The Hitcher (2007)

Thriller / Actie

geregisseerd door Dave Meyers
met Sean Bean, Sophia Bush en Zachary Knighton

Grace en Jim (een verliefd studentenstelletje) gaan op vakantie naar New-Mexico. Als ze in de regen door de woestijn rijden, staat er ineens een man midden op de weg die ze bijna omver rijden. Als de vreemdeling - die kennelijk autopech heeft - op de auto toeloopt, geven ze toe aan hun angst en rijden weg. Als ze benzine tanken, blijkt dat de man een lift heeft gekregen van een vrachtwagenchauffeur. Vervolgens vraagt de man aan Jim of hij een lift kan krijgen, Jim gaat daar mee akkoord, Grace vindt het maar niks. Als ze uiteindelijk met zijn drieën in de auto zitten komen ze vrij vlot achter de echte bedoelingen van de lifter...

RuudC schreef:

Laat maar, ik zie nu Michael Bay als producer voorbij komen…

Ja dan wordt het allemaal snel erg te Amerikaans en zeker te Hollywood. Kracht van het origineel haalt deze voor geen meter ook al probeert men het origineel in takt te houden.
Muziek is soms erg vreemd gekozen, acteerwerk niet super. Sean Bean is niet de helft van Rutger Hauer destijds.

Origineel 4**, deze 2.5**.

avatar van Chelsea94
Leuke spannende film met een hoop schrikmomenten.

Niet al te lange film en de speelduur past perfect.

avatar van john mcclane 2
RuudC schreef:
J

Laat maar, ik zie nu Michael Bay als producer voorbij komen…

ik ben zeker de ook geen fan van de man,,,vooral de transformers komen me neus uit.
maar geef de man een kans met horror films,,,als hij een vinger in de pap heeft van een horror is het totaal anders dan wat je bij zijn gemiddelde films .

What's Your Favorite Horror Movie From Michael Bay's Platinum Dunes Production Company? - IGN

vooral zijn versie van friday 13th is de moeite waard.

avatar van john mcclane 2
gemiddelde horror film.niet goed,niet slecht,
niet verglijken en met het origineel want dat is een klassieker appart.

en hoe origineel,geen mobiel bereik....
wel aardig,,,,niet echt aanrader.

avatar van tattoobob
Matige remake die jammer genoeg nergens tof genoeg is dat hij blijft hangen.
Matig acteerwerk en matige smerigheid.....Sean Bean vind ik ook drie keer niets en speelt over het algemeen alleen maar in slechte films....dat zegt ook genoeg.

avatar van IH88
The Hitcher

Erg matig. Soms heb je van die films waar weinig positiefs over te melden is. Het begin is redelijk, Bean is niet slecht en er zit een gruwelijke, expliciete scene in (zoals het hoort in dit soort films). Maar het wordt steeds belachelijker, en zeker als de politie zijn intrede doet wordt het lachwekkend. Knighton is erg matig en Bush speelt niet echt overtuigend een geharde jonge vrouw. Sfeervol is het alleen in het begin , spannend wordt het nergens.

avatar van horizons
Wat me deze film heeft geleerd is dat ik het origineel nog eens moet kijken, is weer heel erg lang geleden.

Bean en Bush weten hun rollen wel leuk in te vullen, Knighton is nogal matig bezig.

Wat de film niet boven de middelmaat uitkrijgt is het euvel dat overdaad heet. Dat Bean als bad guy het spannend maakt is normaal in een film als dit maar de invulling en manier waarop is teveel Rambo om in deze film te passen.

avatar van bjerik76
Op zich een goede film, maar wat mij behoorlijk irriteerde was die stagiaire afdeling special effects die al in de eerste minuut een computer konijntje/haasje in de film monteerde.

Vervolgens monteerde hij een vlieg/libelle, en later ook nog eens een spin.

