menu

Film / Cast en crew / Ray Milland

zoeken in:
Ik kan me goed voorstellen dat een groot aantal users hier nog nooit van deze man gehoort heeft en ik neem het ze nauwelijks kwalijk, want echt bekend is hij zo ver ik weet nooit geweest. Onterecht lijkt me, want hij speelt een van de beste schurkenrollen ooit in Dial M for Murder. Echt geweldig! Daarna was ik geïnteresseert in meer van hem, maar verder dan The Lost Weekend waarvoor hij een Oscar kreeg kom ik eigenlijk niet. En die film is dan weer compleet onvindbaar. Zijn er nog users die meer van Milland kennen en een goede film met hem gezien hebben?

FisherKing
Rich Man, Poor Man. (mini)
The Major and the Minor
The Uninvited

Ik ken hem dusver alleen van Dial M for Murder. Kan dus niet zoveel over de man zeggen.

Hier hetzelde. Ken hem alleen van The Lost Weekend. Wel vond ik hem daar schitterend een alcoholist spelen.

Ik ben dan ook wel benieuwd naar andere films met hem, vooral The Big Clock en Dial M For Murder.

Alleen gezien in Dail M for Murder en The Lost Weekend, in die eerste was hij misschien wel de beste Hitchcockschurk ooit en in de tweede de beste alcoholverslaafde ooit, fantastisch acteur.

Zwaar ondergewaardeerd, aangezien zijn naam anno 2007 alleen bij de fanatieke kijker van klassieke films nog een belletje doet rinkelen. Ik vond hem fenomenaal in The Lost Weekend! In Dial M for Murder is hij degene die de film de moeite waard maakt, samen met die gehaaide detective (volgens mij gespeeld door John Williams).

Ook in PREMATURE BURIAL van Roger Corman is hij grandioos!
En het wordt tijd dat THE UNINVITED op DVd verschijnt...

Doet ook in 2 Columbo's mee. Maar ken hem vooral vanwege 'Battlestar Galactica', de eerste serie dan.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:30 uur

geplaatst: vandaag om 03:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.