ad
  • 8.177.345 stemmen

L'Ultima Orgia del III Reich (1977)

Oorlog / Erotiek | 81 minuten

Genre: Oorlog / Erotiek

Alternatieve titels: Gestapo's Last Orgy / The Gestapo's Last Orgy / Last Orgy of the Third Reich / Caligula Reincarnated as Hitler / Meisjes voor Beulen: De Orgieën van het III Reich

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Cesare Canevari

Met onder meer: Adriano Micantoni, Daniela Poggi en Maristella Greco

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Over L'Ultima Orgia del III Reich

"The Sickest Entry in the Nazisploitation Genre!"

Lise Cohen zit in een concentratiekamp voor vrouwen waar de vrouwen als lustobject voor de nazi's dienen. De kampcommandant voert vreselijke martelingen op haar uit om haar te breken. Wanneer ze zijn spel mee gaat spelen, is ze echter de verschrikkingen nog niet vergeten.

imageimageimageimageimageimage

avatar van damon

damon

Caligula Reincartnated as Hitler

Mogen dit soort films op de site ?

Derkje

avatar van ichi

ichi

Voor een nazi-sploitation flick ziet het er alemaal behoorlijk artsy uit. Fatsoenlijk geacteerd, wat flashbacks, mooie locaties en al dan niet kunstzinnig bedoeld camerawerk. Die titelhad wel wat subtieler gekund inderdaad, daarnaast slaat het nergens op, Caligula was een bruut en Hitler ook en beide komen ze niet in de film voor, alhoewel het wel een brute film is. Voor de liefhebbers van het genre een aanrader :d

avatar van damon

damon

ach man, who cares

alsof wij hiermee verkondigen dat zij goed waren

avatar van rondh

rondh

Je heb hem dus gezien ?

avatar van euroburger

euroburger

UBERg..l

misschien een nietszeggend commentaar, maar inhoudelijk gaat het voor deze site natuurlijk te ver in details te treden. Cinema-technisch natuurlijk een prul, ik waardeer de gedurfde opzet en het bereiken van de doelstelling

Je moet er natuurlijk ook van houden en het hilarische er van inzien.

avatar van BwuceLi

BwuceLi

rofl

Alleen aan te raden voor het werkelijk prachtige lichaam van de bevallige Daniela Poggi.

avatar van TinkerTex

TinkerTex

Een nazikamp met beeldschone dames en sadistische bewakers. We kennen de formule. Deze naziploitatie van Cesare Canevari uit 1977 is een geval apart. Hij lijkt alle kanten op te willen gaan: van dramatisch tot kunstzinnig; van goedkoop tot schokkend. Het is van alles wel een beetje. Op zich best interessant, maar na een uurtje heb je het wel gezien. De makers hebben geprobeerd boven het gemiddelde sleaze-niveau uit te stijgen, maar om nu te zeggen dat ze daar met vlag en wimpel in geslaagd zijn? Nee. Fans van het subgenre kunnen deze film wellicht wel waarderen. Ik ben er nog niet helemaal over uit.

Van alle naziploitations degene die het meest op Salò lijkt,en ook het meest schijnt te zijn geinspireerd door het werk van de Goddelijke Markies zelf,al begint hij dan met een (pseudo?)citaat van Nietzsche.Je moet zelfs zeggen dat deze film de geest van De Sade meer benadert dan de zgn.verfilmingen van diens werk.

Klint allemaal leuk,maar zoals gebruikelijk bij dit genre zijn de incompetentie van cast en crew,niet gecompenseerd door enig budget,tamelijk dodelijk.Die zgn.artiness leek me eerder de optelsom van een onvoltooid productieproces en totale wanhoop van de regisseur om te verhullen waar hij mee bezig was:het produceren van tortureporn.

Aan goede ideeen ontbreekt het echter niet:poep eten ,kannibalisme,lichamen oplossen in een lijmbad,dat zijn toch de dingen waarvoor je naar dit soort films kijkt.Dat en het standaard SM zweepwerk,vernederingen,lesbianisme ,regular rapes&bangs,herdershonden,enz.Dit werk doet zelfs een aandoenlijke poging tot psychologie en neemt de verhouding tussen meester en slaaf heel serieus.De pogingen van de bad guy om zijn slachtoffer dmv voortdurende folter,verkrachting,vernedering en andere leutigheid te vernietigen,verdienen zeker te worden geprezen.