Totaal overbodig die dieren erin te monteren, het haalde de film totaal naar beneden, want verder is er weinig mis mee, maar die nep CGI dieren...

sowieso is het origineel ook de moeite waard te bekijken.

bjerik76 schreef:

sowieso is het origineel ook de moeite waard te bekijken.

Ik durf te zeggen dat die versie echt stuken beter is dankzij onze Rutger Hauer!
Die zet een geweldige psycho neer in die versie, Bean hier kan daar een puntje aan zuigen.

avatar van Daan258
Lekkere vlotte kat en muis spel.

Een goede thriller met een goede vaart die nergens saai weet te worden.
De film speelt zich grotendeels af in de woestijn wat ervoor zorgt dat er een heerlijke sfeer is en zorgt voor prachtige beelden. Ook is het vanaf het begin goed spannend weet dit ook zeker vast te houden tot het eind. Sean Bean is super gecast en weet een gave rol neer te zetten, ook de rest van de cast was zeker niet slecht te noemen.
Het verhaal is misschien niet al te interresant maar gelukkig weet de spanning, sfeer en Sean Bean voor een erg leuk filmpje te zorgen.
Wel een minpuntje is dat je je af en toe wel vreselijk kan ergeren aan de keuzes en acties van personage's, maarja, dit kan je natuurlijk wel door de vingers zien.

Het is dat ik de film nu al 3x heb gezien, mocht dit de eerste keer zijn had mijn stem zeker een 3.5* zijn geweest.
Voor nu een dikke 3,0*
6,5/10

Goede thriller met een prima speelduur en lekker als tussendoortje.

avatar van Kondoro0614
Toch maar even snel tussendoor de film ‘The Hitcher’ aangezet een matige Horror/Thriller die nergens echt geweldig wist te worden. Een bepaald concept wat nu al te vaak uitgemolken is dat het echt saai begint te worden want ik heb het nu wel een beetje gezien. Qua angstaanjagende scenes komt de film soms aardig te kort en horror, ja dat is ook niet echt speciaal.

Ik kan nu al merken dat dit een aardig korte recensie gaat worden omdat de film helemaal niet speciaal is, en zelfs zo oninteressant dat je het vooraf al op twee vingers kon tellen: vluchtende tieners en een moordenaar die maar niet te pakken is, gelukkig is dit op het eind wel het geval en dat vond ik leuk want het is eindelijk is een film waar de dame overwint en deze dame is nog zo lelijk ook nog niet!

Het verhaal is aardig makkelijk, we volgen Grace Andrews samen met Jim Halsey terwijl de twee samen op pad gaan. Wanneer er een lifter aan de kant van de weg staat wil Grace niet hebben dat hij mee gaat. Eenmaal aangekomen bij de tankstation komt de lifter toch terug waarna Jim besluit hem mee te nemen, dit was een foute keus want de lifter heeft iets heel geks in gedachten en wil een spelletje met de twee spelen. Ze verzetten zich en trappen de lifter eruit en denken veilig te zijn. Helaas blijkt het anders te zijn en de lifter heeft hele verkeerde bedoeleningen en besluit de twee niet met rust te laten.

De film kent leuke scenes. Zo vond ik persoonlijk de scene in het politiestation erg geslaagd, leuk in elkaar gezet maar ontzettend realistisch. Ook de scene van de familie auto is hard maar niets bijzonders. Over het doden in deze film gesproken vond ik de moord op Jim tussen de vrachtwagen en de oplegger erg saai en te cliché, zulke moorden heb ik namelijk vaker gezien.

