The Hitcher II: I've Been Waiting (2003)

Horror / Thriller

geregisseerd door Louis Morneau
met Jake Busey, C. Thomas Howell en Kari Wuhrer

Maggie (Kari Wuhrer) gaat met haar vriend Jim (C. Thomas Howell) op reis met de auto omdat haar vriend nare ervaringen heeft meegemaakt. Onderweg verplicht ze hem een lifter mee te nemen. Een slecht idee zo blijkt...

avatar van Bandit
Ik denk niet dat Jake Busey, Rutger Hauer kan overtreffen.

avatar van BoordAppel
Bandit schreef:

Ik denk niet dat Jake Busey, Rutger Hauer kan overtreffen.

Die ziet dr iig wel enger uit dan Hauer.

BoordAppel schreef:

Die ziet dr iig wel enger uit dan Hauer.

Oneens

avatar van Hemdale
Geen slechte film, 3 sterren. Deel 1 van The Hitcher heb ik trouwens niet gezien maar dat maakt niet veel uit geloof ik, tenminste ik heb de film wel gewoon begrepen. Kari Wuhrer mag er ook wel zijn trouwens.

MaTtIeBoY
Is deze al op video?????

MaTtIeBoY schreef:

Is deze al op video?????
ja hoor en ook op dvd

MaTtIeBoY
Standaard filmpje. Best vermakelijk hoor. Maar niks nieuws.
2,5 ster

avatar van Rujar
Ik weet niet of er ook liefhebbers zijn van de Command & Conquer serie (PC games)

Markant detail is dat Kari Wuhrer in C&C: Red Alert 2 een rolletje heeft als Tanja.

avatar van Master Blaster
Ik vond dit een geweldige film

1 was wel beter maar hier zat ook grote spanning in

Deze film is zeker niet onaangenaam. Wat mij opvalt in vergelijking met deel 1 is: "In deel 2 worden veel meer patronen verbruikt en hierdoor is deel 2 wat meer explosiever".

Er zat veel spanning in, dus is het me niet tegengevallen. daarom geef ik de film 3,5*

Het origineel met Rutger Hauer is briljant in vergelijking met deze film, die het uiterlijk van een TV-film had. Ik vond er niet veel aan, en heb m niet helemaal uitgezeten. Wel leuk om C. Thomas Howell zoveel jaar na deel 1 terug te zien in dezelfde rol. In The Hitcher (1986) was hij 18, in dit vervolg inmiddels 35.

avatar van Moviestar1979
Ik deel ook niet de mening dat Jake Busey beter is dan Rutger Hauer.
Rutger Hauer kwam in deel 1 veel overtuigender over.

Een duidelijk minder, maar toch nog prima vervolg met een al veel oudere C. Thomas Howell.
Jake Busey speelt zijn rol ook goed.

Verder zit ik bepaald niet op de remake te wachten die ze van het 1e deel willen gaan maken.
Ze moeten het hierbij laten.
2 delen is meer dan voldoende.

3 * voor deze sequel.

Ik vind de film wel erg overdreven zeg. De hele tijd een man achter haar aan, die haar wilt laten arresteren. En dan opeens bij het einde een geweldig mooie explosie. Zit wel veel actie in!

Ik vond deze film niet zo'n goed vervolg, en zeker niet zo goed als het eerste deel.
Ik vond Jake Busey absoluut geen overtuigende hitcher, Rutger Hauer daarintegen was geweldig!
Rutger Hauer was meer een ervare hitcher, Jake Busey vond ik meer een jochie in de leer.
Ook vond ik dat er weinig afwisseling in het verhaal zat, in iedergeval minder dan in deel 1.
Jammer dat Jim Halsey (C. Thomas Howell) zo weinig meedeed.
Opzich was het een geweldig idee om een vervolg te maken op de originele Hitcher uit 1986, jammer dat ze er dan zo'n flut film van hebben gemaakt.

avatar van FunkStar
Ik heb de film gisternacht gezien op Veronica.
Ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt maar ook Deel 1 niet overtreft. Het acteerwerk van de dame is erg overtuigend. Wat ik wel erg jammer vind, is dat het einde erg slap is!

avatar van Kricky
aaaaaaagh wat zonde dat men hier een vervolg op heeft gemaakt. ik vond er helemaal niks aan. Die hele griezelige sfeer heb ik hier helemaal gemist. 1 Was veeel beter.

Het is mij opgevallen dat er in 2003 wel meer van die vervolgfilms zijn gemaakt waarvan ik niet eens wist dat die er waren. Zoals ook bij Phenomenon. Hebben ze schijnbaar ook een vervolg op gemaakt(hardstikke slecht natuurlijk) Laten ze het gewoon bij t origineel houden. Zelfs in 03 hebben ze een vervolg gemaakt op Christmas vacation. belachelijk gewoon.

avatar van Lui
Lui (crew)
deze film is zo zielig, veel te standaard.. gewoon irritant en saai. ik snap ook niet dat ze op the hitcher nog een vervolg hebben gemaakt. ze hadden het beter gewoon bij 1 deel kunnen laten.

avatar van max196
Ik vond het een prachtige film!