Dat geldt ook voor de fysieke verschijning van Poggi ,die eigenlijk te lekker is voor het genre.En pijpen kan ze ook (zie poster).De film bevat uiteraard genoeg bizarre humor om de vernietgende sleur van het verhaal te doorbreken,al zal deze niet bij iedereen in de smaak vallen.

WAARSCHUWING:in het begin zien we een scène met overvloedig mannelijk naakt,die gelukkig snel overgaat in een groepsverkrachting.

EDIT:een aardige double bill met it's a wonderful life,zie ik.

avatar van gorelover

gorelover

is deze film ergens te krijgen.

al was het alleen maar om mijn genre oorlog uit te breiden, waar ook Ilsa ed. inzit.

laat het wel wezen, ben absoluut tegen nazi's, maar heb wat met "verboden" oorlogsfilms.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Narigheid en ellende in een slechte film.

Voor een Nazi-Ploitation heeft deze film op zich nog een serieuze ooging vergeleken met Beast in Heat of die Ilsa films. Toch is dit gewoon vreselijk om naar te kijken. Het verhaal gaat ook eigenlijk helemaal nergens over. Ze willen een speciaal persoon genaamd Lisa kapot maken. Wow, wat is dit een relevant plot zeg. Voor de rest eigenlijk moeilijk door te komen en toen zat ik daar maar met m'n hoofd tussen m'n handen.

Uiteindelijk bevalt de set design nog enigszins en de muziek. Ook was het camerawerk nog best goed dus krijgt het een kleine 2,0.

avatar van addiv

addiv

Een van de bekendste films uit een bizar subgenre van exploitation: de nazisploitation. De belangrijkste elementen in dit subgenre zijn mooie (half)naakte vrouwen, nazi’s en gruwelijkheden, en die zijn in deze film dan ook in ruime mate aanwezig. Met name hoofdpersoon Lisa kon mij wel bekoren. Het themaliedje van de film heeft ook een vreemde aantrekkingskracht.

Er worden aardig wat gruwelijke martelscènes getoond, maar het verhaal, het acteerwerk en de vreemde plotwendingen van het geheel zijn zo ver beneden peil, dat ik niet werkelijk geschokt werd door deze film. Al met al was het behoorlijk slecht, maar toch vermakelijk door de bizarre premisse en het feit dat de film zichzelf behoorlijk serieus neemt.

Theunissen

Deze Naziploitation film ligt al bijna een jaar bij mij op de plank, maar vanwege het ontbreken van ondertiteling (Nederlands of Engels) heb ik hem links laten liggen. Er wordt overigens gewoon Engels in gesproken, maar met ondertiteling erbij vind ik het altijd plezieriger om een film te bekijken. Vanwege de huidige 70s challenge heb ik hem toch bekeken en dat mede omdat Naziploitation daarin een thema is en dat is tevens één van mijn favoriete thema's is, net zoals "Women in Prison". Dat laatste is zeker ook van toepassing in deze film, want het verhaal speelt zich af in een concentratiekamp voor vrouwen.

In dit verhaal wordt de joodse Lise Cohen (Daniela Poggi) naar een concentratiekamp voor vrouwelijke Joden gebracht. Een kamp dat wordt gerund als een borrel om de Duitse officieren en troepen te vermaken die ten strijde trekken. Het kamp wordt met ijzeren vuist geleid door commandant Conrad von Starke (Adriano Micantoni) en zijn ondergeschikten Alma (Maristella Greco) en Reismann (Vittorio Joderi). Conrad raakt gefrustreerd wanneer Lise geen angst toont en bedenkt wrede experimenten bedenkt om haar bang te maken, maar echter zonder resultaat. Zodra ze zich realiseert dat haar schuld (Lise dacht namelijk dat ze verantwoordelijk was voor de dood van haar familie) ongegrond is, begint Lise het spel van Conrad mee te spelen, maar hoewel ze een beter leven begint te leiden, vergeet ze de gruweldaden die ze heeft gezien en meegemaakt niet.

De film opent na de oorlog met een man genaamd Conrad von Starke, de commandant van het vrouwenkamp, die over een weg rijdt en luistert naar een proces voor oorlogsmisdaden op de radio. Hij stopt de auto en stapt uit bij de ruïnes van een oud vernietigingskamp, waar hij Lise Cohen weer ontmoet. Lise is een voormalige gevangene van het kamp en Conrad heeft afgesproken om haar daar enkele jaren na de Tweede Wereldoorlog te ontmoeten, om haar te bedanken voor haar getuigenis dat hem van een wisse dood heeft gered. Ze omhelzen elkaar en hebben schijnbaar een verhouding met elkaar.