Al om al, matige horror/thriller (op Moviemeter aangegeven als Thriller/Actie) waarvan ik persoonlijk niet te veel van verwachtte en me ook niet bepaald bevallen is.

avatar van Franza
JDSsmetje schreef:
Het slechtste aan deze film is ongetwijfeld het script, dat vol fouten zit. Nu AGE-411 heeft er al wat opgenoemd, ik heb er nog wat:

- Die psychopaat breekt op een bepaald moment ook zijn duimen om los te geraken van zijn handboeien. Alleen zie ik hem enkele tellen later zijn geweer stevig vasthouden, onder andere met gespannen duimen.
- Waarom kropen de slachtoffers uit dat raam na het accident. Was de klink te stoffig ?
- Sophia Bush stapt zonder echte verwondingen uit een net ontploft busje ?
- "Als je me doodschiet haal ik m'n voet van de pedaal en is je vriend dood!" Uuhm, volgens mij is toch omgekeerd, niet ? Want die psychopaat gaf anders wel flink gas wanneer hij die vastgeketende gast vermoordde.
- Waar haalt die psychopaat zijn auto's vandaan ?
- Wanneer de twee tieners daar dan in een auto zitten bomvol lijken. Moest daar ferm stinken lijkt me, het zou misschien een goed idee zijn om de ramen open te zetten ?
- Ik wist ook niet waarom die gast in het begin van de film zijn raam natmaakte met dat flesje water. Kun je dat niet met je auto zelf ?
- En dan het toppunt: leuk hé, zo'n romantische douche, ontspannend filmpje en zorgeloos dutje terwijl er een psychopaat in de buurt zit dat je wil vermoorden. En ja! Sophia Bush had zelf zin in een vrijpartij! Tja...

(Er zullen waarschijnlijk ook fouten inzitten langs mijn kant (?), dus je mag me corrigeren.)

Nee, ik heb nooit spanning gevoelt, door de opeenstapeling van fouten, voorspelbaarheden en clichés. Dialogen zijn erg slecht, en onder andere Sophia Bush kan niet acteren. Bah!

-hij breekt slechts 1 duim omdat hij ook maar met 1 hand uit de boeien hoeft. Hij schiet met de hand die niet gebroken is.
-met het pedaal bedoeld hij dat hij van de koppeling schiet, als hij er van af geraakt dan schiet de wagen een stukje door (hij hong niet echt strak dus dit was denk ik geen probleem geweest)
-Ik denk dat de psychopaat zijn autos van andere slachtoffers gejat heeft
-het sproeisysteem van de auto zou kapot geweest zijn.
-Ze dachten dat ze veilig waren, want ja hoe moet de psycho weten dat ze in het motel waren?

Mij rest vooral de vraag...
Hoe weet de psycho elke keer waar de tieners zich bevinden?

Perfect filmpje voor de zaterdagavond met bier erbij! Lekker spannend en niet te moeilijk, bovendien is het toneelspel goed (vind ik).

Goede vlotte thriller die je als tussendoortje goed kan mee pakken. Welverdiende 3 sterren!!

avatar van Phantasm
Leuke film met de nodige schrikmomenten, kijkt lekker weg.

avatar van Alathir
Niet slecht, maar ook niet geweldig. Je hebt vast allemaal wel al gehoord dat je nooit vreemden mag meenemen in je auto. Misschien komt die wijsheid voort uit de originele versie van deze remake uit 1986. Die heb ik nog niet gezien, maar zal vast ooit eens passeren. Nu kijk ik meestal weinig horror in de zomerperiode omdat het steeds licht is (tenzij het zo warm is dat de rolluiken allemaal toch naar beneden gaan). Deze kwam dus gisterenavond voorbij samen met The Faculty. Ik vond de film vrij mooi geschoten en het is ook een zeer korte film waardoor die nergens saai wordt. Sean Bean weet hoe hij een bad guy moet neerzetten en doet dat ook hier weer met verve. Sophia Bush is een mooie meid die tijdens de film ballen groeit. Haar vriend is misschien niet de grootste acteur maar ook hij levert zijn rol wel goed af. Ik vond het zelfs jammer hoe hij stierf. Leuk dus om een keer gezien te hebben.

Alathir schreef:

Nou die kan ik je zeker aanbevelen. Hoe Rutger Hauer daarin de psyco neerzet is gewoon geweldig.
Dan valt Bean tegen als vergelijking. Eén van de beste rollen van de beste man als je het mij vraagt, vol verve.