Wat ik alleen kut vind aan deze film is dat Jim Halsey de film niet heeft overleefd. Ik was heel erg geschrokken.

avatar van Thorak
Aardige film. Niet heel erg goed maar zeker ook niet slecht.
In iedergeval beter dan de re-make van het eerste deel.

avatar van Friday the 13 th
Film is inderdaad standaard en heeft één groot probleem: try way too hard!! Dat valt op en maakt de film enorm monotoom en voorspelbaar.

Ik heb de eerste nog niet gezien, maar de lifter zelf vond ik nogal komisch en niet echt heel geschikt voor deze rol. Het gebrek aan goor is een minpunt voor deze film. De iets of wat gore momenten zijn bovendien zo fake en low budget en dan denk ik spontaan aan de ontploffing op het laatste.

Maar niet heel slecht, dus leuk voor op een avondje, maar in al zijn aspecten standaard.

avatar van Kr!kke
Geen onaardige horrorthriller...

Het eerste deel heb ik nog niet gezien, maar als hij even goed/beter is als deze wil ik hem zeker eens zien.
Het verhaal is nogal redelijk standaard voor een dergelijke film, voor de grote verrassingen moet je dus niet naar deze film kijken. Verder vond ik ook dat het "horrorelement" in deze film vrij beperkt was: ik had nooit het gevoel dat ik naar een horrorfilm was aan het kijken. Eerder dacht ik aan een actiethriller, omdat de actie toch wel in grote mate aanwezig is.
Zoals reeds gezegd was het verhaal niet echt top, maar een pluspunt van de film is dat hij nooit gaat vervelen. Er zit een aardig tempo is, en de gebeurtenissen volgen elkaar dan ook in een snel tempo op.

Geen topper dus, maar toch de moeite waard om eens gezien te hebben.

avatar van 606
Jake is als 2 druppels water precies zijn vader en doet het helemaal niet slecht als psychopaat.
Film met een behoorlijke tempo en genoeg actie.
Verhaal is simpel maar verveeld niet.
Einde was best super en mysterieus.

3 sterren

avatar van ErikP
Haalt het absoluut niet bij Hitcher deel 1, maar Kari Wuhrer maakt het toch tot een heel aangenaam kijkplezier.

Verschrikkelijk vervolg dat een ontzettend slecht verhaal heeft. Het begin alleen al, de terugkeer van het slachtoffer is ontzettend vergezocht en eigenlijk blijft dat de rest van de film zo. Vergezochte scenes die ondoordacht zijn en een gebrek aan spanning (vooral daardoor). Dan ook nog eens een slechte badguy en saaie rol van Wuhrer en er blijft eigenlijk geen reden over deze film (af) te kijken.

avatar van Uzza_Sparta
Gisteren toevalig tegengekomen op die digital 13th Street kanaal.

ja, wat kan je hierover zeggen? de beste film dat Louis Morneau ooit heeft gemaakt

avatar van misterdhdh
echt wel nog een goede film, soms miss een beetje vergezocht, maar heb me geen minuut verveeld bij deze film. verhaal was echt wel nog leuk, heb nooit de eerste film gekeken, lees dat die nog beter is, ga hem dan zeker zien. einde kon wel beter, niet schitterend geacteerd, maar stoorde mij helemaal niet

zeker een aanrader
3.5/5

avatar van Curriculum
Ik verwarde dit deel met The Hitcher (2007), maar goed dat ik dit tijdig ontdekte.

Deze film is evident inferieur aan het origineel. Bespottelijk eigenlijk. Teveel overbodige actie en de acteurs zijn onzorgvuldig gekozen.

ipman-99
"I've Been Waiting." ... " !!!

Fantastische Thriller Roadmovie sequel (Heropfrissing) !!!
Deze sequel staat opnieuw natuurlijk in het teken van het kat en muis spel op leven en dood !
Opnieuw de heerlijke locaties ... de stoffige woestijn wat natuurlijk heerlijke beelden
en prima sfeer opleverende ! Die baantjes in dat stoffige gebeuren ..., ik kan hier zo van genieten !
Jake Busey zet een geweldige performance neer als de moordlustige killer die speelt met
zijn slachtoffers. Kari Wuhrer alias Maggie zet een sterke weerwerk rol neer tegenover de killer !
C. Thomas Howell alias Jim Halsey duikt opnieuw op in deze film !

avatar van Left4Dead
Nee, nee, nee...... dit is een vloeken in de kerk na het geweldige eerste deel met een sublieme Hauer. Ook het deel (remake) uit 2007 haalt het niet bij het origineel maar is nog wel beter dan dit vervolg.

avatar van Phantasm
Prima vermaak, heb me hierbij totaal niet verveeld.