Lise heeft dan na circa 9 minuten een flashback naar de tijd die ze tijdens de oorlog in het kamp doorbracht en we zien haar aankomen bij een zending vrouwelijke gevangenen. Sommigen worden onmiddellijk doodgeslagen of naar een ruimte gestuurd waar ze levend worden verbrand (dat was overigens de eerste keer dat ik dit zag gebeuren in een Naziploitation film) en anderen worden uitgekozen door nazi-officier Reismann om te dienen als lustobject voor de nazi's. De uitgekozen vrouwen worden gebracht in een hal, waar ze worden onderzocht (o.a. met een speculum) en uitgekleed en ook worden ze onderworpen aan een orgie door leden van de SS-Totenkopfverbände, die opgewonden zijn na het bekijken van een propaganda pornofilm met Joden met foto's van verkrachting, moeder-dochter incest, bondage, coprofagie en extreme seks. De vrouwelijke gevangenen worden vervolgens verkracht, gemarteld en seksueel vernederd terwijl Conrad en zijn geliefde Alma opgewonden toekijken.

Later heeft een vrouw seks met een SS-bewaker, die zelf wordt neergeschoten als hij zich uitspreekt tegen haar verkrachting door andere bewakers en ook heeft een gevangene seks (voor een beter leven) met nazi-officier Reismann, waarbij de gevangene daarna wordt gedood. En een gevangene die haar menstruatiecyclus heeft, wordt in opdracht van Alma aan de herdershonden gevoerd die haar verslinden en opeten en ook vinden er meer seksscènes en martelingen plaats tussen bewakers en gevangenen.

Ondertussen debatteren Conrad en zijn SS-staf aan de eettafel over nazi-theorieën, en iemand van de SS-staf vertelt dan dat hij hoopt dat er ooit speciale boerderijen zullen zijn, zodat de Joden als voedselbron kunnen worden gegeten. De SS-staf raakt hierdoor opgewonden en beoefent zowel kannibalisme als kindermoord, door een stoofpot te eten gemaakt van ongeboren joodse baby's. Wanneer één van de vrouwelijke joodse gevangenen daarbij in shock flauwvalt, kleden ze haar volledig uit en leggen ze haar op de eettafel, waarna ze haar lichaam overgieten met cognac en daarna in brand steken, zodat ze ook haar kunnen opeten.

Bij dat etentje is ook Lise aanwezig als personeel en Conrad raakt erg geïnteresseerd in Lise (kleedt Lise dan ook uit met zijn geweer, waarna je Daniela Poggi dan ook voor het eerst naakt ziet na circa 40 minuten en iets later speelt Alma nog met haar borsten) en merkt dat hij geobsedeerd raakt door haar onbreekbare wil. Aangezien alles wat hij doet om haar te martelen (zo wordt Lise o.a. verkracht, geslagen met een zweep en wordt ze volledig naakt opgehangen via haar voeten, waarbij onder haar hoofd een bak staat met hongerige ratten) haar niet demoraliseert, wordt Conrad boos en laat ze haar enige vriendin (Antiniska Nemour) in het kamp in een put met ongebluste kalk vallen, terwijl Lise, die naakt uitgekleed is en aan haar polsen hangt, wordt gedwongen toe te kijken. Daarbij dreigt Conrad Lise ook in deze put te laten vallen.

Onaangedaan door dit schreeuwt en huilt Lise nog steeds niet. Ze gaat daarna naar het ziekenhuis en wordt behandeld door een jonge dokter (Fulvio Ricciardi), die tegen Conrad onthult waarom ze niet huilt. Ze wil namelijk dood, omdat ze jaren eerder haar familie aan de nazi's heeft verraden en zich daar intens schuldig over voelt. Als ze in het ziekenhuis zelfmoord wilt plegen door uit het raam in de hondenkennel te springen, houdt de dokter haar tegen. Als de dokter haar ook vertelt dat het niet haar schuld was, wordt ze vastbesloten om te overleven. Ze heeft seks (daarbij hoor je ook op de achtergrond een liedje over "Lise"), met de dokter, wat best lang duurde, en bevestigt haar beslissing om te leven.

