The Last of the Mohicans (1992)

3,47

Romantiek / Oorlog
112 minuten / 117 minuten (director's cut)

geregisseerd door Michael Mann
met Daniel Day-Lewis, Madeleine Stowe en Russell Means

Er heerst een koloniale oorlog in Amerika tussen de Britten en de Fransen, allebei worden ze geholpen door verscheidene indianenstammen. Hawkeye is een door de indianen geadopteerde Europeaan die samen met zijn stam de Britten helpt. Ondertussen wordt hij verliefd op de dochter van de hoofdofficier.

187 BERICHTEN25 MENINGEN

geplaatst op 1 februari 2016, 20:24 uur, permalink
Michael Mann, Hans Zimmer, vergelijkingen met Braveheart en een IMDb score van 7,8.
Allemaal ingrediënten voor een topfilm maar dit viel helaas tegen.

De film blijft vrij oppervlakkig en het eerste uur had ik zelfs moeite met wakker blijven aangezien het verhaal zonder de actie en soundtrack geen ruk voorstelt. Het lijkt een wonder dat ik de film een 3,5* geef met deze uitspraak, maar de tweede helft van de film is zoals ik iets graag zie: een goeie climax richting het eind met een mooie soundtrack van Zimmer, een beetje sentiment en prachtige natuur.

Het uiteindelijke resultaat is teleurstellend. Ik moet zeggen dat ik snap dat wanneer je geen fan bent van dit type film je dan beoordelingen geeft zoals ik ze zie in de reacties boven mij, maar ik vond de climax van de film toch weer te vermakelijk om lager te raten dan een 3,5*.

geplaatst op 1 februari 2016, 22:51 uur, permalink
Teejey schreef:
Allemaal ingrediënten voor een topfilm maar dit viel helaas tegen.

De soundtrack is alleen van Trevor Jones en Randy Edelman.

geplaatst op 1 februari 2016, 23:20 uur, permalink
Iron Maiden schreef:
De soundtrack is alleen van Trevor Jones en Randy Edelman.

Ajj je hebt gelijk, een blunder van mij. Voor ik besloot welke film te gaan kijken had ik wat films vergeleken met elkaar, Hans Zimmer was de componist van één van die films, ik dacht zeker te weten van deze maar ik zit fout.

Excuses.

geplaatst op 1 februari 2016, 23:25 uur, permalink

Excuses.

Haha, geen probleem.
Waarschijnlijk Gladiator waar je z'n naam voorbij zag komen.

geplaatst op 1 februari 2016, 23:29 uur, permalink

Haha, geen probleem.
Waarschijnlijk Gladiator waar je z'n naam voorbij zag komen.

Nee ik was random wat aan het rondkoekeloeren op imdb. Ik denk dat het Batman vs Superman was 😛

Maar goed, de soundtrack is er natuurlijk niet minder om al ken ik beide verantwoordelijken niet bij naam.

geplaatst op 1 februari 2016, 23:35 uur, permalink
Teejey schreef:

Als ik je een tip mag geven, het nummer To The Stars van Randy Edelman, afkomstig van de film Dragonheart, is prachtig.

geplaatst op 1 februari 2016, 23:41 uur, permalink
Iron Maiden schreef:

Een echt filmmuziekje, klinkt erg mooi, maar het is pas compleet als je de film kent meestal. Daarom kan ik zo genieten van Ludovico Einaudi (Intouchables) bijvoorbeeld. Misschien dat ik de film eens ga kijken al is het niet echt mijn ding gok ik.