poedelnaakt te bewonderen zijn (soms ook dansend) en dat wordt dan meestal op zeer fraaie wijze in beeld gebracht.
https://homepopcorn.fr/wp-content/uploads/2020/09/screenshot035-2-768x465.jpg
Ondanks het ietwat losse plot en het soms trage, weloverwogen tempo van de film, zijn de beelden en het camerawerk in "Les Week-Ends Maléfiques du Comte Zaroff" van topklasse en houden ze je als kijker geïnteresseerd in de film en dat van de eerste tot de laatste minuut. Regisseur en hoofdrolspeler Michel Lemoine roept vanaf het begin van de film ook een vreemde en droomachtige sfeer op en exploiteert deze effectief en weet die sfeer ook vast te houden tot het einde. En de kers op de taart zijn natuurlijk de vele mooie vrouwen die ook allemaal naakt te bewonderen zijn en velen van top tot teen. Vooral de mooie Martine Azencot kon me wel bekoren.
Ze danst ook geweldig in deze film en dat één keer met een zwarte glitterjurk en later volledig naakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.