Lise wordt verder gemarteld door Conrad, die haar vertelt dat hij verliefd op haar is geworden. Ze beweert ook van hem te houden en begint een extreme seksuele relatie met hem, waarbij ze ook kil tegenover de andere gevangenen overkomt (een gevangene die ter dood wordt veroordeelt wendt zich tot haar, maar zij duwt haar van zich af), om zodoende haar genegenheid te bewijzen. Ze raakt ook zwanger van hem en hij wordt later met zijn eigen zweep gesodomized (krijgt ook een knietje in zijn ballen) door de jaloerse Alma (was namelijk verliefd op Conrad). Als reactie hierop wurgt hij Alma dodelijk (Lise kijkt daarbij toe). Lise baart een kind (een jongen), maar de baby wordt door Conrad van haar afgenomen en gedood en dat omdat hij "half-joods" is en een "halfbloed" zou geen plaats in de wereld hebben volgens de nazifilosofie.

We belanden dan weer in de huidige tijd, waar Lise en Conrad aan het vrijen zijn tegen een muur in de ruïnes van het vernietigingskamp.Lise schiet hem dan neer en trekt zijn lichaam naar een kuil waarin hij valt en verdwijnt. Als ze wegloopt komt ze nog een oude man tegen en als ze eenmaal buiten is, zie je nog een rokende schoorsteen (oftewel de oude man was ook een Jood en heeft als wraak het lichaam van Conrad verbrandt, zoals de nazi's dat deden met Joden) op de achtergrond, waarna de film is afgelopen na circa 93 minuten.

Hoewel ik dit zeker niet één van de betere Naziploitation films vond, vond ik het wel een wat aparte Naziploitation film (had opzicht een redelijk verhaal) en ging het er ook soms grof aan toe (o.a. vrouwen die levend verbrandt worden, kannibalisme en het voeren van vrouwen aan honden) zoals alleen de nazi's dat kunnen doen. Uiteraard was het allemaal wel erg nep (zo was de ongebluste kalk waarschijnlijk gewoon verf of yoghurt), maar dat drukt de pret niet. Naaktheid (borsten, billen, piemels en behaarde schaamstreken) is er volop te zien en dat o.a. van hoofdrolspeelster Daniela Poggi die er niet onaardig uitzag, maar ook van o.a. de vrouwen Antiniska Nemour en Caterina Barbero (te zien tijdens de orgie) die beiden een vrouwelijke gevangene spelen.

avatar van wibro

wibro

Deze film maar eens bekeken en dat om vooral punten te vergaren voor de game De 70s Challenge want van de film verwachtte ik natuurlijk helemaal niks. Maar....laat me tot mijn grote verassing dat nu eens 100% meevallen. Tja, de film zit vol met perversiteiten, dat wel. De Sade zou zeer tevreden zijn mocht hij deze film nog kunnen aanschouwen. Een vrouw die voor de honden werd geworpen om verscheurd te worden, een vrouw waarop etensresten werden gegooid - waarschijnlijk van Joodse slachtoffers - vervolgens met cognac besprenkeld en in brand gestoken. Tja, zo zou ik nog wel even door kunnen gaan. Maar en nu komt het; die Lisa is toch wel een verdomd mooie vrouw, die vrijpartij met ik dacht die dokter is toch wel om te smullen zo mooi. Dus, toch een ruime voldoende voor dit naziploitation filmpje want geamuseerd heb ik mij zeker. Oei, ben ik nu ook pervers.

Minpuntje: De conversaties van de SS'ers hadden natuurlijk gewoon in het Duits moeten plaatsvinden. Duits, de enige taal die bij de nazi's past.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19938 berichten

Afgewezen door de BBFC, dat maakt deze het uitbrengen van deze film in het Verenigd Koninkrijk verboden, zelfs met cuts mag het niet. 88 films had de keuring aangevraagd. In Nederland is dat via die weg niet mogelijk en kan een film alleen verboden worden door een uitspraak van een rechter en daar ken ik maar één geval van. De VS is hetzelfde. Maar bijvoorbeeld Duitsland, Australië en Engeland hebben dus filmkeuringen die films kunnen verbieden.

avatar van Fransman

Fransman

Ik dacht wel dat ik hier zou vinden Theunissen . Heftig filmpje zo te lezen. Weet nog niet of ik daar aan toe kom. Wibra is ook nogal enthousiast, lees ik. Ik zet 'm op de PM-lijst.

Theunissen

Fransman schreef:

Bij een Naziploitation film ben ik inderdaad meestal wel te vinden. Echt heel enthousiast over deze film ben ik natuurlijk niet met 2,5* als punt